Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΣΕ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ
Πώς έφτασε η ΔΙΣ σε αυτή την απόφαση
Ποιοί Συνοδικοί Ιεράρχες ζήτησαν από τον Αρχιεπίσκοπο να σκληρύνει την στάση του προς τους φλύαρους που εκθέτουν το Σώμα
Του κ. Σωτήρη Τζούμα
=====
Η ΔΙΣ της 1ης Απριλίου 2020, η πρώτη με τηλεδιάσκεψη στην ιστορία της Εκκλησίας μας, είχε πολλά παρασκήνια τα οποία αυτή τη φορά είναι καταγεγραμμένα και επισήμως σε τηλεοπτική κασέτα, η οποία έπαιξε το ρόλο των κωδικογράφων- πρακτικογράφων της Συνόδου.
Μία απόφαση της Συνόδου η οποία διατυπώθηκε υπό την μορφή ευγενικής σύστασης αποτελεί το σημείο εκείνο δια του οποίου «παρακαλεί να επιδείξουν όλοι πνεύμα Συνοδικής εμπιστοσύνης και προς τον σκοπό αυτό δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να ησυχάζουν, να ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη προσευχή. Οι Αρχιερείς δύνανται να επικοινωνούν μετά της Ιεράς Συνόδου και οι Ιερείς με τους Επισκόπους τους για κάθε ζήτημα.»

Και η Σύνοδος έπραξε άριστα, διότι με τον τρόπο αυτό βάζει ένα τέλος στην αναρχία της έκφρασης απόψεων που μέχρι τώρα υπήρχε, όπου ο καθένας μπορούσε να βγαίνει και να λέει το μακρύ του και το κοντό του, είτε υπό την μορφή επιστολών, είτε δηλώσεων ή συνεντεύξεων και να υποκαθιστά την Σύνοδο.
Αλλά πως έφτασε η Σύνοδος σε αυτή την απόφαση;



Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος άκουσε με ικανοποίηση τις θέσεις αυτές που εξέφρασε τόσο ο Σεβ. Φωκίδος όσο και ο Σεβ. Μεσσηνίας με τις οποίες συμφώνησαν όλα τα Συνοδικά μέλη αλλά δεν είπε τίποτα.
Επεφύλαττε για το τέλος της συνεδρίασης την εισήγηση του επί του θέματος και η οποία συνοψίζεται στην ιστορική όντως απόφαση να αναθέσουν στον Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεο να απαντά όλο αυτό το διάστημα της κορονοϊού εποχής, για τις θέσεις της Εκκλησίας.

Ο Αρχιεπίσκοπος βέβαια γνωστός για τα συντηρητικά και καθόλου γενναιόδωρα αντανακλαστικά του ήταν φειδωλός και δεν ήθελε η Σύνοδος να δεσμευτεί για ποσό.
– Αφήστε να το δούμε αυτό αργότερα, τους είπε.

Οι πληροφορίες μας λένε ότι δυο εκ των Συνοδικών Ιεραρχών έθιξαν το θέμα των αποθεματικών ποσών που υπάρχουν από παλαιούς εράνους και από τα κονδύλια βοήθειας που έχουν απομείνει από την εποχή των πυρκαγιών, αλλά ο Αρχιεπίσκοπος έκανε ότι δεν άκουγε. Και προφανώς δεν ήθελε να το συζητήσει το θέμα ακόμη και όταν επανήλθε το θέμα από άλλο Ιεράρχη.

Επίσης η πρόταση του Σεβ. Θηβών και Λεβαδείας Γεωργίου να γίνει κατ' εξαίρεση από όλες τις ακολουθίες, η ακολουθία του Επιταφίου και στη συνέχεια η λιτανεία κατά τον συνήθη τρόπο, αλλά χωρίς την παρουσία του λαού μας, για να νοιώσουμε οι θρησκευόμενοι, έστω και από μακριά και για να ζήσουμε λίγο μέσα στο πνεύμα των Θείων Παθών και στην ατμόσφαιρα του Πάσχα, οι Συνοδικοί Ιεράρχες αλλά και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος έκριναν ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει ανεξέλεγκτα προβλήματα.

Η σειρά των τοποθετήσεων ξεκινά πάντα από τον νεώτερο στα πρεσβεία και συνεχίζει προς τα επάνω μέχρι τον Αρχιεπίσκοπο που ομιλεί τελευταίος και ενώνει τα διεστώτα και δίνει την τελική γραμμή και την κατεύθυνση που θα κινηθεί το ιερό Σώμα.
Μίλησαν όλοι οι Ιεράρχες- και οι δώδεκα- ακόμη και οι τρεις Γέροντες Θεσσαλονίκης Άνθιμος, Παραμυθιας Τίτος και Μηθύμνης Χρυσόστομος.

Ο Σεβ. Παραμυθίας Τίτος απευθύνθηκε στους Συνοδικούς Ιεράρχες με μια σύντομη τοποθέτηση με την οποία δήλωνε ότι συμφωνεί με τις απόψεις των άλλων Συνοδικών και είπε ότι δεν πρέπει να μείνουν οι ναοί μας χωρίς να γίνεται η θεία λειτουργία και οι ιερές ακολουθίες αυτές τις ξεχωριστές μέρες για την Εκκλησία μας.
Στο αυτό πνεύμα και ακόμη πιο μαχητικός ο Σεβ. Μηθύμνης Χρυσόστομος ο οποίος συμφώνησε με τις αποφάσεις της Συνόδου και είπε κάτι που συγκίνησε τους άλλους Αρχιερείς: τόσα χρόνια κληρικός ( είναι 36 χρόνια Αρχιερεύς) δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα περάσουν οι μέρες αυτές του Πάσχα χωρίς να λειτουργούμε και να πηγαίνουμε στους ναούς, έστω και χωρίς κόσμο.

Στην τοποθέτησή του ο Σεβ. Φιλίππων Στέφανος υπεραμύνθηκε της ενότητας των Ιεραρχών και εξέφρασε την άποψη μέσα από το δικό του πνευματικό οπλοστάσιο ότι η Εκκλησία κατά την κρίση αυτή παρά την πρόσκαιρη απογοήτευση που επικρατεί θα βγεί πιο δυνατή .

Καλό θα ήταν και την Μεγάλη Παρασκευή, ημέρα του Επιταφίου να ακουστεί ο πένθιμος ήχος της καμπάνας ο οποίος παράλληλα με το πένθος Της Εκκλησίας για «τον ωραίο τω κάλλει παρά πάντας βροτούς», θα εκφράζει και τα συναισθήματα όλων μας για όλη αυτή την δύσκολη κατάσταση που περνάμε ως λαός, αλλά και ο κόσμος ολόκληρος.
ΠΗΓΗ:
Ιστολόγιο “Εξάψαλμος”
No comments:
Post a Comment