ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΣΤΑΥΡΟΥ ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ:
ΟΤΑΝ Ο ΛΥΚΟΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΓΙΑΓΙΑ
ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================
Δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω προσωπικά τον κ. Σταύρο Γιαγκάτζογλου. Είναι όμως βέβαιο ότι ανήκει στους ανθρώπους που θεωρούν τους συνανθρώπους τους ηλιθίους.
Αλλιώς δεν εξηγείται το άρθρο, που έγραψε στο “ATHENS Voice”, με το οποίο προσπαθεί να παρουσιάσει ως στόχο του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο να διδάξει τα παιδιά μας την ορθόδοξη παράδοση και το διάλογο με τις άλλες θρησκευτικές παραδόσεις.
Αγαπητέ κ. Γιαγκάτζογλου! Εχετε την καλωσύνη να σταματήσετε να παριστάνετε το χαζό και να εκλαμβάνετε τους συνανθρώπους σας ως ηλιθίους;
ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΓΡΑΨΑΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
____________
Καταρχήν αυτό το άρθρο δεν το γράψατε γι’ αυτούς που αρνούνται τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών - όπως παραπλανητικά αφήνετε να αντιληφθεί ο αναγνώστης -, αλλά για να πείσετε τους Ορθόδοξους πιστούς και θεολόγους να αποδεχθούν τα συνωμοτικά σας σχέδια για την αλλοτρίωση της ορθόδοξου χαρακτήρα του.
Ηλικίαν και παιδείαν έχετε, κ. Σύμβουλε του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οφείλατε, επομένως, να γνωρίζετε ότι κανείς δεν μπορεί να κοροιδεύει με τόσο προκλητικό τρόπο τους συνανθρώπους τους χωρίς να προκαλεί θυμηδία.
ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΝΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
______________
Ποια ορθόδοξη παράδοση θέλετε να διδάξετε τα παιδιά μας, κ. Γιαγκάτζογλου, αφού ο θεωρητικός της παράταξής σας κ. Πέτρος Βασιλειάδης μας είπε ότι πρέπει να ξεχάσουμε το ελληνορθόδοξο μοντέλο, επειδή απηχεί το απηρχαιωμένο και ξεπερασμένο από την Ιστορία “αυτοκρατορικό” και μονοπολιτισμικό κοσμοείδωλο;
Ποιο περιθώριο αφήνει αυτή η θεώρηση για να διαλεχθούμε με τις άλλες θρησκευτικές παραδόσεις με τον μόνο επιτρεπτό διάλογο που είναι δυνατόν ένας ορθόδοξος θεολόγος να διεξάγει;
Πού χωρά η παράδοση περί διαλόγων των θρησκειών, που μας δίδαξαν λ.χ. - μεταξύ άλλων - οι Αγιοι Ιωάννης Δαμασκηνός και Γρηγόριος Παλαμάς, με τους μουσουλμάνους;
Τα Θρησκευτικά του Νέου Λυκείου, που οραματίζεστε και προσπαθείτε να βάλετε σε εφαρμογή, δεν αποκλείουν a priori αυτό το διάλογο;
Ασφαλώς και τον αποκλείουν.
ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΜΙΣΣΙΟΝΑΡΙΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
_____________
Τότε τι είδους διάλογο θα διδαχθούν να μάθουν τα παιδιά μας να κάνουν με τις άλλες θρησκευτικές παραδόσεις;
Να μάθουν να συνυπάρχουν ειρηνικά με τι άλλες θρησκευτικές παραδόσεις και να αποκρούουν τις φονταμενταλιστικές τάσεις; Γι’ αυτό θα διδάσκονται τα παιδιά μας Θρησκευτικά;
Με άλλα λόγια θέλετε να χρησιμοποιήσετε τους θεολόγους ως προπαγανδιστές της παγκοσμιοποίησης, της Νέας Εποχής και του συγκρητισμού;
Και ποιος θεολόγος, που έχει έστω και στοιχειώδη ορθόδοξη αυτοσυνειδησία, θα δεχτεί να μετατραπεί σε μισσιονάριο της παγκοσμιοποίησης;
Οπως οι κυρίες Ρεπούση, Δραγώνα και οι υπόλοιπες Οθωμανολάγνες προσπαθούν να διαστρέψουν την ιστορική συνείδηση του τόπου μας, έτσι και εσείς κ. Γιαγκάτζογλου με τον κ. Βασιλειάδη και τινες έτερους, είστε η αιχμή του δόρατος της διαστροφής του μαθήματος των θρησκευτικών σε μάθημα ανοχής των οπαδών των διαφόρων θρησκειών σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
ΠΟΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ;
______________
Και τι κακό υπάρχει αν μάθουν να συνυπάρχουν εν ειρήνη στην κοινωνία οι θρησκευτικές παραδόσεις; Κανένα κακό δεν υπάρχει να μάθουν οι άνθρωποι να συνυπάρχουν με τα άλλα θρησκεύματα. Επιβεβλημένο είναι.
Τις ορμήνειες, όμως, για την ανοχή των άλλων θρησκειών θα έπρεπε να τις απευθύνετε ΟΧΙ στα Ελληνόπουλα, αλλά σε αυτούς που χώρισαν τον κόσμο σε στρατόπεδο του Ισλάμ και στρατόπεδο του πολέμου.
Σε αυτούς που δεν επιτρέπουν στον Οικουμενικό Πατριάρχη να τελέσει ανενόχλητος την ακολουθία των Θεοφανείων στο Βόσπορο.
Σ’ αυτούς που σύλησαν περισσότερα από 500 εκκλησιαστικά μνημεία (εκκλησίες, μοναστήρια, κτλ) στην κατεχόμενη Κύπρο.
Σε αυτούς που δεν επιτρέπουν στην Εκκλησία της Κύπρου να επιδιορθώσει τα ετοιμόρροπα και συληθέντα εκκλησιαστικά μνημεία του κατεχόμενου Βορρρά.
Σ’ αυτούς που μέχρι πριν λίγες μέρες κατεδάφισαν με μπουλντόζες ορθόδοξη εκκλησία στο Βορρά.
Σ’ αυτούς που σκοτώνουν καθημερινά τους Κόπτες χριστιανούς της Αιγύπτου.
Σ’ αυτούς που πιστεύουν στο Τζιχάντ.
Σ' αυτούς που δεν επιτρέπουν το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.
Σ' αυτούς που μαγαρίζουν με τις αραβικές επιγραφές τους την Αγιά Σοφιά και δεν την αποδίδουν στο νόμιμο δικαιούχο της για χρήση.
Σ' αυτούς που ξυλοκοπούν και συκοφαντούν την Ελληνίδα δασκάλα - με την όλη σημασία του όρου - Χαρά Νικοπούλου.
Σ’ αυτούς που δεν επιτρέπουν στην Ελληνίδα - με την όλη σημασία του όρου - Ελένη Φωκά να επιστρέψει στο Ριζοκάρπασο σαν Ελληνίδα εκπαιδευτικός.
Σ' αυτούς που κατακυριεύουν τις κεντρικές πλατείες της Αθήνας - χωρίς άδεια της αστυνομίας - και που κλείνουν τη διάβαση και την κυκλοφορία το κέντρο των Αθηνών για να κάνουν δημόσια τους τεμενάδες τους.
