ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ (ΖΟΥΜΗ) ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΙΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στα σχόλια της Romfea.gr, στην ανάρτηση του κειμένου των δηλώσεων του Καθηγουμένου της Ιερά Μονής Δοχειαρίου Γρηγόριου (Ζουμή) για τα λείψανα των Αγίων και τις θαυματουργές εικόνες, επεσημάναμε το ακόλουθο σχόλιο:
“Καλά θα κάνει ο ηγούμενος Δοχειαρίου να κάτσει ήσυχα-ήσυχα στα αυγά του γιατί το ίδιο παιχνίδι έχει παίξει και ο ίδιος πολλάκις κατά το παρελθόν με μεγάλη μάλιστα επιτυχία. Μάλλον τον ενοχλεί πλέον και η επιτυχία τρίτων. Μήπως θέλει να κατοχυρώσει ''πνευματικά δικαιώματα'';
Μορφή αμφιλεγόμενη, με την οποία θα άξιζε να ασχοληθεί ο Νεωκόρος κάποια στιγμή, συνηθίζει να ''φωνάζει'' με σκοπό την δημιουργία εντυπώσεων!
Τέλος ας αφήσει ήσυχους τους πνευματικούς του προγόνους και ας αναρωτηθεί καλύτερα αν είναι άξιος να αυτοαποκαλείται επίγονος αυτών των όντως μεγάλων Αγίων της Ορθοδοξίας!!!
Θα έπρεπε να φοβάται και λίγο όσους έχουν ράμματα για την γούνα του αντί να κορδώνεται όπου βρει περίσταση.
Λίγη ντροπή δεν βλάπτει!!!”
Το σχόλιο αφήνει σοβαρά υπονοούμενα για τον Καθηγούμενο της Μονής Δοχειαρίου για τα οποία δεν έχουμε επαρκή πληροφόρηση.
Εκείνο όμως που ξέρουμε με βεβαιότητα είναι η όντως ασεβής στάση του έναντι των ιερών λειψάνων και των θαυματουργών εικόνων τις οποίες διατύπωνε από δεκαετίες ευκαίρως και κυρίως ακαίρως. Οι θέσεις του είναι παραπλήσιες με τις ασεβείς θέσεις του κυρού Μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεόκλητου Σετάκη και άλλων.
Ο υπογράφων το άρθρο τον άκουσε πριν δεκαετίες να λέγει ασεβέστατα πράγματα για τα ιερά λείψανα στο καραβάκι του Αγίου Όρους εξαιτίας των οποίων κατασκανδάλισε τα νέα παιδιά που πήγαν για προσκύνημα στο περιβόλι της Παναγίας.
Ταυτόχρονα είναι κοινό μυστικό ότι ο Πανοσιολογιότατος είναι πολύ ιδιόρρυθμος άνθρωπος με τον οποίο οι άλλοι Καθηγούμενοι δεν μπορούν να συνεννοηθούν ακόμη και για θέματα που αφορούν το Άγιον Όρος.
Σε κάθε περίπτωση είναι απολύτως απαράδεκτο ότι εν μέσω θυέλλης που προκλήθηκε εξαιτίας της ασεβούς στάσης των αντίχριστων του ΣΥΡΙΖΑ ότι ο Καθηγούμενος κ. Γρηγόριος άνοιξε το απύλωτο στόμα του και ένωσε τη φωνή του με τους άθεους και σκανδάλισε με την ασέβειά του τους πιστούς.
Επιπλέον! Ενώ κοκορεύεται ότι είναι πνευματικός απόγονος αγίων Γερόντων οι οποίοι υπήρξαν μεγάλοι αντιοικουμενιστές, ο ίδιος δεν ανοίγει το στοματάκι του για να μιλήσει για θέματα πίστεως. Μόνον για να σκανδαλίσει τον κόσμο για τα ιερά λείψανα είναι λαλίστατος.
κ.Τελεβάντο
ReplyDeleteΤον γέροντα της Μονής Δοχειαρίου τον γνωρίζω από τα φοιτητικά μου χρόνια και οφείλω να πάρω δημοσίως θέση, αφού πήγαινα συχνά στο μοναστήρι τους και εργαζόμουν εθελοντικά σε σκληρές χειρονακτικές εργασίες μαζί με τους πατέρες (χτίσιμο, λιθόστρωτα, ελιές που ήταν παρατημένες για πολλές δεκαετίες κλπ).
Μπορεί ο χαρακτήρας του να είναι εκρηκτικός-εν μέρει δικαιολογείται και από το πρόβλημα υγείας που έχει- όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΟΥ τόσο του ιδίου όσο και της αδελφότητας του. Και επαναλαμβάνω, το γράφω γιατί ΕΖΗΣΑ με τους μοναχούς του.
Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, ομοφυλόφιλους, ΔΕΝ θα βρείτε στο μοναστήρι του (αυτό για τη romfea που επικαλείται "όσους έχουν ράμματα για την γούνα του"). Κάτι πρώην μοναχοί του, που πέταξαν τα ράσα και άλλαξαν το μοναχικό τους όνομα και έγιναν παπάδες στο εξωτερικό, και τώρα φοράνε T-shirt αντί για ράσο, και μιλάνε για "πολυπολιτισμικότητα" και "οικουμενισμό" δεν είναι άξιοι να πιάσουν τον Γρηγόριο στο στόμα τους.
Ο γέροντας Γρηγόριος με ένα ξεσχισμένο ζωστικό και με ξεσχισμένα παπούτσια εργαζόταν δίπλα μου.
"Ράματα για την γούνα" υπάρχουν για πολλούς ηγούμενους και δεσποτάδες κύριοι του Romfea, αλλά αυτούς δεν βλέπω να τους απειλείτε, ίσως γιατί από αυτούς συντηρείται οικονομικά το εκκλησιαστικό σας πρακτορείο. Σωστά;;
Όσο για τις θέσεις του, μπορεί να χαρακτηρίζονται κάποιες φορές από υπερβολή, είναι αυθόρμητος ως χαρακτήρας, αλλά κάποτε πρέπει στην εκκλησία μας να αρχίσουμε να βλέπουμε τα λάθη, για να τα διορθώσουμε.
Δυστυχώς εκεί καταλήξαμε, να περιφέρονται εικόνες και Άγια λείψανα με κύριο σκοπό τα κέρδη που θα φέρουν (σε χρήμα ή στις δημόσιες σχέσεις μητροπολιτών και ηγουμένων ή "Εκκλησιών"). Ο γέροντας Γρηγόριος και τις εικόνες ευλαβείται και την Παναγία του (την θαυματουργή Γοργουπήκοο) και τα Άγια λείψανα (θυμάμαι που κάναμε την πολύωρη περιφορά τους γύρω από το μοναστήρι της Δοχειαρίου, όλοι είχαμε από μια εικόνα στα χέρια μας, και οι Πατέρες είχαν τις λειψανοθήκες της μονής). Αν κάποιοι ρίχνουν αμπούλες με άρωμα είτε σε εκταφές μοναχών είτε σε λείψανα, δυστυχώς οι ίδιοι κάνουν ιεροσυλία και πρέπει να σταματήσουν (διευκρίνηση: είχα για πάνω από 10-15 χρόνια βαμβάκι με μύρο του Αγίου Δημητρίου στην οικία μου και συνέχιζε να ευωδιάζει, αλλά αυτό ήταν αυθεντικό, από τον Άγιο, δεν το είχε ποτίσει κανείς ρασοφόρος με αμπούλες για να προσελκύει προσκυνητές και χρήματα). Οι Άγιοι και τα άγια λείψανά τους δεν χρειάζονται ψεύτικα αρώματα. Ευωδιάζουν από μόνα τους όταν χρειάζεται. Και ευωδιάζουν αυθεντικά, αληθινά.
Το μοναστήρι του στο Σοχό (Λαγκαδά Θεσσαλονίκης) ο Γρηγόριος δεν το έχτισε ούτε με δωρεές μασόνων (υπό το κάλυμα "φιλοπτώχων αδελφοτητων", ξέρω πολύ καλά τι γράφω) ούτε με αλισβερίσια. Το έχτισαν οι πατέρες με τα χέρια τους, με τον ιδρώτα τους, δουλεύοντας κάθε καλοκαίρι και μένοντας σε σκηνές. Ρωτήστε στον Σοχό να δείτε τι θα σας πούνε οι ντόπιοι για το ποιος έχτισε το μοναστήρι.
Αφήστε λοιπόν τον Γρηγόριο, όταν η εκκλησία μας είναι γεμάτη πληγές.
ΥΓ. Συμφωνώ απόλυτα με την επισήμανση σας για το ότι δεν μιλάει για τον Οικουμενισμό. Αυτό είναι πράγματι λάθος του. Δυστυχώς, επειδή ευλαβείται τον Γέροντα του, Φιλόθεο Ζερβάκο, και επειδή θέλει να ανακηρυχτεί Άγιος από το Πατριαρχείο, σιωπά. Ως άνθρωπος, ο Γρηγόριος κάνει και αυτός λάθη, πιστεύω στην συγκεκριμένη περίπτωση από την αγάπη για τον γέροντα του. Πράγματι, σοβαρότατο λάθος, Γιατί με την σιωπή του προδίδει θέματα πίστεως, δογματικά. Αλλά κανείς δεν θα κατηγορήσει τον Γρηγόριο ή τους μοναχούς του, για την αγνότητα του βίου τους. Οι μοναχοί του είναι παλικάρια, αληθινοί ασκητές. Σας βεβαιώνω για αυτό.
Ευχαριστώ προκαταβολικά για την φιλοξενία.