Thursday, December 7, 2017

Η ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ “ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ” ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΛΑΝΗ



Η ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ “ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ” ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΛΑΝΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Ο Παιδαγωγός”, το ακόλουθο σχόλιο:

Ξεκάθαρα  είναι τα πράγματα. Πλέον δεν φοβούνται να βγάλουν τις μάσκες. 

Κι ας φωνάζουμε όλοι κάθε Κυριακή στο "Πιστεύω" "Εις Μίαν Αγίαν ... Εκκλησίαν". 

Ο Βαρθολομαίος το άλλαξε: Πολλές "εκκλησίες". "Επίσκοποι" και οι αιρετικοί και ο αιρεσιάρχης Πάπας. 

Εσύ πιστέ; Ποια θα είναι η απάντηση σου;

Θα συνεχίσεις να τους μνημονεύεις, δείχνοντας την κοινή πίστη με τον επίσκοπο σου (και αυτός με τον Βαρθολομαίο);;; Ή θα συνεχίσεις να περιμένεις μέχρι "συντεταγμένα" να βρεθούν κι άλλοι και να διακόψετε την μνημόνευση "όλοι μαζί";. 

Κι αν δεν βρεθούν άλλοι να αντιδράσουν;;; (που ΔΕΝ θα βρεθούν γιατί όλοι οι σημερινοί ρασοφόροι είναι έμμισθοι και κανείς δεν θέλει να χάσει την θεσούλα του και τη σιγουριά του και τα "τυχερά" του. Οι σημερινοί ιερείς ΔΕΝ πιστεύουν -έχουν εμπιστοσύνη- στον Θεό. Πιστεύουν στην θέση του δημοσίου υπαλλήλου, στην ασφάλιση, στην σύνταξη που θα πάρουν).

Τι λόγο θα δώσεις στον Θεό αδερφέ για αυτή την προδοσία;;; 

Εσύ, σε ποιον Θεό πιστεύεις;”

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ:

Δύο παρατηρήσεις.

1.) Συντεταγμένα δεν σημαίνει αυτό που νομίζουν οι διαχειριστές του ιστολογίου “Ο Παιδαγωγός”.
Η συντεταγμένη Αποτείχιση δεν υπονοεί ότι υπάρχουν πολλοί που την κάνουν, αλλά ότι αυτοί που την κάνουν έχουν ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα ώστε γνωρίζουν πότε να την αρχίσουν, πώς να την διαχειριστούν ώστε να μη καταλήξει σε σχίσμα και ξέρουν πότε να την τερματίσουν.

Ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς λ.χ. έκανε μόνος του μία απολύτως συντεταγμένη Αποτείχιση, χωρίς να προσπαθήσει να βρει ακόλουθους στην πορεία του.

Ήξερε και πότε να την αρχίσει και πώς να την διαχειριστεί για να μη γίνει Σχίσμα και πότε να την τερματίσει.

Αντιθέτως οι Αποτειχίσεις, που έκανε η γνωστή ομάδα των 3+1 Καρεωτών πατέρων, παρόλον ότι αφορά μια ομάδα -ολιγομελή έστω- μοναχών και ιερομονάχων, είναι ασύντακτη και λίαν επικίνδυνη να εξελιχθεί σε Σχίσμα. Αν δεν έχει εξελιχθεί σε Σχίμα ήδη.

2.) Κάνετε τεράστιο λάθος, αδελφοί, αν νομίζετε ότι η Αποτείχιση είναι ο μόνος τρόπος αντίδρασης εναντίον του Οικουμενισμού.

Τόσοι Άγιοι της Εκκλησίας, που ήταν σφορδροί αντιοικουμενιστές, όπως ο Άγιος Νεομάρτυρας Φιλούμενος, ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης και ο Άγιος Πορφύριος ουδέποτε αποτειχίστηκαν χωρίς να γίνουν -όπως εσείς νομίζετε- προδότες της πίστεως.

Ποια Αποτείχιση έκανε ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π. Αμφιλόχιος Μακρής, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ο π. Αθανάσιος Χαμακιώτης, ο π. Ευμένιος Σαρειδάκης κτλ;

Θα τολμήσετε να χαρακτηρίσετε προδότες της πίστεως τις πιο πιο πάνω Άγιες μορφές επειδή δεν αποτειχίστηκαν;

7 comments:

  1. Φίλος μεν «Παιδαγωγού», φιλτάτη δε η Αλήθεια.

