ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ κ. Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΩΣ ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========
Η εκλογή του κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου ως νέου Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προκάλεσε -ως εικός- πολλές αντιδράσεις και πολλά αρνητικά -κατά το πλείστον- σχόλια.
Ο κ. Μ. Κωνσταντίνου δεν είναι τυχαίος άνθρωπος. Είναι επίλεκτο μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Θεολόγων “Καιρός”, Αγουριδικός θεολόγος ως προς τα φρονήματα, θαμώνας του ΠΣΕ, συμμετέχει σε οικουμενιστικές ασχημίες με συμπροσευχές σε παπικό ναό στη Θεσσαλονίκη κοκ..
Καθόλου παράξενο, λοιπόν, ότι οι παραδοσιακοί πιστοί άκουσαν την είδηση της εκλογής του με πραγματική δυσφορία.
Τι πιο φυσικό από το να δουν την εκλογή του ως επιβεβαίωση της γενικής πεποίθησης ότι το ορθόδοξο φρόνημα της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης έχει διαβρωθεί χωρίς ελπίδα αναστροφής;
Τι πιο φυσικό από το να δουν την εκλογή του ως επιβεβαίωση της γενικής πεποίθησης ότι το ορθόδοξο φρόνημα της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης έχει διαβρωθεί χωρίς ελπίδα αναστροφής;
To make things worse ο κ. Μ. Κωνσταντίνου, άμα τη εκλογή του, έκανε δηλώσεις με τις οποίες έκανε pre-emptive strike (προληπτικό κτύπημα), επειδή προφανώς γνώριζε ποιες αντιδράσεις θα προκαλούσε η εκλογή του, εναντίον των “φονταμενταλιστικών” -όπως τα χαρακτήρισε- “ιστολογίων”, τα οποία διασύρουν το κύρος της Σχολής και επιβεβαίωσε τους οικουμενιστικούς, πολυπολιτισμικούς και αριστερούς προσανατολισμούς του.
Η εκλογή του κ. Μ. Κωνσταντίνου δεν πρέπει να ξενίζει κανένα. Ο κ. Π. Βασιλειάδης και οι συν αυτώ σχεδίασαν και έβαλαν σε εφαρμογή μακρόπνοο λίαν αποτελεσματικό σχέδιο που απέφερε και αποφέρει πολύ πλούσιους καρπούς στις Θεολογικές Σχολές, στο Υπουργείο Παιδείας, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στους επιτελικούς οργανισμούς της Εκκλησίας. Ακόμη και στην Ιεραρχία.
Στην επέλαση αυτού του άριστα οργανωμένου σχεδίου, ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ, δεν έφεραν καμία ουσιαστική αντίσταση. Παντελώς ανίκανοι να οργανώσουν πραγματική αντίσταση και να εκπονήσουν επιθετική στρατηγική περιορίστηκαν -και ακόμη περιορίζονται- σε διαμαρτυρίες για τα κακώς κείμενα, οι οποίες μάλιστα ακούγονται όλο και λιγότερο συχνά και όλο και λιγότερα έντονες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης εξακολουθεί να αποφεύγει να συνεχίσει -όπως υποσχέθηκε- τον θεολογικό σχολιασμό της Διακήρυξης του Πάπα Φραγκίσκου και του Παναγιότατου Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στα Ιεροσόλυμα.
Η μάχη εναντίον της εκκοσμίκευσης, των νεωτερισμών και του Οικουμενισμού και η αντίσταση για τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό και των Θεολογικών Σχολών σε Σχολές Ιστορίας των θρησκειών, αφέθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε μεμονωμένα άτομα (στην Ιεραρχία, στην Ακαδημαική κοινότητα, στους Θεολογικούς συνδέσμους κτλ.) και σε ορισμένα ιστολόγια και χριστιανικά έντυπα.
Στην επέλαση αυτού του άριστα οργανωμένου σχεδίου, ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ, δεν έφεραν καμία ουσιαστική αντίσταση. Παντελώς ανίκανοι να οργανώσουν πραγματική αντίσταση και να εκπονήσουν επιθετική στρατηγική περιορίστηκαν -και ακόμη περιορίζονται- σε διαμαρτυρίες για τα κακώς κείμενα, οι οποίες μάλιστα ακούγονται όλο και λιγότερο συχνά και όλο και λιγότερα έντονες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης εξακολουθεί να αποφεύγει να συνεχίσει -όπως υποσχέθηκε- τον θεολογικό σχολιασμό της Διακήρυξης του Πάπα Φραγκίσκου και του Παναγιότατου Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στα Ιεροσόλυμα.
