Saturday, December 2, 2017

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ



ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στο ιστολόγιό μας καταχωρήθηκε το ακόλουθο σχόλιο της Κυρίας Ελένης Λωρίτου στην ανάρτηση “Απάντηση στο σχόλιο της Κυρίας Ελένης Λωρίτου για τη σκύλευση του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου για την Αποτείχιση”. Θα το παραθέσουμε και θα το σχολιάσουμε τμηματικά:

Γράφει η Κυρία Λωρίτου:
“Ο π. Θεόδωρος, κ. Τελεβάντο μου, γιατί να κάνει Συνέδριο; Για να δικαιώσει τον εαυτόν του ή για να σύρει τους ομιλητάς εκόντας άκοντας να τοποθετηθούν; Νομίζω ότι ποτέ δεν θα το κάνει.

Το δικό μας σχόλιο:
Γιατί το βάζετε έτσι, Κυρία Λωρίτου; Ποιος μίλησε για δικαίωση του εαυτού του; Στόχος είναι να δικαιωθεί η ορθή πατερική γραμμή για την Αποτείχιση που διατύπωσε ο Γέροντας Επιφάνιος ώστε να μη σκυλεύεται η διδασκαλία του και να μη παραπληροφορείται ο λαός του Θεού.

Και γιατί αναφέρετε ότι θα συρθούν εκόντες άκοντες οι ομιλητές στο Συνέδριο;

Αν δεχτούν να παραστούν και να μιλήσουν σημαίνει ότι εκόντες θέλουν να καταθέσουν τη μαρτυρία τους. 

Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ
_______

Γράφει η Κυρία Λωρίτου:
Ο π. Θεόδωρος συνεδρίασε τις ψυχικές του δυνάμεις -θυμόμαστε μήπως την πρώτη ανακοίνωση αν και όχι επίσημη του Αγίου Όρους σχετικά με το Κολυμπάρι που μίλαγε για την "σύνοδο του νού"!- και έκανε αυτό που προφανώς αποφάσισε αυτή η εσωτερική "σύνοδος", θεωρώντας ότι ερμηνεύει τον 15ο Κανόνα.

Το δικό μας σχόλιο
Και γιατί μου το λέτε αυτό Κυρία Λωρίτου; Διαμφισβήτησα ποτέ την αγνότητα των προθέσεων ή το θεολογικό κύρος ή το αγωνιστικό πνεύμα του π. Θεόδωρου Ζήση; Μήπως ξεχνάτε ποια στάση τήρησα από την πρώτη στιγμή που άρχισαν οι Αποτειχίσεις, παρά τις ισχυρές επιφυλάξεις που διατύπωσα κατ’ επανάληψη πριν αρχίσουν; 

(Δεν είναι της ώρας να αναφερθώ στις επιφυλάξεις μου πριν αρχίσουν οι Αποτειχίσεις. Η εξέλιξη των γεγονότων επαλήθευσε τους φόβους μου ή για να ακριβολογούμε υπερέβη τους φόβους μου για το βάθος του γκρεμού που θα έπεφταν ορισμένοι -όχι φυσικά ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι Πρωτοπρεσβύτεροι της Θεσσαλονίκης- με τις Αποτειχίσεις. Αλλά αυτά ίσως χρειαστεί να τα δούμε σε προσεχές άρθρο για να μην επιμηκύνω υπερβαλλόντως το παρόν άρθρο.)

Επανέρχομαι στο σχολιασμό του σχολίου της Κυρίας Λωρίτου.

