Sunday, November 2, 2014

ΟΝΤΩΣ! Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΔΕΝ ΧΩΡΑΤΕΥΕΙ!



ΟΝΤΩΣ! Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΔΕΝ ΧΩΡΑΤΕΥΕΙ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η ενθρόνιση του Σεβ. Μητροπολίτη Γρεβενών Δαβίδ έδειξε τέσσερα πράγματα.

1.) Καταρχήν ότι ο Σεβ. Γρεβενών είναι αγαθή ψυχή με ιεραποστολικό ποιμαντικό ζήλο.

2.) Ο Σεβ. Καστορίας επετέλεσε τα καθήκοντά του ως τοποτηρητής της Μητροπόλεως Γρεβενών με άριστο τρόπο ως πνευματικός -με την όλη σημασία του όρου- ιεράρχης που είναι.

3.) Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με την παρουσία του στις ενθρονίσεις των Μητροπολιτών των Νέων Χωρών θέλει να επιβεβαιώσει στην πράξη ότι είναι Αρχιεπίσκοπος, όχι μόνον "Αθηνών", αλλά και "πάσης Ελλάδος".

4.) Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν δίστασε να στείλει τον Σεβ. Αδριανουπόλεως κ. Αμφιλόχιο να τον εκπροσωπήσει στην ενθρόνιση, για να τονίσει εμφαντικά ότι η Μητρόπολη Γρεβενών -όπως όλες άλλωστε οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών- τυγχάνουν κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Θρόνου και επομένως "ο πατέρας και δεσπότης και αυθέντης τους" είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

Ο Παναγιότατος προβάλλει τον Σεβ. Αδριανουπόλεως κ. Αμφιλόχιο -Διευθυντή του Γραφείου του στην Αθήνα- ως τρόπο τινά deputy Archbishop της Εκκλησίας της Ελλάδος και τονίζει ξεκάθαρα, σταθερά και αδιαπραγμάτευτα τα δίκαιά του στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών.

Τούτο σημαίνει ότι, όχι μόνον δεν αφίσταται των προνομίων του στις Νέες Χώρες, αλλά και προλειαίνει το έδαφος για να αλλάξει το καθεστώς τους πιθανότατα μετατρέποντας τις Νέες Χώρες σε ένα καθεστώς παραπλήσιο της Εκκλησίας της Κρήτης.

Βεβαίως αυτό δεν είναι εύκολο εγχείρημα επειδή -συν τοις άλλοις- το καθεστώς των Νέων Χωρών είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Οίκοθεν νοείται ότι η οποιαδήποτε Ελληνική κυβέρνηση θα έχει ενδοιασμούς ένας τόσο μεγάλος αριθμός Μητροπόλεων να εξαρτούνται πνευματικά και διοικητικά απο το Φανάρι για καθαρά εθνικούς λόγους. Από τη άλλη όμως ούτε η επιμονή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να επιδιώκει σταθερά και ανυποχώρητα τους στόχους του είναι ορθό να παραθεωρηθεί.

Το σίγουρο είναι ότι οι περί τον Αρχιεπίσκοπο φοβούνται πολύ τον δυναμικό και συνωμοτικό χαρακτήρα του Σεβ. Αδριανουπόλεως και προπαντός τις προθέσεις του Παναγιότατου, όπως έδειξε σχετικό πρόσφατο άρθρο του κ. Σωτήρη Τζούμα, ο οποίος -αν δεν θέλουμε να κοροιδεύουμε τον εαυτό μας- κατέστη εκ των πραγμάτων ο κύριος διερμηνευτής των θέσεων του Μακαριότατου και της περί αυτόν ηγετικής ομάδας.

Η διελκυστίνδα Αθηνών και Φαναρίου θα έχει μακρόχρονες σοβαρές επιπτώσεις, όχι μόνον μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και στις Διορθόδοξες ή ίσως και στις Διαχριστιανικές σχέσεις.

2 comments:

  1. Αυτό τελικά το ανέκδοτο του Οικουμενικού Πατριάρχη περί ανεκδότου παρατραβάει, γιατί εσκεμμένα ο Πατριάρχης παραγνωρίζει ότι η Πράξη του 1928 διακρίνει σαφώς σχετικά με τις Νέςς Χώρες ότι αφ' ενός για τα διοικητικά (τουτέστιν κανονικό δίκαιο) αρμόδια είναι η Εκκλησία της Ελλάδος, αφ' ετέρου για τα πνευματικά (δηλαδή κάτι σαν ψιλή κυριότητα - για να μιλήσουμε με πιο χρηστικούς όρους, κατανοητούς στην καθημερινή πράξη - ή μάλλον εντελώς αποψιλωμένη, μόνο στα χαρτιά, κυριότητα, βεβαρυμένη με μια εις το διηνεκές επικαρπία υπέρ κάποιου άλλου) αρμόδιο το Πατριαρχείο. Τα πράγματα είναι σαφέστατα. Όπως σαφές είναι ότι και ο Πατριάρχης άλλα κατεργάζεται. Τελικά το μόνο ωφέλιμο από όλη αυτή την ιστορία για τα κανονικά δίκαια του Πατριαρχείου είναι όταν βλέπουμε στην συνοδεία του Πατριάρχη αρχιερείς των Νέων Χωρών να τον συνοδεύουν, φορώντας τα τιμημένα ράσα τους (όχι κοστουμάτοι όπως άλλοι της Κρήτης ή των Δωδεκαννήσων) και με τα γένεια τους.

    Όσο για τον Ανδριανουπόλεως.... να χαίρεται το ποίμνιό του (τον εαυτό του δηλαδή). Τελικά ο Πατριάρχης έχει ζηλέψει από τους Λατίνους όχι μόνο των θεσμό των καρδιναλίων (ψιλών επισκόπων με "διοικητικές" αρμοδιότητες) αλλά και τις νουντσιατούρες. Καλά πάμε...

    ReplyDelete
  2. Μια Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άνετα θα εβαζε την Εκκλησία σε διαμάχη..

    ReplyDelete