Η μάχη εναντίον της εκκοσμίκευσης, των νεωτερισμών και του Οικουμενισμού και η αντίσταση για τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό και των Θεολογικών Σχολών σε Σχολές Ιστορίας των θρησκειών, αφέθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε μεμονωμένα άτομα (στην Ιεραρχία, στην Ακαδημαική κοινότητα, στους Θεολογικούς συνδέσμους κτλ.) και σε ορισμένα ιστολόγια και χριστιανικά έντυπα.
Τώρα κλαίμε και διαμαρτυρόμαστε για την ανάδειξη του κ. Μ. Κωνσταντίνου -με τόσο ευρεία μάλιστα πλειοψηφία- στην Κοσμητεία της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Μήπως έπρεπε πρωτίστως να κλαίμε γοερά για την απουσία ηγέτη και στρατηγού που να μπορεί να σχεδιάσει αγώνες και να οργανώσει πραγματική άμυνα και επίθεση;
Ασχετα του πόσο πρόθυμοι είμαστε να το παραδεχτούμε, η πικρή αλήθεια είναι ότι είμαστε “ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα”, σε αντίθεση με το οικουμενιστικό στρατόπεδο που έχει ηγέτη, σύμπνοια, στρατηγική, όρεξη για δουλειά, εντυπωσιακή παραγωγικότητα και προθυμία για ανάληψη προσωπικής επώνυμης ευθύνης.
Το πιο τραγικό είναι ότι το οικουμενιστικό στρατόπεδο αποτελείται από λιγότερα από εκατό πρόσωπα. Και όμως αποφέρουν πολλαπλάσιας ισχύος αποτέλεσμα από ότι εμείς. Μήπως η ενδεδειγμένη στάση είναι, αντί να τους προπηλακίζουμε, να αποκτήσουμε το δικό τους αγωνιστικό φρόνημα, όχι για να εμπεδώσουμε, όπως αυτοί, νεωτερισμούς και αιρέσεις, αλλά για να προβάλουμε τις αλήθειες της πίστης μας;
Το πιο τραγικό είναι ότι το οικουμενιστικό στρατόπεδο αποτελείται από λιγότερα από εκατό πρόσωπα. Και όμως αποφέρουν πολλαπλάσιας ισχύος αποτέλεσμα από ότι εμείς. Μήπως η ενδεδειγμένη στάση είναι, αντί να τους προπηλακίζουμε, να αποκτήσουμε το δικό τους αγωνιστικό φρόνημα, όχι για να εμπεδώσουμε, όπως αυτοί, νεωτερισμούς και αιρέσεις, αλλά για να προβάλουμε τις αλήθειες της πίστης μας;
Από τη μια Τελεβάντο μου μας εγκωμίασες τον εκλιπόντα π. Γεώργια Καψάνη για την μετριοπάθειά του και την σύνεσή του και ως μία κυρίαρχη προσωπικότητα , που διαμόρφωνε το εκκλησιαστικό κλίμα εντός και εκτός του Αγίου Όρους Και ποιο είναι αυτό το κλίμα ; Είναι το κλίμα του εφησυχασμού Όλοι παπάδες , μοναστήρια , οργανώσεις π.χ. Σωτήρας κ.τ.λ. δηλώνουν άγνοια και αναρμοδιότητα Και τώρα τι θέλουμε να κάνει ο π.Θεόδωρος ; Να γίνει ποιμένας σε ποιόν ; Άλλος του υποδεικνύει να κάνει αποτείχιση , γιατί κατά την γνώμη τους αυτό είναι που σώζει και άλλος ό,τι εμπνευσθεί Το πρόβλημα είναι η αναισθησία του εφησυχασμού , ο καθείς να διασώσει τά κεκτημένα του Ο π. Θεόδωρος το δήλωσε , επιτέλους άς προχωρήσουν με συνέπεια στον οικουμενιστικό προσανατολισμό τους , μήπως και αναγκασθούν όλοι να πάρουν θέση , όσο οδυνηρό κι αν ακούγεται αυτό Ισως είναι εκείνο που είχε πεί ο π. Παΐσιος , ότι θα σωριαστούν κάτω ολόκληρες αδελφότητες Τώρα τά μοναστήρια κοιτάνε να διασώσουν τά οικήματά τους , να μην μείνουν άστεγοι και δεν παίρνουν θέση Ας έρθει λοιπόν και αυτή η ώρα που θα αναγκαστούν να πάρουν θέση Ας μην είμαστε αχάριστοι και στρέφουμε τά βέλη μας εναντίον του π.Θεόδωρου και του π.Μεταληνού Τι θα κάναμε και χωρίς αυτούς Έρχεται όμως η ώρα που κανείς αλήθεια σωπαίνει Ας μιλήσουν πλέον τά γεγονότα που είναι καταιγιστικά Εχεις δίκιο ότι αυτοί δουλεύουν με μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα Μη ξεχνάς όμως ότι αυτοί διαθέτουν όλους τους εγκόσμιους μηχανισμούς, χρήμα , εξουσία με τά οποία έχουν αλώσει τά πάντα Πού είναι η ακτινοβολία του Αγίου Όρους πού ο ηγετικός ρόλος της ιεραρχίας ! Εμείς δεν έχουμε το δικαίωμα ούτε να εκφραστούμε πολιτικά Τόσα του έσυρες του π.Βολουδάκη και δικαίως αν ο ίδιος είχε παρέμβαση Ανθρωπίνως είναι απελπιστική η προέλαση του οικουμενισμού και τά γεγονότα σαρωτικά Άς πάρουμε όμως το θέμα πνευματικά και άς ζητήσουμε την βοήθεια του Θεού , εφ’ όσον οι δικές μας δυνάμεις είναι μικρές για να αναχαιτίσουν το σαρωτικό κύμα Ας μην γελιόμαστε , το έχουν υπαινιχθεί άνθρωποι που μπορούν να εκτιμήσουν τά πράγματα καλύτερα Η εκκλησία δεν θα σωθεί από αυτή την κατάσταση αναίμακτα Ένα μόνο πράγμα μπορούμε να πούμε Ο Θεός βοηθός !
