Saturday, September 2, 2017

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ



ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είδαμε, σε τρία προηγούμενα άρθρα μας 
1.) ΜΑΖΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ”, 
2.) ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ”, και 
3.) "ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙΚΕΣ"
που δημοσιεύσαμε πρόσφατα, ότι οι αποτειχίσεις που εκδηλώθηκαν μέχρι στιγμής στον Ελλαδικό χώρο δεν είναι ούτε συντεταγμένες, ούτε μαζικές.

Ταυτόχρονα επεσημάναμε την αυτονόητη αλήθεια ότι μόνον ο μαζικός και συντεταγμένος χαρακτήρας της αποτείχισης μπορεί να αποφέρει πρακτικά αποτελέσματα και να δημιουργήσει συνθήκες που δεν θα οδηγήσουν σε σχίσμα.

Αφού, λοιπόν, ούτε συντεταγμένος, ούτε μαζικός είναι ο χαρακτήρας των αποτειχίσεων πώς μπορούν να λειτουργήσουν θετικά οι αποτειχίσεις που έγιναν ή άλλες που θα εκδηλωθούν στο μέλλον στον Ελλαδικό χώρο;

Εκφράζω την ισχυρή πεποίθηση ότι οι αποτειχίσεις του Ελλαδικού χώρου μπορούν να λειτουργήσουν θετικά για τον αντιοικουμενιστικό αγώνα αν όσοι αποτειχίστηκαν

1.) Οχυρωθούν στο φρούριο του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου, χωρίς να αφήσουν Κερκόπορτες ανοιχτές, και 
2.) Αν σταματήσουν να πριονίζουν το κλαρί που στηρίζονται οι αποτειχίσεις που δεν είναι άλλο από το πανορθόδοξο κύρος του π. Θεόδωρου Ζήση.

Επομένως τι πρέπει να προσέξουν οι αποτειχισμένοι ώστε οι ενέργειές τους να είναι συμβατές με τον ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου;

ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΑΙΡΕΣΕΙΣ
________

1.) Δεν είναι σύννομες με τον ΙΕ΄ Κανόνα οι αποτειχίσεις από επισκόπους που δεν κηρύσσουν επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Ότι οι αποτειχίσεις που έγιναν στη Μητρόπολη Φλωρίνης, στη Μητρόπολη Κεφαλληνίας, στη Μητρόπολη Ακαρνανίας, ή αυτές που πιθανόν να γίνουν στη Μητρόπολη Πειραιώς είναι σαφώς αντίθετες με το γράμμα και το πνεύμα των Ιερών Κανόνων, αφού οι εν λόγω Μητροπολίτες είναι εγνωσμένοι αντιοικουμενιστές, οι οποίοι ποτέ δεν κήρυξαν γραπτώς ή προφορικά αίρεση γυμνή τη κεφαλή δημόσια ή κατ’ ιδίαν.

ΤΟ “Ο ΚΟΙΝΩΝΩΝ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΩ” ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
________

2.) Επ’ ουδενί λόγω δεν επιτρέπεται η διακοπή κοινωνίας με όλη την Εκκλησία με το πρόσχημα ότι πολλοί επίσκοποι έχουν κοινωνία με αιρετίζοντες επισκόπους.

Η πρόνοια του όρου “ο κοινωνών ακοινωνήτω” του β΄ Κανόνα της Συνόδου της Αντιοχείας δεν έχει καμία σχέση με τους αιρετίζοντες επισκόπους αλλά με τους ήδη καταδικασμένους από Σύνοδο αιρετικούς.

Όσοι διακόπτουν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία δεν κάνουν αποτείχιση αλλά σχίσμα.

Αλίμονον αν πολεμούμε τον Οικουμενισμό για να καταλήξουμε σχισματικοί.

ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ Η ΔΙΑΜΦΗΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
______ 

3.) Δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο να διαμφισβητείται η εγκυρότητα των μυστηρίων των αιρετιζόντων επισκόπων πριν συνοδική καταδίκη.

Η διαμφισβήτηση της εγκυρότητας των μυστηρίων των Οικουμενιστών επισκόπων και όσων επισκόπων κοινωνούν μαζί τους είναι φοβερή αίρεση και μεγάλη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.

Μόνον αστοιχείωτοι θεολογικά και άνθρωποι που εμφορούνται από ακραιφνές σχισματικό φρόνημα εκφέρουν τόσο απαίδευτες κρίσεις που προκαλούν τεράστια ζημιά στον αντιοικουμενιστικό αγώνα και δυσφημούν καίρια τις αποτειχίσεις

Ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ
_______ 

4.) Δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο να διαμφισβητείται ο δυνητικός χαρακτήρας των αποτειχίσεων.

Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι σαφέστατος ότι η διακοπή του μνημοσύνου επαφίεται στην κρίση εκάστου.

Είναι τουλάχιστον αυθάδεια και οπωσδήποτε εωσφορικός εγωισμός να νομίζουν ορισμένοι ότι έχουν πιο ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα και μεγαλύτερο ομολογιακό σθένος από τον Όσιο Πορφύριο, τον Άγιο Νεομάρτυρα Φιλούμενο, τον π. Φιλόθεο Ζερβάκο, τον π. Ιάκωβο Τσαλίκη κτλ. που δεν έκαναν ποτέ αποτείχιση από τους αιρετίζοντες επισκόπους των ημερών τους.

Αν ο κανόνας δεν ήταν δυνητικός δεν θα έλεγε απλά ότι επιτρέπονται και επαινούνται οι αποτειχίσεις πριν συνοδική διαγνώμη, αλλά και θα επέβαλλε ποινές σε όσους δεν προχωρούσαν σε διακοπή μνημοσύνου.

Ο δήθεν υποχρεωτικός χαρακτήρας του ΙΕ΄ Κανόνα προσκρούει ευθέως 
1.) στην κοινή λογική, 
2.) στο γράμμα και στο πνεύμα του Κανόνα, 
3.) στην ερμηνεία των έγκυρων κανονολόγων, και, 
4.) στην πράξη των Αγίων της Εκκλησίας και δη των συγχρόνων Αγίων που πολέμησαν τον Οικουμενισμό. Ως γνωστόν ορισμένοι από τους σύγχρονους Αγίους αποτειχίστηκαν, ενώ οι περισσότεροι ουδέποτε αποτειχίστηκαν αλλά και όσοι αποτειχίστηκαν το έκαναν για περιορισμένο χρονικό διάστημα και οπωσδήποτε κοιμήθηκαν εν Κυρίω ενώ αποκατέστησαν πλήρη κοινωνία με τους αιρετίζοντες επισκόπους.

“ΟΣΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΠΟΤΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ"
________

Αν οι αποτειχισμένοι μείνουν μέσα στα πλαίσια που καθορίζει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου θα είναι οχυρωμένοι σε φρούριο πανίσχυρο που καθιστά τους Οικουμενιστές -εν πολλοίς- ανίσχυρους να αντιδράσουν.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Οικουμενιστές θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια. Θα εκδιώξουν τους αποτειχισμένους από τις Μονές και τους ναούς τους, θα τους απαγορεύσουν να ιεροπρακτούν στα όρια της Μητροπόλεως τους, θα τους κόψουν το μισθό τους ή και θα τους επιβάλουν αργία, αλλά δεν είναι καθόλου εύκολο να τους καθαιρέσουν, επειδή τους προστατεύει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου.

Αν, όμως, οι αποτειχισμένοι πρώτοι και καλύτεροι 
1.) πήξουν θυσιαστήρια χωρίς την έγκριση επισκόπων, 
2.) αν καταπατήσουν το γράμμα και το πνεύμα των Ιερών Κανόνων για τη διακοπή του μνημοσύνου, και, 
3.) αν νομίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να καταργούν τους Κανόνες της Εκκλησίας επειδή διέκοψαν το μνημόσυνο των οικείων ιεραρχών, τότε δεν χρειάζεται να είναι κανείς προφήτης για να προφητεύσει ότι οι Οικουμενιστές θα αρπάξουν την ευκαιρία από τα μαλλιά και θα ορμήξουν σαν τις ύαινες για να κατασπαράξουν τους αποτειχισμένους και να τους οδηγήσουν σε σχίσμα.

Αυτοί που επικαλούνται τους Κανόνες για να στηρίξουν την πορεία τους οφείλουν να είναι οι πρώτοι που τους τηρούν και τους σέβονται. Έλεγε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Όσοι θέλουν να μιλούν ΚΑΠΟΤΕ για την ακρίβεια των Κανόνων δεν μπορούν ΠΟΤΕ να εφαρμόζουν στον εαυτό τους την οικονομία.

Θα δούμε -συν Θεώ- αύριο τη σημασία που έχει για τους αποτειχισμένους η αποτείχιση του π. Θεόδωρου Ζήση.

