ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΣΟΙ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Το ιστολόγιο “Τρελογιάννης” αναδημοσίευσε, από το ιστολόγιό μας, το άρθρο του κ. Ανδρέα Κυριακού “Τάδε έφη επίσκοπος”.
Στην ανάρτηση αυτή καταχωρήθηκε, από ανώνυμο, το σχόλιο που δημοσιεύουμε στο τέλος του άρθρου μας.
Ας αρχίσουμε από αυτά με τα οποία συμφωνούμε με τον σχολιογράφο.
Όντως! Οι Οικουμενιστές και εθνοφυλετιστές της Ρωσσίας και της Αντιόχειας, ούτε απέρριψαν, ούτε είναι δυνατόν να απορρίψουν τη Σύνοδο της Κρήτης για λόγους ουσίας, επειδή, δηλαδή, είναι οικουμενιστική Σύνοδος.
Αν ενοχλούσε τα δύο Πατριαρχεία ο Οικουμενισμός δεν θα συμμετείχαν στο ΠΣΕ σαν ισότιμα μέλη και οι εκπρόσωποί του δεν θα προέβαιναν σε Οικουμενιστικές ασχημίες -επί καθημερινής βάσεως- εφάμιλλες των Οικουμενιστών του Φαναρίου.
Αυτό είναι το σημείο της συμφωνίας μας με τον σχολιογράφο.
Δύο σημεία διαφωνίας.
Η Εκκλησία της Γεωργίας και η Εκκλησία της Βουλγαρίας καταδίκασαν τη Σύνοδο της Κρήτης, επειδή είναι Οικουμενιστική Σύνοδος.
Το ότι εξακολουθούν να έχουν κοινωνία με τις δέκα Εκκλησίες που υπέγραψαν τα κακόδοξα κείμενα δεν λέγει απολύτως τίποτα, επειδή η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με όσους διατυπώνουν αιρέσεις ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ μόνον εάν υπάρχει Συνοδική καταδίκη των αιρετικών.
Αφού τέτοια καταδική ουδέποτε υπήρξε, είναι στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια των Πατριαρχείων Βουλγαρίας και Γεωργίας πότε και εάν θα διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με τις υπόλοιπες δέκα Εκκλησίες.
Στις Συνοδικές αποφάσεις των δύο παραδοσιακών Εκκλησιών η Σύνοδος της Κρήτης απορρίφθηκε για λόγους δογματικούς.
Επομένως σαφέστατα την θεωρούν αιρετική.
Οι δύο παραδοσιακές Εκκλησίες γνωρίζουν ότι πέραν του 70% των πιστών και μόλις το ένα πέμπτο των επισκόπων υπέγραψαν τα κακόδοξα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης και ως εκ τούτου βάσιμα ελπίζουν ότι η Εκκλησία αργά ή γρήγορα θα αναθεωρήσει τα κακόδοξα κείμενα σε μελλοντική Πανορθόδοξη Σύνοδο.
Άρα οικονομούν τα πράγματα, επειδή γνωρίζουν ότι, στο άμεσο ή στο απώτερο μέλλον, η εξέλιξη των πραγμάτων διαγράφεται ευοίωνη.
*****
Ιδού το σχόλιο του "Τρελογιάννη" που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω κειμένου:
Ωραία η απάντηση στα γραφόμενα του Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε, πλην, όμως, δεν έχουν έτσι ακριβώς τα πράγματα όπως αναφέρονται. Η Εκκλησία της Ρωσσίας και η Εκκλησία της Αντιόχειας δεν αποδέχθηκαν τον Πανορθόδοξο χαρακτήρα της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου και τις Αποφάσεις της, διότι αυτές δεν ελήφθησαν με ομοφωνία. Ούτε τις κατεδίκασαν, ούτε τις χαρακτήρισαν ως Αιρετικές, ολικά ή μερικά, Αποφάσεις.
Επίσης οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας διαφώνησαν και ως προς την έλλειψη της ομοφωνίας, αλλά έθεσαν στις Συνοδικές Αποφάσεις τους για την "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου και αντιρρήσεις, που αφορούν και δογματικά θέματα. Παρόλα αυτά ούτε και οι δύο αυτές Εκκλησίες χαρακτήρισαν την "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου ως Αιρετική ή φιλαιρετική, ούτε προέβησαν καμμία από τις 4 τοπικές Εκκλησίες, είτε μεμονωμένα, είτε ομαδικά, σε καταδίκη της "Συνόδου" της Κρήτης. Αντιθέτως κοινωνούν ακώλυτα με τις 10 Τοπικές Εκκλησίες που συμμετείχαν και αποδέχθηκαν τις Αποφάσεις της "Συνόδου" του Κολυμπαρίου, διακηρύσσοντας με αυτό τον τρόπο, στην πράξη, ότι η "Σύνοδος" του Κολυμπαρίου δεν πάσχει στο Δογματικό μέρος, είναι δηλαδή Ορθόδοξη Σύνοδος.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για μεμονωμένους Ορθόδοξους Ιεράρχες, που δημοσίευσαν κριτική της "Συνόδου" της Κρήτης θέτοντας και αντιρρήσεις επί σοβαρών Δογματικών και Κανονικών θεμάτων στις Αποφάσεις της και εκείνοι ομοίως Συγκοινωνούν ακώλυτα με εκείνους που ουσιαστικά κατηγορούν, αναιρώντας στην πράξη, τα όσα καταγγέλουν ακόμη και για Δογματική εκτροπή.
Όλα αυτά τα πραγματικά γεγονότα, είναι φυσικό να δίνουν το ηθικό δικαίωμα στον Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και σε κάθε ομόφρονά του, ανώτερο ή κατώτερο ιεραρχικά, να ισχυρίζεται όλα αυτά που γράφει, ή κάποιοι άλλοι, ακόμη χειρότερα, να επαίρονται για αυτή την άμεση ή έστω έμμεση αποδοχή της Ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου από το σύνολο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
No comments:
Post a Comment