ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Η εναρκτήρια ομιλία του Παναγιότατου στο Φανάρι δείχνει τι ακριβώς επιδιώκει με τη Σύναξη των Προκαθημένων.
Φανερώνει επίσης τις πραγματικές του προθέσεις για τη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας.
Η Σύναξη των Προκαθημένων βασικό στόχο έχει την οριστικοποίηση της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, αλλά και τον καθορισμό του τρόπου λειτουργίας της.
Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
_________

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι καμία απόφαση δεν θα μπορεί να ληφθεί χωρίς την συγκατάθεση της Εκκλησίας της Ρωσίας, είτε επειδή η Εκκλησία της Ρωσίας έχει την απόλυτη πλειοψηφία των ανά την Οικουμένη Ορθοδόξων επισκόπων, είτε διότι θα μπορεί με την άσκηση του βέτο να αποτρέπει την λήψη οποιωνδήποτε αποφάσεων δεν την βρίσκουν σύμφωνη.
ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
_________

Ποια καλύτερη ευκαιρία από τη Σύναξη των Προκαθημένων να λυθεί η εκκρεμότητα της δικαιοδοσίας του Κατάρ ή η κανονικότητα της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Τσεχίας και Σλοβακίας;
Και όμως!
ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
________

ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ Ο ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ
__________
Τι σημαίνει αυτό;

Αρα γιατί θα συγκληθεί η Σύνοδος, αφού δεν θα λύσει τα προβλήματα που διαιρούν τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και αφού δεν θα άρει τα προβλήματα που δημιουργούνται από τον εθνοφυλετισμό;
Συνήλθε ποτέ στην Ιστορία της Εκκλησίας Σύνοδος για να εκφράσει τις ανησυχίες της για τα τρέχοντα ιστορικά γεγονότα -οσονδήποτε τραγικά και αν ήταν για την Εκκλησία ή για τους πιστούς- και όχι για να καθορίσει τους όρους της πίστεως ή για να θεσπίσει Κανόνες για ηθικά και διοικητικά θέματα ή για θέματα λατρείας;
ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
_________

Προκαλεί πολλά προβλήματα η θέση που εξέφρασε ο Παναγιότατος ότι είναι νομικισμός η θέσπιση Κανόνων που διέπουν τη ζωή των μελών της Ορθοδοξίας επειδή αυτή κανονίζεται από τον καθένα ξεχωριστά με τον πνευματικό του.
Η θεωρία αυτή προσκρούει κατάφωρα προς την πράξη των Οικουμενικών Συνόδων, εκατοντάδες των κανόνων των οποίων καθορίζουν με λεπτομέρεια τον τρόπο της ζωής των πιστών (κληρικών, μοναχών και λαικών).
Η θεωρία αυτή επίσης αφήνει ορθάνοιχτο το πεδίο για την καθιέρωση “θεωρίας περιεκτικότητας” για θέματα ηθικής άγνωστη στη ζωή και στην παράδοση της Εκκλησίας.
Αλίμονον αν η ζωή των πιστών αφεθεί, όχι στο Ευαγγέλιο όπως το εκφράζουν οι Κανόνες της Εκκλησίας, αλλά στην αυθαιρεσία του κάθε πιστού που θα μπορεί να διαλέγει και να παίρνει ότι θέλει από το Ευαγγέλιο προστρέχοντας σε πνευματικούς με ελαστική συνείδηση που αυθαιρετούν εις τα της πίστεως.
Οτι αυτό πολλές φορές συμβαίνει την πράξη είναι τοις πάσιν γνωστό. Αλίμονον όμως αν νομιμοποιηθεί με την έγκριση της Εκκλησίας ως ο νόμιμος τρόπος αθλήσεως των πιστών και η ορθή ποιμαντική διακονία των κληρικών.
Οι πνευματικοί μόνον οικονομία μπορούν να εφαρμόζουν για τη ζωή των πιστών κατά περίπτωση, αλλά οικονομία που βασίζεται στις διατάξεις των Ιερών Κανόνων, οι οποίοι αντικατοπτρίζουν το Ευαγγέλιο στη ζωή των πιστών.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
_________

Ο Παναγιότατος γνωρίζει ότι δεν είναι οι χωρίς αντίκρυσμα φωνασκίες των παραδοσιακών πιστών που δεν επιτρέπουν την πρόοδο στο διάλογο με τους Παπικούς.
Το πρώτο εμπόδιο είναι η άτεγκτη εμμονή του Παπισμού -ιδιαίτερα μετά την άνοδο του Ιησουίτη Πάπα Φραγκίσκου- στις αποφάσεις της Β΄Βατικάνειας Συνόδου που θέλει οπωσδήποτε να μας καταστήσει Ουνίτες.
Παράλληλα υπάρχουν οι γνωστές διαφωνίες του Πατριαρχείου Ρωσίας οι οποίες δεν επιτρέπουν την πραγμάτωση των οικουμενιστικών σχεδιασμών του Φαναρίου.
Αντί, λοιπόν, να αναφερθεί σε αυτά τα θέματα που είναι τα πραγματικά αγκάθια στην πρόοδο του διαλόγου, ο Παναγιότατος προτίμησε να εκτραπεί σε μια ανέξοδη και εξωπραγματική κριτική των παραδοσιακών πιστών που διαφωνούν με τα οικουμενιστικά ανοίγματα.
Λες και οι φωνασκίες, οι διαμαρτυρίες και τα επιχειρήματά μας θα μπορούσαν στην πράξη να αναχαιτίσουν την οικουμενιστική πλημμυρίδα αν υπήρχε διαλλακτικό πνεύμα εκ μέρους του Βατικανού και αν η Εκκλησία της Ρωσίας συμφωνούσε με τους σχεδιασμούς του Φαναρίου.!
Ζωηρώς αμφιβάλλω ότι ο Παναγιότατος αναφέρθηκε στο θέμα λόγω άγνοιας ή αδυναμίας να κάνει ορθή διάγνωση. Η επίθεσή του εναντίον των παραδοσιακών επισκόπων, άλλων κληρικών, μοναχών και λαικών εξηγείται μάλλον με την γνωστή παροιμία ότι "όποιος δεν μπορεί να δείρει τον γάιδαρο δέρνει το σαμάρι."
Θα επανέλθουμε -συν Θεώ- όταν θα είναι πιο ολοκληρωμένη η εικόνα της Σύναξης μετά τις προσφωνήσεις άλλων Προκαθημένων και μετά τις αποφάσεις που θα λάβει η Σύναξη.
No comments:
Post a Comment