ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΠΡΟΣΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ (1439), ΩΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑΣ ‘’ΕΝΩΣΗΣ’’
(Μια νέα Φερράρα-Φλωρεντία επιζητούν οι Παπικοί)
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====
Ιδού τι λένε οι Παπικοί. Ιδού το απότοκο των οικουμενιστικών ατοπημάτων στο Φανάρι. Με θρασύτητα προτείνεται από Παπικούς, το πρότυπο της Συνόδου της Φλωρεντίας του έτους 1439.

Σε κείμενο του Andrea Tornielli στη Vatican insider, ημερομηνίας 5 Φεβρουαρίου 2015 που τιτλοφορείται «Το συμβούλιο (Σύνοδος)της Φλωρεντίας, το μοντέλο για ενότητα μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων» (Il concilio di Firenze, modello per l’ unità tra cattolici e ortodossi), σχολιάζεται ευμενώς η ‘’ανακάλυψη’’ της φόρμουλας για ‘’ένωση’’, από το Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica».
Χρησιμοποιήθηκε ο όρος Συμβούλιο (Concilio), αντί του όρου Σύνοδος (Sinodo) γιατί πραγματικά έτσι ήταν. Δεν μπορεί να θεωρηθεί η ούτω καλούμενη Σύνοδος Φερράρας–Φλωρεντίας, ως κανονική Σύνοδος, αλλά απλά συνάντηση Ορθοδόξων με τους αποκοπέντες από τη Μία, Αγία, Εκκλησία, αιρετικούς Παπικούς.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ο Andrea Tornielli στη Vatican insider, ότι «το Περιοδικό «La Cività Cattolica», είναι της ‘’επιρροής’’ των Ιησουιτών, των οποίων οι σχεδιασμοί εξετάζονται από τη Γραμματεία του Βατικανού», με ότι αυτό συνεπάγεται.

Και το ατόπημα των Παπικών μακραίνει προτείνοντας αιρετίζοντας τρόπους αποδοχής του Filioque. «Στη Φλωρεντία την αντιπαράθεση για το Filioque είχαν καλύψει οι δύο τύποι: ‘’εκ του Πατρός δι’ Υιού ή εκ του Πατρός και του Υιού’’» αναφέρει το Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica». Προς τούτο επισημαίνει ο Ιησουίτης ‘’πατέρας’’ Giancarlo Pani, ότι στη Φλωρεντία το έτος 1439, έχει ‘’καλυφθεί’’ το ζήτημα της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος εκ του Πατρός και του Υιού. Οι δύο αυτοί τύποι γράφει το «La Cività Cattolica» αναφέρονται τόσο στους Ανατολικούς όσο και στους Δυτικούς Πατέρες. Υπενθυμίζουμε στους Παπικούς, ότι δεν υπάρχει συμμετοχή του Υιού στην εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος. Ο αδιάψευστος λόγος του Χριστού ξεκάθαρα το αναφέρει «Το Πνεύμα το Άγιον ο παρά του Πατρός εκπορεύεται».

Γίνεται αναφορά στη Παπική ‘’μεγαλοκαρδία’’, ότι «Η Καθολική Εκκλησία ‘’δεν προτίθεται να επιβάλει καμιά υποχρέωση’’ για την πλήρη κοινωνία με τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, εκτός από εκείνη της κοινής Πίστεως». Ποιά κοινή Πίστις, αφού οι Παπικοί επιμένουν στην αίρεση του Filioque και στις άλλες κακοδοξίες τους;
Επισημαίνεται και πάλι από τους Παπικούς η ‘’εμπειρία’’ της πρώτης χιλιετίας. Η αναφορά στην πρώτη χιλιετία παραπέμπει στα περί διηρημένης Εκκλησίας. Ομιλούν οι Παπικοί για «πρώτη χιλιετία», αλλά αγνοούν ότι το Σύμβολο της Πίστεως κατ’ αυτή τη χρονική περίοδο, το οποίο η Μία Αγία Καθολική Εκκλησία, η Ορθόδοξη δηλαδή Εκκλησία απαραχάρακτα το ομολογεί.

Επισημαίνεται επίσης και πάλι από τους Παπικούς, η ωραιοποίηση του παπικού εξουσιαστικού πρωτείου, ως ‘’πρωτείου στην αγάπη’’. Στο άρθρο τούτο έχει κληθεί και πρωτείο ‘’φιλανθρωπίας’’. Ο ποικιλότροπος παπικός δόλος και τι δεν έχει εφεύρει. Υποβαθμίζεται λεκτικά το εξουσιαστικό πρωτείο για να γίνει αποδεκτό.
Σημειώνεται επίσης στο Περιοδικό «La Cività Cattolica», «η προσπάθεια του Επισκόπου Ρώμης για κοινωνία με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες». Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι όταν οι Παπικοί κάνουν λόγο για Ορθόδοξες Εκκλησίες, δεν κάνουν χρήση πληθυντικού για να υποδηλώσουν τις Τοπικές Εκκλησίας, που ανήκουν στην Μία Αγία Εκκλησία, αλλά κατά απαράδεκτο τρόπο συμπεριλαμβάνουν και τις λεγόμενες ‘’Ανατολικές Ορθόδοξες Εκκλησίες’’ δηλαδή τους αιρετικούς Μονοφυσίτες, Κόπτες, Νεστοριανούς κλπ. Πεισματικά επίσης η Ορθόδοξη Εκκλησία καλείται στο Περιοδικό «La Cività Cattolica», απλά «οι Έλληνες», με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αποστολική Διαδοχή εκτός της Μίας Εκκλησίας, της Ορθοδόξου δηλαδή Εκκλησίας, δεν υπάρχει. Συνεπώς η ενότητα δεν μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά από την επιστροφή των Παπικών στην Μία Αγία Εκκλησία. Οι Παπικοί επιζητούν με την εμμονή στη Σύνοδο της Φλωρεντίας, η Ιστορία να επαναληφθεί.

No comments:
Post a Comment