Η ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ
Του Πανοσιολ. Αρχιμ. Αρσένιου Κατερέλου
=========
Ὁ Χριστός ἀνελήφθη γιά νά μᾶς συμφιλιώσει μέ τόν Θεό Πατέρα ὡς ἄνθρωπος. Ὅ,τι εἶχε ὁ Χριστός ἀϊδίως ὡς Θεός, τό ἀπέκτησε ἐν χρόνῳ καί ὡς ἄνθρωπος. Ἐπί παραδείγματι, ὅταν λέγει ὁ Χριστός «... Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία...», ἀναφέρεται στήν ἀνθρωπίνη Του φύση, διότι ὡς Θεός τήν ἐξουσία τήν εἶχε ἀχρόνως.
Κεντρικό νόημα τῆς Ἀναλήψεως εἶναι ἡ ἄνοδος τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως στό Θρόνο τῆς Ἁγίας Τριάδος.
Ἡ Πεντηκοστή ἔχει προφητική καί ἱστορική κατοχύρωση.
Τό Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι τό τρίτο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος. Χαρακτηρίζεται ''ἀκτιστοσυμπλαστουργοσύνθρονον''. Δηλαδή εἶναι ἄκτιστο, συμπλαστουργό καί σύνθρονο μέ τά ἄλλα δύο Πρόσωπα. Συγκροτεῖ ὅλον τόν θεσμό τῆς Ἐκκλησίας. Τελεῖ ὅλα τά Μυστήρια.
Ὁ σκοπός τῆς χριστιανικῆς ζωῆς εἶναι ἡ ἀπόκτηση τῆς Χάρης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἄς μήν ἐπαναπαυώμεθα στά ἀσκητικά μας κατορθώματα, κλπ., ἀλλά ἄς διερωτώμεθα ἄν ἐνεργεί μέσα μας τό Ἅγιο Πνεῦμα.
Ὅταν ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία τονίζει ὅτι πρέπει νά γίνουμε πνευματικοί ἄνθρωποι, ἐννοεῖ νά ἀποκτήσουμε τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
No comments:
Post a Comment