ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ούτε Άγία, ούτε Μεγάλη, ούτε Σύνοδος
Ζ΄
Της Σύναξης Ορθοδόξων Κληρικών και μοναχών
=====
3. Συνοδική αποδοχή του Οικουμενισμού και του ΠΣΕ
Και μόνο η συνοδική αποδοχή του Οικουμενισμού, τον οποίον όλοι ανεξαιρέτως οι σύγχρονοι Άγιοι έχουν καταδικάσει, καταδεικνύει ότι η Σύνοδος δέν εκφράζει το Όρθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα! Ο πνευματοφόρος π. Εφραίμ Κατουνακιώτης έχει δηλώσει ότι κατόπιν τροσευχής ο Θεός του αποκάλυψε ότι ο Οικουμενισμός κυριαρχείται από πονηρά πνεύματα (Δ. Τσελλεγγίδης σημ. 5, σ. 637 και σημ. 11). Αυτό το κυριαρχούμενο από πονηρά πνεύματα θρησκευτικό Κίνημα η Σύνοδος της Κρήτης το αποδέχθηκε...Άπεφάνθη μάλιστα ότι η Όρθόδοξη Εκκλησία «έκτιμά θετικώς» τα κακόδοξα κείμενα που έχει εκδώσει το ΠΣΕ(σημ. 12)!
4. “Ετερόδοξοι παρατηρητές” = τιμητική διάκριση στην αίρεση!
Στη Σύνοδο της Κρήτης δόθηκε η τιμητική θέση των «παρατηρητών» σε εκπροσώπους αιρετικών κοινοτήτων που έχουν καταδικαστεί από Οικουμενικές Συνόδους και την εκκλησιαστική συνείδηση. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά νομιμοποίησαν την πλάνη και την αίρεση και ουσιαστικά υπέσκαψαν το κύρος της ίδιας της Συνόδου. Σύνοδος η οποία δε διαστέλλει «αναμέσον βεβήλου και αγίου» (Όρος της Ζ' Οικουμενικής), την Ορθοδοξία από την αίρεση, την αλήθεια του Χριστού από τη δαιμονική πλάνη και νομιμοποιεί εκκλησιαστικά την αίρεση, δε μπορεί να είναι πραγματικά Ορθόδοξη. Στην ιστορία της Εκκλησίας οι αιρετικοί καλούνταν και παρίσταντο στίς Συνόδους όχι τιμητικά ως "παρατηρητές", αλλά για να απολογηθούν ή να εκφράσουν την μετάνοιά τους, καί, άν ενέμεναν στην πλάνη και την αίρεση αναθεματίζονταν και εκδιώκονταν της Συνόδου.
Όταν οι υπεύθυνοι της Κρήτης προσπαθούν να κοροϊδέψουν τους ετεροδόξους. Η φράση «ετερόδοξες Εκκλησίες» στην 816 του προβληματικού 60 κειμένου μεταφράζεται ... διορθωμένη στα επίσημα συνοδικά κείμενα (γαλλικά, αγγλικά) για να αποκρυβεί η αντιφατικότητά της και να περισωθεί η σοβαρότητα της Συνόδου! ΕΛΛΗΝΙΚΑ: «Το Π.Σ.Ε... δεν συμπεριλαμβάνει απάσας τάς ετεροδόξους Χριστιανικής Εκκλησίας καί Όμολογίας». ΑΓΓΛΙΚΑ: «The WCC...does not include all non-Orthodox Christian Churches and Confessions» (=«τίς μή Όρθόδοξες Έκκλησίες και ομολογίες») ΓΑΛΛΙΚΑ: «Le COE...il ne regroupe pas toutes les Églises et Confessions chrétiennes» (= «τίς Χριστιανικές Εκκλησίες καί Όμολογίες»)
Τίς πταίει;
Oι τα πρώτα φέροντες της Συνόδου επαναλαμβάνουν μονότονα ότι ευθύνη για το κατάντημά της έχουν όσες Εκκλησίες δεν συμμετείχαν και όσοι ασκούν κριτική. Δυστυχώς, δεν θέλουν να ομολογήσουν ότι ούτε τα κριτήρια ούτε ή στοχοθεσία ούτε τα μέσα που οι ίδιοι μετήλθαν ήσαν Άγιοπνευματικά.
Είναι κοινό μυστικό ότι η Σύνοδος συνεκλήθη α) για να αναβαθμίσει το ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και προσωπικά του Πατριάρχου Βαρθολομαίου! και β) για να υπάρξει αναγνώριση της εκκλησιαστικότητας των ετεροδόξων. Ο Μητροπολίτης Περγάμου ήταν σαφής στή Σύνοδο: «αυτό είναι το μέγιστο ιστορικό γεγονός της Συνόδου, τίποτε άλλο» (σημ. 1, σ. 393).
Έπιπλέον δέ, οι πρωτεργάτες της Κρήτης κατά την τελευταία και κρισιμότερη φάση της προετοιμασίας της Συνόδου κατόρθωσαν να κρατήσουν τελείως μακριά από την προετοιμασία των κειμένων Επισκόπους και άλλους κληρικούς, Μοναστικές Άδελφότητες, Θεολογικές Σχολές, θεολόγους και πιστούς Χριστιανούς, ωσάν νά μήν είχαν σχέση με το Σώμα της Εκκλησίας (σημ. 1, σ. 248-249, 258-261). Το αποτέλεσμα; Όταν δημοσιεύθηκαν τα τελικά κείμενα (μόλις 5 μήνες πρό της Συνόδου) και έγινε κατανοητό ότι πολύ δύσκολα διορθώνονται οι θεολογικές αστοχίες και κακοδοξίες τους, όπως ήταν αναμενόμενο, έγινε πανικός στίς Ορθόδοξες Ιεραρχίες και στο Λαό του Θεού (σημ. 4). Μάλιστα, όταν οι Προκαθήμενοι Σερβίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας και Ελλάδος σεβόμενοι το Συνοδικό Θεσμό, έθεσαν στην κρίση των Ιεραρχιών τους τα προσυνοδικά κείμενα που είχαν υπογράψει, εξανέστησαν οι πρωτεργάτες της Συνόδου λέγοντας ότι, «αφού τα υπέγραψαν οι Προκαθήμενοι, οι Τοπικές Σύνοδοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποφαίνονται επί των αποφάσεων των Προκαθημένων!», ξεχνώντας ότι στις Όρθόδοξες Εκκλησίες οι Προκαθήμενοι δεν είναι ...Πάπες καί δέν υπέρκεινται των Συνόδων τους (σημ. 13)! Επιτέλους ας αναγνωρίσουν ότι η περιφρόνηση του Λαού του Θεού και κατ' επέκταση του Συνοδικού θεσμού ήταν η βασική αιτία των θλιβερών εξελίξεων και της αποτυχίας της Κρήτης.
No comments:
Post a Comment