Saturday, August 31, 2019

ΝΕΟ ΣΟΒΑΡΟ ΚΡΟΥΣΜΑ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ



Ουδείς ασφαλώς έχει αντίρρηση να προσκληθεί μια φτασμένη καλλιτέχνης για να τραγουδήσει στην αίθουσα εκδηλώσεων ενός ναού.

Όχι, όμως, τη παρουσία επισκόπου ενδεδυμένου άπασαν την αρχιερατικήν αυτού στολήν εντός του Ιερού Ναού.

Αυτά συμβαίνουν δυστυχώς στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής, τη παρουσία του Σεβ. Βελγίου Αθηναγόρα και τη ευλογία ασφαλώς του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου.

Είναι η κατάρα που άφησε πίσω του ο Ιάκωβος Κουκούζης ένας από τους πιο βαμμένους Οικουμενιστές που γνώρισε ποτέ η Ορθοδοξία.

Εκκοσμίκευσε πλήρως και Αμερικανοποίησε την Εκκλησία της Αμερικής και άφησε πίσω του μια κληρονομιά που θα χρειαστούν πολλές δεκαετίες -αν όχι αιώνες- για να ανατραπεί.

Fake news ΤΑ ΠΕΡΙ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ

Ίσως είναι, ίσως δεν είναι fake news η εισπήδηση της Εκκλησίας της Ρωσσίας στα κατεχόμενα.

Νομίζω, ότι επί του παρόντος τουλάχιστον, δεν έχουμε επαρκή πληροφόρηση για το θέμα, για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Διάβασα, στο ιστολόγιο "Νυχθημερόν", αξιόλογες σκέψεις για το θέμα αρθογράφου που υπογράφει με τα αρχικά Ν.Κ., που με έβαλαν σε μεγάλο προβληματισμό.

Διερωτώμαι: Αν τυχόν η Εκκλησία της Κύπρου αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας το Πατριαρχείο Μόσχας δεν θα εντάξει τους κληρικούς του πρώην Οδησσού και νυν Νέας Υόρκης Αγαθάγγελου υπό τις φτερούγες του;


Fake news ΤΑ ΠΕΡΙ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ

Της ιστοσελίδας “Ρομφαία”
=====

"Fake news" φαίνεται πως ήταν το δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας "Φιλελεύθερος" περί ρωσικής εκκλησίας στα κατεχόμενα της Κύπρου, με την ρωσική πρεσβεία να απαντάει άμεσα.

"Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία πάντα συμπεριφέρεται με σεβασμό στο αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Κύπρου και καθοδηγείται από την αρχή της απόλυτης δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Κύπρου σε όλο το νησί", δήλωσε στο ΚΥΠΕ εκπρόσωπος της πρεσβείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Λευκωσία.

Απαντούσε σε ερώτηση σε σχέση με δημοσίευμα της εφημερίδας “Ο Φιλελεύθερος”, σύμφωνα με το οποίο αυτοαποκαλούμενη «Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Βορείου Κύπρου» άρχισε να λειτουργεί στα κατεχόμενα, και συγκεκριμένα στην Κερύνεια, και έχει εφημέριο τον π. Αλεξέι Ιβανόφ, ο οποίος χειροτονήθηκε το 2014 στα κατεχόμενα από τον Μητροπολίτη Οδησσού Αγαθάγγελο επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο εξωτερικό.

Η πρεσβεία της Ρωσίας παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση και βρίσκεται σε μόνιμη επαφή με τον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου της Μόσχας, της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στην Κύπρο, είπε η εκπρόσωπος της πρεσβείας.

