Monday, April 30, 2018

ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΣΠΥΡΟΥ, Ο “ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ”


ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Οσιολογιώτατος Μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, με πρόσφατο άρθρο του, εξετάζει το θέμα της Αυτοκεφαλοποίησης της Ουκρανίας γεωπολιτικά. Αναφέρεται στην προσπάθεια των ΗΠΑ να αποκόψουν την Ουκρανία από τη Ρωσσία, με στόχο να αποτρέψουν τη σύσταση Ρωσσικής Ορθόδοξης Αυτοκρατορίας.

Το ερώτημα, όμως, που πρέπει να μας απασχολήσει είναι το εξής:

Άραγε η Ρωσσική Ομοσπονδία ενδιαφέρεται να συστήσει Ρωσσική Ορθόδοξη Αυτοκρατορία ή μήπως πολυθρησκευτική, πολυεθνική και πολυπολιτισμική αυτοκρατορία, που θα περιλαμβάνει πολλές δεκάδες εκατομμύρια χριστιανών, Μουσουλμάνων και οπαδών άλλων θρησκειών;

Επομένως, μήπως αποδίδουμε στη Ρωσσική Ομοσπονδία προθέσεις που δεν έχει, ασχέτως της όποιας επιδίωξης των ΗΠΑ;

Η πρόσφατη συνέντευξη του Σεβ. Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, στην Αλβανία στον κ. Πολυγένη, μας βοηθά να κατανοήσουμε ότι δεν είναι καθόλου εύκολη η χορήγηση Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας για τρεις λόγους:

1.) Η πολύ μεγάλη πλειοψηφία των Ουκρανών είναι μέλη της υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Εκκλησίας.

2.) Προσκρούει στα πανορθοδόξως συμφωνηθέντα για την ανακήρυξη Αυτοκεφάλου, και

3.) Επειδή η Εκκλησία της Ρωσσίας, διά του Σεβασμιώτατου Βολοκολάμσκ, απειλεί ανοιχτά και πολύ συγκεκριμένα με πανορθόδοξο σχίσμα, παρόμοιο με αυτό που συνέβηκε το 1054 μεταξύ Παλαιάς και Νέας Ρώμης, αν δοθεί Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας. 

Ιδού το κείμενο του π. Σεραφείμ Ζήση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΣΠΥΡΟΥ, Ο “ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ”

Τοῦ Μοναχοῦ Σεραφείμ Ζήση
=====

Διαφαίνεται πλέον καθαρῶς στόν ὁρίζοντα ἡ προοπτική δυναμικῆς ἀναμείξεως τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, μέ βαρύτατη εὐθύνη τοῦ Προκαθημένου Του κ.κ. Βαρθολομαίου, στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας! Ταράσσει τά ὕδατα ἡ ἐπιδιωκόμενη καί διαφαινόμενη χορήγηση ἀπό τό Φανάρι αὐτοκεφαλίας στό σχισματικό Πατριαρχεῖο τοῦ Κιέβου, εἰς βάρος τῆς νομίμου ἐν Οὐκρανίᾳ ἐκκλησιαστικῆς δικαιοδοσίας, τῆς Μητροπόλεως Κιέβου τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας (UOC-MP, τῆς ὑπό τόν Μητροπολίτη κ.  Ὀνούφριο). Τά γεγονότα φωτίζουν ἄπλετα, γιά μιά ἀκόμη φορά, τήν ἀτυχῆ ὑποδούλωση τοῦ Οἰκουμενικοῦ μας Πατριαρχείου τῆς ΚΠόλεως, ἐξ αἰτίας ὀλίγων ἐπιλέκτων προσώπων, στίς δυτικές, ἀμερικανικές τώρα, γεωπολιτικές προτεραιότητες. Ἡ κληρονομία τῶν Μασόνων Πατριαρχῶν Μελετίου Δ΄ (Μεταξάκη), ἀνθρώπου τῶν Βρεττανῶν, καί Ἀθηναγόρα Α΄ (Σπύρου), ἐκλεκτοῦ τῶν Ἀμερικανῶν, φαίνεται ὅτι δυστυχῶς «καλά κρατεῖ».

H ἐπιδιωκόμενη τελεία ἐκκλησιαστική ἀποξένωση τῶν Οὐκρανῶν Ὀρθοδόξων ἀπό τό Πατριαρχεῖο Μόσχας, ἐλέῳ τώρα τοῦ ἐν Φαναρίῳ Προκαθημένου, συμπίπτει «ἐντελῶς τυχαῖα» μέ τήν προσπάθεια τῶν Δυτικῶν Συμμάχων ἐδῶ καί 30 περίπου χρόνια (συμφώνως μέ τούς Kissinger, Brzezinski, βλ. κατωτέρω), νά ἀπομακρύνουν διαπαντός τήν Οὐκρανία, τήν κοιτίδα τοῦ ρωσσικοῦ πολιτισμοῦ, ἀπό τόν φυσικό γεωπολιτικό καί πολιτισμικό χῶρο της, τήν κυρίως Ρωσσία. Ἔτσι θά ἀποκλειστεῖ καί τό παραμικρό ἐνδεχόμενο ἐπανασυστάσεως μιᾶς Ὀρθοδόξου Ρωσσικῆς «Αὐτοκρατορίας», ὡς διηυρυμένης Ὁμοσπονδίας Δημοκρατιῶν, κατά τήν ὠμή ἐκτίμηση τοῦ Χένρυ Κίσσιντζερ.