Σ' αυτούς που διέγραψαν ονόματα ιεραρχών, που ζήτησαν να γίνουν Τούρκοι υπήκοοι, για να δώσουν τη δυνατότητα στο Πατριαρχείο να επιβιώσει. Σε αυτούς που θέλουν να επιβάλουν τη “σαρία”.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΛΛΟΤΡΙΩΘΕΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ;
____________
Γιατί την ανοχή προς τις άλλες θρησκείες πρέπει να τη μάθουν τα Ελληνόπουλα αφού τη ζουν ως παράδοση από γενιά σε γενιά;
Πού είναι ο Ελληνες της Κωνσταντινούπολης; Ποιος ενόχλησε τους Οθωμανούς της Θράκης;
Εδώ το Τουρκικό προξενείο κατάντησε η πραγματική υπερμονομαρχία της Θράκης και εσείς θα διδάξετε στα Ελληνόπουλα ανοχή;
Πότε δείξαμε έλλειψη ανοχής για να χρειαστεί να μεταβάλουμε τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών σε “Αγωγή του πολίτου”;
Οσα τεμένη των Τούρκων υπάρχουν στο Νότο τα επισκευάσαμε με δικά μας έξοδα και οι μουσουλμάνοι μπορούν να τα χρησιμοποιούν. Και στους Ελληνες της Κύπρου; Επιβάλλουν τέλος για να τους επιτρέψουν να προσκυνήσουν στον Απόστολο Ανδρέα!
“Αγωγή του Πολίτου” κ. Γιαγκάτζογλου πρέπει να διδαχθούν οι οπαδοί του “Ιερού Κορανίου”. Οχι οι οπαδοί του “όστις θέλει οπίσω μου ελθείν”.
ΟΧΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΟΣ
___________
Ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης πολύ σωστά είπε ότι στόχος των ομοιδεατών και συναγωνιστών σας δεν είναι να καταστήσετε θρησκειολογικό το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο πραγματικός στόχος είναι να καταστεί θρησκειολογικό το μάθημα, ώστε να μετατραπεί σε “Αγωγή του πολίτη” που θα διδάσκει την ειρηνική συνύπαρξη των θρησκειών.
“ΟΥ ΣΥ ΜΕ ΛΟΙΔΟΡΕΙΣ ΑΛΛ’ Ο ΤΟΠΟΣ”
__________
Αγαπητέ κ. Γιαγκάτζογλου!
Σας διαβεβαιώ! Δεν μας λοιδορείτε εσείς “αλλά ο τόπος”.
Δεν είμαστε δα και τόσο χαζοί ώστε να χάψουμε την ιδέα ότι τα αυτιά της γιαγιάς μεγάλωσαν ξαφνικά για να μας ακούει καλύτερα. Δεν είμαστε καν της ηλικίας της Κοκκινοσκουφίτσας για να μας παραμυθιάζουν. Ούτε ότι τα δόντια της γιαγιάς μπορούμε να πιστέψουμε ότι είναι τεράστια και τροχισμένα για την δήθεν αναγκαία αγωγή των παιδιών για να διεξάγουν διάλογο με τις άλλες θρησκευτικές παραδόσεις.!!!
Ξέρουμε και πού το πάτε και ποιος είστε και με την πλάτη ποιων κάνετε όλες αυτές τις ασχημίες.
ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
_____________
Δυστυχώς δεν βλέπω προς το παρόν καμιά διάθεση αντίστασης.
Αλλοι φαίνεται ότι παραδόθηκαν στη μοίρα τους. Αλλοι νίπτουν τα χέρια τους, όπως τον Πιλάτο. Αλλοι συνεχίζουν τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα. Αλλοι ελπίζουν σε προαγωγές στις επόμενες κρίσεις. Αλλοι στρουθοκαμηλίζουν. Αλλοι το έρριξαν στην υψηλή θεολογία. Αλλοι έχουν τόσο αλλοτριωμένη συνείδηση ώστε ούτε που κατανοούν το κακό που προξενούν. Αλλοι ανήκουν στο περιβάλλον του διά τας αμαρτίας ημών εν παντί ανάξιου Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.
Τι να προσθέσω;
Ευχών χρεία!
Οσοι ξέρουν να προσεύχονται ας υψώσουν τα χέρια στον ουρανό να μας λυπηθεί ο Θεός και να ακυρώσει τα άνομα σχέδια όσων επιβουλεύονται με αυτό τον κυνισμό την ορθόδοξη αγωγή των παιδιών μας.