Πρόσθεσε πως “σχετικά με το περιεχόμενο του σημερινού άρθρου στον Φιλελεύθερο θα θέλαμε να τονίσουμε ότι τα δεδομένα ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, επειδή σύμφωνα με επίσημη βεβαίωση από το τμήμα εξωτερικών σχέσεων της Εκκλησίας του Πατριαρχείου της Μόσχας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στις 4 Φεβρουαρίου, ο κ. Αλεξει Ιβανόφ, ο οποίος αυτοαποκαλείται κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Εξωτερικό και επικεφαλής της ενορίας αυτής στην Κερύνεια, δεν είναι και ποτέ δεν ήταν κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν χειροτονήθηκε κανονικά, και δεν έχει καμία επαφή με την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία”.

Η εκπρόσωπος της πρεσβείας είπε ακόμη πως αυτή η βεβαίωση, την οποία κοινοποίησε στο ΚΥΠΕ, επιδόθηκε και στον Αρχιεπίσκοπο της Κύπρου Χρυσόστομο Β.

Η πρεσβεία της Ρωσίας υπογραμμίζει ακόμα μια φορά, ανέφερε η εκπρόσωπός της, ότι οι επίσημοι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου της Μόσχας της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Κύπρο αποστέλλονται για να τελούν λειτουργίες για ρωσόφωνους Ορθόδοξους κατοίκους στη Μητρόπολη Λεμεσού και στη Μητρόπολη Τριμυθούντος της Εκκλησίας Κύπρου.

ΠΗΓΗ:

Ρομφαία

ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ


ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο Orthodoxia on line:
“Σχολιάζοντας αρχικά την ορκωμοσία του κ. Ζέρβα και την παρουσία των ιερέων ο πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης δήλωσε στεναχωρημένος. «Όταν έχεις μια ορκωμοσία τις προηγούμενες δύο φορές, με τον δήμαρχο που έκανε πολιτικό όρκο και προχθές δώδεκα παππάδες, από αρχιμανδρίτες μέχρι μητροπολίτες, εμένα με ενόχλησε. Κυριαρχούσε το παπαδαριό μέσα στην αίθουσα και το λέω με όλο τον σεβασμό προς τους παππάδες», σχολίασε χαρακτηριστικά.”
Δεν υπάρχει τίποτα άξιο σχολιασμού.

Απλά πρέπει να ντρέπονται πραγματικά οι Θεσσαλονικείς επειδή εξέλεξαν δύο φορές τον αντίχριστο Μπουτάρη ως Δήμαρχο.

Την ίδια ντροπή πρέπει να αισθάνονται οι Αθηναίοι που εξέλεξαν δύο φορές τον αχαρακτήριστο Καμίνη.

Εξελεξαν τον Τουρκόφρονα Μπουτάρη, τον προδότη της Μακεδονίας και τον προαγωγό των παρελάσεων υπερηφάνειας των ομοφυλόφιλων.

Ούτε που θέλουμε να θυμόμαστε ότι αυτό το γλοιώδες υποκείμενο κόπριζε κυριολεκτικά το σημαντικό αξίωμα του Δημάρχου Θεσσαλονίκης για δύο θητείες.

Στα τσακίδια Τουρκομπουτάρη και κλείσε το στόμα σου για πάντα, επειδή όποτε το ανοίγεις μας προκαλείς εμετό.

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ


ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ

Του Γέροντα Γεώργιου (Καψάνη)
=====

Χριστιανός χωρίς σταυρό και αγώνα δεν νοείται. Χριστιανός που ακολουθεί ένα εύκολο δρόμο δεν νοείται.
    
Ενόμισαν και νομίζουν μερικοί, ότι Χριστιανός είναι να τηρή κανείς μερικές ηθικές εντολές και να καλοπερνάει στην ζωή του, να έχη ανέσεις, να έχη μία ευημερία ανθρώπινη και να έχη μία ζωή ανθρωπίνως εξασφαλισμένη. Αλλά δεν είναι αυτός ο Χριστιανός.