Ἡ ὑπαγωγή τῆς ἐκκλησιαστικῆς πολιτικῆς τοῦ Οἰκουμενικοῦ μας Πατριαρχείου στίς γεωπολιτικές ἐπιλογές τοῦ NATO ὑπῆρξε “must” τῆς δυτικῆς διπλωματίας ἤδη ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Μασόνου Πατριάρχου Ἀθηναγόρα, ὁ ὁποῖος κληροδότησε στούς διαδόχους του τήν γραμμή αὐτή.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΟΡΘΩΣ ΑΠΟΦEΥΓΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ



Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΟΡΘΩΣ ΑΠΟΦEΥΓΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση παραθέσαμε το κείμενο του Ιερολογιώτατου Ιεροδιάκονου Τριφύλιου Ονησιφόρου αναφορικά με την επικείμενη ειρηνική επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου στο Άγιον Όρος.

Ο Μακαριώτατος και η συνοδεία του θα βρεθούν για λίγες μέρες στο “Περιβόλι της Παναγίας” και θα δουν από κοντά τα ασκητικά παλαίσματα των πολιστών του αγιασμένου Άθωνα.

Ο Αρχιεπίσκοπος θα επισκεφθεί τις Μονές Διονυσίου και Γρηγορίου, οι οποίες έχουν Κυπριακής καταγωγής Ηγουμένους, ενώ δεν θα επισκεφθεί τη Μονή Βατοπαιδίου, παρόλον ότι ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ είναι επίσης Κυπριακής καταγωγής.

Η άρνηση του Μακαριώτατου να επισκεφθεί το Βατοπαίδι είναι μια πολύ έντιμη και γενναία πράξη. 

Θερμά και υικά τον συγχαίρουμε.

Η Μονή Βατοπαιδίου έχει ξεφύγει κανονικά. Κατέστη κέντρο δημοσίων σχέσεων, Θεομπαιξίας, εκκοσμίκευσης και διαφθοράς συνειδήσεων με τον χρηματισμό που κάνει προς κάθε κατεύθυνση. Πίσω από αυτή την εκτροπή από το Αγιορειτικό ήθος κρύβεται ο Θεομπαίκτης, φαύλος και πλανεμένος Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, τον οποίο ο Μακαριώτατος Κύπρου γνωρίζει πολύ καλά νοουμένου ότι στη Μητρόπολή του έκανε τα αίσχη του ο π. Ιωσήφ όταν ήταν στην Κύπρο.

Ορθότατα, λοιπόν, ο Μακαριώτατος αποφάσισε να μην ευλογήσει μια Μονή που βαίνει κατά κρημνών.

Καθημερινά ο γυρολόγος Αρχιμανδρίτης Εφραίμ οργώνει την Ελληνική επικράτεια και επέκεινα και μοιράζει αντίγραφα ιστορικών εικόνων της Μονής του Βατοπαιδίου, διαφημίζει τον πλανεμένο και θεομπαίκτη του Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό ως Άγιο και περιφέρει τήδε κακείσε την Αγία Ζώνη και τα ιερά λείψανα των Αγίων που διαθέτει η Μονή.

Ο Θεός ξέρει πόσες δεκάδες επίσκοποι περνούν κάθε χρόνο από το Βατοπαίδι, για να εισπράξουν γλοιώδεις κολακείες από τον Αρχιμανδρίτη Εφραίμ και πανάκριβα δώρα εξαρτήματα αρχιερατικής στολής.

Ορθότατα, λοιπόν, ο Μακαριώτατος Κύπρου απέφυγε να συμπεριλάβει τη Μονή Βατοπαιδίου, στην ειρηνική του επίσκεψη, καταλιμπάνων εξαίρετο παράδειγμα για όλους τους ιεράρχες.

Το Βατοπαίδι εκκοσμικεύει το Άγιον Όρος σε βαθμό ασύλληπτο και κάποιος επιτέλους πρέπει να βρεθεί να τους βάλει φραγμό.

Ο Παναγιώτατος -δυστυχώς- περί άλλων τυρβάζει και μεριμνά. Για τον Οικουμενισμό ενδιαφέρεται και για τίποτε άλλο. Έτσι οι Βατοπαιδινοί έχουν αφεθεί ασύδοτοι να αλωνίζουν ανενόχλητοι και φτάσαμε στο αίσχος να γονατίζουν επίσκοποι μπροστά στον τάφο του Ιωσήφ του Βατοπαιδινού λες και είναι Άγιος της Εκκλησίας.!!! 

ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ


ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Του Ιερολ. Ιεροδιακόνου Τριφύλλιου Ονησιφόρου
=====

Την επιθυμία του να προσευχηθεί στην προστάτιδα και Έφορο του Αγιωνύμου Όρους Κυρία Θεοτόκο αλλά και να επισκεφθεί τις Ιερές Μονές Διονυσίου και Γρηγορίου στο Άγιον Όρος, στις οποίες ηγουμενεύουν Κύπριοι ιερομόναχοι, έχει προγραμματίσει να εκπληρώσει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος στις αρχές του Μαΐου.