    Και η μεγίστη πλάνη των απαιδεύτων και σχισματικών «Παιδαγωγών» είναι η αμέσως επόμενη: δεν αντιλαμβάνονται ποσώς ότι οι Ιεροί Κανόνες είναι μέσα, είναι όργανα θεραπείας, είναι φαρμακευτικά σκευάσματα για κάθαρση, για φώτηση και εν τέλει για την θέωση του κληρικού και λαϊκού μέλους της Εκκλησίας. Αντιλαμβάνονται ερμηνεύουν και εφαρμόζουν τον ιερό Κανόνα με δικανική και νομικίστικη εξάπαντος με την ετερόδοξη νοοτροπεία.

    Αντιλαμβάνονται και θεωρούν εσφαλμένα βέβαια, ότι όλος ο Νόμος των Προφητών και η θεία Χάρις της Νέας Διαθήκης εξαρτάται απόλυτα (όχι από τον Νόμο της αληθεύσας Αγάπης) αλλά από τον ΙΕ΄ ιερό Κανόνα της αγίας Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Τουτέστιν, προσεγγίζουν εσφαλμένα, πλανερώς και κακοδόξως τον ιερό Κανόνα, τον απολυτοποιούν σκόπιμα και διεστραμμένα ίνα αποκτήσουν οπαδούς οπίσω αυτών, και εξιδανικεύουν εν τέλει την ιερά Αποτείχιση εις βάρος των ιεροκανονικών της προϋποθέσεων.

    Αποτείχιση να ναι και ό,τι να ναι! Αυτό είναι το παγιωμένο και απαρασάλευτο δόγμα όσων εμφορούνται από το αιρετικό άκρο του «Ζηλωτισμού».

    Αγαπητοί και αξιότιμοι αναγνώστες μας, επειδή με ερωτούν συνεχώς ποια είναι η γνώμη μου για το ιστολόγιον του «Παιδαγωγού» κ.ά. σας ικετεύω και σας παρακαλώ μη έχετε καμμία και ουδεμία εμπιστοσύνη σε αυτόν και σε όσα ιστολόγια παραπέμπει ή θεωρεί ως αγαπημένα του και αναντίρρητα ακολουθούν την ίδια και ταυτόσημη αντιΕκκλησιολογική και αντιΚανονική γραμμή.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κ.Νούνη, αεροβατείτε στην προκείμενη περίπτωση..
      Ο κανόνας έχει και άλλο συναφή κανόνα και στηρίζονται σε εδάφια της Γραφής και Αγ.Πατέρες. Ασάφειες περί "αληθεύουσας" αγάπης χωρίς προσπάθεια τήρησης όλων των εντολών ρέπει πολύ σε κρυμμενο οικουμενισμό..Η άλλη πλευρά ισχυριζεται ότι είναι αγάπη η επαναφορά της τάξης της Πίστεως και όχι αδιάκριτες και ατελεύτητες μόνιμες οικονομίες και εκπτώσεις από την απαίτηση της άσκησης τελειότητας. Επίσης άλλο ο παλαιοημερογητισμος (μη δογματική αιτία σχίσματος) και άλλο γνήσιος επαινετός ομολογιακός ζηλωτισμός χωρίς νέα εκκλησία. Δεν ισχύει ο π.Επιφάνιος εδώ, μόνο στους παλαιοημερολογίτες. Μην δίνετε αρνητική γενικεύσιμη νοηματική απόδοση στον όρο..Αν έχετε αποδείξεις θεολογικές για τις προϋποθέσεις αποτείχισης ή και οικονομίας κατά το παράδειγμα των νεότερων γερόντων και γνωρίζετε ότι σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα δεν τηρούνται προϋποθέσεις καταθέστε έγκυρα στοιχεία..Όσες προσπάθειες έχω δει τα τελευταία έτη να αντικρούσουν το υποχρεωτικό όταν συνειδοτοποιήσει κάποιος τι γίνεται και να αναμένει εφ' αορίστου καθαιρέσεις , έχουν πέσει στο απόλυτο κενό , από όσο ψηλά και να προέρχονται. Η αλήθεια είναι ωμή και πάνω από όλους..και κυρίως φανερώνει δημόσια τα κατάλοιπα των παθών της κάθε ψυχής..όσο και αγνή και θαυμαστή σε πολλά άλλα και να είναι. Άπειρος και Τέλειος άλλωστε μόνο ο Κύριος..