Χριστιανός είναι εκείνος ο οποίος κάθε ημέρα αγωνίζεται. Αγωνίζεται για να αγαπήση τον Θεό. Αγωνίζεται για να αγαπήση τον αδελφό του. Επειδή δε ο εγωϊσμός είναι που εμποδίζει τον άνθρωπο να αγαπήση τον Θεό και να αγαπήση τον αδελφό του, αγωνίζεται για να ξερριζώση από μέσα του τον εγωισμό. Αγωνίζεται για να ξερριζώση τα πάθη, τα οποία σκοτίζουν τον νου του ανθρώπου και αιχμαλωτίζουν την καρδιά του. Αγωνίζεται να ευαρεστήση τον Θεό.

Γνωρίζει τις εντολές του Θεού και θέλει αυτές τις εντολές να τις τηρήση στην ζωή του με ακρίβεια. Όχι για να δικαιωθή απέναντι του Θεού εγωϊστικά, αλλά για να ευαρεστήση τον Κύριο από αγάπη

Και ο αγώνας που κάνει ο Χριστιανός γι’ αυτό γίνεται. Όχι για να πη στον Θεό· «εγώ είμαι εντάξει· δικαιούμαι την σωτηρία» -γιατί τότε θα ήταν ένας Φαρισαίος- αλλά για να πη στον Θεό· «Κύριε, παρ’ όλη την αδυναμία μου και την αμαρτωλότητά μου, εγώ σε αγαπώ. Και σαν έκφρασι της αγάπης μου, προσπαθώ να κάνω τις εντολές Σου και το άγιό Σου θέλημα. Και από Εσένα εξαρτάται, αν θα μου δώσης την σωτηρία και αν θα μου δώσης την Χάρι Σου».



Ιστολόγιο "Πατερική Παράδοση"

Friday, August 30, 2019

ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ


ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ

ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;

(Απάντηση σε σχόλιο της κ. Ελένης Λωρίτου)

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η Αποτείχιση, κυρία Λωρίτου, είναι αναμφίβολα δυνητική. 

Η προσφυγή, όμως, στο Σχίσμα είναι απολύτως αποτρεπτική από τους Ιερούς Κανόνες. 

Η μεν Αποτείχιση είναι ευλογημένη και οφείλουμε να επαινούμε όσους καταφεύγουν σε αυτήν. 

Το Σχίσμα, όμως, είναι βεβαία οδός απωλείας.

Αναφερθήκατε στην εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία και ισχυριστήκατε ανακριβώς ότι δεν την καταδίκασα. 

Η αλήθεια, κυρία Λωρίτου, είναι ότι την καταδίκασα κατ' επανάληψη.

Έχω γράψει, όχι απλά δεκάδες, αλλά εκατοντάδες, άρθρα με τα οποία παρακαλούσα θερμά τον Παναγιώτατο να μην εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας χωρίς την σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας της Ρωσσίας, επειδή -σε εναντία περίπτωση- κινδυνεύει θανάσιμα η ενότητα της Εκκλησίας.

Κυρία Λωρίτου! Γιατί με συκοφαντείτε τόσο αδίστακτα;

Με ρωτάτε αν η δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ελλάδα είναι Σχίσμα.

Ασφαλέστατα και είναι κυρία Λωρίτου.

Εκπλήττομαι ειλικρινά για την ερώτηση.

Προσπαθείτε να δικαιολογήσετε το Σχίσμα και την εισπήδηση που θα κάνει το Πατριαρχείο της Ρωσσίας στην Ελλάδα με την ύπαρξη Παπικών "Επισκόπων" στην Ελλάδα και Ορθόδοξων Επισκόπων στην Ρώμη.

Για όνομα του Θεού! 

Είναι δυνατόν να κάνετε αυτό τον παραλληλισμό;

Η ύπαρξη Παπικών “επισκόπων” σε ορθόδοξες χώρες είναι αποτέλεσμα της νομοθεσίας, που αφορά την ελευθερία της θρησκείας όπως την νομολογεί το Σύνταγμα. 

Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά εκκλησιαστική αναγνώριση.

Εκτός και αν υιοθετεί κάποιος την κακοδοξία των "αδελφών Εκκλησιών”, όπως ακριβώς κάνουν οι Οικουμενιστές.

