Wednesday, November 4, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ 4 ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ


ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ 4 ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με τηλεοπτικό του μήνυμα, επιτέθηκε -ευθέως και χωρίς περιστροφές- εναντίον των 4 αρχιερέων της Εκκλησίας της Κύπρου, ήτοι εναντίον των Πανιερώτατων Μητροπολιτών Λεμεσού κ. Αθανάσιου, Κύκκου κ. Νικηφόρου και Ταμασού κ. Ησαία και του Θεοφιλέστατου Αμαθούντος κ. Νικόλαου. 


Ως γνωστόν, οι 4 αρχιερείς αντιδικούν, από δεκαημέρου, δημόσια με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου, επειδή μνημόνευσε τον Μακαριώτατο Κιέβου κ. Επιφάνιο.

Συγκεκριμένα, ο Παναγιώτατος κατηγορεί τους 4 αρχιερείς ότι εξωεκκλησιαστικά είναι τα κίνητρα της αντίδρασής τους, αναφορικά με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου να μνημονεύσει τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.


Επιπλέον, τους κατηγορεί ότι είναι ανέντιμοι και ανακόλουθοι. Ενώ προσποιούνται ότι προμαχούν δήθεν για την ενότητα της Ορθόδοξου Εκκλησίας, στην πραγματικότητα, δεν κάνουν τίποτε άλλο, εκτός από το να την υποσκάπτουν καίρια και απροκάλυπτα.


Οι 4 αρχιερείς θίχτηκαν -ασφαλώς- όταν άκουσαν τον Παναγιώτατο να τους προσάπτει δημόσια τόσο σοβαρές κατηγορίες. 

Γι’ αυτό, θεώρησαν σκόπιμο να στείλουν ανοιχτή επιστολή στον Οικουμενικό Πατριάρχη, με την οποία προσπαθούν να αποσείσουν από τους ώμους τους το βάρος της σοβαρώτατης ευθύνης που τους καταλογίζει δημόσια ο Παναγιώτατος κ. Βαρθολομαίος.


Από θεολογικής σκοπιάς, το περιεχόμενο της απάντησης των 4 Ιεραρχών, είναι -με τον επιεικέστερο δυνατό χαρακτηρισμό- αξιοθρήνητο και καταγέλαστο.


Προτίθεμαι -συν Θεώ- να ξετινάξω την έωλη, από θεολογικής σκοπιάς, επιχειρηματολογία της επιστολής, βήμα προς βήμα. 


Συγκεκριμένα προτίθεμαι να γράψω άρθρο στο οποίο θα παραθέτω, παράγραφο προς παράγραφο, την επιστολή των 4 αρχιερέων και στην συνέχεια θα την σχολιάσω αναλυτικά.

Δεν το κάνω αμέσως τώρα, όμως, επειδή θέλω να δω, αν θα απαντήσει την επιστολή των 4 αρχιερέων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης και τι θα τους πει, αν την απαντήσει. 


Θα αναμένω επίσης να δω αν ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου τυχόν παρέμβει στην συζήτηση.


Για την ώρα, περιορίζομαι να υποβάλω στους 4 αρχιερείς το ερώτημα: Ποιος είναι ο λόγος, Πανιερώτατοι και Θεοφιλέστατε, που συνυπογράφετε κείμενο αθεολόγητης κυριολεκτικά επιστολής, που απευθύνεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη, το οποίο πάσχει σοβαρά από εκκλησιολογικής και κανονικής σκοπιάς;

Πρόσφατα, με ανοιχτή επιστολή μου προς τον Πανιερώτατο Ταμασού, και στην συνέχεια με ανοιχτή επιστολή μου προς τους Πανιερώτατους Κύκκου και Ταμασού, τους υπέβαλα μια ταπεινή εισήγηση. 


Συγκεκριμένα τους εισηγήθηκα, πριν από κάθε δημόσια παρέμβασή τους, για να μην εκτίθενται, να συμβουλεύονται τον κορυφαίο θεολόγο της Κυκκώτικης Αυλής, κ. Νίκο Νικολαίδη, την θεολογική κατάρτιση, την εντιμότητα, την ευθύτητα, την ακεραιότητα και προπαντός την αφιλαργυρία ουδείς διαμφισβητεί. 


Γιατί αφήνετε, Πανιερώτατοι, αναξιοποίητο ένα τέτοιο θησαυρό, εν οστρακίνοις σκεύεσιν, που ανατρέφετε στον κόρφο σας;

Είναι φανερό, από το περιεχόμενο της επιστολής σας, ότι αγνοήσατε την ταπεινή μου εισήγηση, με αποτέλεσμα να στείλετε επιστολή στον Οικουμενικό Πατριάρχη, η οποία σας αφήνει, από θεολογικής σκοπιάς, ανεπανόρθωτα εκτεθειμένους.


Ας αναμένουμε, λοιπόν, να δούμε τι απάντηση θα σας δώσει -αν θα σας δώσει- το Φανάρι. 


Ας δούμε, επίσης, κατά πόσον θα παρέμβει στον διάλογο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου -κάτι που ειλικρινά απεύχομαι, όπως θα εξηγήσω με ανοιχτή επιστολή που θα απευθύνω αύριο προς τον Μακαριώτατο Κύπρου-, και μετά θα δούμε, αν θα χρειαστεί να αναιρέσουμε, βήμα προς βήμα, την κυριολεκτικά διάτρητη θεολογικά επιστολή που στείλατε στον Οικουμενικό Πατριάρχη. 

No comments:

Post a Comment