ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
___________
Αρχιμ. Ιωάννη Κωστώφ, Η Εξομολόγηση, Μετάνοια: Το αντικλείδι του Παραδείσου, Περί μυστηρίων 1, Αθήνα 2012, σσ. 359.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============
Αν η απολογητική είναι ο ένας πόλος της διακονίας του σεβαστού μας π. Ιωάννη Κωστώφ η εξομολόγηση είναι ο δεύτερος.
Χιλιάδες άνθρωποι πέρασαν από το πετραχήλι του π. Ιωάννη που αφιέρωσε - για δεκαετίες τώρα ατέλειωτες ώρες - στο εξομολογητήριο “νουθετώντας ένα έκαστον”.
Φυσικό λοιπόν είναι να έχει δώσει τον καλύτερο του εαυτό στο παρόν βιβλίο που αφορά και τους δύο πόλους της ιερατικής διακονίας του.
Η μέθοδος του βιβλίου παραμένει η ίδια που ακολούθησε σε όλα του τα βιβλία. Παραθέτει ταξινομημένα σε ενότητες τα εκατοντάδες χωρία που μάζεψε από την Βιβλική, Πατερική και θύραθεν παράδοση με μικρά δικά του σχόλια.
Το παρόν βιβλίο είναι με την όλη σημασία του όρου ένα ωφέλιμο βιβλίο, από την άποψη ότι αποβλέπει στην πνευματική ωφέλεια του ανθρώπου, αλλά και από την άποψη της αποτελεσματικότητας του στόχου που έθεσε ο καλός συγγραφέας του.
Ο π. Ιωάννης δεν γράφει για να γράφει. Δεν δημοσιεύει βιβλία για να εμπλουτίσει το βιογραφικό του. Γράφει για να αποτυπώσει τους καρπούς της ποιμαντικής διακονίας του και για να παραθέσει προς ωφέλεια τα στάχυα της ατέλειωτης συστηματικής μελέτης του.
Μας συγκίνησε ιδιαίτερα η αναφορά του στη συγκλονιστική ιστορία που αφορά τον αείμνηστο Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Διονυσίου Αρχιμανδρίτη Γαβριήλ και του μοναχού που δεν είχε εξομολογηθεί κάποιες αμαρτίες του με αποτέλεσμα να γίνει παίγνιο στα χέρια του διαβόλου.
Συγκλονιστική επίσης η ιστορία του ιερέα του λαικού νοσοκομείου π. Αναστάσιου Δραπανιώτη.
Το προσεγμένο ανθολόγιο περί του μυστηρίου της εξομολογήσεως που έκανε ο π. Ιωάννης μελετώντας το βιβλίο του αείμνηστου Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Εχει η Εκκλησία εξουσίαν αφέσεως αμαρτιών;” μας θυμίζει - για μια ακόμη φορά - την απολογητική δύναμη του αείμνηστου Γέροντα Επιφανίου μέγα μέρος του έργου του οποίου εξακολουθεί ακόμη και σήμερα 23 σχεδόν χρόνια μετά την κοίμησή του να παραμένει ανέκδοτο. Ας ελπίσουμε όχι για πολύ ακόμη.
No comments:
Post a Comment