Το ερώτημα δεν είναι αν οι Παπικές Δικαιοδοσίες στις Ορθόδοξες χώρες είναι εισπήδηση στα κανονικά τους όρια. 

Ασφαλέστατα και είναι και μάλιστα από αιρετικούς που δεν έχουν καν ιερωσύνη.

Αυτό που σας ερώτησα κατ’ επανάληψη -και επιμελώς αποφεύγετε να δώσετε απάντηση- είναι κατά πόσον οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένοι θα έχουν Εκκλησιαστική κοινωνία με την Ρωσσική Σχισματική Εξαρχία που θα δημιουργηθεί στην πατρίδα μας, αν τελικά η Εκκλησία της Ελλάδας αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Γιατί δεν μας δίνετε μια απλή και έντιμη απάντηση σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο ερώτημα κυρία Λωρίτου;

Δεν αντιλαμβάνεστε ότι, όσο περισσότερο παίζετε κρυφτούλι, προδίδετε ότι σκοπό έχετε να βαπτίσετε την Σχισματική Ρωσσική Εξαρχία ως ορθόδοξη για να δώσετε στον εαυτό σας την δυνατότητα να αποσχιστείτε από την Εκκλησία της Ελλάδος με απώτερο στόχο να έχετε εκκλησιαστική κοινωνία με την Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας;

Μα και το Φανάρι είναι οικουμενιστικό, θα αντιτείνετε.

You are preaching to the converted, κυρία Λωρίτου. 

Οι 11 περίπου χιλιάδες αναρτήσεις του ιστολογίου μου εναντίον του Οικουμενισμού, του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προσωπικά και των άλλων Οικουμενιστών μαρτυρούν αδιάψευστα ότι ελέγχω -με ιδιαίτερη δριμύτητα- τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.

Αλλά αυτό, άραγε, σημαίνει ότι πρέπει να επικροτήσω τα οικουμενιστικά έκτροπα των Μοσχοβιτών, που -σε ορισμένες περιπτώσεις- υπερβαίνουν τις οικουμενιστικές ασχημίες των Φαναριωτών;

Θα επαναλάβω το ερώτημα, κυρία Λωρίτου, και θα αναμένω απλή και έντιμη ερώτηση στην απλή και έντιμη ερώτηση που σας υποβάλλω.

Αν το Πατριαρχείο της Ρωσσίας δημιουργήσει Εξαρχία στην Ελλάδα, ως απάντηση στην αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, οι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση θα παραμείνουν, -όπως σήμερα- Αποτειχισμένοι ή θα προσχωρήσουν στο Σχίσμα που θα δημιουργήσει η Οικουμενιστική Εκκλησία της Ρωσσίας στην Ελλάδα;

Μπορείτε, κυρία Λωρίτου, στο απλό αυτό και έντιμο ερώτημα, να δώσετε απλή και έντιμη απάντηση; 

Ή μήπως θα συνεχίσετε να παίζετε κρυφτούλι του τύπου (η Ρωσσική Εξαρχία δεν θα είναι αντικανονική, ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι ενωμένος με τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας, ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα συνεχίσει να κινείται μέσα τα πλαίσια των Ιερών Κανόνων, ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα κάνει το καθήκον του κτλ., κτλ., κτλ.);

Κυρία Λωρίτου! Θα προσχωρήσει ή δεν θα προσχωρήσει τελικά στους Οικουμενιστές και Σχισματικούς Ρώσσους ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι περί αυτόν Αποτειχισμένοι;

Thursday, August 29, 2019

ΘΑ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ;


ΘΑ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ;

(Διάλογος για το Ουκρανικό και τις προθέσεις των Αποτειχισμένων)
=====

Δυστυχώς, κυρία Λωρίτου, έχετε ειλημμένη απόφαση -όπως φάνηκε σαφώς από σχόλιά σας σε προηγούμενη ανάρτηση-, να προσχωρήσετε σε Σχίσμα προφασιζόμενη προφάσεις εν αμαρτίαις ότι δήθεν η δημιουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ελλάδα δεν είναι εισπήδηση.
Θα επανέλθω -συν Θεώ- σύντομα επί του θέματος.
Επί του παρόντος περιορίζομαι να σας υπενθυμίσω ότι ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την δημιουργία Σχίσματος, όπως μας διαβεβαίωσε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

Λωρίτου Ελένη
Τόν εαυτό μου και μόνον εξέφρασα και την συνείδησή μου. Τίποτα περισσότερο. Δεν είμαι εκπρόσωπος τύπου κανενός. Θα επανέλθω....