Παραθέτουμε στη συνέχεια το άρθρο του κ. Γιαγκάτζογλου, που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ
___________
Συνήθως οι επικριτές της υποχρεωτικής διδασκαλίας των Θρησκευτικών θεωρούν ως δεδομένο το στενά ομολογιακό και κατηχητικό χαρακτήρα τους. Η πραγματικότητα αυτή προκαλεί εντάσεις που αποκαλύπτουν συχνά διαμετρικά αντιτιθέμενες θέσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο. Θεωρούμε ότι είναι καιρός τα Θρησκευτικά στο «Νέο Λύκειο» να προσλάβουν ένα πιο ανοικτό και πλουραλιστικό περιεχόμενο. Διατηρώντας και επεκτείνοντας τον γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα του, το μάθημα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας ένα «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος εντάσσεται σε έναν πολιτισμικό εγκλιματισμό στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα. Πρόκειται για καίρια διάσταση της θρησκευτικής αγωγής, που συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών.
Η εναλλακτική θεώρηση των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο θα έχει επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση του τόπου, που σαρκώθηκε στη ζωή και αποτυπώθηκε στα μνημεία του πολιτισμού της Ορθοδοξίας. Οι μαθητές είναι χρήσιμο και πολύτιμο να γνωρίζουν τη θρησκευτική παράδοση του τόπου και συνάμα να διαλέγονται με τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και του κόσμου, αλλά και με τα μεγάλα θρησκεύματα, ιδιαίτερα όσα ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία. Η διευρυμένη αυτή θρησκευτική εκπαίδευση εξετάζει ερευνητικά και κριτικά την προσφορά στην ιστορία και στον πολιτισμό κάθε θρησκευτικής παράδοσης, αποβλέποντας στο θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στο δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό.
Ένα τέτοιο μάθημα Θρησκευτικών μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής για έναν έφηβο στο Λύκειο - προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιο μάθημα θα συζητά τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματά του ως ερμηνευτική αναζήτηση του νοήματος, ως υποδομή για την ίδια τη ζωή; Όταν τα Θρησκευτικά δεν διδάσκονται υποχρεωτικά, πώς θα αντιμετωπιστούν τα ολοένα και αυξανόμενα ζητήματα διαπολιτισμικής αγωγής, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, θρησκευτικής ετερότητας, ηθικής ανάπτυξης και συμπεριφοράς κ.ά.; Η Ελληνική Πολιτεία έχει ευθύνη για μια σύγχρονη και υπεύθυνη θρησκευτική αγωγή. Για να διαχειριστεί επιτυχώς το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυείδεια και πολυπλοκότητά του, είναι ανάγκη οι πολίτες να γνωρίζουν έγκυρα τις πραγματικές διαστάσεις του.
ΠΗΓΗ:
Ιδιωτική οδός,
ATHENS Voice
ΑΥΤΗ Η ΦΩΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ, ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΛΛΛΑΝΕΕΕΕΕΕΕΕ!
ReplyDelete;-)
Εμ γι' αυτό την έβαλα! Για να ξετρελλαθούν όλοι όσοι αγαπούν τα παραμυθάκια!!! Ναι για!
ReplyDeleteΕμένανε με αρέθουνε οι φωτωγραφίες των παραμυθιών σας κ.Τελεβάντο μου!Επηδεί όταν ήμουνα μικρόθ δεν έιχα παππούδες να μου τα διαβάζουν!Μα ποιό μεγάλος και τρανός παραμυθάς που θα τον ήθελα για παππού μου είναι ο Γιαγιάτζογλου!Ούπς συγνώμη κ.Σταύρο!Γιαγκάτζογλου ήθελα να πώ!Αλήθεια πόσα τον πληρώνουνε;;;Αν είναι να τον πληρώνουμε τα διπλά και να κάτσει στα αυγά του!!!!
ReplyDelete