ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, “ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ” ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Χωρίς καμία έκπληξη -επειδή γνωρίζω τη νοοτροπία του- διάβασα την απάντηση του καλού φίλου κ. Σημάτη στις παρατηρήσεις που κατέγραψα αναφορικά με την ανάγκη να επανέλθει σε κανονική τροχιά και να αρχίσει να ζει τη λειτουργική και μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και να μην επιτρέπει στον εαυτό του να παρασύρεται από την πικρία του για την απαράδεκτη στάση του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιου εναντίον του.
Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΙΚΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
_________
Η προσωπική πικρία είναι εξαιρετικά κακός οδηγός σε θέματα πίστεως.
Γι’ αυτό είναι επείγουσα ανάγκη - ο κ. Σημάτης και όσοι άλλοι καλοί πατέρες και αδελφοί προχώρησαν στην αποτείχιση - να επανεξετάσουν τη στάση τους.
ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π. ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ
_________
Ολως παραδόξως ο καλός φίλος αποφάνθηκε ότι αναφέρθηκα στο βιβλίο του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά “Η Διαχρονική Συμφωνία των Αγίων Πατέρων για το υποχρεωτικό του 15ου κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου περί διακοπής Μνημονεύσεως Επισκόπου κηρύσσοντος επ’ Εκκλησίαις Αίρεσιν” χωρίς να έχω διαβάσει το βιβλίο.!!!
Απορώ και εξίσταμαι πώς έφτασε σε αυτό το συμπέρασμα ο καλός θεολόγος και τούτο διότι ο ίδιος ο π. Ευθύμιος ή κάποιος συνεργάτης του - με ή χωρίς την εξουσιοδότηση του π. Ευθυμίου - είχε την ευγένεια να μου αποστείλει αντίτυπο του βιβλίου το οποίο και διάβασα αυθημερόν με μεγάλο ενδιαφέρον.
ΤΑ ΑΚΡΙΒΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ
___________
Για να καθησυχάσω τον κ. Σημάτη ότι όντως έχω στα χέρια μου το βιβλίο, το οποίο και διάβασα με τη δέουσα προσοχή και πολύ - ομολογώ - ενδιαφέρον, αναφέρω λεπτομέρειες του φακέλλου αποστολής.
Καταρχήν έχει τη διεύθυνσή μου -δεν γνωρίζω ποιος τους την κοινοποίησε- με ωραιότατο χειρόγραφο χαρακτήρα, μου εστάλη το βιβλίο από το Βόλο -όπως μαρτυρεί η σφραγίδα του ταχυδρομείου- και έχει ως αποστολέα την εξής επικόλλητη ετικέττα:
Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς,
Περιοχή Αμπελακίων Λαρίσης,
Δ/νση Αλλη/γραφίας Βιβλιοπωλείο “Ορθοδοξια”,
23ης Οκτωβρίου 11,
41221 Λάρισα.
ΑΓΝΩΣΤΟΣ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ
_______
Δεν ξέρω ποιος είχε την ευγένεια να μου ταχυδρομήσει το βιβλίο επειδή δεν γνωρίζω κανένα που κατοικεί στο Βόλο και επειδή το βιβλίο δεν έχει αφιέρωση, ούτε καν σημείωμα για να με ενημερώνει.
Μου έκανε όμως εντύπωση ότι, ενώ η ταχυδρομική διεύθυνση του αποστολέα είναι στη Λάρισα, το βιβλίο μου ταχυδρομήθηκε από άγνωστο - επαναλαμβάνω - αποστολέα από τον Βόλο τον οποίο και ευχαριστώ ιδιαίτερα για την τιμή.
ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΕΣ
___________
Το γεγονός ότι στο άρθρο μου δεν αναφέρθηκα εν εκτάσει στο βιβλίο του π. Ευθυμίου οφείλεται στο ότι δεν άρχισα να γράφω ακόμη τις βιβλιοκρισίες των νέων βιβλίων που διάβασα - έχω ήδη δέκα βιβλία μπροστά μου που πρέπει να παρουσιάσω.
