ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
=====
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ ήταν ο φετινός ομιλητής του συνεδρίου στελεχών νεανικού έργου, το οποίο πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία ενάρξεως της νέας Ιεραποστολικής περιόδου.
Κατά την ομιλία του ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας, αναφέρθηκε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, υπογραμμίζοντας με κάθε τρόπο και έμφαση ότι «Σύνοδοι Επισκόπων επί δύο χιλιάδες χρόνια στην Εκκλησία... συνέρχονται μόνο για να καταγνώσουν αιρέσεις, τις υφιστάμενες αιρέσεις της εποχής τους, να διασφαλίσουν την σώζουσα πίστη και αλήθεια από την κακοδοξία και ταυτόχρονα να συντονίσουν Ορθοδοξία και Ορθοπραξία με την έκδοση των λεγομένων
Ιερών Κανόνων. Για αυτό συνέρχονται οι Σύνοδοι. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη δυστυχώς στη σύνοδο της Κρήτης».
«Πότε θα γίνει μια αποτίμηση για τα τόσα χρόνια των θεολογικών διαλόγων», διερωτήθηκε και συνέχισε λέγοντας πως θα πρέπει να αγωνιζόμαστε συνεχώς και αδιαπτώτως να συνέλθει μία πανορθόδοξη σύνοδος στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι Επίσκοποι της Ορθοδόξου εκκλησίας μας.
Υπογράμμισε πως «χρειάζεται από όλους θάρρος, κουράγιο και πνευματική λεβεντιά, προκειμένου να αντισταθεί κάποιος σε αυτή την ομογενοποίηση της αλήθειας με το ψέμα. Επιδιώκεται να παρουσιαστεί στον κόσμο ένας καινούριος Χριστός, ένας Χριστός όμως που δεν σώζει. Ένας Χριστός ο οποίος την ίδια στιγμή αποδέχεται την Ορθοδοξία και την αίρεση, το ψέμα και την αλήθεια, την αρετή και την κακία».
Σημείωσε πως «δεν μπορεί να υπάρχουν δύο σώματα Χριστού με διαφορετικές θέσεις το κάθε σώμα και μία κεφαλή, το Χριστό. Αυτό δεν μπορεί να υπάρξει», τόνισε.
Επεσήμανε ότι η Σύνοδος αυτή προσπάθησε να προσδώσει εκκλησιαστικότητα στην αίρεση «και μάλιστα με έναν εντελώς γραφικό τρόπο διότι δεν απετολμήθη τελικά να εγκριθεί το αρχικό κείμενο στο οποίο η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορική ύπαρξη άλλων ετερόδοξων εκκλησιών, αλλά συγκεράστηκε κάπως μετά την αντίδραση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και έγινε δεκτό ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορική ονομασία ετερόδοξων Εκκλησιών. Αλλά πώς αναγνωρίζεις κάτι το οποίο δεν υπάρχει, του οποίου δεν δέχεσαι την ύπαρξη; Αναγνωρίζεις την ονομασία ενός ανύπαρκτου πράγματος;»
ΠΗΓΗ:
impenimerosi
No comments:
Post a Comment