Panayiotis Televantos
Αναμένουμε, κ. Λωρίτου, απάντηση αν ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι υπόλοιποι Αποτειχισμένοι θα παραμείνουν Αποτειχισμένοι, που είναι βεβαίως επαινετόν και θεάρεστον και απολύτως σύμφωνο με τους Ιερούς Κανόνες ή αν θα προχωρήσουν σε Σχίσμα, που είναι ότι πιο αντικανονικό, πιο αντιεκκλησιαστικό και πιο ψυχόλεθρο.

Λωρίτου Ελένη
Σε ποιόν απευθύνεστε κ. Τελεβάντο; Γνωρίζετε νά
είμαι εκπρόσωπος κάποιου; Αυτό που θέλετε να εκμαιεύσετε και παρά ποίου, ρωτείστε το στον ίδιον, ο οποίος έχει δημόσια παρουσία στον εκκλησιαστικό χώρο, έχει γνώση και λόγο. Εγώ εξέφρασα την συνείδησή μου ότι θα είμαστε μαζί μέ τους πατέρες που σέβονται την Εκκλησία, τους ιερούς θεσμούς, τους αγίους που κράτησαν την πίστη ανόθευτη. Είμαστε με τον Μεγάλο Βασίλειο, μέ τον Μάξιμο τον ομολογητή, μέ τον Γρηγόριο Παλαμά, με τον Μάρκο Ευγενικό. Δεν μας φοβίζουν οι θυσίες και η περιθωριοποίηση της μοναξιάς. Γνωρίζετε η Εκκλησία να μετριέται ποσοτικά. Όμως έστω και ποσοτική να ήταν για μετρήστε καλά τα νούμερα της οικουμενικής εκκλησίας. Το Φανάρι από μόνο του εγκλωβίζεται στον επαρχιωτισμό του και χάνει τον οικουμενικό του ρόλο.

Panayiotis Televantos
Εξυπαρχής η θερμή έκκληση ήταν προς τον π.

Θεόδωρο Ζήση και σε όλους τους Αποτειχισμένους σεβαστούς Πατέρες και αγαπητούς αδελφούς, κυρία Λωρίτου.
Εσείς θεωρήσατε σκόπιμο να απαντήσετε το ερώτημά μου και πολύ καλά πράξατε.
Ασφαλώς ο π. Θεόδωρος Ζήσης έχει θεολογική επάρκεια και δημόσιο λόγο.
Αλλά γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο του υπέβαλα -όπως και των υπόλοιπων Αποτειχισμένων- δημόσια μια απλή και έντιμη ερώτηση την οποία επαναλαμβάνω, για μια ακόμη φορά, και ελπίζω ότι επιτέλους θα πάρουμε μια απλή και έντιμη απάντηση:
Όπως όλοι γνωρίζουμε, αν τελικά η Εκκλησία της
Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, η Εκκλησία της Ρωσσίας θα ενεργήσει αστραπιαία και αποφασιστικά και θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος.

