ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Εν αναμονή της δημοσίευσης των πρακτικών και του Ψηφίσματος της σχισματικής Ημερίδας του Ωραιόκαστρου καταγράφουμε μια πρώτη ανάλυση των συμπερασμάτων που καταλήξαμε με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

2.) Η απουσία του π. Νικόλαου Μανώλη, του π. Φώτιου Βεζύνια και ίσως και άλλων πατέρων που αποτειχίστηκαν, έκανε πιο αισθητή την έλλειψη κύρους της Ημερίδας, όπως την έκανε η απουσία του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου και του π. Ματθαίου Βουλκανέσκου.
4.) Τα πράγματα, όμως, δεν είναι και τόσο σαφή στην πράξη, επειδή πολλοί από όσους ενέκριναν διά βοής το Ψήφισμα, ενώ μιλούν για ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή για σχίσμα, στην πράξη εφαρμόζουν άλλη πρακτική. Επί παραδείγματι οι αντιπρόσωποι από την Εκκλησία της Μολδαβίας, ναι μεν ενέκριναν το ψήφισμα και ναι μεν διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά στην πραγματικότητα βρίσκονται σε κοινωνία με τον οικείο επίσκοπο επειδή συμπροσεύχονται μαζί του και παρεβρίσκονται σε συνέδρια που διοργανώνει.
6.) Πολλοί από τους παρεβρεθέντες στη Σχισματική Ημερίδα του Ωραιόκαστρου είπαν μεν ότι εγκρίνουν διά βοής το ψήφισμα, αλλά καθόλου βέβαιο δεν είναι τι κάνουν στην πράξη αναφορικά με την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία. Είναι βέβαιο ότι πολλοί από αυτούς εκκλησιάζονται και κοινωνούν σε ναούς που μνημονεύονται κανονικοί επίσκοποι. Άρα η έγκριση εκ μέρους τους διά βοής του Ψηφίσματος υπέρ της ακοινωνησίας που εξέδωσε η Ημερίδα, ακυρώνεται στην πράξη από την πρακτική που ακολουθούν.
7.) Απομένει, λοιπόν, να δούμε ποιοι υπέγραψαν το Ψήφισμα της Σχισματικής Ημερίδας και πώς εφαρμόζουν στην πράξη την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία στην οποία αναφέρεται το Ψήφισμα, και θα επανέλθουμε -συν Θεώ- για πιο αναλυτικό σχολιασμό.
No comments:
Post a Comment