      Αλλιώς, χωρίς έγκυρες αποδείξεις, και επειδή επί έτη καμιά σοβαρή θεολογικά δεν έχει κατατεθεί από κανέναν, αερολογείτε δογματικως..Και οι οικουμενιστές στην ΥΠΟΤΙΘΈΜΕΝΗ αγάπη βασίζονται καθώς και οι δολοφόνοι συντρόφων και συζύγων, οι ληστές για τα παιδιά τους κτλ.. Στην παραποιημένη βέβαια αγάπη και όχι την αληθινή θυσιαστική για τον Κύριο..

      Οι σύγχρονοι γέροντες βίωσαν δεκαετίες πίσω με πολύ λιγότερη πληροφόρηση και κυρίως έξαρση οικουμενισμού και γιαυτό δεν κατηγορούνται. Σήμερα κανείς δεν ξέρει τι θα έκαναν ή δεν θα έκαναν. Δεν είναι παράδειγμα προς μίμηση σε ανόμοια κατάσταση..
      Συμβούλευσαν κάπου να μην απομακρύνεσαι από αιρετικούς ψευτορθοδοξους για να μην "σχίσεις" την εκκλησία; Συνέστησαν δεσποκρατικής αντίληψης υπακοή σε "αλάνθαστο¨ αρχιερέα που δεν μετανοεί για τις αιρετικές απόψεις του;
      Και δεν σημαίνει ότι έκαναν το τέλειο..Άλλωστε με την ζωή τους έδωσαν πολλαπλή ομολογία. Εμείς τι κάνουμε είναι το θέμα, αυτοί μπορεί να έχουν καλή , αγία δικαιολογία στο φοβερό βήμα, ενώ εμείς;

      Δηλαδή στην εποχή αντίχριστου, αν όλοι λένε σφραγιστείτε και πιείτε ..αγιασμό μέχρι συνοδικής καταδίκης πρέπει να κάνουμε οικονομία για να μην θεωρηθεί σχίσμα και να "παλέψουμε" ψυχολογικά ενωμένοι ή κάποια αντικατάσταση του ποιος είναι ο Θεός και ο Χριστός μας δίνει με τα επιπλέον εδάφια μεγαλύτερο δικαίωμα αποτειχισης και διακοπής κοινωνίας;

      Delete
  2. Η τελευταία παράγραφος του σχολίου του κ. Νούνη δεν εκφάζει τις δικές μας θέσεις.

    Πολλές φορές παραπέμπουμε στο ιστολόγιο αυτό επειδή αναρτά πολύ ενδιαφέροντα θέματα, αλλά και το ιστολόγιο "Ο Παιδαγωγός" έχει αναρτήσει πολλές φορές δικά μας δημοσιεύματα.

    Επί της ουσίας τώρα του σχολίου του κ. Νούνη.

    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι διαχειριστές του ιστολογίου είναι αγωνιστές άνθρωποι. Αυτό που πρέπει να προσέξουν, όμως, είναι να ακολουθούν τη γραμμή των Αγίων Μορφών της Εκκλησίας για το θέμα της Αποτείχισης.

    Χρειάζεται να ενδιατρίψουν στο βιβλίο του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Τα δύο άκρα" αλλά και σε άλλα του βιβλία, για να αντιληφθούν πώς ο κορυφαίος αυτός κανονολόγος της Εκκλησίας ερμηνεύει ορθοδόξως τον ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου.

    Πρέπει, επίσης, να φρονηματιστούν από τη στάση του ηρωικού Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη για την Αποτείχιση (με τον οποίο συνδέονταν πνευματικά) και να μη βασίζονται σε ανθρώπους χωρίς ουσιαστική θεολογική παιδεία με σχισματικό φρόνημα.

    Οι Αποτειχίσεις πρέπει να γίνονται συντεταγμένα για να μην κινδυνεύουν να καταλήξουν σε σχίσμα. Ας στοιχηθούν, λοιπόν, όλοι οι Αποτειχισμένοι πίσω από τον π. Θεόδωρο Ζήση κορυφαίο θεολόγο με ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα για να υπάρχει η σιγουριά ότι η Αποτείχισή τους θα είναι κατά Θεόν.