Σ' αυτή την περίπτωση οι Αποτειχισμένοι, που είναι μέλη της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, αφού είναι Αποτειχισμένοι και όχι Σχισματικοί, τι θα πράξουν, αν η Εκκλησία της Ρωσσίας θα κάνει εισπήδηση και δημιουργήσει Εξαρχία στην Ελλάδα;
Θα γίνουν Σχισματικοί και θα συνταχθούν με τους Ρώσσους που θα τους αφορίσουν; 

Ή, όπως προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο, θα παραμείνουν Αποτειχισμένοι και δεν θα έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τους Οικουμενιστές Ρώσσους, όπως δεν έχουν και με τους Οικουμενιστές Φαναριώτες και με τους όποιους Οικουμενιστές Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Μπορείτε, κυρία Λωρίτου, εσείς ή ο π. Θεόδωρος Ζήσης ή ο π. Σεραφείμ Ζήσης ή οποιοσδήποτε άλλος Αποτειχισμένος να μας καταστήσετε κοινωνούς των προθέσεων των περί τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένων, αφού είναι θέμα που προκαλεί σεισμό στην συνείδησή μας;
Ή μήπως θα συνεχίσετε να παίζετε κρυφτούλι και θα αποφεύγετε επιμελώς να μη μας αποκαλύπτετε ευθέως τις προθέσεις σας;
Το θέμα είναι απλούστατο: 

Αν μεν προτίθεστε να συνταχθείτε, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, με τους Ρώσσους όταν κάνουν, με την μια μορφή ή με την άλλη, εισπήδηση στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχετε παρά να μας το πείτε σαφώς και εντίμως.
Αν από την άλλη ΔΕΝ προτίθεστε να γίνετε Σχισματικοί και θα παραμείνετε στην Εκκλησία ως Αποτειχισμένοι -όπως διακαώς προσευχόμαστε στον Χριστό- και πάλιν σας παρακαλώ να μας δώσετε σαφή και συγκεκριμένη απάντηση για να χαρούμε χαράν μεγάλην.
Ζητώ πολλά άραγε;

Wednesday, August 28, 2019

ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του ΠαναγιώτηΤελεβάντου
=====

Ομολογώ ότι δεν απεκόμισα καθαρή εικόνα των όσων συνέβησαν στην ΔΙΣ για το Ουκρανικό όταν διάβασα το σχετικό ρεπορτάζ στην “Ρομφαία”. 

Ευτυχώς 
1.) η Φαίη, με το άρθρο της που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση,  
2.) σχετικό άρθρο στο ιστολόγιο “Νυχθημερόν”, 
3.) το σχόλιο του κ. Λυκούργου Νάνη, αλλά και 
4.) σχολιογράφοι του ιστολογίου μας στην σχετική ανάρτηση, 
μας βοήθησαν να ξεκαθαρίσουμε τι έγινε στην ΔΙΣ.

Μάθαμε, λοιπόν, ότι η ΔΙΣ αποφάσισε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε δικαίωμα να εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία. 

Τα διαδικαστικά του τρόπου με τον οποίο η Εκκλησία της Ελλάδος θα προχωρήσει στην αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ανέλαβε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατόπιν εξουσιοδότησης όλων των μελών της ΔΙΣ πλην ίσως του Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ. 

Δεν έγινε γνωστό αν ο Σεβ. Κυθήρων αρνήθηκε να εξουσιοδοτήσει τον Αρχιεπίσκοπο. 

Το σίγουρο είναι ότι ο Σεβασμιώτατος, με σχετική παρέμβασή του, συνηγόρησε σθεναρά εναντίον της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας από την Εκκλησία της Ελλάδος και ήταν ο μόνος που τήρησε αυτή την στάση.

Η πληροφορία αυτή είναι πολυ σημαντική επειδή η παρούσα σύνθεση της ΔΙΣ αποτελείται -κατά το πλείστον- από παραδοσιακούς και αντιοικουμενιστές Ιεράρχες.

Αν οι παραδοσιακοί Ιεράρχες Μεσογαίας, Ακαρνανίας, Πατρών, Γρεβενών κτλ. αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, ποιοί Ιεράρχες θα αρνηθούν να αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, αν συζητηθεί το θέμα τον Οκτώβριο στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Επομένως είναι πλέον ή βεβαιο ότι, αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποφασίσει να παραπέμψει το θέμα στην Ουκρανία, για να μην πάρει μόνος του την ευθύνη της απόφασης, τότε η συντριπτική πλειοψηφία της Ιεραρχίας θα του ανάψει το πράσινο φως.

