ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ
ΚΕ΄
Τοῦ Οσ. Μοναχοῦ Ἱλαρίωνος Σταυροβουνιώτου
=====
Ὁ Θεολόγος κ. Βασίλης Χαραλάμπους μᾶς παραθέτει μιὰ ἄλλη αἱρετικὴ διδασκαλία τοῦ γ. Ἰωσήφ. Τὸ κείμενό του τιτλοφορεῖται ὡς ἑξῆς: «Η περί ‘ΠΛΗΡΩΣΕΩΣ ΕΝΟΧΗΣ’ θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, παραπέμπει στο Ανσέλμειο Σωτηριολογικό πρότυπο» (‘Βλάσφημη και απαράδεκτη’ χαρακτήρισε τη δικαιική θέση του Ανσέλμου Καντερβουρίας, ο πατήρ Ιωάννης Ρωμανίδης).

Τι άλλο παραπέμπει αυτή η αναφορά, εκτός από τη δικαιική θεώρηση τόσο της αμαρτίας, όσο και της σωτηρίας; Αυτή η αναφορά από μέρους του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, έχει γίνει με διαφορετικό λεκτικό, αλλά με την ίδια σημασία και άλλες φορές σε βίντεο αναρτημένα στο διαδίκτυο. Αυτός είναι ο ‘απλανώς διδάξας’;».

α) η αναγκαιότητα αποκαταστάσεως της ανθρωπίνης φύσεως,
β) η αναγκαιότητα εξοφλήσεως της ενοχής για την αμαρτία του ανθρώπου, και
γ) η ανικανότητα του ανθρώπου για την εξόφληση της ενοχής».
Τα λόγια του εν λόγω καθηγητή, καταρρίπτουν από μόνα τους, τη λανθασμένη θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.

Για ποιο λόγο να προβάλλεται στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr (και μάλιστα Ιεράς Μονής), βίντεο που αναφέρει ότι «Η αυτοαλήθεια και αυτοζωΐα που κατέβη εδώ και εσφάγη, εσταυρώθη και πλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή…»; Η περί ενοχής αναφορά του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, δεν παραπέμπει στην ανσέλμεια σωτηριολογία, όπου κυριαρχεί η δικαιική έννοια της σωτηρίας;

Η λανθασμένη θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, σαφώς παραπέμπει στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση, περί αναγκαιότητας εξόφλησης της ενοχής. Τα λόγια του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού ότι «ο ίδιος ο Θεός Λόγος μας έβαλε μέσα εις τον δρόμο της Πατερικής ορολογίας. Δεν αρνούμαι τίποτα, μας έδωσε την ικανότητα να γράψομε με λεπτομέρεια όλη την Πατερική ορολογία… », ποσώς δεν τον καθιστούν ‘’απλανώς διδάξαντα’’.
*«sola ratione» - τη μέθοδο με «μόνη τη λογική» που χρησιμοποιεί ως αποδεικτική μέθοδο ο Άνσελμος Καντερβουρίας». [Πηγή: Ἱστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», http://apologitikaa.blogspot.com/2015/08/blog-post_42.html ].
(Συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment