Thursday, June 5, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. Π. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ, ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. Π. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ, ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Ο Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Πέτρος Βασιλειάδης, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Ξάνθης, με αφορμή τη συνάντηση Πάπα και Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα, αναφέρεται στον Πάπα Φραγκίσκο και στο διάλογο Ορθοδοξίας και Παπισμού.

Οι θέσεις που προβάλλει στη συνέντευξή του είναι οι γνωστές θέσεις που εκφράζει από δεκαετίες.

Οπαδός του “κοινωνικού ευαγγελίου” ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης βλέπει τον Πάπα Φραγκίσκο ως τον πρώτο -και μόνον ίσως- Πάπα που μιλά για κοινωνικά θέματα και προσδοκά ότι στο πρόσωπό του η Ορθοδοξία βρήκε τον κατάλληλο ηγέτη που θα μπορούσε να ευοδώσει το διάλογο και να καταστήσει δυνατή την ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού.

Οι θέσεις του για "ενότητα σε ποικιλία" παραπέμπουν σε ουνιτικού τύπου ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού, όπως την οραματίστηκε η Β΄Βατικάνεια Σύνοδος και είναι καταφανής η προσπάθειά του να δει τα πράγματα αποκλειστικά από τη σκοπιά του κοινωνικού μηνύματος του Ευαγγελίου.

Συνεπής με τη θεολογία του, με τις αγκυλώσεις του αν θέλετε και με τις επιδιώξεις του, ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης καταθέτει έντιμα τη μαρτυρία του. Τον τιμώ για τη συνέπεια και το θάρρος του να μιλά πάντοτε για όλα τα καίρια θέματα χωρίς να κρύβεται και χωρίς να προπηλακίζει όσους διαφωνεί. 

Πλην όμως όλα όσα λέγει είναι ασύμβατα με την ουσία του Ευαγγελίου το οποίο για θέματα πίστεως δεν απαιτεί το μίνιμουμ της συμφωνίας, αλλά το “ιώτα έν και την κεραίαν μίαν”. 

Γι’ αυτό και η Εκκλησιαστική Ιστορία -σχεδόν στο σύνολόν της- δεν είναι παρά οι τιτάνιοι αγώνες των Αγίων Πατέρων να διατυπώσουν και να διαφυλάξουν μέχρι κεραίας, όχι την "ποικιλία των παραδόσεων", αλλά την ακρίβεια της πίστεως.

Καλές ίσως οι προθέσεις του κ. Π. Βασιλειάδη να δει τον χριστιανικό -και όχι μόνον- κόσμο ενωμένο, πλην όμως οι θέσεις του δεν εκφράζουν την πίστη της Ορθόδοξης Εκκλησίας και η θεολογία του δεν στοιχείται στις προδιαγραφές της ορθόδοξης θεολογίας.

No comments:

Post a Comment