Αναμένω οδηγίες από τον Αρχισυντάκτη του περιοδικού “Ορθόδοξη Μαρτυρία” κ. Ανδρέα Κυριακού και μόλις μου καθορίσει το χρονοδιάγραμμα των νέων βιβλιοκρισιών που θέλει να του αποστείλω για το περιοδικό “Ορθόδοξη Μαρτυρία” θα αρχίσω να τις αναρτώ παράλληλα και στο ιστολόγιό μου.
Γι’ αυτό ας μην ανησυχεί ο φίλος θεολόγος. Και το βιβλίο του π. Ευθυμίου έχω διαβάσει και σκοπεύω -συν Θεώ- να γράψω σχετική βιβλιοκρισία.
ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ
__________
Ο ίδιος ο κ. Σημάτης όμως πρέπει να προβληματιστεί για όσα εντελώς ανιστόρητα και εξωπραγματικά αναφέρει για την πορεία των διαλόγων και του Οικουμενισμού.
Αν υπάρχει άνθρωπος ο οποίος πιστεύει ότι οι Οικουμενιστές είναι ευτυχείς με την πορεία των διαλόγων σημαίνει ότι έπεσε κυριολεκτικά από άλλο πλανήτη. Ουδεμία άλλη λογική εξήγηση υπάρχει.
Το Βατικανό το ομολογεί ξεκάθαρα.
Οι ιθύνοντες του Πατριαρχείου το έχουν συνειδητοποιήσει απόλυτα και όσοι εκ των αντιοικουμενιστών έχουν μάτια και αυτιά να βλέπουν - και όχι παρωπίδες και ωτασπίδες πικρίας για να διαστρεβλώνουν τα αδιαμφισβήτητα γεγονότα - συνειδητοποιούν ότι οι διάλογοι δεν πάνε πουθενά.
ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΚΑΤ’ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
__________
Να σημειώσω όμως τέλος ότι αν ο κ. Σημάτης δεν αντελήφθη ότι απάντησα ήδη τις θέσεις του για την Αποτείχιση - κατ’ επανάληψη - σημαίνει ότι δεν έχει τις προυποθέσεις να αντιληφθεί ούτε και τα πιο στοιχειώδη.
Πολλώ μάλλον σημαίνει ότι δεν είναι σε θέση να καταπιάνεται με θέματα που χρειάζονται “δεινόν κολυμβητή”.
ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΤΗΣ “ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ”
_________
Η αναίρεση και η καταδίκη της “Βαπτισματικής θεολογίας” λ.χ. του Σεβ. Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) έπρεπε να είναι η κατεξοχήν προτεραιότητα των ηγετών του αντι - οικουμενιστικού αγώνα.
Ως πανεπιστημιακοί είναι οι κατ’ εξοχήν αρμόδιοι να αναιρέσουν με σοβαρότητα μια τόσο επικίνδυνη κακοδοξία.
Δυστυχώς περί άλλα "τυρβάζουν" και ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και “η αγαθή μερίδα” της αναίρεσης μιας τόσο σοβαρής παρέκκλισης σε θέματα πίστεως αφέθηκε στα χέρια ενός χυδαίου, σατανικού και σοβαρά παρανοικού κληρικού - τουτέστιν του Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη-, ο οποίος νομίζει ότι με το να χαρακτηρίζει ως “πουστιά” (του Πανασιολογιότατου ο όρος) τον Σεβασμιότατο Περγάμου ότι αναιρεί την κακοδοξία του!!!
ΔΕΝ ΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ Η “ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ” ΜΕ ΠΛΑΚΑΤ ΚΑΙ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ
_________
Η "αγαθή μερίδα" της αναίρεσης της “Βαπτισματικής θεολογίας” αφέθηκε δυστυχώς και στη δική σας ομάδα, κ. Σημάτη, η οποία νομίζει ότι με διαδηλώσεις και πλακάτ εναντίον του Σεβ. Περγάμου δίνεται ικανοποιητική απάντηση στις κακοδοξίες που διατυπώνει.