2 comments:


  1. Aυτοί οι επίσκοποι κ. Τελεβάντο όπως τους περιγράφετε δεν είναι επίσκοποι της ορθοδόξου εκκλησίας , αλλά σωστοί ιεροεξεταστές που κρατάνε τά κλειδιά του παραδείσου και εξουσιάζουν την εκκλησία Απορούμε ποιος τους έδωσε αυτή την εξουσία ! Ο Χριστός , οι άγιοι Απόστολοι , οι Πατέρες ; Άθελά σας τους παρουσιάζετε σαν μπαμπούλες που από την αγριότητά τους εξαρτάται η τύχη του κάθε παπά και κάθε πιστού , περίπου σαν καρχαρίες που σου λένε, γλυκό μου μαριδάκι πότε θα σε φάω ! Έως ενός βαθμού έχετε δίκιο ότι δεν πρόκειται να σεβαστούνε τίποτα , δεν καταλαβαίνω γιατί περιμένετε να σεβαστούνε τον 15ο Κανόνα ! Ούτε αυτόν θα σεβαστούνε ! Δεν τους κόβω για ιδιαίτερα σεβαστικούς ανθρώπους ! Μας το έχουν αποδείξει Ουδόλως ερυθριούν να κάνουν ό, τι αυθαιρεσία θέλουν Αυτό που δεν καταλαβαίνω και προσκρούει στην λογική μου είναι , γιατί πρέπει η εκκλησία να γίνεται δέσμια των τοιούτων Ποιος είναι αυτός που της επέβαλε τέτοιου είδους δεσμά Δεν νομίζω οι άγιοι Πατέρες δια των οικουμενικών Συνόδων που συγκάλεσαν και των Ιερών Κανόνων που εθέσπισαν Εάν καθαιρέσουν έναν παπά αδίκως για προσωπικούς λόγους ,άς κάνει υπακοή και υπομονή ο αδικηθείς και άς δεχθεί την αδικία και άς μην ΄΄ πηξει δικό του θυσιαστήριο΄΄ χωρίς την άδεια του επισκόπου , μέχρι να δώσει ο Θεός να φανερωθεί η αλήθεια του

    ReplyDelete
  2. Δεν είναι όμως παράλογο και δεν προσκρούει στην λογική να περιμένει κανείς , ο Ανθιμος Θεσσαλονίκης αφού καθαιρέσει π. χ. τον π. Θεόδωρο Ζήση ή ακόμα και με την νύν ποινή της αργίας , κατόπιν να του δωσει άδεια να λειτουργεί με ισχύουσα την ποινή ; Αυτό είναι άτοπο κ. Τελεβάντο , σχίσμα από την αίρεση δεν μπορεί να υπάρξει Η εκκλησία δεν μπορεί να γίνει δέσμια των αιρετικών Κανένας Κανόνας δεν μπορεί να λέει κάτι τέτοιο Δεν έπαθε κανένα κακό η εκκλησία της Ρωσίας επί σταλινικού καθεστώτος που δημιουργήθηκε η εκκλησία των κατακομβών Η εκκλησία είναι ατρόμητη και όχι ένα μαριδάκι που σπαρταρά στα χέρια του κάθε γκεσταπίτη , μην τον καθαιρέσουν , μην οδηγηθεί στο σχίσμα Σε κανένα σχίσμα δεν οδηγείται Το μονο σχίσμα που είναι νοητό είναι από την Παράδοση των αγίων Πατέρων , από την οποία μας αποσχίζει η αίρεση Κανένα δεσπότη δεν αναγνωρίζω διαμεσολαβητή μου με τον θεό και την εκκλησία των αγίων Πατέρων, τους οποίους κοιτάνε και αυτούς πώς να τους ΄΄καθαιρέσουν ΄΄ Αυτοί καθαιρούν τους αγίους Πατέρες και θα φοβηθούν τον π. Θεόδωρο Ζήση ; Τέτοιου είδους καθαιρέσεις είναι άκυρες και στού κουφού την πόρτα πάρε την πόρτα και κοπάνα την στο κεφάλι τους και σήκω και φύγε Μας το είπε ο Δημητριάδος : Να φύγετε να πάτε να κάνετε μια άλλη δική σας εκκλησία ! Τι είπες ρέ , κάτοικε του χωρίου Μαλακίου ; Ποιος σε όρισε εδώ να διαφεντεύεις ; Κοίτα να κάνεις τά μπάνια σου στο Μαλάκιό σου και άσε μας ήσυχους

    ReplyDelete