Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Σε άρθρο του στο «Αμήν», τιτλοφορούμενο “Ανορθόδοξες πρακτικές Ορθοδόξων”, ο π. Χρυσόστομος Χρυσόπουλος ασχολείται και με τη Σύναξη του Κολυμβαρίου. Αναφερόμενος στο ανωτέρω γεγονός σημειώνει: «Παρά τις μικρότητες, τις δυσφημίσεις και τις αμφισβητίσεις που δέχθηκε η Σύνοδος (μέχρι και σήμερα) των Ορθοδόξων στην Κρήτη, έμπρακτα διατρανώθηκε η ενότητα, η ομοψυχία και η αδελφωσύνη των τοπικών Εκκλησιών. Οι εξαιρέσεις και οι απουσίες μόνο καιροσκοπισμό, ιδιοτέλεια και εμμονή φανέρωσαν».
Η εν λόγω Σύναξη ΔΕΝ αποτελεί «Σύνοδο των Ορθοδόξων», διότι (στα Ελληνικά) η υπάρξη του οριστικού άρθρου ΤΩΝ συνεπάγεται την παρουσία των απανταχού Ορθοδοξων και ουδέν έτερον. Οι πάντες γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο ΔΕΝ υπήρξε, ούτε κατά διάνοιαν. Υπενθυμίζουμε στον Αιδεσιμολογιώτατο ότι τέσσερις συνολικά Εκκλησίες δεν ήταν παρούσες. Πού βλέπει επίσης ενότητα όταν αριθμητικώς άνω του ημίσεως των απανταχού Ορθοδόξων δεν παρέστησαν και -το βασικότερο- ΔΕΝ αποδέχθηκαν τις αποφάσεις της; Γνωρίζουν επίσης οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ότι επίσκοποι (όπως ο Ναυπάκτου Ιερόθεος, 17 Σέρβοι επίσκοποι και 4 επίσκοποι της εν Κύπρω Εκκλησίας) συμμετέχοντες στην εν λόγω Σύναξη ΔΕΝ υπέγραψαν τις αποφάσεις της, όσον αφορά το άρθρο 6.
Τώρα, σχετικά με τη ρετσινιά του Αιδεσιμολογιώτατου, που αναφέρεται στις τέσσερις Εκκλησίες, για «καιροσκοπισμό, ιδιοτέλεια και εμμονή» τι να πει κανείς; Δεν αποτελεί, πάτερ μου, καιροσκοπισμό λ.χ. η άρνηση την εν Βουλγαρία Εκκλησίας (όπως και την εν Γεωργία Εκκλησίας) να συγκατανεύσει στην ονομασία των αιρετικών (όλων ανεξαιρέτως) ως «ετεροδόξων Εκκλησιών και Ομολογιών» αλλά, τουναντίον, συμπόρευση με τις διαχρονικές Ορθόδοξες θέσεις επί του θέματος. Η Κυριακή της Ορθοδοξίας δεν μαρτυρεί το θρίαμβο της Πίστεως επί των αιρέσεων; Η Σύναξη του Κολυμβαρίου, τουναντίον, με το άρθρο 6, προωθεί τον συμφυρμό των Ορθοδόξων και των κακοδόξων, σε μια τραγελαφική ψευδοένωση οικουμενιστικού τύπου, όπου αλήθεια και ψεύδος συμπορεύονται κι αδιαμαρτύρητως συγκατοικούν. Μόνο τυφλός τα ώτα, τον τε νουν τα όμματα θα μπορούσε να αποδεχθεί ότι οι αιρέσεις, ήγουν ο Παπισμός, ο κατακερματισμένος Προτεσταντισμός αλλά και οι Μονοφυσίτες από τη μια, και από την άλλη η Ορθοδοξία κηρύττουν τις ίδιες διδασκαλίες. Τέλος λόγου. Η πίστη εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν αποκλείει άπαξ και δια παντός το κακόφημο άρθρο 6 του Κολυμβαρίου από την Ορθόδοξη αυτοσυνειδησία.
No comments:
Post a Comment