Friday, August 4, 2017

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ;


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είδαμε, στο χθεσινό άρθρο, τις ορθές διαπιστώσεις της Δήλωσης των τεσσάρων Αρχιμανδριτών της Φλώρινας, που είναι εγγεγραμμένοι στην Ιερά Μονή της Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου.

Ας δούμε, σήμερα, τα συνειδητά ψεύδη της Δήλωσης των τεσσάρων Αρχιμανδριτών:

1.) Γιατί προσπαθούν, άραγε, οι Πανοσιολογιώτατοι, να εξομοιώσουν την διακοπή του λειτουργικού μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη με το σχίσμα;

Είναι δυνατόν να μη γνωρίζουν ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου, όχι μόνον επιτρέπει αλλά και επαινεί, όσους διακόπτουν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη που κηρύσσει επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή;

Αφού είναι Αρχιμανδρίτες -εικάζω- ότι είναι και θεολόγοι. Άρα γνωρίζουν ή τουλάχιστον όφειλαν να γνωρίζουν ότι ένα πράγμα είναι η διακοπή του μνημοσύνου του αιρετίζοντος οικείου ιεράρχη και εντελώς διαφορετικό το Σχίσμα.

Αν αδυνατούν, λόγω αγνοίας, να αντιληφθούν τη διαφορά φρόνιμο και απολύτως επιβεβλημένο είναι, αφού θέλουν να καταθέτουν δημόσια τη μαρτυρία τους, να γνωρίζουν τα στοιχειώδη.

Αν πάλιν -όπερ και το πιο πιθανό- διαστρέφουν τη διδασκαλία της Εκκλησίας θα δώσουν λόγο στο Θεό γι’ αυτό.

Όσοι διέκοψαν το μνημόσυνο του Σεβ. Φλωρίνης το έκαναν επειδή -λανθασμένα έστω- εξέλαβαν τον Σεβ. κ. Θεόκλητο ως Οικουμενιστή. Συμφωνώ ότι είναι εντελώς λανθασμένη η εκτίμηση ότι ο Σεβ. Φλωρίνης είναι Οικουμενιστής. Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι πατέρες και οι αδελφοί που διέκοψαν το μνημόσυνό του το έκαναν για λόγους πίστεως.

2.) Είναι εντελώς αθεολόγητος και προκλητικά διαστροφικός ο ισχυρισμός ότι η μη μνημόνευση του οικείου επισκόπου καθιστά άκυρη τη Θεία Λειτουργία.

3.) Αλλά οι τέσσερις Αρχιμανδρίτες δεν έμειναν μόνον μέχρις εδώ. Ισχυρίζονται ότι, αν είναι έγκυρη η Θεία Λειτουργία χωρίς τη μνημόνευση του επισκόπου, σημαίνει ότι και η χειροτονία είναι έγκυρη χωρίς τον επίσκοπο! Κύριε ελέησον! Τι ισχυρισμός είναι αυτός; Πρέπει πραγματικά να ντρέπονται οι τέσσερις Αρχιμανδίτες επειδή καταγράφουν ένα τόσο αθεολόγητο και κυριολεκτικά ανόητο ισχυρισμό.

Η μνημόνευση του επισκόπου στη Θεία Λειτουργία είναι απαραίτητη. Ουδείς αντιλέγει περί αυτού. Αν ο πρεσβύτερος παραλείψει το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη καθίσταται υπόδικος για την παρανομία. Πού βρήκαν, όμως, οι τέσσερις Αρχιμανδρίτες ότι η μη μνημόνευση του επισκόπου καθιστά αυτομάτως άκυρη τη Θεία Λειτουργία; Όχι πάντως στους Ιερούς Κανόνες ή στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας! Για ποιο λόγο οι τέσσερις Αρχιμανδρίτες δεν κατανοούν ότι υπάρχει σαφής διάταξη των Ιερών Κανόνων που επιτρέπει -και μάλιστα επαινεί- τη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη, που κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση;

Είναι αλήθεια ότι οι προυποθέσεις που θέτει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου δεν συντρέχουν για την περίπτωση του Σεβ. Φλωρίνης κ. Θεόκλητου. Ναι! αλλά αυτό δεν νομιμοποιεί τους τέσσερις Αρχιμανδρίτες να διατυπώνουν δημόσια την πλάνη ότι δήθεν είναι άκυρη η Θεία Λειτουργία επειδή δεν μνημονεύεται ο επίσκοπος.

Για να ακριβολογούμε δεν πρόκειται απλά για πλάνη αλλά για καθαρή βλασφημία. Αν η Θεία Λειτουργία των κληρικών που δεν μνημονεύουν τον επίσκοπό τους είναι άκυρη αυτό σημαίνει ότι όταν λειτουργούν οι εν λόγω κληρικοί δεν γίνεται μεταβολή του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού, αλλά στο δισκοπότηρο έχουμε σκέτο ψωμάκι και κρασάκι. Για όνομα του Θεού! Όχι θεολόγοι Αρχιμανδρίτες, αλλά ούτε πρωτοετείς φοιτητές της Θεολογίας δεν επιτρέπεται να διατυπώνουν τέτοιες βλασφημίες!

Οι Πανοσιολογιώτατοι γνωρίζουν ή τουλάχιστον όφειλαν να γνωρίζουν ότι η τέλεση της Θείας Λειτουργίας είναι έγκυρη εφόσον τελείται από κανονικά χειροτονημένο κληρικό που δεν καθαιρέθηκε. Η μη μνημόνευση του επισκόπου κατά κανένα τρόπο δεν ακυρώνει την εγκυρότητα του μυστηρίου. Απλά καθιστά υπόδικο το εν λόγω κληρικό εκτός και αν δεν μνημονεύει τον οικείο επίσκοπο επειδή κηρύσσει επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.

Στο χθεσινό άρθρο επεσημάναμε τις αλήθειες που περιέχει η Δήλωση των τεσσάρων Αρχιμανδριτών. 

Σήμερα καταγράψαμε τις πλάνες της Δήλωσης χωρίς, όμως, να μιλήσουμε για τις σκόπιμες παραλείψεις της.

Θα τις επισημάνουμε με το αυριανό άρθρο επειδή δεν θέλουμε να επιμηκύνουμε περισσότερο την έκταση του σημερινού άρθρου.

1 comment:

  1. Αφήστε ,κύριε Τελεβάντο , τά παιδιά νά λένε καί κανένα αστείο να γελάμε !
    Θα ήταν αστείο , άν δέν ήταν η αλλοίωση της ορθοδόξου εκκλησιολογίας από Χριστοκεντρική σε επισκοποκεντρική , μία αλλοίωση που θεμελιώνεται στην οικουμενιστική πλάνη Τα παιδιά δέν λένε αστεία , απλά έχουν καταπιεί έναν ολοκληρο Ζηζιούλα που καθώς ακούω είναι η κυρίρχη θεολογική του σκέψη Αυτά όταν τα λένε δέν ξέρω φοράνε καλυμαύχι ή τά λένε γυμνή τη κεφαλή Το τελευταίο τους ενοχοποιεί ανεπανόρθωτα ! Παρακαλούμε τους πατέρες όταν αμολάνε τέτοιες οικουμενιστικές κοτσάνες νά φοράνε καλυμαύχια , επανωκαλύμαυχα , κουβέρτες, όσο το δυνατόν πιό καλυμμένοι , γιατί απώλεσαν τό ένδυμα της ορθοδόξου θεολογίας Όσο γιά εμάς μάλλον πρέπει νά φοράμε κράνη μή μας έρθουν στό δόξα Πατρί !

    ReplyDelete