Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ "ΑΛΑΘΗΤΟΥ"
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο (Εγκύκλιο υπ’ αρ. 91) του ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς, για την Κυριακή της Ορθοδοξίας, μεταξύ άλλων αναφερόμενος στον Παπισμό σημείωσε τα εξής, για την υπερφίαλο κακοδοξία του παπικού ‘’αλάθητου’’: «Τον Θεάνθρωπο Κύριο παραγνωρίζει και ο Παπισμός, που τοποθετεί σαν κέντρο και ορατή κεφάλη όλης της Εκκλησίας ένα άνθρωπο αιρεσιάρχη, εγωκεντρικό, τάχα αλάθητο, τον Πάπα».
Επακριβώς ο Σεβασμιότατος μεταφέρει στο ποίμνιό του, αναφορικά με το ‘’αλάθητο’’, αυτό που ο Ομολογητής Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς τόνισε για την αίρεση του παπικού ‘’αλάθητου’’: «Καμία αίρεσις δεν εξηγέρθη τόσον ολοκληρωτικώς κατά του Θεανθρώπου Χριστού και της Εκκλησίας Του, ως έπραξε τούτο Παπισμός δια του αλαθήτου του Πάπα-ανθρώπου».
Και εφόσον ο Σεβασμιότατος στην Ποιμαντορική Εγκύκλιό του αναφέρεται και στον Γέροντα Γεώργιο Καψάνη, τον οποίο μάλιστα αποκαλεί σοφό γέροντα, ας προσθέσουμε αυτά που ο Γέροντας Γεώργιος είπε για το παπικό εξουσιαστικό πρωτείο και την κακοδοξία του ‘’αλαθήτου’’: «Αλάθητος εις την Ορθοδοξία δεν είναι εις άνθρωπος, αλλά η Εκκλησία. Αντιθέτως εις την Δύσιν η Τριαδική συνοδική αρχή αντικατεστάθη δια της αντιτριαδικής ολοκληρωτικής παπικής συγκεντρωτικής αρχής. Ο ρωμαίος ποντίφιξ εκηρύχθη με μια εωσφορικήν υπερηφάνειαν ‘’αλάθητος’’ και υπέρτατος αρχή της Εκκλησίας».
Ως γνωστό, η παπική αίρεση του «αλάθητου», θεσπίστηκε κατά την Α΄ Σύνοδο του Βατικανού, με τη σημείωση «εκ καθέδρας». Όμως «το αλάθητο επεκτάθηκε σε κάθε απόφαση του Πάπα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γέροντας Γεώργιος Καψάνης, δηλαδή όχι μόνο όταν αποφαίνεται ο Πάπας, αλλά όποτε αποφαίνεται. Μάλιστα στη Β΄ Σύνοδο του Βατικανού, για την οποία τόσο πολύ ευαρεστούνται οι οικουμενιστές να αναφέρονται, υποδείχθηκε ότι όποιος «αντείπει, ανάθεμα έστω», με αποτέλεσμα κάποιοι παπικοί θεολόγοι να λέγουν ότι και λάθος να πει ο Πάπας, ως ορθό πρέπει τούτο να εκληφθεί.
Το δόγμα του παπικού αλαάθητου είναι αίρεση και αποτελεί μια ακόμη κακοδοξία των Παπικών. «Δεν υπάρχει αμφιβολία· το δόγμα αυτό (του αλαθήτου) είναι η αίρεσις των αιρέσεων, μια άνευ προηγουμένου ανταρσία κατά του Θεανθρώπου Χριστού» αναφέρει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.
Αντί αντιδράσεων οι Παπικοί, στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο του Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά, δεν θα έπρεπε να προβληματιστούν για την αίρεση του παπικού ‘’αλάθητου’’; Γιατί οι Παπικοί διαμαρτύρονται που καλείται αίρεση το παπικό ‘’αλάθητο’’; «Ο πάπας-άνθρωπος, κατέλαβε τη θέση του Θεανθρώπου» κατά τον παραγνωρισμένο από τους οικουμενιστές Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς. Ως την «πλέον φρικτή εξορία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού από την γην», χαρακτηρίζει την αίρεση του ‘’αλάθητου’’, ο μεγάλος αυτός Άγιος. Δικαίως λοιπόν ο Σεβ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας, τονίζει ότι «τον Θεάνθρωπο Κύριο παραγνωρίζει και ο Παπισμός».

No comments:
Post a Comment