Κάθε νοήμων άνθρωπος αντιλαμβάνεται ότι τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, επειδή -όπως όλοι ξέρουμε- η πολιτική και εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσσίας δεν χωρατεύει.

Μακάρι ο Χριστός να διαφυλάξει το πιο πολύτιμο: Την ενότητα της Εκκλησίας Του.

ΛΙΑΝ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ! ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ!” ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ



ΛΙΑΝ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ! ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ!” ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
=====

Η Δ.Ι.Σ. της Εκκλησίας της Ελλάδος προχώρησε στην επαίσχυντη και βλάσφημη απόφαση να αναγνωρίσει την αντικανονική εισπήδηση του πατριαρχείου Κωνστ/πόλεως στην Ουκρανία για παραχώρηση αυτοκεφάλου στους σχισματικούς ως «κανονικό δικαίωμα». 

Η αγιοπνευματική! αυτή απόφαση ήταν γνωστή εδώ και πολύ καιρό από το στόμα όχι μόνο του αιρεσιάρχη Βαρθολομαίου αλλά και του σχισματικού Επιφάνιου. 

Βασικό ρόλο στην υπονόμευση μιας κανονικής συνοδικής απόφασης της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος επί της εισπήδησης και απονομής ψευδοαυτοκεφάλου σε σχισματικούς και αυτοχειροτόνητους, έπαιξε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος με τις γνωστές του παρεμβάσεις. 

Ο χρόνος που μεσολάβησε λειτούργησε, όπως αναμενόταν, υπέρ του Φαναρίου διότι υπήρξαν ντε φάκτο αναγνωρίσεις των σχισματικών από φιλόδοξους και δουλοπρεπείς στο Φανάρι ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος. 

Παρένθεση. Εάν είχαμε πραγματικό Κράτος θα τους έκοβε απευθείας τον μισθό κι ας πήγαιναν στην Τουρκία να τους ταΐσει ο Ερντογάν ή ο Βαρθολομαίος με τα λεφτά των Ομογενών της Αμερικής. 

Τα τυπικά της αναγνώρισης των σχισματικών θα τα αναλάβει τώρα με συνοπτικές διαδικασίες μόνος του ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος.

Σημειωτέον, από τα μέλη της Δ.Ι.Σ. ο Κυθήρων κ. Σεραφείμ είναι ο μόνος που εκφράσθηκε ξεκάθαρα εναντίον της απόφασης του Βαρθολομαίου.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ

Του ιατρού κ. Λυκούργου Νάνη
=====

Το περιλάλητο Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα θα έπρεπε εδώ και πολύ καιρό να τεθή προς συζήτηση και λήψη αποφάσεων, σε ειδική προς τούτο συγκληθησομένη Ιερά Συνοδο της Ιεραρχίας (ΙΣΙ)με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. 

Αντί τούτου, και αφού στο μεταξύ δημιουργήθηκαν τετελεσμένα γεγονότα με την αντικανονική μνημόνευση υπό Ελλαδιτών ιεραρχών, κανονικώς υποδίκων, των σχισματικών και αυτοχειροτονήτων Ουκρανών ψευδεπισκόπων, αλλά και με άλλου τύπου ενέργειες που σηματοδοτούν ένα είδος de facto αναγνωρίσεως των Ουκρανών πραξικοπηματιών, συζητήθηκε στο πλαίσιο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ), δεκατριμελούς ούσης, που αναγνώρισε το δικαίωμα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να εκχωρή την Αυτοκεφαλία (άνευ όρων και προυποθέσεων σεβασμιώτατοι;;;;) και εξουσιοδότησε σχετικώς τον αρχιεπίσκοπο να χειρισθή το όλο ζήτημα! 

