Monday, November 7, 2011

ΕΙΝAI ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ;


ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

============


Εκφράζουμε τα πιο θερμά μας συγχαρητήρια στον π. Βασίλειο Βολουδάκη που βρήκε το θάρρος να γράψει κάποιες εξώφθαλμες αλήθειες αναφορικά με το χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας.


Τον χωρισμό δυστυχώς υποστηρίζουν - για εντελώς ακατανόητους στον γράφοντα λόγους - πολλοί ιεράρχες από όλες τις πτέρυγες της Ιεραρχίας.


Να σημειώσουμε - με ιδιαίτερη ικανοποίηση - ότι και οι σεβαστοί μας Γέροντες π. Θεόδωρος Ζήσης και η περί τον π. Σαράντη ομάδα των καλών κληρικών, αντιτίθενται επίσης σε ένα τέτοιο χωρισμό.


ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΞΕΝΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

___________


Σκοπός της Εκκλησίας είναι να προσλαμβάνει και να μεταμορφώνει όλες τις εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου και όχι να λειτουργεί σαν ανεξάρτητη σέκτα στην κοινωνία.


Το αίτημα άλλωστε του χωρισμού δεν εκφράζει την Ορθόδοξη Παράδοση. Είναι καρπός του χωρισμού θρησκείας και κράτους που έφερε στην Ευρώπη και στην Αμερική - και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο -, ο Διαφωτισμός και η Γαλλική και η Αμερικανική Επανάσταση.


Αρα γιατί δεσμεύει τη δική μας παράδοση και ζωή;


ΘΑΡΡΑΛΕΕΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

___________


Το άρθρο του π. Βασίλειου τα λέγει όλα αναφορικά με την ανικανότητα των επισκόπων να σταθούν στο ύψος του υψηλού τους υπουργήματος και να γίνουν οι καθοδηγητές και όχι οι επαίτες των κοσμικών αρχόντων.


Μιλά επίσης με θάρρος για τις ευθύνες των πρεσβυτέρων, οι οποίοι συνήθως αποποιούνται τις δικές τους ευθύνες έναντι του ποιμνίου τους, αλλά και των επισκόπων.


Η ΕΜΠΕΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ

_______


Σε όσα θαρραλέα και σοφά έγραψε ο σεβαστός μας π. Βασίλειος - τον οποίο θερμά συγχαίρω για την τόλμη να αναμετρηθεί με τους υποστηρικτές του ολέθριου χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας - θα ήθελα να προσθέσω μόνον ένα στοιχείο το οποίο απεκόμισα από την πολυετή παρουσία μου στη Διασπορά.


ΠΩΣ ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ;

______________


Δεν θέλουν - λένε ορισμένοι - τα δεσμά της Πολιτείας. Μόνον που δεν αντελήφθησαν ότι στη Διασπορά η Εκκλησία δεν έχει βέβαια τα δεσμά του Καίσαρα πλην όμως έχει τα έτι επαχθέστερα δεσμά που Της επιβάλλουν αυτοί που Την χρηματοδοτούν. Τουτέστιν οι εφοπλιστές, οι μεγαλοβιομήχανοι, οι επιχειρηματίες κτλ. και οι οποίοι, όχι μόνον καθορίζουν ποιος ιερέας βρίσκεται στην κάθε ενορία - την οποία βάφτισαν “κοινότητα” -, αλλά ζητούν πολλές φορές να εισάγουν νεωτερισμούς που αναφέρονται στη χειροτονία γυναικών, στο γάμο των κληρικών που χηρεύουν, στη χειροτονία εγγάμων επισκόπων, κτλ..


ΤΑ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

_________


Εδώ στην Αμερική λ.χ. ,οι ηγέτες της GOAL ξεκίνησαν την οργάνωσή τους για να διαμαρτυρηθούν για κάποιες ενέργειες του τότε Αρχιεπισκόπου Αμερικής Σπυρίδωνα και στη συνέχεια τους ήρθε η φαεινή ιδέα να ζητούν προτεσταντικούς νεωτερισμούς που αφορούσαν τα interna sacra της Εκκλησίας.


Μαζεύτηκαν επιχειρηματίες και δικηγόροι και ήθελαν να τροποποιήσουν Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων!!!


Ας τα έχουν αυτά υπόψη οι θιασώτες του χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας.!!!