Γιατί υποστήριξα από την πρώτη στιγμή -και θα συνεχίσω να υποστηρίζω αταλάντευτα- τους Αποτειχισμένους, αν φυσικά μείνουν στα όρια της Αποτείχισης και δεν προχωρήσουν σε σχίσμα και αν αποτειχίζονται από επισκόπους, οι οποίοι επ’ εκκλησίαις κηρύττουν κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή;

Για τέσσερις λόγους:

1.) Επειδή αυτή είναι η διδασκαλία της Εκκλησίας,
2.) Επειδή αυτό επιβάλλει το συναγωνιστικό πνεύμα,
3.) Επειδή οι Αποτειχισθέντες αδικήθηκαν από φίλους και εχθρούς. Γνωρίζω, όπως γνωρίζουν όλοι, ότι ο Χριστός είναι πάντοτε με τους αδικημένους. Γι’ αυτό και θεώρησα χρέος μου έναντι του Χριστού να τους υποστηρίξω. Και ούτε που νιώθω ότι έκανα χατήρι στους Αποτειχισμένους επειδή τους υπερασπίζομαι. Στον εαυτό μου έκανα χατήρι επειδή συντάχθηκα με τους αδικημένους -άρα με τον Χριστό- και υποστήριξα τη διδασκαλία της Εκκλησίας για τις Αποτειχίσεις, και
4.) Η μελέτη των έργων, αλλά και η πολύωρη κατ’ επανάληψη συζήτηση των θεμάτων αυτών με τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, με έπεισαν ότι οι συντεταγμένες αποτειχίσεις από επισκόπους που επ’ εκκλησίαις κηρύττουν γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένες αιρέσεις είναι αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα των πιστών.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΗΡΥΤΤΕ ΤΟΝ ΗΣΥΧΑΣΜΟ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
_________

Γράφει η Κυρία Λωρίτου:
Θα μου πείτε ότι και οι άλλοι θεωρούν ότι ερμηνεύουν τον 15ο Κανόνα! Ε! μα τω Θεώ! Δεν νομίζω ότι ο π. Επιφάνιος κατ' ουδένα τρόπο κάλυψε τον εφησυχασμό, ο οποίος στις μέρες μας έχει πάρει τα χαρακτηριστικά αιρέσεως ή και αθείας σύμφωνα με τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά και αυτό τον εφησυχασμό να τον στηρίζουμε στον π. Επιφάνιο! 
Το δικό μας σχόλιο!
Όπως γνωρίζετε, Κυρία Λωρίτου, τον τελευταίο καιρό έγραψα περισσότερα από εκατό άρθρα για να εξηγήσω ότι ο π. Επιφάνιος, όχι μόνον δεν ήταν εναντίον των Αποτειχίσεων, αλλά ήταν αυτός ούτος ο ιθύνων νους πίσω από τις Αποτειχίσεις που έγιναν επί Αθηναγόρου. Πώς στην ευχή ο π. Επιφάνιος κήρυττε τον εφησυχασμό για θέματα πίστεως, αφού έγραψε εκατοντάδες κείμενα εναντίον του Οικουμενισμού και ηγείτο ουσιαστικά του αντιοικουμενιστικού αγώνα για δεκαετίες;

ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΟΟΥΣΕ ΤΟ ΔΥΝΗΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ Ο π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ;
______

Γράφει η Κυρία Λωρίτου:
Αντιμετωπίζουμε την ερμηνεία του π. Επιφανίου περί "δυνητικότητος" του Κανόνος με μία ελαφρότητα, ως να μιλάμε για έναν περίπατο, που κάποιος απλά δεν τον "γουστάρει", την στιγμή που και ο π. Επιφάνιος ευλογεί την ραστώνη του! Μάλιστα κάποιοι δεν περιορίζονται στην απόλαυση της ραστώνης των, αλλά αρχίζουν να πετροβολάνε στηριζόμενοι πάλι πάνω στον π. Επιφάνιο! 

Το δικό μας σχόλιο:
Ορισμένοι, λέτε, πολύ ορθά, Κυρία Λωρίτου, ότι παρερμηνεύουν τον π. Επιφάνιο, τον σκυλεύουν αδίστακτα και χρησιμοποιούν με διαστροφική ερμηνευτική τα συγγράμματά του για να δικαιολογήσουν την έλλειψη αγωνιστικού πνεύματος που τους διακρίνει.

