Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Του Πανοσ. Ἀρχιμ. Ἀρσένιου Κατερέλου
=====
Ὁ σκοπός τῆς Μεταμορφώσεως εἶναι ἡ ''ἔνδυσις'' τοῦ ἀνθρώπου μέ τό ἄκτιστο θεῖο Φῶς.
Στό Θαβώρ ὁ Χριστός ἐφανέρωσε πεπερασμένο μέρος τῆς ἀπείρου θεϊκῆς δόξης Του, ἐντός τοῦ μέτρου τῆς ἀνθρωπίνης πνευματικῆς χωρητικότητος τῶν τριῶν Μαθητῶν.
Στήν Μεταμόρφωσι ὁ Χριστός δέν μετεβλήθη σέ κάτι πού δέν ἦταν. Δέν ὑπέστη περαιτέρω δοξασμό. Ἁπλῶς ἐφανέρωσε λίγο ἀπό ἐκεῖνο πού ἦταν ἀθέατο στήν ἀνθρωπίνη δεκτικότητα καί δυνατότητα. Δέν μεταβάλλεται ποτέ ὁ Θεός ὡς πρός τήν δόξαν Του ἤ τήν οὐσία Του. Διότι, ἄν ὑποτεθείσθω ὅτι ἐδοξάζετο ἀκόμη περισσότερο ἡ Θεότητα, θά ἐσήμαινε αὐτομάτως ὅτι πρίν ἦτο ἀτελής, πρᾶγμα βέβαια ἄτοπον γιά τόν Θεό.
Στήν Μεταμόρφωσι ἔχομε μέν σαφῶς θεοαποκάλυψι, ἀλλά ταυτόχρονα καί ἀσυγκρίτως περισσότερο, ἔχομε θεοσυγκάλυψι, διότι ἀπό τό ἄπειρο τῆς Θεότητος, ἄν ἀποκαλυφθῆ ἕνα μέρος, ὅσο μεγάλο κι ἄν εἶναι αὐτό, πάλι παραμένει ἄπειρο τό μή ἀποκαλυπτόμενον.
Μέ τήν δύναμι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος οἱ τρεῖς Μαθηταί «ἐνηλλάγησαν τό πρῶτον καί οὕτω τήν ἐναλλαγήν εἶδον», δηλαδή μέ ''ἄλλα'' μάτια εἶδαν ἐκεῖνα τά θεσπέσια καί ὑπερφυῆ μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ.
Στήν Μεταμόρφωσι οἱ Μαθητές δέν μετεῖχαν στήν οὐσία τοῦ Θεοῦ, ἀλλά μόνον στήν ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ.
Προκειμένου νά μεταμορφωθοῦμε ἐν Χριστῷ, πρέπει νά ἀναζωγραφήσωμε ἐν ἑαυτοῖς τά ὑστερήματα τῶν παθημάτων Αὐτοῦ.
Ὅπως ἔλαμψε ὁ Χριστός, ἔτσι θά λάμψουν καί οἱ δίκαιοι στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὡς δευτερογενεῖς ὅμως χριστοτροφοδοτούμενοι ἥλιοι ἀντανακλῶντες καί βιώνοντες τό Φῶς τῆς μιᾶς Τριαδικῆς Θεότητος.
No comments:
Post a Comment