“ΧΕΙΡΕΣ ΜΕΝ ΗΣΑΥ” (π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ) “ΦΩΝΗ ΔΕ ΙΑΚΩΒ” (π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ)
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Αν δεν γνώριζα την χροιά της φωνής του π. Θεόδωρου θα νόμιζα ότι την ομιλία εκφωνούσε ο π. Αθανάσιος Μηνάς, επειδή πρόσφατα έγραψε σχετικό άρθρο με το οποίο μιλούσε απαξιωτικά για το πείραμα Cern.
Τα οικουμενιστικά ατοπήματα που προηγήθηκαν στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, στην Αγία Γη και στο Φανάρι, δεν επιτρέπουν προσπέρασή τους και μάλιστα όταν η ομιλία του π. Θεοδώρου αναφερόταν στον Άγιο Βασίλειο, τον Ομολογητή Ιεράρχη.
Ο σχολιασμός και η λύπη μου αφορμάται από το γεγονός ότι το πρώτιστο που έπρεπε να αναφερθεί ο π. Θεόδωρος ήταν τα οικουμενιστικά ατοπήματα και οι απαντήσεις που δίνονται από τον Μέγα Βασίλειο.


Ας μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα για τον Νίτσε. Μπορεί κάποιος -όπως ο υπογράφων το κείμενο- να διαφωνεί απόλυτα με τη φιλοσοφία του Νίτσε, μπορεί κάποιος -όπως ο υπογράφων το κείμενο- να θεωρεί τον Νίτσε ως τον πιο επικίνδυνο εξ απόψεως χριστιανικής απολογητικής φιλόσοφο μέχρι τις μέρες μας, αφού ακόμη και αυτός ο μεταμοντερνισμός στην ουσία του δεν είναι παρά νόθο πνευματικό τέκνο του Νίτσε. Ηλίθιο, όμως, δεν είναι δυνατόν να τον χαρακτηρίσει όποιος σέβεται τη νοημοσύνη των συνανθρώπων του. “Οποιος και αν είναι όσον υψηλά και αν ίσταται”, όπως λέγει η “Ομολογία Πίστεως για τον Οικουμενισμό.”

Είναι τουλάχιστον αστείο να χαρακτηρίζει κάποιος τον Νίτσε ηλίθιο.
Αντιχριστιανική η φιλοσοφία του; 100%! Αλλά ηλίθιος;
Τα ίδια φυσικά ισχύουν για τον Δαρβίνο. Εχουν και οι δύο κυριολεκτικά σφραγίσει με το έργο τους την εξέλιξη του ευρωπαικού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Είναι δυνατόν να τους χαρακτηρίζουμε ηλίθιους;
Τα ίδια φυσικά ισχύουν για τον Δαρβίνο. Εχουν και οι δύο κυριολεκτικά σφραγίσει με το έργο τους την εξέλιξη του ευρωπαικού και του παγκόσμιου πολιτισμού. Είναι δυνατόν να τους χαρακτηρίζουμε ηλίθιους;

Καταρχήν το πείραμα δεν ολοκληρώθηκε. Για το λόγο αυτό ακόμη και οι ειδικοί επιστήμονες αποφεύγουν να εκφράσουν οριστική γνώμη.

Δεν χρειάζεται ένας θεολόγος να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες για θεωρίες που δεν ολοκληρώθηκε η επιστημονική διαδικασία εξακρίβωσής τους ή που στηρίχτηκαν και σε θεωρήματα, όπως τούτο συνέβη με τη θεωρία της Μεγάλης έκρηξης, με την συνεπακόλουθη ύπαρξη διαφόρων κοσμολογικών θεωριών.
Με ποιες προυποθέσεις μιλά ο σεβαστός μας Γέροντας για το θέμα;

Τον ανέμενα να ελέγξει ευθαρσώς -ως έχει χρέος- τον Αγιο Μεσογαίας, επειδή “ποιεί την νήσσαν” -κατά τη λαική έκφραση-, για πολλά θέματα πίστεως και δη για τον Οικουμενισμό.

Με θλίβει ιδιαίτερα επειδή αυτή είναι δυστυχώς η πάγια τακτική του π. Θεόδωρου. Ας μου επιτραπεί να χρησιμοποιήσω ένα ποδοσφαιρικό όρο: Κλωτσά μονίμως την μπάλα εκτός γηπέδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη δεν κατόρθωσε ή δεν απετόλμησε να διοργανώνει Ημερίδα για τη "Βαπτισματική θεολογία", που συνιστά την σπονδυλική στήλη του Οικουμενισμού.

Για ποιο λόγο πολλοί στενοί συνεργάτες του στη “Σύναξη κληρικών, μοναχών και λαικών”, όπως και προβεβλημένα μέλη της εκδοτικής και συντακτικής επιτροπής του “Ορθοδόξου Τύπου”, δεν υπέγραψαν το κείμενο για την εκκλησιολογία του Παναγιότατου Οικουμενικού Πατριάρχη μας κ. Βαρθολομαίου;


No comments:
Post a Comment