Συγκεκριμένα, ο Μακαριώτατος θα μεταβεί προσκυνηματικώς στο Άγιον Όρος στις 7 Μαΐου 2018, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Πάφου κ. Γεώργιο, τον ιεροδ. Τριφύλλιο Ονησιφόρου, τον φιλόλογο κ. Ιωάννη Γιάγκου και τον φυσίατρο κ. Άριστο Νεοφύτου.

Στο πρόγραμμα της ειρηνικής προσκυνηματικής αυτής διαδρομής του Προκαθημένου της κατά Κύπρον Εκκλησίας στον Άθωνα κεντρική θέση κατέχει η επίσκεψη ή και διαμονή στις Ιερές Μονές Διονυσίου και Γρηγορίου, όπου ασκούνται αρκετοί μοναχοί εκ Κύπρου, και οι οποίες, σύμφωνα με τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας Κύπρου, υπό την πεπνυμένη καθοδήγηση των σεβαστών Γερόντων Πέτρου και Χριστοφόρου αντίστοιχα, αποτελούν καύχημα για την Κύπρο και αντιπροσωπεύουν επάξια την αποστολική Εκκλησία Κύπρου στο Αγιώνυμο Όρος.

Η ακριβής μοναχική τάξη, η εσωστρέφεια και η αποφυγή των κοσμικών υπερβολών, σύμφωνα με τον Μακαριώτατο, πρέπει να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά των μοναχών, και ιδιαίτερα αυτών που μονάζουν στον ανδρικό παρθενώνα της Ορθοδοξίας, το Άγιον Όρος. 

Την πρώτη μέρα θα λάβει χώρα η υπό του τυπικού προβλεπόμενη υποδοχή στην πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, τις Καρυές, υπό των αντιπροσώπων των 20 Ιερών Μονών και θα τελεστεί δοξολογία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πρωτάτου. 

Μετά το πέρας της δοξολογίας ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος θα έχει συνάντηση με τα μέλη της Ιεράς Επιστασίας και της Ιεράς Κοινότητας και θα παρατεθεί επίσημο γεύμα προς τιμήν του.

Στη συνέχεια, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου θα επισκεφθεί το Ιερό Ιβηριτικό Κελλίον της Αγίας Άννης, υπό τον Γέροντα Αντίπα Ιερομ., τον οποίο ο Μακαριώτατος γνωρίζει προσωπικώς. Η πρώτη ημέρα της επίσκεψης θα ολοκληρωθεί με την Ιερά Μονή Ιβήρων, όπου ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και η συνοδεία του θα διανυκτερεύσουν.

Την Τρίτη 8 Μαΐου, ο Μακαριώτατος θα επισκεφθεί την Ιερά Μονή Σταυρονικήτα και στη συνέχεια θα μεταβεί στην Ιερά Μονή Διονυσίου, της οποίας ηγείται ο εκ Κύπρου Αρχιμ. κ. Πέτρος και η οποία θα αποτελέσει τον τόπο διανυκτέρευσης του Αρχιεπισκόπου Κύπρου για το υπόλοιπο διάστημα της παραμονής του στο Άγιον Όρος.

Την Τετάρτη 9 Μαΐου θα μεταβεί για προσκύνημα στην Ιερά Μονή Αγίου Παύλου, ενώ την Πέμπτη 10 Μαΐου θα επισκεφθεί την Ιερά Μονή Γρηγορίου, στην οποία Καθηγούμενος είναι ο εκ Κύπρου Αρχιμ. κ. Χριστοφόρος.

Την Παρασκευή, πριν την αποχώρησή του από το Άγιον Όρος, θα προσκυνήσει στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας, όπου θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει συμφοιτητές του, ανάμεσα στους οποίους ο Υμνογράφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ιερομ. Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης.

Την μεσημβρία της Παρασκευής 11 Μαΐου, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και η τιμία συνοδεία του θα αναχωρήσουν από το Άγιον Όρος.

ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ


ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αφήσαμε στο στόμα του λύκου για δύο μήνες τα αδέλφια μας, για να τα κακοποιεί και να τα διαπομπεύει ο Σουλτάνος. 

Αλήθεια! Γιατί δεν κλείνει τα σύνορά της η Ελλάδα με την Τουρκία;

Γιατί δεν απελαύνει τον Τούρκο Γενικό Πρόξενο της Κομοτηνής και τον Τούρκο Πρόξενο της Ρόδου;

Γιατί δεν κλείνει τα δύο αυτά προξενεία που δεν κάνουν τίποτε άλλο εκτός από το δημιουργούν προβλήματα στον Ελληνισμό;

Γιατί δεν ανακαλεί τους Έλληνες διπλωμάτες και γιατί δεν κλείνει τα άχρηστα για τον Ελληνισμό προξενεία της Αδριανούπολης και της Σμύρνης;

Γιατί επιτρέπει σε ορισμένους αχαρακτήριστους να πηγαίνουν στην Αδριανούπολη, στη Σμύρνη και σε άλλες πόλεις της Τουρκίας για να αφήνουν συνάλλαγμα στον εχθρό;

Αλλά τι να σου κάνει ο καυμένος ο κ. Κοτζιάς; 

Δεν έχει και πολύ χρόνο να ασχολείται με τους όμηρους Έλληνες στρατιωτικούς, επειδή είναι πολύ απασχολημένος για να ξεπουλήσει τη Μακεδονία μας στους Σκοπιανούς.