    ReplyDelete
  3. Mέ την διαφορά κ. Τελεβάντο οτι πρίν μερικές δεκαετίες ο οικουμενισμός αφορούσε τον πατριάρχη Αθηναγόρα και μόνον Εμείς ως λαός δέν ξέραμε τί σημαίνει οικουμενισμός Διαβάζαμε περί αυτού και μας εφαίνοντο αλαμπουρνέζικα και τόσο απίθανα και εξωγήινα Σήμερα όμως το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό Ψάχνουμε να βρούμε κάποιες εστίες ορθοδοξίας Ο οικουμενισμός έχει πάρει το πάνω χέρι Εχει αλώσει την παιδεία σέ όλες τις βαθμίδες, τις θεολογικές σχολές και την εκκλησία Διορθώστε με άν δέν το διατυπώνω σωστά , οτι δηλαδή έχει αλώσει την εκκλησία Δέν εννοώ οτι δέν υπάρχει εκκλησία , αλλά το θέμα είναι πού βρίσκεται αυτή Δέν ξέρω άν βρίσκεται στο συνοδικό μέγαρο της μονής Πετράκη Εκεί που ψηφίζουν όλα αυτά που συνεχώς καυτηριάζουμε και αποδοκιμάζουμε μετά βδελυγμίας Αν το σύνολο της ιεραρχίας δέν ήταν οικουμενιστές δέν θα εξέλεγαν νέους μητροπολίτες οικουμενιστές μέ μόνο προσόν τά πιστοποιητικά των υπηρεσιών τους στον οικουμενισμό Επί κοντά είκοσι χρόνια λειτουργεί και βασιλεύει ανενόχλητη η ακαδημία του Δημητριάδος Ειλικρινά δέν θέλω να ανήκω σέ μία τέτοια εκκλησία , όπου όλοι ποιούν την νήσσαν , λές και δέν συμβαίνει τίποτα Υποκρίνονται οτι δέν ξέρουν και δέν άκουσαν τίποτα Ολα βαίνουν καλώς Όταν ο Δημητριάδος γιόρτασε τά 10 χρόνια της αρχιερωσύνης πήγαν να τον χειροκροτήσουν όλοι οι παπάδες και όλα τά μοναστήρια Τον χειροκροτούσαν ακόμα και όταν του έλεγαν ως εγκώμιο οτι κατήργησε τον ΄΄κονφεσσιοναλισμό΄΄ Θά μου πείτε δέν καταλάβαιναν αυτό τί σημαίνει Τότε γιατί χειροκροτούσαν Αυτά όλα είναι που καθιστούν την αποτείχιση ή την αμφισβήτηση ή την απομάκρυνση --όπως θέλετε πείτε το -- από μία τέτοια εκκλησία επιβεβλημένη και ΄΄υποχρεωτική΄΄ Ασφαλώς δέν σύρεται κανείς μέ το ζόρι σέ αυτά τά πράγματα --υπό αυτή την έννοια είναι ΄΄προαιρετική΄΄ ή ΄΄δυνητική ΄΄ -- ωστόσο όμως αποτελεί η στάση μας μία σφυγμομέτρηση Αυτού του είδους η σιωπή είναι ένα βδέλυγμα Προαιρετικό ; Ίσως ! Είναι όμως βδέλυγμα και βλασφημία χειρότερη από αυτή των υβριστών Πώς να το κάνουμε ! Δέν μπορούμε όταν συντελούνται όλα αυτά , να καθόμαστε να αγναντεύουμε Σέ τελευταία ανάλυση τί σημασία έχει άν το βδέλυγμα είναι προαιρετικό; Αλλάζει κάτι ;

    ReplyDelete
  4. Το σχόλιο της κ. Λωρίτου είναι πράγματι πάρα πολύ σημαντικό και κυρίως στο ότι "Δέν μπορούμε όταν συντελούνται όλα αυτά , να καθόμαστε να αγναντεύουμε"! Πραγματικά έχουμε όλοι υποχρέωση να αντιδρούμε και μάλιστα δυναμικά και ακούραστα όπως μας προτρέπουν οι Άγιοι της Εκκλησίας.

