Friday, February 7, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ “ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ”


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ “ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο “Ορθόδοξος Τύπος”, η πάλαι ποτέ ναυαρχίδα του Αντιοικουμενιστικού αγώνα, έχει καταστεί ένα ξενέρωτο έντυπο στα χέρια ανθρώπων με ιδεοληψίες και εμμονές που υποτάσσουν στην ιδεοληψία τους πάντα εχθρόν και πολέμιον.

Στο θλιβερό και κατάπτυστο άρθρο "Πρόβα Αρχιεπισκόπου διά τον Πατρών"; ο συντάκτης ωρύεται, επειδή -όπως είναι φυσικό- η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας εμπεδώνεται, μέρα με την μέρα, στις Ορθόδοξες Εκκλησίες, οι οποίες αναγνώρισαν ήδη την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και οι Προκαθήμενοι των οποίων μνημονεύουν, σε κάθε Θεία Λειτουργία, τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Επιφάνιο, ως Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Εκκλησίας.

Και τι εισηγείται ο συντάκτης του κειμένου;

Να εξοστρακιστούν από τα συλλείτουργα της Εκκλησίας της Ελλάδας όλοι οι Προκαθήμενοι που μνημονεύουν τον Μακαριώτατο κ. Επιφάνιο, καθώς επίσης όλοι οι αρχιερείς που συλλειτούργησαν με τους επισκόπους της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Επομένως τι ακριβώς ζητά;

Να καταστήσει ακοινώνητους (σχισματικούς) όλους όσους κοινώνησαν με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.

Απορία: Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και μνημονεύει σε κάθε Θεία Λειτουργία τον Κιέβου Επιφάνιο, ανταλλάσσει Συνοδικές επιστολές μαζί του κτλ.. 

Επομένως, για ποιό λόγο δεν αποτειχίζονται από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, όσοι κληρικοί της Αρχιεπισκοπής Αθηνών πιστεύουν ότι πρέπει να καταστούν ακοινώνητοι όσοι αναγνώρισαν ή συλλειτούργησαν με τους επισκόπους της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας; 

Ο σεπτός Γέροντας των Εξαρχείων, π. Βασίλειος Βολουδάκης λ.χ., διατείνεται, ότι, επειδή το Ουκρανικό δεν είναι Δογματικό θέμα (ασφαλώς και δεν είναι, σ’ αυτό έχει 100% δίκαιο) δεν χρειάζεται να Αποτειχιστεί. 

Ωραία! Αν ισχύει αυτή η αρχή για τον ίδιο, πώς και γιατί δεν ισχύει για τους Μητροπολίτες που συλλειτούργησαν με τους επισκόπους της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας; 

Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά; 

Όταν βρίσκεται σε δύσκολη θέση ο σεβαστός Γέρων δεν έχει καμμιά δυσκολία να τετραγωνίσει τον κύκλο! 

Όταν δεν κινδυνεύει ο ίδιος, τότε οι τζάμπα μαγκιές και οι παλικαρισμοί της φακής δίνουν και παίρνουν.

Τα ίδια και ο συντάκτης του άρθρου.  

Αν έχουν κότσια οι αρθρογράφοι του ξενέρωτου και ιδεοληπτικού “Ορθόδοξου Τύπου”, ας καταστήσουν ακοινώνητο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, όσοι εξ αυτών είναι κληρικοί της Αρχιεπισκοπικής περιφέρειας, και τους οικείους Ιεράρχες όσοι ανήκουν σε άλλες Μητροπόλεις και ας αφήσουν κατά μέρος της τζάμπα μαγκιές και την προσπάθεια να καταστήσουν ακοινώνητους τους Μητροπολίτες στους οποίους δεν ανήκουν και τους Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών στις οποίες δεν υπάγονται.

Τα ίδια φυσικά -πολλώ μάλλον- ισχύουν για όσους θεωρούν το Ουκρανικό, όχι απλά Κανονικό θέμα, αλλά Εκκλησιολογικό, δηλαδή Δογματικό.

Είναι πράγματι εξωφρενικό αυτό που συμβαίνει με τις αντιδράσεις για το Ουκρανικό.

Όταν δόθηκαν "τα άγια τοις κυσίν", τουτέστιν όταν κατοχυρώθηκε συνοδικά ο Οικουμενισμός σαν πίστη της Εκκλησίας, στο Κολυμπάρι, οι σχετικές αντιδράσεις (πλην της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση που αποτειχίστηκε) ήταν από χλιαρές και υποτονικές έως ανύπαρκτες.

Τώρα, όμως, για το Ουκρανικό, δηλαδή για ένα ασύγκριτα ήσσονος σημασίας θέμα πίστεως, ορισμένοι χαλούν τον κόσμο και προωθούν την δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος.

Πατέρες και αδελφοί! Προσοχή!

Υπάρχει Θεός και Ημέρα της Κρίσεως!

No comments:

Post a Comment