Απολύτως σύμφωνοι, Κυρία Λωρίτου. Ορισμένοι, όντως, αυτό ακριβώς κάνουν. Αλλά γιατί στην ευχή την ευθύνη για το ατόπημα την έχει ο π. Επιφάνιος και όχι οι διαστροφείς της διδασκαλίας του;

Και γιατί μας κάνει εντύπωση, Κυρία Λωρίτου, ότι οι ράθυμοι να ομολογήσουν την πίστη μας χρησιμοποιούν τον π. Επιφάνιο; Μήπως δεν χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο την Αγία Γραφή, τους Κανόνες, τους Πατέρες και τις σύγχρονες Άγιες μορφές;

Πώς θα εμποδίσουμε, άραγε, ανθρώπους ανευλαβείς να διαστρέφουν τις αλήθειες της πίστεως και να διασύρουν Αγίους ανθρώπους με το να τους αποδίδουν θέσεις και προθέσεις που ποτέ δέν είχαν;

Επομένως τι δέον γενέσθαι; Να αναιρούμε συστηματικά τις κακοδοξίες όσων σκυλεύουν τον π. Επιφάνιο. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, Κυρία Λωρίτου, πρότεινα ο π. Θεόδωρος Ζήσης να διοργανώσει Συνέδριο για να αποστομώσει τους ασεβείς που διαστρέφουν τη διδασκαλία του π. Επιφάνιου για τις Αποτειχίσεις, η οποία δεν είναι καν διδασκαλία δική του, αλλά η διδασκαλία της Εκκλησίας. Αλίμονον μας, αν ο π. Επιφάνιος δεν κήρυττε τη διδασκαλία της Εκκλησίας, αλλά έλεγε πράγματα δικά του.

Επαναλαμβάνουμε -για μια ακόμη φορα- ότι ο π. Επιφάνιος εξαρτούσε τον δυνητικό χαρακτήρα της Αποτείχισης από τρεις παράγοντες:
1.) Αν γινόταν από επίσκοπο που κήρυττε γυμνή τη κεφαλή επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση,
2.) Αν η Αποτείχιση θα οικοδομούσε τη σωτηρία των ανθρώπων,
2.) Αν οι Αποτειχίσεις ήταν συντεταγμένες για να μη καταλήξουν σε Σχίσμα.

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
________


Λέγει η Κυρία Λωρίτου:
Και γιατί, κ. Τελεβάντο μου, να τα περιμένουμε όλα από τον π. Θεόδωρο; Στα ονόματα που αναφέρατε υπάρχουν και αρκετοί Μητροπολίτες που διαθέτουν κύρος και υλικά μέσα για την πραγματοποίηση συνεδρίου, όπου θα μπορούσαν να καλέσουν και τον π. Θεόδωρο ως ομιλητή. Δηλαδή γίνονται συνέδρια που προβάλλουν τις αρετές του π. Επιφανίου, την συμβολή του στα εκκλησιαστικά πράγματα, αλλά μας διαφεύγει όλη αυτή η επικαιρότητα; 

Το δικό μας σχόλιο:
Καθόλου δεν περιμένω τα πάντα από τον π. Θεόδωρο, Κυρία Λωρίτου. Γνωρίζω, όμως, ότι διοργάνωσε πολλά Συνέδρια για διάφορα θέματα. Άρα έχει την πείρα και το θεολογικό κύρος για να διοργανώσει ένα Συνέδριο κύρους. Επιπλέον, αφού αποτειχίστηκε και δέχεται τα πυρά των διαστροφέων της διδασκαλίας του π. Επιφανίου, νομίζω ότι είναι κατεξοχήν το πρόσωπο που θα ήθελε να αποστομώσει τους συκοφάντες του και τους συκοφάντες του Γέροντα Επιφάνιου.

