ΟΡΘΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΦΩΤΙΟΥ ΒΕΖΥΝΙΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Ομολογία”:
“Γράφει ο π. Φώτιος Βεζύνιας:
Κυκλοφόρησε ένα μικρό βίντεο με τον γράφοντα να παρουσιάζει μία διήγηση του μακαριστού Μητροπολίτου Λαγκαδά κυρού Σπυρίδωνος, του αγίου εκείνου ανδρός, να έχουμε την ευχή του. Θεωρούμε ότι για να μην γίνουν παρερμηνείες, πρέπει να ακουστούν τα παρακάτω.
Ο γράφων και όσοι έχουμε διακόψει το μνημόσυνο του Μητροπολίτου μας, και σεβόμαστε, και στην πράξη έχουμε αποδείξει την πεποίθησή μας ότι η Αρχιεροσύνη του είναι εκ των ουκ άνευ για την Εκκλησία.
Δεν θα μετατρέψουμε την Εκκλησία σε πρεσβυτεριανή.
Έγινε η διακοπή μνημοσύνου όχι για προσωπικούς λόγους ή εμπάθεια, αλλά γιατί έχουμε συγκεκριμένη άποψη για τα θέματα που προέκυψαν στην Εκκλησία με την σύνοδο της Κρήτης και την θεσμοθέτηση της αιρέσεως του οικουμενισμού.
Δεν σημαίνει η διακοπή μνημοσύνου δικό μας μπαϊράκι, ή δική μας εκκλησία. Πολύ περισσότερο δεν σημαίνει σχίσμα ή αίρεση. Η διήγηση που ακούγεται στο βίντεο από τον γράφοντα αυτές τις λίγες γραμμές, είναι για να δειχθεί, ότι σε καταστάσεις έκτακτες… η Χάρις δρα κατά τρόπον «υπέρλογον»…. και «ανερμήνευτον»…
Άλλωστε ο 15ος κανών της ΑΒ συνόδου δείχνει περίτρανα, και δίνει αυτόν τον τρόπον αντίδρασης, για περίπτωση αίρεσης ή υπό Συνόδου ή υπό Αγίων Πατέρων κατεγνωσμένης.
Αυτά τα ολίγα και παράκληση προς κάθε κατεύθυνση…. ας φροντίσουμε να είμαστε «διακριτικοί»
Με αγάπη Χριστού π. Φώτιος Βεζύνιας.”
Πολύ ενθαρρυντικά όσα αναφέρει ο π. Φώτιος Βεζύνιας. Δείχνει σαφώς ότι αντιλαμβάνεται ότι ένα πράγμα είναι η αποτείχιση (η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη) και διαφορετικό πράγμα το σχίσμα.
Καθιστά σαφές ότι αναγνωρίζει την ουκ άνευ σπουδαιότητα του αρχιερατικού αξιώματος στην Εκκλησία και διατρανώνει την θέση του ότι έκανε αποτείχιση -όχι σχίσμα- και γι’ αυτό δεν θα κάνει δική του “Εκκλησία”, ούτε θα προσχωρήσει σε κάποια από τις σχισματικές “Εκκλησίες”.
Πολύ ορθά, επίσης, σημειώνει ότι η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη δεν δίνει το δικαίωμα στον επίσκοπο να τον παύσει από τα ιερατικά του καθήκοντα, επειδή οι Κανόνες που αναφέρονται στην αποτείχιση λένε ότι όσοι αποτειχίζονται δεν πρέπει να τιμωρούνται αλλά να επαινούνται.
Παρόλα αυτά ο ίδιος, διαβεβαιώνει ότι δεν θα κάνει αντάρτικο και δεν θα λειτουγεί χωρίς την άδεια του επισκόπου του, ούτε και θα προχωρήσει σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.
Συγχαίρουμε υικά εκ μέσης καρδίας τον π. Φώτιο Βεζύνια για τις ορθές θέσεις του αναφορικά με την αποτείχιση που μαρτυρούν την πιστότητά του προς την παράδοση και τη διδασκαλία της Εκκλησίας.
Τον συγχαίρουμε, επίσης, διότι άλλοι αποτειχισθέντες (ιδίως ορισμένοι -υπογραμμίζω το ορισμένοι- από τους 33 Αγιορείτες μοναχούς που αποτειχίστηκαν), εκπέμπουν ανησυχητικά μηνύματα. Συγκεκριμένα θεωρούν την εφαρμογή του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου υποχρεωτική και όχι δυνητική. Μια πλάνη που θα τους οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.
No comments:
Post a Comment