Θα μου πείτε: Καλά και ο Τσίπρας τι κάνει;

Με συγχωρείτε φίλοι. Συνηθίζω να μιλώ σοβαρά και για σοβαρούς ανθρώπους. Στην περίπτωση του Τσίπρα δεν συντρέχει καμία από τις δύο προυποθέσεις.

Και ποιοι είναι οι  μόνοι που μίλησαν τελικά για τα αιχμάλωτα αδέλφια μας; Μόνον οι Πομάκοι και κανείς άλλος, έστω και αν εμείς τους εγκαταλείψαμε από καιρό στο έλεος του Σουλτάνου.

Ντροπή μας!

Ιδού το δημοσίευμα του ιστολογίου “Ο Τρελογιάννης”, που μας έδωσε την αφρομή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου:

ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ

=====

Μήπως είδατε κάποια δήλωση συμπαράστασης από τους μουσουλμάνους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου για τους δύο ομήρους άνευ λόγου και αιτίας Έλληνες στρατιωτικούς από το τουρκικό καθεστώς;  
Όχι!

Μήπως έμειναν οι μουσουλμάνοι περιφερειακοί σύμβουλοι της Ξάνθης στο συμβούλιο, ώστε να υποστηρίξουν το ψήφισμα υπέρ της απελευθέρωσης των δύο στρατιωτικών; 
Όχι! Αποχώρησαν μάλιστα από το συμβούλιο για να μη ψηφίσουν!

Ποιοι είναι λοιπόν οι μουσουλμάνοι της Θράκης; 
Είναι μόνο αυτοί που ο Γαβρόγλου και ο Ερντογάν τους θεωρούν Τούρκους και ως Τούρκοι πράττουν;

Ή μήπως είναι και οι Έλληνες (με Ε κεφαλαίο) μουσουλμάνοι Πομάκοι; Οι πάντα αδικημένοι και εγκαταλελειμμένοι από το ελληνικό κράτος στο τουρκικό προξενείο που εκβιάζει τον εκτουρκισμό τους
===============
"Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων και η εφημερίδα ΖΑΓΑΛΙΣΑ, καταδικάζουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις εξελίξεις στην υπόθεση των δύο φυλακισμένων Ελλήνων στρατιωτικών. Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειές τους. Το τουρκικό κράτος δεν κουράζεται να επιβεβαιώνει την εικόνα που έχουμε γι' αυτό.

Η ελληνική κυβέρνηση εκτός από τις κούφιες επικοινωνιακού χαρακτήρα αντιπαραθέσεις, θα πρέπει να δείξει την απαιτούμενη αποφασιστικότητα, ώστε το διεθνές κόστος για την Τουρκία, από τη σύλληψη των δύο Ελλήνων, να καταστεί πολύ υψηλότερο από τα τυχόν πολιτικά οφέλη στο εσωτερικό της.

Ταυτόχρονα εκφράζουμε και την οργή μας για τη στάση του τουρκόστροφου ψευδο-μειονοτικού κόμματος ΚΙΕΦ (DEB), το οποίο δεν άρθρωσε τον παραμικρό λόγο, μη τυχόν και θυμώσει ο μεγάλος σουλτάνος. Για άλλη μια φορά ξεσκεπάζεται το αληθινό του πρόσωπο και ο αποσταθεροποιητικός του ρόλος στην περιοχή".

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ, ΟΧΙ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ή ΤΕΛΕΙΑ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ



Άλλο να μιλά κάποιος από τα διαβάσματά του και άλλο να μιλά απο την εμπειρία που απέκτησε στον πνευματικό του αγώνα.

Ο Όσιος Παίσιος κινείται στη γραμμή της κατά Θεόν μεσότητας.

Ούτε η απελπισία είναι εκ Θεού, μας εξηγεί, αλλά ούτε και η αδιαφορία για τον πνευματικό αγώνα μας ωφελεί.

Ο ΜΕΓΑΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΟΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ Ε΄


Ο ΜΕΓΑΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΥΡΟΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ

Ε΄


Του Πρωτοπρ. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====

Δ) Ἡ συνάντηση τῶν Ἱεροσολύμων

Μέ τήν ἀναρρίχησή του στόν Θρόνο τῆς Κωνσταντινουπόλεως ὁ Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας ξεκίνησε ἐπίσημες καί μυστικές ἐπαφές μέ τό Βατικανό. «Ὁ Ἀθηναγόρας ἐπί συνεχῆ ἔτη διαπραγματεύεται παρασκηνιακῶς μέ τό Βατικανό τήν συνάντηση του μέ τόν Πάπα. Διαμεσολαβητής εἶναι ὁ Ρουμάνος Ἀρχιμανδρίτης Σκρίμα, διαπρεπής θεολόγος, καί διάφορες προσωπικότητες τοῦ παπικοῦ κόσμου»[16].