Σε κάθε περίπτωση η πρότασή σας το Συνέδριο αυτό να το διοργανώσουν επίσκοποι, που υπήρξαν πνευματικά τέκνα του π. Επιφάνιου, ή που συνδέονταν στενά μαζί του, με βρίσκει ολοπρόθυμα σύμφωνο. Δεν στέκομαι στο ποιος ευλαβής και με φόβο Θεού θα διοργανώσει το Συνέδριο. Απλά επισημαίνω την ανάγκη να γίνει. Όποιος νομίζει ότι είναι καλή ιδέα ας προχωρήσει στη διοργάνωση αυτού του Συνεδρίου. Είτε ο π. Θεόδωρος, είτε η Σύναξη κληρικών και μοναχών, είτε οι επίσκοποι που υπήρξαν πνευματικά του παιδιά ή που συνδέονταν στενά μαζί του, είτε η Μονή Κεχαριτωμένης, είτε οποιοσδήποτε άλλος σέβεται τη διδασκαλία του π. Επιφάνιου.

Ο π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΗΤΑΝ ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
_______

Λέγει η Κυρία Λωρίτου:
Μακράν απέχει ο π. Επιφάνιος από το προφίλ του γλυκερού παππούλη, που ασχολήθηκε με τα ειρηνικά έργα και όχι με την πολεμική της Εκκλησίας.

Το δικό μας σχόλιο:
Όσοι παρουσιάζουν τον π. Επιφάνιο ως γλυκερό παππούλη που αρνείτο να ομολογήσει την πίστη μας, Κυρία Λωρίτου, εμπίπτουν στις ακόλουθες τρεις κατηγορίες:

1.) Άνθρωποι άσχετοι που δεν γνώρισαν τον π. Επιφάνιο, ή που τον γνώρισαν, αλλά δεν διάβασαν τα βιβλία και τα άρθρα του και μιλούν ανεύθυνα και επιπόλαια.
2.) Άνθρωποι, οι οποίοι συνειδητά διαστρέφουν τη διδασκαλία και την προσωπικότητα του π. Επιφάνιου, για ιδιοτελείς ανευλαβείς σκοπούς.
3.) Σχισματικοί, οι οποίοι νιώθουν -και δικαίως- ότι ο π. Επιφάνιος ήταν, είναι και θα παραμείνει τείχος απροσπέλαστο στο ανόσιο έργο τους.

Όλοι οι άλλοι, Κυρία Λωρίτου, γνωρίζουν ότι ο π. Επιφάνιος ήταν για δεκαετίες ο στρατάρχης του αντιοικουμενιστικού αγώνα και ο ιθύνων νους των Αποτειχίσεων επί Αθηναγόρα.

ΕΠΙΜΕΤΡΟ
______

Αφού, λοιπόν, όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχουν -δυστυχώς- άνθρωποι που σκυλεύουν τον π. Επιφάνιο και διαστρέφουν -συνειδητά ή από άγνοια- τη διδασκαλία του, επιβεβλημένο είναι να οργανωθεί αυτό το Συνέδριο για να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να κάτσει ο κάθε κατεργάρης στον μπάγκο του.

Θέλετε ένα επιπλέον πολύ σοβαρό λόγο, Κυρία Λωρίτου, γιατί είναι καλή ιδέα ο π. Θεόδωρος Ζήσης να διοργανώσει αυτό το Συνέδριο;

Αν δεν διοργανώσει το Συνέδριο ο π. Θεόδωρος ή κάποιος άλλος που σέβεται τον Γέροντα Επιφάνιο και θλίβεται επειδή σκυλεύουν τη διδασκαλία του, καθόλου να μην αποκλείσετε να το κάνει κάποιος διαστροφέας της διδασκαλίας του π. Επιφάνιου. Σ’ αυτό το ενδεχόμενο μπορεί κάλλιστα να προσκαλέσει ως εισηγητές του Συνεδρίου ομόφρονές του -πνευματικά παιδιά του π. Επιφανίου ή άλλους- και να καταλήξει στα διαστροφικά συμπεράσματα που τον οδηγεί η κακοήθεια και το κακόδοξό του φρόνημα.