Παραθέτουμε στη συνέχεια αποσπάσματα από το άρθρο του π. Βασιλείου, που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****

ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΟΣ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΔΕΣΜΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ


Του Πρωτοπρεσβυτέρου Βασίλειου Βολουδάκη

=======


Ἄς ἀφήσουν κατά μέρος τά χιλιοειπωμένα ἀνούσια ἐπιχειρήματα οἱ ἐπιποθοῦντες Ἐπίσκοποι τό Χωρισμό τοῦ Κράτους ἀπό τήν Ἐκκλησία, θεωροῦντες αὐτόν πανάκεια γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς Ἐκκλησίας.


Ἄς ἀφήσουν τά ἐπιχειρήματα τοῦ τύπου «ἡ Ἐκκλησία δέν χρειάζεται τόν χωροφύλακα οὔτε πρέπει νά συνεχίση νά παραμένη τό δεκανίκι τῆς Πολιτείας».


Αὐτά δέν εἶναι τά ἐπακόλουθα τῆς «ἐπικρατούσης» ἀκόμη καί στό Σύνταγμά μας Ὀρθοδοξίας, ἀλλά τό κατάντημα τῶν ἀδέξιων καί ἀδοκίμων Ἐπισκόπων, πού ἄσκησαν ἤ καί ἀσκοῦν ἀκόμη τήν πνευματική τους ἐξουσία ὡς παρατρεχάμενοι τῶν πολιτικῶν.


Ἀντί μιά ὁλόκληρη Ἱεραρχία νά ἔχη ὑποτάξει τούς 300 βουλευτές στήν ὑπηρεσία τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ καί τοῦ συμφέροντος τοῦ λαοῦ Του συμπεριφέρθηκαν καί συμπεριφέρονται πρός τούς πολιτικούς σάν νά εἶναι ἐξαρτήματά τους καί σάν νά τούς ἔχουν ἀνάγκη.


Μᾶς μιλοῦν γιά τόν Χωρισμό τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τό Κράτος μέ τήν προσδοκία καί τήν λαχτάρα ἑνός κρατουμένου πού ζητάει τήν ἐλευθερία του!

Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

_______


Διαλαλοῦν συνεχῶς ὅτι τό Κράτος δέν τούς ἀφήνει νά ἀξιοποιήσουν τήν ἐκκλησιαστική περιουσία. Ἄν αὐτό εἶναι ἀλήθεια, δέν νομίζουμε πώς ἔχουν τήν ἀφέλεια νά πιστεύουν ὅτι θά τούς ἀφήσουν οἱ πολιτικοί νά ἀξιοποιήσουν τήν ἐκκλησιαστική περιουσία μετά τόν Χωρισμό, ὁπότε καί ὁ κρατικός διωγμός τῆς Πίστεως καί τῆς Ἐκκλησίας θά γίνη ἀνελέητος!


Πῶς ἀνέχεται ἡ Ἱεραρχία μας νά περιμένη τίς ἀποφάσεις μιᾶς Ὑπουργοῦ, ἡ ὁποία, κατά τά λεγόμενά της, εἶναι τόσο χριστιανή, πού θά συνεργασθῆ ἀκόμη καί μέ τό διάβολο;


Ο ΛΑΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΠΟΙΜΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ

_________


Ἔκαμαν ποτέ οἱ Ἐπίσκοποί μας χρήση τῆς πνευματικῆς καί διοικητικῆς τους ἐξουσίας ἔναντι τῆς Πολιτείας καί ἀπέτυχαν; Κάθε ἄλλο!


Πότε οἱ Ἐπίσκοποί μας καθοδήγησαν τό λαό γιά τό ποιούς πρέπει νά ψηφίζη, ἕνα ἔργο καθαρά ποιμαντικό στήν ἀπόλυτη δικαιοδοσία τους, γιά νά ἀντιληφθοῦν καί οἱ πολιτικοί ὅτι δέν μποροῦν νά “παίζουν” μέ τήν Ἐκκλησία;


Πόσες φορές δέν ἐπικαλέσθηκαν οἱ Ἐπίσκοποι τήν κοσμική ἐξουσία γιά νά ὑποστηριχθοῦν ἀποφάσεις τους ἀντίθετες μέ τό Εὐαγγέλιο καί τό Κανονικό Δίκαιο;


Η ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

_____________


Ἀκόμη καί σήμερα, πού σύσσωμος ὁ πολιτικός κόσμος ἔχει γίνει ἡ χλεύη καί τοῦ τελευταίου πολίτη αὐτῆς τῆς Χώρας, οἱ Ἐπίσκοποί μας συνευδοκοῦν στή συρρίκνωση τοῦ Κλήρου ὡς πρός τή μείωση τῶν χειροτονιῶν καί βρίσκονται πολύ κοντά στό νά δεχθοῦν καί τή διακοπή τῆς κρατικῆς μισθοδοσίας τῶν Κληρικῶν.