Ἡ συνάντηση αὐτή πραγματοποιήθηκε τελικά τόν Ἰανουάριο τοῦ 1964 στά Ἱεροσόλυμα. Ὁ αἱρεσιάρχης Πάπας Παῦλος ΣΤ΄, κατά τήν διάρκεια τῆς λήξεως τῶν ἐργασιῶν τῆς Β΄ Βατικανῆς ψευδοσυνόδου, προανήγγειλε τήν προσκυνηματική του ἐπίσκεψη στά Ἱεροσόλυμα. Ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας ἔσπευσε νά δηλώσει ὅτι θά πάει καί ὁ ἴδιος στά Ἱεροσόλυμα μέ σκοπό νά συναντήσει τόν αἱρεσιάρχη Πάπα. Ἐπιθυμοῦσε δέ στήν συνάντηση αὐτή νά συμμετάσχουν καί οἱ αἱρεσιάρχες τοῦ Προτεσταντισμοῦ, μέ σκοπό μιά παγχριστιανική προσέγγιση, πού θά ὁδηγοῦσε στήν ἕνωση.

«Δέν ἠρκέσθη δέ μόνον εἰς τοῦτο. Ἐπρότεινε ταυτοχρόνως, ἵνα καί οἱ Πατριάρχαι καί Πρόεδροι τῶν ἐκασταχοῦ Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν πορευθῶσιν ὅλοι ὁμοῦ εἰς Ἱεροσόλυμα, συναντηθῶσι μετά τοῦ Πάπα καί διεξαγάγωσι μετά τούτου συζήτησιν περί τῆς ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν»[17], σχολιάζει ὁ τότε Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυρός Χρυσόστομος Β΄.

Πρόκειται γιά πρωτόγνωρες πραγματικά ἀποφάσεις, πού ἀνέτρεψαν μέσα σέ μιά στιγμή κάθε δεδομένο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, Ἱερούς Κανόνες, Συνοδικότητα, Ἁγιοπατερική Παράδοση, δογματική καί ἐκκλησιαστική συνείδηση καί τόσα ἄλλα. Καί νά σκεφτεῖ κανείς πώς πρόκειται γιά ἀποφάσεις ἑνός καί μόνο ἀνδρός, χωρίς καμμία προηγούμενη πανορθόδοξη ἀπόφαση οὔτε κἄν ἐνημέρωση ἐπ' αὐτῶν«Αἱ ἄνω ἀπόψεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου  ἐδημιούργησαν παρά τοῖς Ὀρθοδόξοις ἀλγεινήν ἐντύπωσιν. Τό ἀποφασιστικόν τοῦτο καί ἀπρόοπτον βῆμα τοῦ Πατριαρχείου, ἔδει νά καταστῆ ἀντικείμενον κοινῆς συσκέψεως καί ἀποφάσεως τῶν κατά τόπους ἁγίων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν»[18], παρατηρεῖ μέ ἀπογοήτευση ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυρός Χρυσόστομος Β΄.

Ἡ συνάντηση Πάπα - Πατριάρχη στάθηκε μία ὑποδειγματική ἐφαρμογή προαποφασισμένης  οἰκουμενιστικῆς τακτικῆς, πού προαναφέραμε. Ἐπένδυσε συστηματικά στήν δύναμη τῆς εἰκόνας, τοῦ συμβολισμοῦ καί τῶν ἐντυπώσεων. Ὁ Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας, ἄλλωστε, διέθετε ἰδιαίτερη εὐχέρεια στήν ἐπικοινωνιακή τακτική καί μέ τίς δηλώσεις του κέρδισε ἀμέσως τόν δημοσιογραφικό κόσμο. «Τέτοιες κουβέντες ἤθελαν οἱ δημοσιογράφοι κι ἔτρεξαν ποιός πρῶτος θά προλάβει νά στείλει τό τηλεγράφημά του. Οἱ ἄλλοι, οἱ πολλοί, πού ἀκολούθησαν τόν Πάπα, πού δέν ἦταν καθόλου προσιτός καί πού δέν εἶπε οὔτε λέξη, ἄρχισαν κι αὐτοί νά τρέχουν πίσω ἀπό τόν Ἀθηναγόρα»[19].

Ἐπικοινωνιακή τακτική, πολύκροτες δηλώσεις καί μιά ἀκατάσχετη ἀγαπολογία κυριάρχησε στήν πολύκροτη συνάντηση, ἔτσι ὅπως μᾶς τήν περιγράφει ὁ ἴδιος ὁ Πατριάρχης: «Κι ὅταν εἶδε ὁ ἕνας τόν ἄλλο, αἱ χεῖρες μας ἤνοιξαν αὐτομάτως. Ὁ ἕνας ἐρρίφθη εἰς τήν ἀγκάλην τοῦ ἄλλου. Ὅταν μᾶς ἠρώτησαν πῶς ἐφιληθήκαμεν, ἀδελφοί, ὕστερα ἀπό 900 χρόνια - Ἐρωτᾶς πῶς; Ἐπήγαμε οἱ δύο μας χέρι μέ χέρι εἰς τό δωμάτιόν του, καί εἴχαμεν μίαν μυστικήν ὁμιλίαν οἱ δύο μας. Τί εἶπαμεν; Ποιός ξέρει τί λέγουν δύο ψυχές, ὅταν ὁμιλοῦν! Ποιός ξέρει τί λέγουν δύο καρδίαι, ὅταν ἀνταλλάσσουν αἰσθήματα»[20]!

