Wednesday, January 18, 2012

ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΟΥΤΟΥΖΩΦ! ΟΧΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ!




ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΟΥΤΟΥΖΩΦ! ΟΧΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ!


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Ορισμένοι σεβαστοί πατέρες και εν Χριστώ αδελφοί δεν φαίνεται να συνειδητοποιούν πόσο ψηλός δείκτης ευφυίας διακρίνει τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα.


Ούτε την αποφασιστικότητα και την εμμονή με την οποία επιδιώκει τους στόχους του.


Περιττόν να αναφέρω ότι δεν έχω συναντήσει ποτέ τον Σεβασμιότατο - και ούτε πρόκειται φυσικά να τον συναντήσω στο μέλλον - αλλά βάζω στοίχημα ότι είναι σπουδαίος παίχτης του σκακιού.


Παρακολουθώ όσο μπορώ πιο προσεκτικά τις κινήσεις, τις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις του που διαβάζω στο διαδίχτυο και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η στρατηγική που ακολουθεί και η αποτελεσματικότητα των κινήσεων του. Ακολουθεί πάντοτε Ναπολεόντια τακτική. Αποτελειώνει τον εκάστοτε αντίπαλό του με κίνηση ματ.


Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ

________


Δέστε για παράδειγμα τι έκανε με τους διαλόγους. Ο Σεβ. Περγάμου προσπαθούσε να πυργώσει μια αντίληψη για το "πρωτείο" ραμμένη και κομμένη στα μέτρα της διαβόητης ρήσης του Αθηναγόρα προς τον Πάπα Παύλο Στ΄. “Είσαι ο πρώτος και είμαι ο δεύτερος.” “Εσύ είσαι ο Πατριάρχης της Δύσης και εγώ της Ανατολής.” “Αυτό που μένει - όπως πρόσθεσε ο αείμνηστος Χαλκηδόνος Μελίτωνας - είναι μια νέα Βατικάνεια Σύνοδος να επανερμηνεύσει το “πρωτείο” του Πάπα να αφορά μόνον τη Δύση."


Οχι και την Ανατολή, όπου τα "δευτερεία" του “πρωτείου” θα διατηρούσε ο Θρόνος της Κωνσταντινουπόλεως που θα ασκούσε δικαιοδοσία Πατριάρχη της Ανατολής.


ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΤΗ ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

____________


Το Οικουμενικό Πατριαρχείο φυσικά λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο ή για να ακριβολογούμε χωρίς τους ξενοδόχους. Αλλο τι ήθελε η Κωνσταντινούπολη και άλλο τι ήταν διατεθειμένο το Βατικανό να δεχτεί. Ο Πάπας - ο εκάστοτε Πάπας - ακολουθεί την γραμμή που χάραξε η Β΄Βατικάνεια Σύνοδος. Ολες οι “Ανατολικές Εκκλησίες” - όπως τις ονομάζει - μεταξύ των οποίων συγκαταλέγει την Ορθόδοξη, έχουν μεν έγκυρα μυστήρια αλλά η ένωσή τους με το Βατικανό - με την αναγνώριση του πρωτείου του Πάπα φυσικά - είναι απαραίτητη προυπόθεση για να αποκτήσουν πληρότητα Εκκλησίας.!!! Με άλλα λόγια το Βατικανό οραματίζεται την ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού με τη μετατροπή μας σε Ουνίτες.!!!


Επομένως - παρόλον ότι οι περί “πρωτείου” και “δευτερείου” και “Πατριαρχών Ανατολής και Δύσεως” σχεδιασμοί του Φαναρίου ΔΕΝ απηχούν την ορθόδοξη εκκλησιολογία - εντούτοις ούτε και αυτή η μη αποδεκτή από την ορθόδοξη Εκκλησιολογία πρόταση του Οικουμενικού Θρόνου προς το Βατικανό ΔΕΝ είναι δεχτή από τον Πάπα. Τον εκάστοτε Πάπα. Πολλώ μάλλον το σημερινό Πάπα που είναι ένας πραγματικά Μεσαιωνικός Πάπας!!!


ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ “ΑΓΙΑΣ ΡΩΣΙΑΣ” ή “ΤΡΙΤΗΣ ΡΩΜΗΣ”

_____________


Αλλά η δυσκολία του Φαναρίου να προωθήσει τους σχεδιασμούς του δεν προσκρούουν μόνον με το τι το Βατικανό είναι διατεθειμένο να αποδεχτεί. Το Πατριαρχείο της Ρωσίας - ως εικός - έχει τις δικές του αντιρρήσεις. Μία Εκκλησία, που σφύζει από ζωή, που εκπροσωπεί το 55% των ορθόδοξων πιστών πανορθοδόξως, θα αποδεχτεί ένα δυαδικό σχήμα “πρωτείου” χωρίς να πάρει τη “μοίρα του λέοντος” του “πρωτείου” στην Ανατολή τουλάχιστον; Παντελώς ανεδαφικές προσδοκίες.


Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ

___________


Για να ακυρώσει αυτούς τους Φαναριώτικους σχεδιασμούς ο ικανότατος και πολυτάλαντος Μητροπολίτης Βολοκολάσμκ Ιλαρίωνας έθεσε τέτοια εμπόδια στο δρόμο του διαλόγου ώστε είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ να προχωρήσει.


Και την ερμηνευτική του Σεβ. Περγάμου για το “πρωτείο” απέρριψε, και την καθιέρωση των πρωτείων ως πρωτείων κύρους και εξουσίας επεσήμανε, αλλά δεν αρκέστηκε σε αυτά.