    Παρ'όλα αυτά θα ήθελα προσωπικά να επιμείνω στο σημείο που γράφει "...Αυτά όλα είναι που καθιστούν την αποτείχιση ή την αμφισβήτηση ή την απομάκρυνση --όπως θέλετε πείτε το -- από μία τέτοια εκκλησία επιβεβλημένη και ΄΄υποχρεωτική΄΄...".
    Θα ήθελα, αν και συμφωνώ στο σημείο που αποκαλεί την αποτείχιση "υποχρεωτική" υπό τις συνθήκες και ίσως (επαναλαμβάνω "ίσως") να ήρθε ο καιρός να προχωρήσουμε σε αυτήν, απλά και ευσεβάστως να επισημάνω ότι δεν θα πρέπει επ'ουδενί να επιτρέψουμε σε κάποιους, καλοπροαίρετους ή -κυρίως- κακοπροαίρετους να θεωρούν την αποτείχιση ως "απομάκρυνση" από την Εκκλησία ή αμφισβήτηση Αυτής. Είναι κομβικό σημείο και με αυτόν τον τρόπο οι Οικουμενιστές παραπλανούν τον κόσμο! Όπως γνωρίζουμε καλά η Αποτείχιση είναι Εκκλησιαστικό μέτρο και μάλλον μας δένει στο Σώμα του Χριστού αν γίνει ορθά, παρά μας απομακρύνει από Αυτό.
    Άλλωστε αν κάποιος πρέπει εν τέλει να απομακρυνθεί είναι οι οικουμενιστές και σίγουρα όχι εμείς!

    Κων/νος Βουτζουλίδης

    ReplyDelete
  5. Συγχωρήστε με κ.Βουτζουλίδη γιά την ασάφεια Ταυτίζουμε πολλές φορές στίς διατυπώσεις μας την εκκλησία μέ τον πατριάρχη , τον αρχιεπίσκοπο , την ιεραρχία , τους κληρικούς Ο πατριάρχης είναι αυτός που πρίν λίγες μέρες ονόμασε "άγονες αντιπαραθέσεις" τους αγώνες της εκκλησίας για την δογματική αλήθεια Κληρικός της εκκλησίας είναι αυτός που απενοχοποίησε την ομοφυλοφιλία αποδίδοντας σχετικότητα στην ευαγγελική διδασκαλία Αν η ομοφυλοφιλία δέν είναι πάθος βδελυκτό και διαβλητό , τότε σημαίνει οτι τό είχε και ο θεάνθρωπος Χριστός Αρα η βλασφημία στρέφεται εναντίον του θεανθρώπου Ο αρχιεπίσκοπος είναι αυτός που φαίνεται νά είναι πίσω απο την διδασκαλία της πανθρησκείας στα σχολεία Η εκκλησία δέν ταυτίζεται μέ κανέναν από αυτούς Απομακρυνόμαστε καί αμφισβητούμε αυτούς καί όχι την εκκλησία των αγίων , του Ευαγγελίου , της Ιεράς Παραδόσεως των αγίων Πατέρων Μέ την απομάκρυνσή μας απο τους αιρετικούς σώζουμε την εκκλησία

    ReplyDelete
  6. Δέν συνιστά εκκλησιαστικό φρόνημα η υποταγή μας σέ τέτοιους λυκοποιμένες Είναι ένα αίσχος η υποταγή ολόκληρων μητροπόλεων στον αιρετικό επίσκοπο Μέ την ανοχή κλήρου καί λαού ο αιρετικός επίσκοπος συμπεριφέρεται ως βάνδαλος καί ποδοπατά τους μαργαρίτας της πίστεως Τό επιβεβαιώνει ο 15ος Κανόνας οτι είναι άξιοι τιμής οι αντιδρώντες σέ αυτούς τους επισκόπους Ας παύσουν οι λοιδορίες , τά χαμόγελα καί ψυχιατρικές διαγνώσεις εις βάρος αυτών που ενεργούν μέ εκκλησιαστική ευσυνειδησία καί ευθέως αμφισβητούν την πνευματική εξουσία των οικουμενιστών Μέ κάθε τρόπο κλήρος καί λαός πρέπει νά ανακόπτουμε την πορεία τους πρός την αίρεση παρασύροντας καί την εκκλησία στά πονηρά μονοπάτια τους Τό ξέρω οτι δέν διαφωνούμε απλά τά λέμε καί τα επαναλαμβάνουμε , ώστε αδελφός υπο αδελφού βοηθούμενος, μήπως εγείρουμε κάποιο φράγμα σε αυτή την ολέθρια πορεία

    ReplyDelete