Πρόκειται για την περίφημη "συνοδική εξουσιοδότηση" που τόσο πολύ είχε ψέξει ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος (εκοιμήθη σαν σήμερα προ εννέα ετών) ειδικά επί των ημερών του μακαριστού αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. 

Ο "εξουσιοδοτηθείς" αρχιεπίσκοπος "παρέπεμψε" το θέμα στη μέλλουσα να συνέλθη τον προσεχή Οκτώβριο ΙΣΙ με το εύλογο αιτιολογικό ότι "Δεν μπορώ να πάρω μόνος μου μια τέτοια ευθύνη, θα το πάω στην Ιεραρχία να αποφασίσει εκείνη" ... 

Μα καλά, η πλειοψηφία της ΔΙΣ δεν υπέθεσε ή δεν μπόρεσε να υποθέση  (λέμε τώρα...) το αυτονόητο και εξουσιοδότησε τον αρχιεπίσκοπο;

Δεν έπρεπε η ίδια να κηρύξη εαυτήν, λόγω της σπουδαιότητος του ζητήματος, αναρμόδια και να το παραπέμψη κατ' ευθείαν και άνευ χρονοτριβής στην Ιεραρχία; Έπρεπε να "το πάει" ο κ. Ιερώνυμος το θέμα στην ΙΣΙ; Διά του αρχιεπισκόπου έπρεπε να αχθή στην ΙΣΙ αυτό ή διά της ΔΙΣ;

Αλλά εδώ ανακύπτει θέμα και με τους υπόλοιπους ιεράρχες και ειδικά εκείνους που υπερμαχούν της κανονικότητος. Δεν θα έπρεπε οι εν λόγω επίσκοποι από την πρώτη στιγμή διά της συλλογής υπογραφών κατ' αρχήν αλλά και δι' υπομνημάτων και άλλων οχλήσεων να εκζητήσουν την κατεπείγουσα συγκληση της ΙΣΙ, όχι τον Οκτώβριο οπότε αυτή αυτοδικαίως συνέρχεται, αλλά ΑΜΕΣΑ, με μοναδικό θέμα συζητήσεως και λήψεως αποφάσεων το Ουκρανικό;

Τι περιμένουν; Να αλωνίζουν για καιρό ακόμη ανενόχλητοι οι Ουκρανοί σχισματικοί ένεκα της απαραδέκτου στάσεως Ελλαδιτών μητροπολιτών; Δεν νομίζουν ότι υπέχουν βαρεία ευθύνη εν προκειμένω και ότι τυχόν χρονοτριβή από μέρους τους θα παγιώση την αντικανονικότητα;

Εσχάτη ώρα εστί! Έστω και τώρα ας υψώσουν το ανάστημά τους οι ορθοφρονούντες επίσκοποι. Ας δώσουν σθεναρή μάχη στη συνέλευση της ΙΣΙ υπέρ της κανονικότητος. Ας θέσουν τον αρχιεπίσκοπο και τους άλλους ιεράρχες προ των κολοσσιαίων ευθυνών τους. Και εάν οι τελευταίοι επιλέξουν την ολισθηρή ατραπό της ζεύξεως της επισκοπικής τους πρακτικής με τη νομιμοποίηση της αντικανονικότητας ας διαχωρίσουν τις ευθύνες τους μαζί με τον πιστό λαό του Θεού αψηφώντας τις όποιες συνέπειες.

Άγιε Κυθήρων! Το υγιώς φρονούν ποίμνιο περιμένει πολλά από εσάς. Είστε από τους λίγους ιεράρχες που ύψωσαν στεντόρεια φωνή εναντίον του εκκλησιαστικού εν Ουκρανία πραξικοπήματος, μνήμων των φρικτών αρχιερατικών όρκων που δώσατε κατά τη στιγμή της χειροτονίας σας, περί σεβασμού των ιερών κανόνων. Προσβλέπουμε σε σας! Μην υποστείλετε τη σημαία του αγώνα! Μην αρνηθείτε τον εαυτό σας στη μέλλουσα να σηγκληθή Ιεραρχία!