Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Του ιστολογίου “Χριστιανική Βιβλιογραφία”
======
«Μ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ, ΜΙΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ “ΔΙΚΑΙΟΙ” ΑΝΘΡΩΠΟΙ τῆς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ»
Του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
=====
[…] Ὅταν ἔμαθε, ὀργίστηκε καὶ εἶπε στὸν πατέρα του: «Ἰδού, τοσαῦτα ἔτη δουλεύω σοι καὶ οὐδέποτε ἐντολήν σου παρῆλθον, καὶ ἐμοὶ οὐδέποτε ἔδωκας ἔριφον ἵνα μετὰ τῶν φίλων μου εὐφρανθῶ· ὅτε δὲ ὁ υἱός σου οὗτος, ὁ καταφαγών σου τὸν βίον μετὰ πορνῶν, ἦλθεν, ἔθυσας αὐτῷ τὸν μόσχον τὸν σιτευτὸν» (Λουκ. ιε΄ 29). Ὁρίστε, τόσα χρόνια σὲ ὑπηρετῶ καὶ ποτὲ δὲν καταπάτησα κάποια ἐντολή σου. Κι ὅμως, ποτὲ δὲν μοῦ ἔδωσες ἕνα κατσίκι γιὰ νὰ γλεντήσω μὲ τοὺς φίλους μου. Καὶ τώρα ποὺ ἦρθε ὁ γιός σου αὐτός, ποὺ κατασπατάλησε τὴν περιουσία σου μὲ πόρνες, ἔσφαξες γιὰ χάρη του τὸ θρεφτὸ μοσχάρι.
Ἔτσι μίλησε στὸν πατέρα του ὁ δίκαιος γιός. Μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, ὀργισμένοι, μιλοῦν κάποιοι δίκαιοι ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν Ἐκείνη ὑποδέχεται μὲ ἱλαρότητα καὶ ἐπιείκεια τοὺς μετανιωμένους ἁμαρτωλοὺς καὶ τοὺς ὁδηγεῖ στὸ μυστήριο τῆς θείας κοινωνίας. Ἔτσι μίλησαν πολλοὶ δίκαιοι ἄνθρωποι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅταν εἶδαν τὸν Θεὸ νὰ προσφέρει τὸν μονογενῆ Του Υἱὸ θυσία γιὰ τὶς νεώτερες καὶ πιὸ ἁμαρτωλὲς γενιὲς τῶν ἀνθρώπων. (ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ-2 (Ἅγ. Νικόλ. Βελιμίροβιτς))
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ”
________
Μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, ὀργισμένοι, μιλοῦν κάποιοι δίκαιοι ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν Ἐκείνη ὑποδέχεται μὲ ἱλαρότητα καὶ ἐπιείκεια τοὺς μετανιωμένους ἁμαρτωλοὺς καὶ τοὺς ὁδηγεῖ στὸ μυστήριο τῆς θείας κοινωνίας.
Αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ Ἁγ. Νικολάου ἐπ. Ἀχρίδος πάνω στὴν παραβολὴ τοῦ Ἀσώτου παρακινοῦν τὴν σκέψη νὰ ταξιδεύσει σὲ ὅλη ἐκείνη τὴν ἱεροκανονικὴ ἐπιχειρηματολογία, ποὺ τὸν τελευταῖο καιρὸ ἐπιστρατεύεται, μὲ σκοπὸ νὰ καταδειχθεῖ ὅτι οἱ πρώην σχισματικοὶ τῆς Οὐκρανίας ἦταν καταδικασμένοι νὰ παραμείνουν ἐσαεὶ στὸ σχίσμα, δηλαδὴ ἔξω ἀπὸ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, ἔξω ἀπὸ τὸν Οἶκο τοῦ Εὐσπλάγχνου Πατρός.
ReplyDeleteΗ πνευματική και εκκλησιαστική ασωτία !