ReplyDeleteΑναφέρεσαι σε πολλά θέματα και δεν είναι δυνατόν αν σου δώσω απάντηση στα πλαίσια ενός σχολίου. Ισως στο μέλλον μου δοθεί η αφορμή να γράψω ειδικό άρθρο γι' αυτά. Ασχέτως της ευθύνης των όποιων άλλων δεν θα έπρεπε η φωνή του π. Θεόδωρου να ακούγεται για τα μεγάλα οικουμενιστικά ολισθήματα; Δεν έπρεπε να σχολιάσει θεολογικά τη Διακήρυξη του Πάπα και του Πατριάρχη; Δεν έπρεπε να οργανώσει Ημερίδα για να αναιρέσει την βαπτισματική θεολογία; Είναι εύκολο να ρίχνουμε την ευθύνη στο Αγιον Ορος, στις οργανώσεις και δεν ξέρω σε ποιον άλλο. Εμείς κάναμε αυτό που πρέπει; Προφανώς όχι. Αυτά για τον π. Θεόδωρο. Οσο για τον π. Μεταλληνό καλύτερα να μην μπω σε λεπτομέρειες. Είναι καλή ψυχή και καλός κληρικός και δεν θέλω να πω περισσότερα. Θα στενοχωρήσω και θα στενοχωρηθώ και μάλιστα χωρίς αποτέλεσμα. Η διγλωσία και η ασυνέπειά του αμιλλάται την ανάλογη του Πειραιώς.
DeleteΥ.Γ. Επί τη ευκαιρία Τελεβάντο μου να εκπληρώσω ένα χρέος μου χάριν της αληθείας , γιατί στο οικείο μέρος δεν μού δοθηκε η ευκαιρία Ο π. Ευθυμιος Τρικαμηνάς είναι αδίκως καθηρεμένος , γιατί δεν υπάρχει η αιτιολόγηση της καθαίρεσης Όχι πως δεν έκανε λάθη και μάλιστα ΄΄ιπτάμενα΄΄ , αλλά δεν καθαιρέθηκε γι αυτά Τυγχάνει άνθρωπος με πολλές και μεγάλες αρετές , θα έλεγε κανείς ότι δεν είναι ο τυχών άνθρωπος Μεταξύ των αρετών του είναι αυτό που παραπάνω σχολιάσαμε , δηλαδή η ομολογία με την μορφή της λαϊκής αντίδρασης και ας μην την περιφρονούμε , είναι η μόνη που στην περίπτωση του Ιγνατίου πιάνει Φαντάσου ότι από όλη την πόλη του Βόλου μόνο αυτός και τά παιδιά του βρέθηκαν να σηκώσουμε μία φωνή εναντίον του Αλλά δεν ξέρω τι είναι αυτό πού του φταίει του καϋμένου και πάντα οδηγείται σε ακρότητες σαν την τελευταία αποτείχιση , που είναι πραγματικά μία κακοδοξία Ο Θεός άς τον φωτίσει τον ίδιον και τά παιδιά του
ReplyDeleteΔεν ξέρω αν είναι αδίκως καθηρημένος. Ούτε διαμφισβήτησα ποτέ τις αρετές του. Αλλά αφού καθαιρέθηκε δεν μπορεί να ιερουργεί και να εμπαίζει τα μυστήρια. Ούτε προπαντός είναι επιτρεπτόν να προχωρούν σε σχίσμα που το βάφτισαν αποτείχιση και να βάζουν σε θανάσιμο κίνδυνο την ψυχή τους.
ReplyDelete