ΦΑΝΑΡΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ 1η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΕΝΘΡΟΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”:
“Ένας χρόνος συμπληρώθηκε από την ενθρόνιση του Μητροπολίτη Κιέβου Επιφανίου της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Ο Μητροπολίτης Επιφάνιος τίμησε την ημέρα αυτή, τελώντας Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ναό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ.
Με τον Μητροπολίτη Επιφάνιο συλλειτούργησαν οι Εκπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Μητροπολίτες Γαλλίας Εμμανουήλ και Ανδριανουπόλεως Αμφιλόχιος, καθώς και ο Εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, Επίσκοπος Βαβυλώνος Θεόδωρος.
Επίσης στον εορτασμό παρέστησαν και συλλειτούργησαν, o Καθηγούμενος της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας Γέροντας Ελισσαίος και ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Παντοκράτoρος Γέροντας Γαβριήλ.
Η Εκκλησία της Ελλάδος απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή προς τον κ. Επιφάνιο.
Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Επιφάνιος, αφού ευχαρίστησε τους Εκπροσώπους για την παρουσία τους, εξέφρασε την ειλικρινή ευγνωμοσύνη σε όσους έχουν αναγνωρίσει την αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Τέλος, ο κ. Επιφάνιος τόνισε την μη αναστρεψιμότητα αυτής της διαδικασίας, λέγοντας ότι "μέσα από συντονισμένες προσπάθειες καταφέραμε να επιτύχουμε την ενότητα”.
Επί του παρόντος η μη αναστρεψιμότητα της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, από εκκλησιαστικής σκοπιάς, είναι δεδομένη και προφανής.
1.) Τρεις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (Οικουμενικό Πατριαρχείο, Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και Εκκλησία της Ελλάδος) αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
2.) Οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες τηρούν στάση αναμονής, αλλά πλην του Πατριαρχείου Μόσχας, καμμιά δεν διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες Εκκλησίες που αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
Αυτό, στην πράξη, σημαίνει ότι πλην του Πατριαρχείου Ρωσσίας -άμεσα ή έμμεσα- οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
Αυτά, όμως, τα δεδομένα για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας είναι επισφαλή διότι:
1.) Ποιος μπορεί να προδικάσει ποιο θα είναι το μέλλον της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, αν λ.χ. οι ΗΠΑ και η Ρωσσική Ομοσπονδία έλθουν σε συμφωνία αναφορικά με την σφαίρα επιρροής στην οποία θα ανήκει η Ουκρανία;
2.) Ποιος μπορεί να προδικάσει τι θα συμβεί, αν τελικά ορισμένες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (επί παραδείγματι της Τσεχίας και των Σλοβακικών χωρών, της Αντιόχειας, της Πολωνίας κτλ.) ακολουθήσουν το παράδειγμα της Εκκλησίας της Ρωσσίας και διακόψουν την εκκλησιασιαστική κοινωνία με όσες Εκκλησίες αναγνώρισαν ή τυχόν θα αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας στο μέλλον;
Πέραν του τι θα συμβεί με το Ουκρανικό το πραγματικό δυστύχημα είναι ότι, εξαιτίας της ενασχόλησης -καλύτερα της υστερίας- με την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, εκτροχιάστηκε ο αντιοικουμενιστικός αγώνας και εξετράπη σε Ουκρανολογία.
Έτσι ο Οικουμενισμός προελαύνει σε όλα τα επίπεδα και αναμένονται, εκ μέρους των Οικουμενιστών, καταιγιστικές εξελίξεις φέτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια.
Πέραν του τι θα συμβεί με το Ουκρανικό το πραγματικό δυστύχημα είναι ότι, εξαιτίας της ενασχόλησης -καλύτερα της υστερίας- με την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, εκτροχιάστηκε ο αντιοικουμενιστικός αγώνας και εξετράπη σε Ουκρανολογία.
Έτσι ο Οικουμενισμός προελαύνει σε όλα τα επίπεδα και αναμένονται, εκ μέρους των Οικουμενιστών, καταιγιστικές εξελίξεις φέτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια.
Και να προσθέσω ότι ιεράρχες των Ιεροσολύμων, Βουλγαρίας και Κύπρου έχουν συλλειτουργησει με κληρικούς της αυτοκέφαλης εκκλησίας της Ουκρανίας.
ReplyDeleteΚαι της Τσεχίας
ReplyDeleteΣωστά!
Delete