Ας απλώνουμε, αδελφέ μου, τα πόδια μας μέχρις εκεί που φτάνει το πάπλωμά μας, επειδή όταν λέμε τόσο αθεολόγητα πράγματα, όπως αυτά που γράφει ο π. Ευθύμιος στο εργώδες μεν και καλογραμμένο - πλήν όμως αθεολόγητο - βιβλίο που εξέδωσε, εκτίθενται όσοι πολεμούν τον Οικουμενισμό.
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ Η “ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ”
____________
Προσπαθώ, αγαπητέ κ. Σημάτη, από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 να πείσω πανεπιστημιακούς και άλλους κορυφαίους θεολόγους να αναιρέσουν συστηματικά τη “Βαπτισματική θεολογία”.
Ομολογώ ότι παρά την επιμονή μου - και παρόλον ότι χτύπησα πολλές πόρτες - μικρή ανταπόκριση συνάντησα.
Δεν διανοήθηκα όμως ποτέ, αδελφέ μου, να αναμετρηθώ με τον Σεβ. Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα).
Ας έχουμε στοιχειώδη αυτογνωσία.
Ο Σεβ. Περγάμου - παρόλες τις εξαιρετικά επικίνδυνες θέσεις που διατυπώνει - είναι θεολόγος μεγάλης εμβέλειας.
Ούτε ο κ. Παπαθανασίου της “Σύναξης” είναι, ούτε ο π. Βασίλειος Θερμός, ούτε ο π. Δανιήλ Αεράκης, ούτε ο κ. Παντελής Καλαιτζίδης.
Γι’ αυτό ούτε στα μέτρα μου, αλλά - θα μου επιτρέψεις να πω - ούτε στα δικά σου, ούτε στα μέτρα του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά, δεν είναι η αναμέτρηση με θεολόγο του διαμετρήματος του Σεβ. Περγάμου.
Ούτε με πεζοδρομιακές ύβρεις συνδυασμένες με αναφορά στην... οντολογία(!!!) του Χέγκελ και τα όνειρα του χρυσού γάιδαρου της Μαρί Λουίζ αναιρούνται οι κακοδοξίες του Σεβ. Περγάμου, ούτε με πλακάτ και διαδηλώσεις, ούτε με αθεολόγητες εργασίες.
Χρειάζεται ο κατάλληλος θεολογικός νους ο οποίος με κάθε σοβαρότητα θα αναλάβει το έργο.
ΟΥΔΕΙΣ ΣΗΜΑΙΝΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΑΝΑΜΕΤΡΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΠΕΡΓΑΜΟΥ
____________
Απόδειξη της σοβαρότητας του εγχειρήματος είναι η άρνηση όλων των σημαντικών παραδοσιακών θεολόγων να αναλύσουν την κακοδοξία της “Βαπτισματικής θεολογίας”, η οποία αν ποτέ - ο μη γένοιτο - ήθελε γίνει δεκτή από την Εκκλησία, θα οδηγούσε σε αλυσιδωτές ολέθριες συνέπειες την Ορθοδοξία.
Επαναλαμβάνω ότι απόδειξη της δυσκολίας του εγχειρήματος, αγαπητέ κ. Σημάτη, είναι το γεγονός ότι ουδείς των κορυφαίων παραδοσιακών θεολόγων απετόλμησε να αναμετρηθεί με τον Σεβ. Περγάμου πλην του αείμνηστου Καθηγητή Ανδρέα Θεοδώρου.
Αλλά γι’ αυτό το θέμα θα επιστρέψω - συν Θεώ - με πιο πολλά στοιχεία στο προσεχές μέλλον.
No comments:
Post a Comment