ΟΡΘΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Ι. ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Το ιστολόγιο “Κατάνυξις” ανάρτησε κείμενο για να απαντήσει σ’ αυτούς που του άσκησαν κριτική για την υποστήριξη που παρέχει προς την παλαιά αδελφότητα της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου.
Το ιστολόγιο καθιστά σαφές ότι οι θέσεις που διατυπώνει στο σχόλιο εκφράζουν απόλυτα και τις θέσεις του π. Νικολάου Μανώλη πνευματικού πατέρα των διαχειριστών του ιστολογίου.
Διαβεβαιώνει, επίσης, όλους ότι η συνηγορία που προσφέρει στην παλαιά αδελφότητα της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου αποσκοπεί αποκλειστικά να την υποστηρίξει για το διωγμό που υφίσταται. Επ’ ουδενί λόγω, όμως, δέχεται τη θέση της για την εγκυρότητα των μυστηρίων της Εκκλησίας και αποδοκιμάζει την εκκλησιαστική κοινωνία που διατηρεί με τους ΓΟΧ της παράταξης του Καλλινίκου.
Δεν πρέπει, επίσης, προσθέτουμε εμείς, να παραγνωρίζονται οι πλανεμένες θέσεις των Εσφιγμενιτών για τους σύγχρονους μεγάλους Αγίους Παίσιο και Πορφύριο.
Δεν πρέπει, επίσης, προσθέτουμε εμείς, να παραγνωρίζονται οι πλανεμένες θέσεις των Εσφιγμενιτών για τους σύγχρονους μεγάλους Αγίους Παίσιο και Πορφύριο.
Ιδού τι αναφέρει το ιστολόγιο:
“Δεν συμφωνούμε βέβαια μαζί τους σε ακραίες και εξωεκκλησιαστικές θέσεις (όπως π.χ. παρά την ορθή διακοπή του μνημοσύνου του αιρεσιάρχου οικουμενικού Πατριάρχου, στη θέση του να μνημονεύουν άλλον επίσκοπο των ΓΟΧ ή να επιβάλλουν αναβαπτισμό και εκ νέου χειροτονία σε ιερείς του νέου ημερολογίου). Γι αυτές τις θέσεις και μερικές άλλες, δεν έχουμε πνευματική κοινωνία μαζί τους”.
Ξεκάθαρες, λοιπόν, οι θέσεις του ιστολογίου “Κατάνυξις”. Απορρίπτουν το σχισματικό καθεστώς και τις θεολογικές πλάνες των Εσφιγμενιτών αλλά αντιτίθενται στο διωγμό τους.
Πολύ ορθή η θέση του ιστολογίου. Οι θεολογικές διαφορές δεν λύνονται με την προσφυγή σε ποινικά δικαστήρια και με τη συνδρομή της αστυνομίας αλλά με θεολογικό διάλογο.
Ως γνωστόν ο π. Νικόλαος Μανώλης αντιμετωπίζει ορθά, όχι μόνον το θέμα του σχίσματος, αλλά και της αποτείχισης. Δέχεται, δηλαδή, ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου προνοεί δυνητική και όχι υποχρεωτική διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη και όχι διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία. Αποτρέπει, μάλιστα, τους πιστούς να ασκούν πίεση σε αυτούς που δεν θέλουν να αποτειχιστούν.
Εκφράζουμε την πιο ειλικρινή χαρά μας για τις εξηγήσεις που έδωσε το ιστολόγιο “Κατάνυξις” και ο γνωστός αντιοικουμενιστής κληρικός π. Νικόλαος Μανώλης.
Γράψαμε και στο παρελθόν ποια -κατά την άποψή μας- είναι η λύση του προβλήματος της Εσφιγμένου. Επαναλαμβάνουμε και εδώ την πρόταση η παλαιά αδελφότητα να διακόψει ανυπερθέτως κάθε δεσμό με τους σχισματικούς, να αποκηρύξει όσες θεολογικές πλάνες διατύπωσε και να ενσωματώσει στους κόλπους της τη νέα αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου. Παράλληλα να αφεθεί απερίσπαστη να διατηρήσει -αφού το επιθυμεί- σε ισχύ τη διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη. Όχι, όμως, τη διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία.
Γράψαμε και στο παρελθόν ποια -κατά την άποψή μας- είναι η λύση του προβλήματος της Εσφιγμένου. Επαναλαμβάνουμε και εδώ την πρόταση η παλαιά αδελφότητα να διακόψει ανυπερθέτως κάθε δεσμό με τους σχισματικούς, να αποκηρύξει όσες θεολογικές πλάνες διατύπωσε και να ενσωματώσει στους κόλπους της τη νέα αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου. Παράλληλα να αφεθεί απερίσπαστη να διατηρήσει -αφού το επιθυμεί- σε ισχύ τη διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη. Όχι, όμως, τη διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία.
No comments:
Post a Comment