Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας απέρριψαν την Σύνοδο της Κρήτης, όχι απλά για λόγους διαδικασίας και ομοφωνίας, αλλά για λόγους ουσίας, επειδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος.
Παρόλα αυτά οι δύο παραδοσιακές Εκκλησίες, όχι μόνον θα συνεχίσουν να έχουν κοινωνία με τις Εκκλησίες που συμμετέσχαν στη Σύνοδο της Κρήτης αλλά και προκρίνουν συγκεκριμένη πανορθόδοξη διαδικασία αναθεώρησης των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης.
Απορρίπτουν, δηλαδή, και τον Οικουμενισμό και τον ζηλωτισμό των επίδοξων αποτειχισμένων που οι Οικουμενιστές θα τους εξωθήσουν να γίνουν σχισματικοί έστω και αν αυτό δεν είναι στην πρόθεσή τους. (Ελπίζω να επανέλθω σύντομα για να εξηγήσω πώς οι Οικουμενιστές θα εξωθήσουν τους επίδοξους αποτειχισμένους να γίνουν σχισματικοί).
Απορρίπτουν, δηλαδή, και τον Οικουμενισμό και τον ζηλωτισμό των επίδοξων αποτειχισμένων που οι Οικουμενιστές θα τους εξωθήσουν να γίνουν σχισματικοί έστω και αν αυτό δεν είναι στην πρόθεσή τους. (Ελπίζω να επανέλθω σύντομα για να εξηγήσω πώς οι Οικουμενιστές θα εξωθήσουν τους επίδοξους αποτειχισμένους να γίνουν σχισματικοί).
Ένα θέμα που δεν έχει ακόμη επαρκώς διερευνηθεί είναι ποια είναι η στάση της Εκκλησίας της Σερβίας αναφορικά με την Σύνοδο της Κρήτης.
Γνωρίζουμε ότι η Εκκλησία της Σερβίας συμμετείχε στη Σύνοδο της Κρήτης. Γνωρίζουμε επίσης ότι ο Πατριάρχης Ειρηναίος υπέγραψε όλα της τα κείμενα. Δεκαεπτά Σέρβοι αρχιερείς από τους 25 αρνήθηκαν να υπογράψουν μόνον ένα κείμενο: Αυτό που αφορά τις σχέσεις της Ορθοδοξίας με τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον.
Ουδεμία, όμως, συνέχεια έδωσαν στο θέμα. Δεν έκαναν καμιά δήλωση που να αποδοκιμάζει τον Πατριάρχη Ειρηναίο για την υπογραφή του κειμένου, ούτε έθεσαν θέμα στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Σερβίας.
Αντίθετα, ο Σεβ. Μπάτσκας Ειρηναίος (Μπούλοβιτς), στο γνωστό περισπούδαστο άρθρο του για τη Σύνοδο της Κρήτης, εκφράζει την άποψη ότι η Σύνοδος της Κρήτης θα μείνει στην Ιστορία, όχι σαν Πανορθόδοξη, αλλά ως περιφερειακή Σύνοδος. Την δέχεται, λοιπόν, ως Σύνοδο αν και δεν υπέγραψε το κείμενο των σχέσεων της Ορθοδοξίας με τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον.
Ας διερωτηθούμε όμως! Είναι πράγματι αντιοικουμενιστές οι Σέρβοι επίσκοποι που δεν υπέγραψαν το έκτο κείμενο της Συνόδου της Κρήτης;
Ας αρχίσουμε από τον Σεβ. Μπάτσκας Ειρηναίο. Όχι μόνον δεν είναι αντιοικουμενιστής, αλλά πηγαινοέρχεται στο Βατικανό, ανάβει μενόρες και ανήκει στη στενή ομάδα του Ζηζιούλα που υπέγραψε το κείμενο της Ραβέννας. Έχει στο παθητικό του πλήθος οικουμενιστικών ασχημιών και ηγείται της φιλελεύθερης πτέρυγας της Σερβικής Εκκλησίας.