Τό μυστικό περιεχόμενο, βεβαίως, τῆς «συνομιλίας τῶν ψυχῶν» Πάπα - Πατριάρχη καί τῶν αἰσθημάτων, πού ἀντήλλαξαν, δέν ἀνακοινώθηκε ποτέ οὔτε στίς Συνόδους τῶν Τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν οὔτε στό ὀρθόδοξο πλήρωμα. Τό πληροφορούμαστε, ὅμως, σταδιακά ἀπό τότε, καθώς παρακολουθοῦμε τήν προδιαγεγραμμένη καί προαποφασισμένη ἀπό τότε οἰκουμενιστική πορεία πρός τήν «ἕνωση». «Τί εἶπαμεν; Ἐκάμαμε κοινόν πρόγραμμα, μέ ἰσοτιμίαν ἀπόλυτον, ὄχι μέ διαφοράν»[21]. Αὐτό τό «κοινό πρόγραμμα», πού καταρτίστηκε σέ μία μυστική συνάντηση δύο ἀνδρῶν, ἦταν, ὅπως προκύπτει ἀπό τίς ἀρχικές δηλώσεις καί ἀναφορές, πολύ πιό προχωρημένο ἀπό αὐτό, πού τελικά παρουσιάστηκε.

Ἐπρόκειτο γιά σαφή συμφωνία γιά «ἕνωση στό κοινό ποτήριο», ἀφοῦ ἐκ τῶν πραγμάτων ἀποκαλύπτεται ὅτι αὐτή ἦταν ἡ ἀρχική ἐπιθυμία τῶν δύο μερῶν. «Καί εἶπαμεν ὅτι ἤδη εὑρισκόμεθα εἰς τήν ὁδόν εἰς Ἐμμαούς» συνέχισε ὁ Πατριάρχης κυρός Ἀθηναγόρας «καί πηγαίνομεν νά μᾶς συναντήση ὁ Κύριος ἐν τῷ κοινῷ ἁγίῳ Ποτηρίῳ. Ὁ Πάπας ἀπαντῶν μοῦ προσέφερε Ἅγιον Ποτήριον. Δέν ἤξευρεν ὅτι ἐγώ θά μιλοῦσα δι' Ἅγιον Ποτήριον, οὔτε ἤξερα ὅτι θά μοῦ προσέφερεν Ἅγιον Ποτήριον! Τί εἶναι; Συμβολισμός τοῦ μέλλοντος»[22].

Σχετικά μέ τήν διαμυστηριακή κοινωνία (intercommunion) θά πρέπει νά σημειωθεῖ ὅτι ἡ ἑνότητα στή Θεία Λατρεία μεταξύ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί αἱρετικῶν σημαίνει, κατά τήν Ὀρθόδοξη θεώρηση, ἔκφραση ἑνότητας τῆς ὅλης Ἐκκλησίας. Μάλιστα ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία προϋποθέτει τήν ἑνότητα τῆς πίστεως πρίν ἀπό τήν εὐχαριστιακή πράξη. Χωρίς αὐτή τήν ἑνότητα στήν πίστη καί τήν εὐχαριστιακή κοινωνία, ἡ ἑνότητα μεταξύ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί αἱρετικῶν ἔχει μόνο ἠθικό καί κοινωνικό χαρακτήρα. Ἀντίθετα, οἱ αἱρετικές παρασυναγωγές στό σύνολό τους ἐνδιαφέρονται περισσότερο γιά τήν διαμυστηριακή κοινωνία καί μάλιστα πρίν τήν ἐπίτευξη ἑνότητας στήν πίστη, πράγμα πού ἀπορρίπτει σαφῶς ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία γιά τούς παραπάνω λόγους[23].

Ὁ π. Δημήτριος Στανιλοάε, κορυφαῖος ὀρθόδοξος Ρουμάνος θεολόγος, λέει ὅτι θά πρέπει νά ἐφαρμόσουμε ὀρθόδοξες θεολογικές προϋποθέσεις στούς διαλόγους, πού διεξάγει ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μέ τίς αἱρέσεις καί τίς θρησκεῖες. Οἱ προϋποθέσεις αὐτές εἶναι οἱ ἑξῆς: Νά ἐπιτευχθεῖ
α) ἑνότητα στή διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας˙ δηλ. νά ἀποδεχθοῦν οἱ αἱρετικοί καί ἀλλόθρησκοι τό συνοδικό σύστημα διοικήσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
β) ἑνότητα στήν Ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή, ὅπως αὐτές ἐκφράζονται στήν ἁγία παράδοση τῆς Ὀρθοδοξίας, στήν Ἁγία Γραφή, στίς ἀποφάσεις τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων, στούς Ἱερούς Κανόνες καί στά συγγράμματα τῶν Ἁγίων Πατέρων καί θεολόγων τῆς Ὀρθοδοξίας, καί
γ) ἑνότητα στή θεία λατρεία τῆς Ὀρθοδοξίας[24].