Αν, όμως, ο π. Θεόδωρος διοργανώσει το Συνέδριο, τότε θα έχουμε εμπιστοσύνη ότι οι εισηγητές που θα καλέσει να συμμετάσχουν θα είναι άνθρωποι με φόβο Θεού, που γνωρίζουν και σέβονται τον π. Επιφάνιο και τη διδασκαλία του, γι’ αυτό και θα αναλύσουν ορθόδοξα τη διδασκαλία του και θα καταλήξουν στα κατά Θεόν συμπεράσματα.

3 comments:

  1. Ευχαριστούμε κ.Τελεβάντο πού άν και βρίσκεστε τόσο μακρυά απο τά πράγματα της Ελλάδος τά παρακαλοθείτε τόσο άγρυπνα ,είστε άριστος γνώστης των όσων συμβαίνουν τόσο στό προσκήνιο όσο και στά παρασκήνια και πάντα τοποθετείστε μέ οξυδέρκεια , σταθερότητα , διακριτική ματιά , ζύγισμα , ορθόδοξο φρόνημα , μαστιγώνετε τά κακώς κείμενα , καί συμπαραστέκεστε στην κάθε καλή προσπάθεια οποθενδήποτε προερχόμενη μέ κριτήριο πάντα την ωφέλεια της ορθοδόξου εκκλησίας μας καί της φιλτάτης πατρίδος .Θα μού επιτρέψετε νά πώ οτι είστε ο "σέρ" της εκκλησιαστικής δημοσιογραφίας καί ένα σημείο αναφοράς για τά ορθόδοξα ιστολόγια Πάντα ενδιαφέρει η γνώμη του Τελεβάντου ! Αμέριστη επίσης ήταν η συμπαράστασή σας στήν ομολογία του π.Θεοδώρου Ζήση καί των σύν αυτώ πατέρων μέ αναφορά στον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο καί την ερμηνεία του στον 15ο Κανόνα της Α/Β συνόδου Η παρρησία σας είναι προιόν της πνευματικής σας επάρκειας και παιδείας , θύραθεν καί θεολογικής Συνέχεια......


    ReplyDelete
  2. Συμφωνούμε κ. Τελεβάντο ότι είναι επιβεβλημένο να γίνει ένα συνέδριο με θέμα την ερμηνεία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου πάνω στο επίμαχο και επίκαιρο θέμα του 15ου Κανόνος της Α/Β συνόδου με σκοπό την οικοδομή της εκκλησίας Θεωρώ ότι είναι μία ποιμαντική ανάγκη να γίνει , για να καταπαύσει η σύγχυση γύρω από το θέμα με αντικρουόμενες απόψεις ή απόψεις διαφόρων αποχρώσεων και επιπροσθέτως , να καταπαύσει η παρερμηνεία του π. Επιφανίου από κακόβουλους ανθρώπους , η οποία εκτός του ότι βλάπτει την εκκλησία , πλήττει και τον ίδιον τον π. Επιφάνιο Συμφωνώ ότι ο π. θεόδωρος Ζήσης είναι το πλέον αξιόπιστο πρόσωπο και ο πλέον έμπειρος για να διοργανώσει ένα τέτοιο συνέδριο Ομοίως θα ηταν καλή η ενεργός συμμετοχή όλων αυτών των εκκλησιαστικών παραγόντων, που αναφέρετε , επισκόπων και Ιερών Μονών κυρίως των Ιερών Μονών , που έχουν την ιδιαίτερη τιμή να φέρουν την παρακαταθήκη των αγίων γεροντάδων , των προσφάτως κοιμηθέντων, που αποτέλεσαν μία ζωντανή μαρτυρία και κρίκους της εκκλησιαστικής παραδόσεως , δηλαδή τους είδαμε , τους ακούσαμε , μας δίδαξαν και συνεχίζουν να ρίχνουν την σκιά τους στην εκκλησιαστική ζωή Δύο τέτοιοι γεροντάδες είναι ο περι ού ο λόγος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και ο ισότιμός του στην αγιότητα π. Αθανάσιος Μυτιληναίος , συνδέοντο δε με στενή φιλία Ο πρώτος είναι θαμμένος στην γή της Τροιζήνας , στην Πελοπόννησο στο μοναστήρι της Κεχαριτωμένης και ο π. Αθανάσιος είναι θαμμένος στα σπλάγχνα του Κισσάβου στο μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου στο Στόμιο Τεμπών . Θα ήταν καλό να συμμετάσχουν όλοι αυτοί οι παράγοντες και κάποιοι να διαθέσουν την υποδομή , τά τεχνικά μέσα , τους χώρους . Φοβάμαι όμως ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ καλό , για να είναι αληθινό Ωστόσο άς το ευχηθούμε !