Πῶς σκέπτονται, ἄραγε, νά πληρώνουν αὔριο αὐτοί μόνοι τους τούς Κληρικούς; Ὅπως πλήρωναν ἐπί ἀρχιεπισκοπείας τοῦ μακαριστοῦ Ἱερωνύμου τοῦ Α΄ τούς καθηγητές τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Σχολείων, μιά φορά κάθε τρίμηνο; Ἔχουν δώσει ἐξετάσεις γιά τήν ἄριστη καί ἀποδοτική διαχείρισή τους ὅλα αὐτά τά χρόνια ὥστε νά ἀναλάβουν ἕνα τέτοιο ἔργο, πού ἄν ἀποτύχη –ὅπως εἶναι βέβαιο– γνωρίζουν πολύ καλά ὅτι θά ἀπογυμνώση σταδιακά τήν Πατρίδα μας ἀπό Κληρικούς καί θά μείνουν μόνο στίς ἐπάλξεις οἱ λίγοι ἐκεῖνοι πού ἔχουν ψυχή καί αὐταπάρνηση;


ΜΟΝΟΝ Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΘΑ ΩΦΕΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΩΡΙΣΜΟ

______________


Ἡ μόνη πού μποροῦμε νά δοῦμε ὅτι θά ὠφεληθῆ ἀπό τό Χωρισμό τῆς Πολιτείας ἀπό τήν Ἐκκλησία εἶναι ἡ αὐθαιρεσία τῶν Ἐπισκόπων. Αὐθαιρεσία ὄχι ἔναντι τῶν πολιτικῶν ἀλλά αὐθαιρεσία ἔναντι τῶν Πρεσβυτέρων καί τῶν Διακόνων. Μετά ἀπό ἕνα τέτοιο χωρισμό πολλοί Ἐπίσκοποι θά συμπεριφέρονται πρός τούς κληρικούς ὅπως συμπεριφέρονται οἱ πολιτικοί μας. Οἱ πολιτικοί μας φέρονται ὑπεροπτικά πρός τήν Ἐκκλησία καί τό λαό μας καί δουλικά πρός τούς Ἡγέτες τοῦ ἐξωτερικοῦ καί ἰδίως τῶν μεγάλων Χωρῶν. Ἔτσι καί ἀρκετοί Ἐπίσκοποι θά ἐξακολουθήσουν νά συμπεριφέρονται ὑποτακτικά πρός τούς πολιτικούς (αὐτό μᾶς τό ἔχει διδάξει ἡ παγκόσμια σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία) καί δυναστικά πρός τούς Κληρικούς. Ἐάν σέ Πατριαρχεῖα καί Ἀρχιεπισκοπές πού εἶναι χωρισμένες ἀπό τό Κράτος ἀπολύονται Ἱεράρχες ὄχι μόνο ἄνευ δίκης καί ἀπολογίας ἀλλά καί χωρίς τήν παραμικρή αἰτιολογία, καί χωρίς δυνατότητα προσφυγῆς σέ πολιτικά δικαστήρια, ποιά ἐλπίδα δικαιώσεως μπορεῖ νά ἔχουν οἱ Κληρικοί Πρεσβύτεροι καί Διάκονοι ὅταν διώκονται ἐπειδή δέν εἶναι τῆς ἀρεσκείας τοῦ Ἐπισκόπου τους;


Αὐτό πού διαφαίνεται στόν Ἑλληνικό ὁρίζοντα, ἄν τελικῶς δέν ἐπικρατήση ἡ πραγματική Ἐπισκοπική συνείδηση καί δέν ἀποτραπῆ ὁ Χωρισμός τοῦ Κράτους ἀπό τήν Ἐκκλησία, εἶναι ὅτι ὁ λαός μας θά μείνη ἐντελῶς ἀπροστάτευτος, ἀφοῦ, ἀφ’ ἑνός μέν οἱ πραγματικοί πνευματικοί Ποιμένες του, οἱ Ἱερεῖς, θά περιθωριοποιοῦνται ἤ καί θά διώκονται ἀπό τούς ἀναξίους Ἐπισκόπους καί, ἀφ’ ἑτέρου, ἡ Κρατική ἐξουσία θά ἀφεθῆ ἀχαλίνωτη, μέ τή σύμπραξη καί τῶν ξένων Δυνάμεων, ὥστε νά ἐπισπευσθῆ ὁ πλήρης ἀποχριστιανισμός τῆς Πατρίδος μας.



ΠΗΓΗ:


«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ»

No comments:

Post a Comment