Ζήτησε να συμπεριληφθεί το θέμα της Ουνίας - κατά προτεραιότητα στο διάλογο - ανατρέποντας έτσι την απαίτηση του Βατικανού, αλλά και την εξέταση του “πρωτείου” υπό το φως της διδασκαλίας των Αγίων Πατέρων διαμέσου των αιώνων.


Με άλλα λόγια άλλαξε ριζικά και εκ βάθρων το θεματολόγιο του Διαλόγου. Από συζήτηση ερμηνείας του πρωτείου κατά την Α΄ χιλιετία κατόρθωσε να την μετατρέψει - με μια διευκρινιστική τάχα παρέμβαση - σε διάλογο για το “πρωτείο” υπό το πρίσμα της δισχιλιετούς ιστορίας της Εκκλησίας.!!!


ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΦΑΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

__________


Τα ίδια έκανε με την προσπάθεια του Φαναρίου να αναλάβει την πρωτοβουλία των κινήσεων για τη μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξο Σύνοδο μέσω της Σύναξης των Προκαθημένων των Παλαίφατων Πατριαρχείων.


Με ένα ταξίδι αστραπή που διάρκεσε ελάχιστες μέρες περιήλθε όλα τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή και κατέληξε νικητής και τροπαιούχος στην Ιμβρο για να συνεορτάσει με τον Πατριάρχη το Δεκαπενταύγουστο!!!


Κινήσεις ματ στην εκκλησιαστική σκακιέρα. Εκπονεί οξυνούστατα στρατηγικά σχέδια τα οποία εκτελεί με αστραπιαία ταχύτητα και εξαιρετικά αποτελεσματική ικανότητα.


ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ

___________


Γι’ αυτό νομίζω ότι καλά κάνουν όσοι έχουν πρόθεση να αντιπαραταχθούν μαζί του να μη διεξάγουν τακτικό πόλεμο εναντίον του, επειδή είναι κυριολεκτικά Ναπολέοντας.


Οπως ακριβώς ο μέγας στρατηλάτης συγκεντρώνει όλη τη δύναμη του πυρός στο κέντρο του θεάτρου των επιχειρήσεων και χτυπά με τόση δύναμη τον αντίπαλό του, ώστε διαλύει το κέντρο του αντιπάλου που συμπαρασύρει και τα άκρα σε άτακτη φυγή.


ΤΟΥΣ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙΣ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΥΤΟΥΖΩΦ

__________


Τους Ναπολέοντες δεν τους πολεμάς στην ανοιχτή πεδιάδα. Ακολουθείς την τακτική Κουτούζωφ. Ο αρχηγός του Ρωσικού επιτελείου δεν ήθελε να αντιπαραταχθεί σε ανοιχτή μάχη με τον Ναπολέοντα. Προτιμούσε το σχέδιο της “καμένης γης”.


Πώς να αντιμετωπίσεις σε ανοιχτή μάχη τον Ναπολεόντα; Πώς να αντιπαραχθείς επιτυχώς με μισό εκατομύριο στρατό και με πυροβόλα τεράστιας ισχύος στον ανοιχτό κάμπο; Ηθελε με την οπισθοχώρηση και την σιτοδεία να εξαναγκάσει τον εχθρό να εγκαταλείψει νικημένος τη Ρωσία. Οι άλλοι επιτελείς του Ρωσικού επιτελείου όμως πήραν το θέμα πολύ “πατριωτικά.” Ετσι προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τον Βοναπάρτη στο Σμολένσκ και στο Μποροντίνο με αποτέλεσμα να υποστούν πανωλεθρία, έστω και αν προξένησαν ισχυρά πλήγματα στον Ναπολέοντα, ο οποίος εισήλθε στη συνέχεια ανενόχλητος και θριαμβευτής στη Μόσχα.


Επομένως μόνον με “κλεφτοπόλεμο” και “τακτική καμένης γης”, αντιμετωπίζεις τον Ναπολέοντα - τον κάθε Ναπολέοντα - αλλιώς θα υποστείς βαρύτατες απώλειες. Και στρατηγό νου διαθέτει ο Σεβασμιότατος Βολοκολάμσκ και τεράστια δύναμη πυρός. Η μάχη μαζί του σε ανοιχτό πεδίο είναι καταδικασμένη σε οικτρά αποτυχία εκ των προτέρων.


Θέλετε να τον αντιμετωπίσετε Παναγιότατε; Μόνον με την τακτική ττου στρατηγού της “καμένης γης” και του κλεφτοπόλεμου μπορείτε να αντιπαραχθείτε μαζί του.


Γιατί έγραψα αυτό το άρθρο θα διερωτάται ο καλός αναγνώστης; Μόνον για ένα λόγο. Επειδή ανησύχησα υπερβολικά από το ρεπορτάζ της καλώς ενημερωμένης κυρίας Μαρούλας Αντωνιάδου υπεύθυνης του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ του εφημερίδας “Το Βήμα”, στο οποίο αναφέρει ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπαθεί με κάθε τρόπο να μη συγκρουστεί με το Πατριαρχείο Μόσχας “αντί πάσης θυσίας” επειδή θέλει να συγκαλέσει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.


Θεωρώ ότι η στάση του Πατριάρχη να μη θέλει να συγκρούεται ανοιχτά με το Πατριαρχείο Ρωσίας ότι είναι η ΜΟΝΗ ενδεδειγμένη, επειδή “αντί πάσης θυσίας” ΔΕΝ πρέπει να συγκαλέσει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.


Η Σύνοδος αυτή αν - ο μη γένοιτο ήθελε συνέλθει - δεν θα αποβεί - όπως λανθασμένα νομίζει ο Παναγιότατος - ιστορικός σταθμός της πατριαρχείας του, αλλά η απαρχή ρηγμάτων στην Εκκλησία η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει σε Πανορθόδοξο σχίσμα.


No comments:

Post a Comment