ΟΤΑΝ Ο ΧΑΜΑΙΛΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΣΕ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στο Amen.gr, τα ακόλουθα αποσπάσματα από την εισήγηση του Σεβ. Μεσσηνίας στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος «Ενημέρωσις περί της μελλούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, ήτις θα συνέλθη κατά το έτος 2016», που εξέδωσε η επιτροπή τύπου της Ιεραρχίας.
“Αναφορικά με τον θεολογικό διάλογο στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, τονίστηκε η ανάγκη αποφυγής κάθε μορφής συμπροσευχής και προσδιορίστηκε ο τρόπος συμμετοχής των Ορθοδόξων Μελών στα όργανα λήψεως αποφάσεων, και ότι ουδέν κείμενο του Π.Σ.Ε. υπεγράφη ή έγινε αποδεκτό από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Επί της εισηγήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου και των επισημάνσεων που ακολούθησαν, διεξήχθη συζήτηση στην οποία τέθηκαν σοβαρά ζητήματα και προβληματισμοί. Σε αυτήν έλαβαν τον λόγο οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Δημητριάδος Ιγνάτιος, Ηλείας Γερμανός, Σιδηροκάστρου Μακάριος, Ύδρας Εφραίμ, Σταγών Σεραφείμ, Ξάνθης Παντελεήμων, Καλαβρύτων Αμβρόσιος, Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος, Πειραιώς Σεραφείμ, Κυθήρων Σεραφείμ, Λαγκαδά Ιωάννης, Περιστερίου Χρυσόστομος, Σύρου Δωρόθεος, Αργολίδος Νεκτάριος και Παροναξίας Καλλίνικος.
Επί όλων των θέσεων και απόψεων που διετυπώθησαν, απάντησε εμπεριστατωμένα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος.”
Αυτό που μετρά είναι να γνωρίζουμε, όχι μόνον ποιοί ιεράρχες έκαναν παρέμβαση, αλλά τι ακριβώς είπαν, για να διακριβώσουμε αν όντως ο Σεβ. Μεσσηνίας απάντησε στις ερωτήσεις τους “εμπεριστατωμένα” -όπως αναφέρει η ανακοίνωση της επιτροπής τύπου της Ιεραρχίας- ή στρεψόδικα και υποκριτικά.
Είναι σημαντικό επίσης να μάθουμε τι ειπώθηκε για τις συμπροσευχές, από ποιον και τι αποφασίστηκε, επειδή και στην ιστορική συνεδρία του Οκτωβρίου του 2009 της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφασίστηκε να μη συμμετέχουν οι εκπρόσωποί της σε συμπροσευχές και όμως ουδείς σεβασμός επεδείχθη σ’ αυτήν την απόφαση από τον Σεβ. Μεσσηνίας και από τους άλλους Οικουμενιστές που εκπροσωπούν την Εκκλησία της Ελλάδος στους διαλόγους. Υπέδειξε, άραγε, κανείς στον κ. Σαββάτο ότι δεν έχει δικαίωμα να γράφει στα κατύμματα των υποδημάτων του τις αποφάσεις της Συνόδου της Ιεραρχίας ή όλοι οι ιεράρχες έμειναν ικανοποιημένοι από τις “εμπεριστατωμένες” απαντήσεις του;
Ο Σεβ. Μεσσηνίας είπε ότι τα κείμενα του ΠΣΕ δεν έγιναν αποδεκτά και δεν υπεγράφησαν από τους Ορθόδοξους αντιπροσώπους. Εδωσε, άραγε, “εμπεριστατωμένη” απάντηση στο γεγονός ότι η αποδοχή κειμένων στο ΠΣΕ γίνεται με το σύστημα των indicator cards και όχι με την υπογραφή των κειμένων;
Εξήγησε “εμπεριστατωμένα” γιατί, αφού διαφωνούν με τα κείμενα του ΠΣΕ, οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι δεν εξέδωσαν δικά τους κείμενα όπως έχουν το δικαίωμα βάσει των κανονισμών λειτουργίας του ΠΣΕ;
Εδωσε “εμπεριστατωμένη” απάντηση για ποιο λόγο η Εκκλησία της Ελλάδος εξακολουθεί να διατηρεί το καθεστώς του ισότιμου μέλους και όχι του παρατηρητή στο παμπροτεσταντικό ΠΣΕ;
No comments:
Post a Comment