Παραλλήλως, ὁ κορυφαῖος ὀρθόδοξος Ρώσσος θεολόγος τοῦ 20ου αἰ., π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, ἐπισημαίνει: «Σάν μέλος καί ἱερεύς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πιστεύω ὅτι ἡ Ἐκκλησία, μέσα στήν ὁποία βαπτίσθηκα καί ἀνατράφηκα, εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ἡ ἀληθινή Ἐκκλησία, ἡ μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία. Καί τό πιστεύω αὐτό γιά πολλούς λόγους: Ἕνεκα τῆς προσωπικῆς πεποιθήσεως καί ἕνεκα τῆς ἐσωτάτης βεβαιώσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πού πνέει στά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, καί ἕνεκα τῶν ὅσων εἶναι δυνατόν νά γνωρίζω ἀπό τήν Ἁγία Γραφή καί ἀπό τήν καθολική (ὀρθόδοξη) παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Εἶμαι ὑποχρεωμένος, λοιπόν, νά θεωρῶ ὅλες τίς ὑπόλοιπες χριστιανικές «ἐκκλησίες» ὡς ἐλαττωματικές καί σέ πολλές περιπτώσεις μπορῶ νά προσδιορίσω αὐτές τίς ἐλλείψεις τῶν ἄλλων «ἐκκλησιῶν» μέ ἀπόλυτη ἀκρίβεια. Γι'αὐτό, λοιπόν, ἡ ἕνωσις τῶν Χριστιανῶν, γιά μένα, σημαίνει ἀκριβῶς τήν παγκόσμια ἐπιστροφή στήν Ὀρθοδοξία. Δέν ἔχω καμμία ἀπολύτως ὁμολογιακή πεποίθηση˙ ἡ πεποίθησίς μου ἀνήκει ἀποκλειστικά στήν Una Sancta, στή «Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν, Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν», τήν Ὀρθοδοξίαν»[25].

(Συνεχίζεται)

Sunday, April 29, 2018

ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΣΥΡΟ


ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΠΟΤΕ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΥΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Απλά δεν σταματούν ποτέ οι οικουμενιστικές ασχημίες στη Μητρόπολη Σύρου.

Ο Σεβ. Σύρου κ. Δωρόθεος, πριν λίγες μέρες, προσκάλεσε τον παπικό "επίσκοπο" Σύρου Πέτρο, σε ορθόδοξο ναό και του έδωσε τιμητική θέση στο παραθρόνιο, στη λειτουργία για την εορτή του Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρος.

Και τώρα ο Σεβ. κ. Δωρόθεος -όπως δείχνει η φωτογραφία που προτάσσεται της ανάρτησης- παρέστη, σε υπεροχική θέση σε Παπικό ναό, κατά την τέλεση παπικής “Λειτουργίας” προς τιμή του Αγίου Γεωργίου.

Επομένως Σεβασμιώτατε;

Ποιο μήνυμα στέλλετε στο ποίμνιό σας;

Ότι δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία αν είσαι Ορθόδοξος ή Παπικός ή αν εκκλησιάζεσαι σε ορθόδοξο ή σε παπικό ναό.

Με άλλα λόγια η Μητρόπολη Σύρου μετεβλήθη στην πράξη σε ουνιτική Μητρόπολη.

Λέτε βέβαια πολλά και διάφορα για την ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης Ορθοδόξων και Παπικών στη Μητρόπολή σας τα οποία στερούνται πάμπαν ουσιαστικών επιχειρημάτων.

Από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσαμε να σας φέρουμε ας περιοριστούμε σε όσα συμβαίνουν στις Μητροπόλεις Χίου, Εδέσσης και Κεφαλληνίας.

Γιατί οι οικείοι ιεράρχες Μάρκος, Ιωήλ και Δημήτριος δεν προσκαλούν τους Παπικούς και τους Ουνίτες στις δικές τους Μητροπόλεις, για να τους δώσουν τιμητική θέση σε παραθρόνια κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και γιατί δεν πηγαίνουν σε Παπικούς και Ουνίτικους ναούς κατά την τέλεση της “Λειτουργίας” των αιρετικών, για να προωθήσουν την ειρηνική συνύπαρξη του ποιμνίου τους;

Επιπλέον! Γιατί οι ως άνω Σεβασμιώτατοι αρχιερείς δεν κάνουν, όπως κάνετε εσείς, κοινές ποιμαντικές παραστάσεις με τους αιρετικούς "επισκόπους" των δικών τους Μητροπόλεων;

Θερμά σας παρακαλούμε, Σεβασμιώτατε, να σταματήσετε να εξουνιτίζετε το ποίμνιό σας και να σκανδαλίζετε, με παντοειδείς οικουμενιστικές ασχημίες, τους ανά την Οικουμένη πιστούς.

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΥΒΡΕΙΣ ΤΟΥ κ. Θ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΟΙ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΤΟΥ κ. Γ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ


ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΥΒΡΕΙΣ ΤΟΥ κ. Θ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΟΙ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΕΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΤΟΥ κ. Γ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Απαράδεκτος πραγματικά ο τρόπος που αντέδρασαν οι Οικουμενιστές Καθηγητές, επειδή νεαροί μοίραζαν φυλλάδιο της “Σύναξης Κληρικών και μοναχών”, για το συνέδριο της αισχύνης, που διοργάνωσε η Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης για τον Μεγάλο Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα.

