Saturday, October 7, 2017

Ο ΣΕΒ. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ



Ο ΣΕΒ. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου “Παρέμβασις εκκλησιαστική”, το ακόλουθο ρεπορτάζ:

“Τό Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου στήν αἴθουσα τοῦ πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου πραγματοποιήθηκε τό Γ΄Θεολογικό Συνέδριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως μέ γενικό τίτλο «Δυτική Θεολογία: θεωρία καί πράξη», καί τήν Κυριακή 1 Ὀκτωβρίου στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο, ἐν ὄψει καί τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἱεροθέου Α' Ἐπισκόπου Ἀθηνῶν.

Μεταξύ άλλων εισηγητής του Συνδερίου ήταν και ο
Μητροπολίτης Κεφαλληνίας Δημήτριος, με θέμα «Λειτουργικά καί Ποιμαντικά θέματα τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας»: 

«Ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε σέ λειτουργικά καί ποιμαντικά προβλήματα πού παρατηροῦνται στόν Ρωμαιοκαθολικισμό, τά ὁποῖα δέν εἶναι εὐρέως γνωστά στούς Ὀρθοδόξους. Τά σημαντικότερα ἀπό αὐτά εἶναι ὅτι οἱ κληρικοί τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν δέν εἶναι ὅλοι ἴδιοι, κι αὐτό ὄχι ὡς πρός τόν βαθμό τῆς ἱερωσύνης, ἀλλά ὡς πρός τήν μορφή τῆς «διακονίας» του. Χωρίζονται σέ δύο κατηγορίες: στούς ἐφημερίους, ποιμένες τῶν ἐνοριῶν, καί στούς διπλωμάτες. Ἕνας κληρικός (διάκονος, πρεσβύτερος ἤ ἐπίσκοπος) μπορεῖ νά εἶναι ποιμένας ἤ μπορεῖ νά εἶναι διπλωμάτης. Μπορεῖ δηλαδή νά ἀσχολεῖται μέ τήν διαποίμανση τοῦ λαοῦ ἤ μέ τίς ὑπηρεσίες καί ἀποστολές τοῦ κράτους τοῦ Βατικανοῦ, τό ὁποῖο, ὡς κράτος, ἔχει ὅλη τήν ἀπαραίτητη ὀργανωτική δομή, ἡ ὁποία πρέπει νά στελεχώνεται ἀπό κληρικούς.
Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε, ἐπίσης, γιά τίς ἰδιομορφίες στήν τέλεση τῆς θ. λειτουργίας, στό πῶς καί ἀπό ποιά ἡλικία κοινωνοῦν, γιά τίς ἀτομικές λειτουργίες, ἔδωσε ὅμως ἰδιαίτερη ἔμφαση στήν δυνατότητα πού ἔχουν οἱ διάκονοι νά τελοῦν μυστήρια (βάπτισμα καί χρίσμα), πράγμα ἀδιανόητο γιά τούς Ὀρθοδόξους.
Ἔκλεισε τήν εἰσήγησή του παρατηρώντας, ὅτι καί ἄν ἀκόμη συμφωνήσουμε μέ τούς Ρωμαιοκαθολικούς στά δογματικά θέματα, ὑπάρχουν τόσες διαφοροποιήσεις σέ λειτουργικά καί ποιμαντικά θέματα πού ἡ συμφωνία σέ αὐτά μαζί τους εἶναι μιά πολύ δύσκολη ὑπόθεση».

Καταρχήν να ευχαριστήσουμε τον Σεβασμιώτατο για τις εξαιρετικού ενδιαφέροντος επισημάνσεις που έκανε με την εισήγησή του. Ελπίζουμε ότι θα δώσει στη δημοσιότητα την εισήγηση για να μας βοηθήσει να αντιληφθούμε το μέγεθος και το είδος των λειτουργικών και ποιμαντικών διαφορών που μας χωρίζουν από τους Παπικούς.

Με την εισήγησή του ο Σεβ. Κεφαλληνίας απέδειξε ότι πέραν των δογματικών διαφορών υπάρχει και ο σκόπελος των λειτουργικών και ποιμαντικών διαφορών που καθιστούν τη δυνατότητα ένωσης των Παπικών με την Ορθοδοξία εξαιρετικά δύσκολη.

Οι επισημάνσεις αυτές του Σεβ. Κεφαλληνίας δείχνουν, όμως, και κάτι άλλο:

Το πόσο άδικα και αντικανονικά αποτειχίστηκε από τον Σεβ. Κεφαλληνίας, ο π. Ιγνάτιος Σέρρας της Ιεράς Μονής Θεοτόκου Σισσίων. Η βοώσα αλήθεια είναι ότι ο Σεβ. Κεφαλληνίας, όχι μόνον δεν είναι Οικουμενιστής, αλλά και εντρυφά συστηματικά και με θεολογική επάρκεια στις διαφορές Ορθοδοξίας και Παπισμού και τις αναδεικνύει ως σοβαρό πρόσκομμα στην πορεία της ένωσης των Παπικών με την Ορθοδοξία.

No comments:

Post a Comment