    ReplyDelete

  3. Συμφωνούμε κ. Τελεβάντο ότι είναι επιβεβλημένο να γίνει ένα συνέδριο με θέμα την ερμηνεία του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου πάνω στο επίμαχο και επίκαιρο θέμα του 15ου Κανόνος της Α/Β συνόδου με σκοπό την οικοδομή της εκκλησίας Θεωρώ ότι είναι μία ποιμαντική ανάγκη να γίνει , για να καταπαύσει η σύγχυση γύρω από το θέμα με αντικρουόμενες απόψεις ή απόψεις διαφόρων αποχρώσεων και επιπροσθέτως , να καταπαύσει η παρερμηνεία του π. Επιφανίου από κακόβουλους ανθρώπους , η οποία εκτός του ότι βλάπτει την εκκλησία , πλήττει και τον ίδιον τον π. Επιφάνιο Συμφωνώ ότι ο π. θεόδωρος Ζήσης είναι το πλέον αξιόπιστο πρόσωπο και ο πλέον έμπειρος για να διοργανώσει ένα τέτοιο συνέδριο Ομοίως θα ηταν καλή η ενεργός συμμετοχή όλων αυτών των εκκλησιαστικών παραγόντων, που αναφέρετε , επισκόπων και Ιερών Μονών κυρίως των Ιερών Μονών , που έχουν την ιδιαίτερη τιμή να φέρουν την παρακαταθήκη των αγίων γεροντάδων , των προσφάτως κοιμηθέντων, που αποτέλεσαν μία ζωντανή μαρτυρία και κρίκους της εκκλησιαστικής παραδόσεως , δηλαδή τους είδαμε , τους ακούσαμε , μας δίδαξαν και συνεχίζουν να ρίχνουν την σκιά τους στην εκκλησιαστική ζωή Δύο τέτοιοι γεροντάδες είναι ο περι ού ο λόγος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και ο ισότιμός του στην αγιότητα π. Αθανάσιος Μυτιληναίος , συνδέοντο δε με στενή φιλία Ο πρώτος είναι θαμμένος στην γή της Τροιζήνας , στην Πελοπόννησο στο μοναστήρι της Κεχαριτωμένης και ο π. Αθανάσιος είναι θαμμένος στα σπλάγχνα του Κισσάβου στο μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου στο Στόμιο Τεμπών . Θα ήταν καλό να συμμετάσχουν όλοι αυτοί οι παράγοντες και κάποιοι να διαθέσουν την υποδομή , τά τεχνικά μέσα , τους χώρους . Φοβάμαι όμως ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ καλό , για να είναι αληθινό Ωστόσο άς το ευχηθούμε !

    ReplyDelete