Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΞΑΝΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Του Θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Με τίτλο «Για ποια Αγία και Μεγάλη Σύνοδο πληροφορεί το Ανακοινωθέν της Εκκλησίας της Ελλάδος;» ο Καθηγητής του πανεπιστημίου του Γκρατς της Αυστρίας κ. Γρ. Λαρεντζάκης επιτίθεται κατά του ανωτέρω Ανακοινωθέντος.
Απάντηση στις αιτιάσεις του κ. Καθηγητού οφείλουν να δώσουν οι συντάκτες του εν λόγω κειμένου. Εμείς απλώς σχολιάζουμε τη θέση του ότι περίμενε «ακριβή πληροφόρηση του λαού για το ιστορικό αυτό γεγονός της Ορθοδοξίας μας [εννοεί τη Σύναξη του Κολυμβαρίου], αλλά και για την εφαρμογή των σημαντικών αποφάσεών της».
Ώστε ο Ελλογιμώτατος το μόνο που ήθελε κι ανέμενε ήταν η κοινοποίηση των αποφάσεων του Κολυμβαρίου προς γνώσιν και συμμόρφωσιν του χριστεπωνύμου πληρώματος. Τίποτε περισσότερο. Λυπούμαστε, αλλά δεν συμφωνούμε ποσώς. Απλούστατα διότι ο λαός του Θεού δεν είναι ο εκτελεστής των οιωνδήποτε αποφάσεων μιας Συνόδου, όσο πολυδιαφημιζομενη κι αν είναι αυτή, αλλά αυτός που τα κρίνει και τα εγκρίνει ή όχι.
Γιατί παραθεωρεί ο κ. Λαρεντζάκης το γεγονός ότι Σύνοδοι όπως η παρά την Δρυν (403), η Ληστρική της Εφέσου (449), η εικονομαχική της Ιέρειας (754) η προδοτική της Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-39) που παρέδωσε την Ορθοδοξια στον αιρετικό Παπισμό απορρίφθηκαν και τελικά κατέληξαν εκεί που τους άξιζε, δηλαδή στον σκουπιδοτενεκέ της Ιστορίας;
Δεν του λέει τίποτε για το ρόλο του λαού του Θεού η Εγκύκλιος των 4 πατριαρχών της Ανατολής του 1848; Φυσικά εκείνο που «καίει» τον Ελλογιμώτατο κι όλο τον εσμό των οικουμενιστών και φιλοπαπικών είναι η αναγνώριση των κακώς αποφασισθέντων στο Κολυμβάριο. Γι’ αυτό αποτελεί κόκκινο πανί γι’ αυτούς η θέση των τεσσάρων Εκκλησιών,που δεν δέχονται όσα ερήμην αυτών αντορθοδόξως αποφασίσθηκαν στη «Σύνοδο» της Κρήτης.
Εκείνο όμως που τον έκανε να εξαναστεί είναι η αναφορά στο εν λόγω Ανακοινωθέν των αιρετικών με τ’ όνομά τους. Αναμφιβόλως στο Κολυμβάριο οι εκεί συνελθόντες ΔΕΝ ανέφεραν, ούτε ψιλώ ονόματι, τη λέξη αίρεση. Αφού ο προεξάρχων του στίφους των αιρετιζόντων Παπισμός αποκαλείται από καιρό αυθαιρέτως κι άνευ ουδεμίας συνοδικής γνώμης κι αποφάνσεως «η αδελφή Εκκλησία της πρεσβυτέρας Ρώμης»; Αφού σκοπός και στόχος τους ήταν η οβιδιακή μεταμόρφωση των κακοδόξων και κακοδόξως φρονούντων σε «ετερόδοξες Εκκλησίες»;
Τέλος λόγου. Ας γνωρίζει ο Ελλογιμώτατος κύριος Καθηγητής πως τα απαράδεκτα, κακώς και αντορθοδόξως αποφασισθέντα στο Κολυμβάριο ΔΕΝ θα περάσουν.
No comments:
Post a Comment