Αναφέρει το ιστολόγιο “Κατάνυξις”:

“Ο κ. Λαρεντζάκης προχώρησε ανερυθρίαστα στην απαξίωση των αγίων Παϊσίου και Ιουστίνου Πόποβιτς, ζητώντας κάποιους μεγάλους αγίους για την υπόθεση:
Ποιος Πόποβιτς;;; Αυτός είναι μικρός, νέος. Πες μου καναν μεγάλο Άγιο Πατέρα που να μίλησε κατά του Οικουμενισμού.”

Ποιος θα το πίστευε; Φτάσαμε στο σημείο να ακούμε Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών να απαξιώνουν με αυτή την προπέτεια και με αυτό το βλάσφημο και αθεολόγητο φρόνημα τους Αγίους της Εκκλησίας!

Ο κ. Λαρεντζάκης μιλά τόσο απαξιωτικά για ένα σύγχρονο φωτισμένο Άγιο -τον Άγιο Παίσιο- που αποτελεί σταθμό στα αγιολογικά χρονικά της Εκκλησίας και σελαγίζει μεσούρανα στο στερέωμα της οικουμενικής Ορθοδοξίας.

Και ως να μη του έφτανε η απαξίωση του Αγίου Παίσιου μιλά απαξιωτικά και για τον μεγαλύτερο δογματολόγο της Ορθοδοξίας των τελευταίων αιώνων, τον Όσιο Ιουστίνο Πόποβιτς.

Για τον κ. Καθηγητή, λοιπόν, οι Όσιοι Ιουστίνος και Παίσιος είναι “μικροί” και δεν τους υπολογίζει. 

Κ. Καθηγητά! Αν μελετούσατε την Παλαιά Διαθήκη δεν θα τολμούσατε να ρωτήσετε ποιοι είναι οι μεγάλοι αντιοικουμενιστές Άγιοι της Εκκλησίας.

Τι σημαίνει Οικουμενισμός; Τι άλλο εκτός από συγκρητισμός;

Ο Θεόπτης Μωυσής δεν πολέμησε τον συγκρητισμό; Τότε γιατί έσπασε τις πλάκες της Διαθήκης όταν είδε τους Ισραηλίτες να λατρεύουν τον χρυσούν μόσχον;

Πώς συμπεριφέρθηκε ο Ιησούς του Ναυή στους συγκρητιστές όταν έφτασε στη γη της Επαγγελίας;

Δεν σας λέγει τίποτα ο κορυφαίος προφήτης της Παλαιάς Διαθήκης Ηλίας, που ήταν παρών κατά τη Μεταμόρφωση του Κυρίου και ο οποίος όχι μόνον ήταν εναντίον του συγκρητισμού, αλλά και κατέσφαξε τους ιερείς της αισχύνης;

Ούτε οι τρεις παίδες εν καμίνω, σας πείθουν που αρνήθηκαν να προσκυνήσουν την εικόνα την χρυσή του Ναβουχοδονόσορος;

Ούτε το σύνολον των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, που έλεγχαν τον περιούσιο λαό του Θεού, επειδή δεχόταν συγκρητιστικές επιδράσεις, δεν σας φρονηματίζει; 

Τι λέγει ο Ευαγελλιστής της αγάπης Ιωάννης και ο Απόστολος Παύλος για το συγκρητισμό;

Οι μάρτυρες των πρώτων αιώνων δεν υφίσταντο μαρτύρια -ακόμη και θάνατο κατά εκατομμύρια- απλά και μόνον επειδή ηρνούντο να θυσιάσουν στο βωμό των ειδωλολατρικών “θεών”;

Γνωρίζετε, έστω και ένα Πατέρα και Διδάσκαλο της Εκκλησίας, που ανεχόταν τις αιρέσεις και δη τον συγκρητισμό;

Ποιους να πρωτοαναφέρουμε; Τους τρεις Ιεράρχες; Τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο; Τον Άγιο Επιφάνιο Κύπρου; Τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή; Τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά; Τον Μέγα Φώτιο; Τον Άγιο Μάρκο Εφέσου τον Ευγενικό; 

Ο μεγάλος όγκος της Πατερικής Γραμματείας της Β΄ χιλιετηρίδας είναι αντιπαπικός, και σεις κ. Καθηγητά, ρωτήσατε τους νεαρούς που ήθελαν να σας δώσουν διαφωτιστικό φυλλάδιο για το συνέδριο της ανομίας για τον Αθηναγόρα, να σας πουν όνομα Μεγάλου Πατέρα και Διδασκάλου της Εκκλησίας που πολεμά τον Παπισμό;

Αν υπάρχει μια κατεγνωσμένη αίρεση, από καταβολής ανθρώπου, αυτή είναι ο συγκρητισμός και εσείς, κ. Λαρεντζάκη, μιλάτε απαξιωτικά για τους σύγχρονους μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας μας, Όσιο Παίσιο τον Αγιορείτη και Όσιο Ιουστίνο Πόποβιτς, επειδή είναι αντιοικουμενιστές;