Wednesday, February 13, 2019

«ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ», «ΦΑΝΑΡΟΔΟΞΙΑ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΙΝΑ…


«ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ», «ΦΑΝΑΡΟΔΟΞΙΑ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΙΝΑ…

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
===== 

Ο Αρχιεπίσκοπος Μπογιάρκας Φεοντόσυ (Θεοδόσιος), βικάριος της μητροπόλεως Κιέβου (της Αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας του Πατριαρχείου Μόσχας) έδωσε συνέντευξη στις 25.1.2019 στο ιστολόγιο pravoslavie.ru για το ουκρανικό ζήτημα. 

Στη συνέντευξη του ο Αρχιεπίσκοπος Μπογιάρκας αναφέρεται σε πολλά. 

Εμείς θα σχολιάσουμε, εν προκειμένω, μόνο τη θέση του περί «Ορθοδοξίας» και «Φαναροδοξίας». Με το νεολογισμό αυτό -διότι περι νεολογισμού πρόκειται- εννοεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις απόψεις του για το ουκρανικό κι όχι μόνο. 

Με τον όρο «Ορθοδοξία» εννοεί ουσιαστικά το Πατριαρχείο Μόσχας. Για τρία βασικά σημεία κατηγορεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο: 
1.) Οικουμενισμό,
2.) Θρησκευτικό «φιλελευθερισμό», και 
3.) Εθνοφυλετισμό. 

Χωρίς να έχουμε τη διάθεση να κάνουμε το δικηγόρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου διότι τα πράγματα είναι γνωστά στους παροικούντας την Ιερουσαλήμ, δεν συμφωνούμε καθόλου με τους νεολογισμούς και τις πιο πάνω διαπιστώσεις του Θεοφιλέστατου Μπογιάρκας. Θα χαιρόμασταν χαράν μεγάλην σφόδρα αν το Πατριαρχείο της Μόσχας ήταν προμαχώνας της Ορθοδοξίας και πολεμούσε τον Οικουμενισμό, τον θρησκευτικό «φιλελευθερισμό» και τον εθνοφυλετισμό. Δυστυχώς τα γεγονότα διαψεύδουν τον ιεράρχη του Πατριαρχείου Μόσχας. 

Αν το Πατριαρχείο της Μόσχας πολεμούσε τον Οικουμενισμό για ποιο λόγο ανήκει, ως μη όφειλε, εδώ και δεκατίες, στον προτεσταντικό αχταρμά που ακούει στο όνομα «Π.Σ.Ε.»; 

Για ποιο λόγο ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων συμπροσεύχεται με τους Ρώσσους αιρετικούς Παλαιόπιστους, που αποκόπησαν εδώ και αιώνες από την Ορθοδοξία; 

Λησμόνησε ο Θεοφιλέστατος τη συμφωνία της Αβάνας του 2016 μεταξύ του αιρεσιάρχου του Βατικανού και του Ρώσσου Πατριάρχου; Όποιος διαβάσει το κείμενό της θα καταλάβει τι εστίν θρησκευτικός «φιλελευθερισμός». 

Να του θυμίσουμε τι είπε ο εν Αγίοις Πατήρ ημών Ιουστίνος του Τσέλιε (Πόποβιτς) για τη μετάδοση από το Πατριαρχείο Μόσχας της θείας κοινωνίας στους Παπικούς;

Τι έχει να πει για τις συνδιασκέψεις και τις κοινές ποιμαντικές παραστάσεις με τους Μωαμεθανούς κι όχι μόνο; 

Είναι όλα αυτά υπεράσπιση της Ορθοδοξίας;

4 comments:

  1. Κατηγορούν οι Ρώσοι τον Βαρθολομαίο για εθνοφυλετισμό; Σοβαρά; Που έχουν ιδρύσει Μητροπόλεις σχεδόν σε κάθε επαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Που ο Κατασταστικός τους Χάρτης αναφέρει ότι στη δικαιοδοσία τους ανήκουν οι Ρώσοι όπου γης;

    ReplyDelete
  2. Δηλαδή αξιότιμε κ. Κυριακού, θέλετε νά πείτε , αφού η εκκλησία της Μόσχας είναι μία κακιά εκκλησία , οικουμενιστική , γιατί η εκκλησία της Ουκρανίας δεν την εγκαταλίπουν ! Και μάλιστα χάριν μιάς άλλης εκκλησίας λιγότερο κακής όπως της Κων/πόλεως ή του Ποροσένκο , του Φιλαρέτου και του Επιφανίου ! Ψάξτε νά βρείτε πόσο αυτή η θέση είναι θεολογικώς αίολη . Νομίζω άν δεν δούμε το θέμα μέ καθαρώς εκκλησιολογικά κριτήρια και Κανονικά άκρη δέν θα βγάλουμε . Δεν μπορούμε νά μετράμε ποιός είναι λιγότερο οικουμενιστής ή γαιωπολιτιστής . Η οικουμενική εκκλησία έχει Κανόνες και ιερούς θεσμούς που κανείς σύγχρονος Μωυσής μέ μαγικό ραβδί δεν μπορεί νά υποκαθιστά . Ωραία θεραπεία του Ουκρανικού σχίσματος ! Μέ τρυπάνια και κασμάδες ! Δεν θεραπεύονται έτσι τα σχίσματα .

    ReplyDelete
  3. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορώ νά πώ οτι μέ εκπλήσσει δυσάρεστα ο νεολογιμός . Αντίθετα τον βρίσκω πολύ επιτυχημένο ! Το Φανάρι εκπέμπει τις δικές του δοξασίες και πρακτικές , που αυτοτελώς θα μπορούσαν νά ονομάζονται " Φαναροδοξίες " ! Αυτό που ίσως δεν γνωρίζει ο επίσκοπος είναι οτι η λέξη " Φανάρι " πάντα έχει ένα ιδιαίτερο φορτίο μάλλον υποτιμητικό . Άλλο είναι νά πεί κανείς Κων/πολη , πάει το μυαλό του στην Βασιλεύουσα , άλλο νά την πείς Πόλη , πάει το μυαλό σου στην καρδιά και άλλο νά την πείς Φανάρι ! Μάλιστα κάποιος οικείος μας το Φανάρι το είχε για φούντο στον Βόσπορο ! Ας μήν το ξεχνούμε !

    ReplyDelete
  4. Είχαμε τους αερόλιθους ήρθαν και οι ιερόλιθοι !

    ReplyDelete