Δεν έχει σημασία ποιά " χριστιανική βιβλιογραφία " είπε τί ! Είναι θέμα αγιότητος νά ερμηνεύσει κανείς το ορθόδοξο βίωμα της μεγαλειώδους παραβολής του ασώτου υιού . Όλοι δεν είναι Ντοστογιέφσκυδες ! Ο Ντοστογιέφσκυ μέ την βαθειά βιωματική του εμπειρία ανέπαυσε εκατομμύρια ανθρώπων και αυτοί εδώ οι ρασοφόροι μας γυρίζουν τά άντερα και μας ανακατεύουν μέ την μικροέπειά των ! Δεν αξιολογώ τα λεγόμενα αυτής της συγγραφής απο πλευράς ορθοδόξου βιώματος -- είναι αστείο ! -- αλλά απο πλευράς εκκλησιαστικής συγκυρίας . Είναι απλά ένα στρατευμένο κείμενο . Μία παραγγελιά ! Μας επιτρέπει νά αντιληφθούμε το τί τρέχει , αντανακλά την τάση και τις προθέσεις της ελληνικής εκκλησίας σχετικά μέ το θέμα της Ουκρανίας . Είναι αναμενόμενο νά αξιοποιήσουν τα διδάγματα της παραβολής του ασώτου αδελφού διαστρέφοντάς τα , διότι δεν μπορούν νά διαχειριστούν την μεγαλωσύνη τους . Εδώ η ελληνική εκκλησία δεν μπορεί νά προβάλει αντίσταση σε πλείστα άλλα σαρωτικά θέματα σε εθνικό και εκκλησιαστικό επίπεδο ! Γιατί θα περίμενε κανείς νά προβάλει στο θέμα της Ουκρανίας ! Ας μήν κουράζεται ο παπούλης νά πάει στην Λάρισα μέσω Θεσσαλονίκης και νά ιεροσυλεί τα άγια και αγνά λόγια του Χριστού μας . Το ξέρουμε εκ των προτέρων οτι η εκκλησία της Ελλάδος μέ τον συγκεκριμένο αρχιεπίσκοπο ποιά θέση θα πάρει . Την πλέον ενδοτική ! Τί θέση έχει σε αυτό το θέατρο της ποταπότητος η μεγαλειώδης παραβολή του Χριστού ! Στην πλέον ευτελή οσφυοκαμψία χρησιμοποιούν οι παπάδες μας τα πλέον μεγαλειώδη λόγια του Ευαγγελίου . Στην πλέον στείρα συντηρητικότητα , στον πλέον τετριμμένο συσχηματισμό , στην πλέον ζωώδη αυτοσυντήρηση χρησιμοποιούν το πλέον μεγαλειώδες σύμβολο της ανατρεπτικότητος και αντισυμβατικότητος ! Την παραβολή του ασώτου !
Τί σχέση έχει η σωτηρία των " πρώην σχισματικών " μέ την αυτοκεφαλία της εκκλησίας της Ουκρανίας ; Η αυτοκεφαλία είναι ένα θέμα και η σωτηρία των σχισματικών είναι ένα άλλο θέμα . Δηλαδή για νά σωθούν οι " πρώην σχισματικοί " πρέπει νά γίνουν αυτοκέφαλοι και νά ηγούνται αυτής της αυτοκέφαλης εκκλησίας ; Μήπως ο επίτιμος " πατριάρχης " Φιλάρετος για νά "σωθεί" θα έπρεπε νά γίνει πατριάρχης Μόσχας ; Ποιά είναι η μετάνοιά των , ποιό το ταπεινό σχήμα των ; Ο ταπεινός άνθρωπος λα'ι'κός ή κληρικός υπείκει , κύπτει τον αυχένα στην αγιότητα της εκκλησίας και των ιερών θεσμών της . Απεκδύεται τα λαμπρά ενδύματα της εξουσίας και ενδύεται τον σάκκο της μετάνοιας . Θεωρεί τον εαυτόν του οφειλέτη , μετανοεί για το κακό που προξένησε στον εαυτόν του και στην εκκλησία και υπακούει στα θεραπευτικά της μέσα . Στην προκειμένη περίπτωση ο άσωτος υιός δεν μετανοεί , αλλά συμπήγει συμμορία και έρχεται για νά αλώσει τον πατρικό οίκο , νά δηώσει και νά απολέσει . Ποιός ο παραλληλισμός του ασώτου της παραβολής μέ τους σχισματικούς πρώην και νύν της Ουκρανίας ; Ο πατρικός οίκος των σχισματικών της Ουκρανίας είναι το πατριαρχείο Μόσχας . Ο άσωτος υιός έχασε τον δρόμο πρός τον πατρικό οίκο και βρήκε τους " καλοθελητάδες " ! Δεν αναφέρομαι καθόλου στον πρεσβύτερο υιό της παραβολής , γιατί αυτός σίγουρα θα αγιάσει απο την συκοφαντία , τις επιθέσεις , τους εμπτυσμούς , την διαστροφή , που έχει υποστεί απο κάτι " ανατρεπτικούς παπούληδες , αγαπούληδες , πολύ καλά βολεμένους μέσα στους θώκους τους .
ReplyDeleteΑρθρώστε παπούληδες της αρχιεπισκοπής Αθηνών ένα ορθόδοξο λόγο , ελεγκτικό στον ενδοτισμό και την προδοσία του προ'ι'σταμένου σας αρχιεπισκόπου άν θέλετε νά γίνετε ανατρεπτικοί , αντισυμβατικοί , αποβάλλοντες τά κεκτημένα προνόμια του πρεσβυτέρου υιού . Άν δεν μπορείτε ούτε αυτό νά κάνετε τουλάχιστον μή διαστρέφετε το άγιο Ευαγγέλιο ! Είναι προτιμότερη η σιωπή .