Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============
Αναφέρει μεταξύ άλλων στην εγκύκλιό του για την Εορτή της Πεντηκοστής ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αιτωλίας κ. Κοσμάς:
“Σήμερα ζούμε την εορτή της Πεντηκοστής. Εορτάζουμε την κάθοδο στη γη του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, εορτάζουμε την επιφοίτησι του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές του Κυρίου, εορτάζουμε την φανέρωσι της Εκκλησίας μας στον κόσμο.
Αυτή την αγία ημέρα και εορτή της Πεντηκοστής φέρουμε στο νου μας το μεγαλείο της Εκκλησίας μας, τους αγώνες και τους θριάμβους της. Η Εκκλησία μας, η μία, αγία, καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι το μυστικό σώμα με κεφαλή τον Κύριο και Θεό μας Ιησού Χριστό και μέλη της, όλους τους ανθρώπους που βαπτίσθηκαν στο όνομα της Αγίας Τριάδος μέσα στην ορθόδοξο κολυμβήθρα.
Όλοι εμείς οι βαπτισμένοι και μυρωμένοι ορθόδοξοι χριστιανοί, παρά τις τοπικές αποστάσεις που μπορεί να μας χωρίζουν, συναποτελούμε ένα ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο, το πνευματικό σώμα της Εκκλησίας.
Προσπαθούμε όλοι να ζούμε τη ζωή της Εκκλησίας μας, αγωνιζόμαστε να ζήσουμε το Ευαγγέλιό της, να αγιαζώμαστε εν Αγίω Πνεύματι με τα χαριτόβρυτα άγια μυστήρια.
Δεν μπορούμε, όμως, σήμερα αυτή τη μοναδική ημέρα της Εκκλησίας μας να μη φέρουμε στη σκέψι μας και κάποιους, ίσως και βαπτισθέντες χριστιανούς, οι οποίοι μιμούνται τους Φαρισαίους της πρώτης Πεντηκοστής.
Τυφλωμένοι, πωρωμένοι, σκοτισμένοι, υποδουλωμένοι στον εγωισμό τους και τα πάθη τους, δέσμιοι των σκοτεινών κέντρων και των σκοτεινών δυνάμεων, ανέγγιχτοι από το φως του Χριστού και της Ορθοδοξίας μισούν άσπονδα την Εκκλησία του Χριστού μας.
Δυστυχώς και σήμερα υπάρχουν οι μιμηταί των Φαρισαίων. Σκοτεινοί, σκληροί κι ανάγλητοι βουλεύονται και ομολογούν την εμπάθεια και το άσπονδο μίσος τους κατά της Εκκλησίας. Η βία, η απάτη, η συκοφαντία, η πολιτική, οι φοβερές αιρέσεις, η φιλοσοφία του κόσμου, ο ορθολογισμός, η χλεύη, ο διασυρμός, ο διωγμός, η αρπαγή, η υποτίμησι, η περιφρόνησι των κληρικών, όπως πάντοτε έτσι και σήμερα χρησιμοποιούνται για να χτυπήσουν τον Χριστό και την Εκκλησία Του.
Ιδιαιτέρως σήμερα με την παναίρεση του Οικουμενισμού και τον συγκρητισμό που απλώνεται παντού και στα εγχειρίδια ακόμη του σχολικού μαθήματος των Θρησκευτικών, πολεμούν την Θεότητα του Χριστού μας, αγωνίζονται να ξερριζώσουν Χριστό και Εκκλησία από τις καρδιές των παιδιών μας.
Εμείς, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, κινδυνεύουμε να χάσουμε την αλήθεια και τη σωτηρία, αν αφήσουμε τους εχθρούς του Χριστού και της Εκκλησίας Του να δρουν ανενόχλητοι. Η Εκκλησία μας ως θεανθρώπινος θεσμός δεν χάνεται.
Γι’ αυτό όλοι μας ας αφυπνισθούμε. Ας βοηθήσουμε τον εαυτό μας να γίνη γνήσιο, συνειδητό μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Ας γίνουμε τολμηροί και ομολογηταί. Έχουν οι ορθόδοξοι χριστιανοί λόγο πνευματικής εμπειρίας. Ας τον εκφράσουμε με θάρρος και τόλμη."
Μακάρι να υπήρχαν πολλοί επίσκοποι στην Εκκλησία με το εκκλησιαστικό ήθος, το ομολογιακό φρόνημα, την ταπείνωση και την αρετή του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Αιτωλίας κ. Κοσμά.
Το σχετικό σχόλιο του ευσεβούς γιατρού κ. Λυκούργου Νάνη απηχεί σχολιάζει εύστοχα την υποδοχή της εμπνευσμένης εγκυκλίου στην ψυχή των πιστών.
Γράφει συσκεκριμένα:
“Ένας άξιος της αποστολής του επίσκοπος με βαθύτατο αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης που δεν είναι μεθυσμένος απ’ την άνευ οίνου μέθη της επισκοπικής εξουσίας, αλλά εκλαμβάνει τον ηγετικό θώκο του επισκοπικού αξιώματος σαν βήμα διακονίας του ποιμνίου του και ομολογιακής διακήρυξης ανόθευτου του ορθοδόξου ήθους.
Δε διστάζει να ονομάσει τον οικουμενισμό παναίρεση και να καυτηριάσει την εισήλαση του συγκρητισμού και σ’ αυτά τα σχολικά εγχειρίδια όπως απαιτεί το περίφημο “πολιτικά ορθό” και όπως αυτό υλοποιείται, ανεπιγνώστως όπως θέλουμε να πιστεύουμε, απ’ τη γνωστή φράξια των διασπαστών του θεολογικού κόσμου που κάποιοι απ’ αυτούς στελεχώνουν το κατ’ ευφημισμόν αποκαλούμενο παιδαγωγικό μάλλον δε αντι-παιδαγωγικό ινστιτούτο."
Ευχαριστούμε θερμά, Σεβασμιότατε Αιτωλίας, για την ομολογιακή σας Εγκύκλιο και την επισκοπική διακονία σας που εμπνέει τους πιστούς.
Aγαπητέ Παναγιώτη, πρόκειται προφανώς για Αρχιερέα που εισήλθε "διά της θύρας", και όχι δια του κοματος.
ReplyDeleteΓια καλό ποιμένα, που γινώσκει τα αυτού πρόβατα, αλλά και που γινώσκεται υπ' αυτών.