Η φιλελεύθερη, μάλιστα, πτέρυγα της Σερβικής Ιεραρχίας είναι κατά το πλείστον και Ρωσσόφιλη εξ ου και η Εκκλησία της Σερβίας κατόπιν πιέσεων του Σεβ. Βολοκολάμσκ αμφιταλαντεύθηκε μέχρι και την τελευταία στιγμή αν θα πήγαινε στη Σύνοδο της Κρήτης.
Η Ρωσοφιλία και όχι ο αντιοικουμενισμός είναι το κίνητρο των Σέρβων επισκόπων που αρνήθηκαν να υπογράψουν το έκτο κείμενο, όπως μαρτυρεί η εκκωφαντική σιωπή τους για την υπογραφή όλων των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης από τον Σέρβο Πατριάρχη.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο Σέρβος Μητροπολίτης Λουμπλιάνας Πορφύριος, που συμμετείχε στη Σύνοδο της Κρήτης και αρνήθηκε να υπογράψει το έκτο της κείμενο, παρεβρέθηκε στη Διαθρησκειακή Συνάντηση στην Ασσίζη που πραγματοποιήθηκε μετά τη Σύνοδο της Κρήτης. Όταν μάλιστα ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος τον συνέστησε στον Πάπα Φραγκίσκο ο Σεβ. Λουμπλιάνας έσκυψε και του φίλησε το χέρι, παρόλον ότι ορισμένοι εκπρόσωποι του Φαναρίου δεν έκαναν το ίδιο.!!! Γι' αυτού του είδους τους αντιοικουμενιστές μιλούμε.!!!
Ας μην τρέφουμε, λοιπόν, ψευδαισθήσεις για το δήθεν ορθόδοξο φρόνημα των Σλαβικών Εκκλησιών. Γνωρίζουμε πολύ καλά τον οικουμενιστικό οίστρο της Εκκλησίας της Ρωσίας, όπως γνωρίζουμε ότι οι Σλαβικές Εκκλησίες της Πολωνίας και της Τσεχίας και Σλοβακίας έλαβαν κανονικά μέρος στη Σύνοδο της Κρήτης και υπέγραψαν όλα της τα κείμενα.
Παραδοσιακή Εκκλησία από τις Σλαβικές είναι μόνον η Εκκλησία της Βουλγαρίας που δεν μετέχει στο ΠΣΕ, ούτε στο διάλογο με τους Παπικούς. (Η Εκκλησία της Γεωργίας επίσης είναι παραδοσιακή αλλά οι Γεωργιανοί δεν είναι Σλάβοι).
Η Εκκλησία της Σερβίας πήρε απόφαση να εξέλθει από το ΠΣΕ το 1997 με πρωτοβουλία του Σεβ. Ράσκας Αρτέμιου. Πέρασαν από τότε είκοσι σχεδόν χρόνια. Γιατί δεν την υλοποιεί; Πόσο παραδοσιακή είναι μία Εκκλησία που συμμετέχει σαν ισότιμο μέλος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων (ΠΣΕ) και υπογράφει τα κακόδοξα κείμενα που εκδίδει;
Ξεχάσαμε, άραγε, πώς οι Σέρβοι ιεράρχες συμπεριφέρθηκαν στον Σεβ. Αρτέμιο και τον εξώθησαν σε σχίσμα πέραν και των δικών του λαθών;
Ή μας διαφεύγει ότι η Εκκλησία της Σερβίας για δεκαετίες πρόσφερε στους φοιτητές της Θεολογικής της Σχολής τα εγχειρίδια της Δογματικής του Γιανναρά και του Ζηζιούλα αντί τη Δογματική του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς;
Αυτή η Εκκλησία είναι παραδοσιακή; Μπορούμε να βασιστούμε στον δήθεν αντιοικουμενισμό της απλώς και μόνον επειδή 17 ιεράρχες της δεν υπέγραψαν το έκτο κείμενο της Συνόδου της Κρήτης; Γιατί δεν έδωσαν συνέχεια και γιατί δεν ζήτησαν εξηγήσεις από τον Πατριάρχη Ειρηναίο που υπέγραψε εκ μέρους της Εκκλησίας της Σερβίας όλα τα κείμενα; Γιατί δεν έφεραν το θέμα στη Σύνοδο για να ακυρώσουν την υπογραφή του Πατριάρχη τους;
No comments:
Post a Comment