Friday, October 29, 2010

ΓΡΙΦΩΔΗΣ ΚΑΙ ΣΙΒΥΛΛΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ















Καίρια ευστοχότατη παρέμβαση του π. Θεόδωρου Ζήση!

Επαναφέρει δυναμικά το θέμα της καθαίρεσης του κακόδοξου Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου (Σαββάτου)!

Ούτε κατά διάνοιαν δεν έκλεισε το θέμα με τις υπόγειες μεθοδεύσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου!

Να κατατεθεί νέα μήνυση με σαφέστατο αίτημα την καθαίρεση του Μεσσηνίας!

Οχι μόνον από τον ομολογητή Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ αλλά από πολλούς Μητροπολίτες!

Και προσοχή!

Επ’ ουδενί λόγω δεν πρέπει να αρκεστούμε σε μια συβιλλική ή μη συβιλλική λύση του καρκινώματος.

Πρώτα να καθαιρεθεί και μετά θα τα βρούμε στην κοροιδία κάποιας ομολογίας-κοροιδίας μετάνοιας του κ. Σαββάτου!


ΓΡΙΦΩΔΗΣ ΚΑΙ ΣΙΒΥΛΛΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση
==============

Η καταγγελία τοῦ σεμνοῦ μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ κατά τοῦ Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, μέ τήν ὁποία ἐπεσήμανε τήν ἐκκλησιολογική παρέκκλιση τοῦ συνεπισκόπου του εἰς ὅσα περί διηρημένης ἐκκλησίας ἰσχυρίσθηκε, εἶναι δογματικά ἄψογη καί ἀναντίρρητη. ᾿Επιβεβαίωσε τήν καταγγελία αὐτή μέ ἰσχυρή ἐπίσης ἐπιχειρηματολογία ὁ καθηγητής τῆς Δογματικῆς στή Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης. ᾿Απαντῶν εἰς ἀμφοτέρους ὁ μητροπολίτης Μεσσηνίας ἐπέμεινε στίς θέσεις του μέ προσβλητικούς χαρακτηρισμούς καί διέκοψε, προφανῶς λόγῳ ἐλλείψεως ἐπιχειρημάτων, τόν διάλογο μέ τούς ἐν τῇ πίστει τῆς ἀδιαιρέτου ᾿Εκκλησίας ἀδελφούς, ἐνῶ μετέχει στόν ἐπί τριάντα ἔτη συρόμενο ἐπιζήμιο διάλογο μέ τούς αἱρετικούς Παπικούς.

1.) ῾Η ῾Ελλαδική ῾Ιεραρχία χάραξε πρώτη τήν ᾿Ορθόδοξη γραμμή στό θέμα τοῦ πρωτείου
________________

Λόγῳ τῆς ὑψίστης σοβαρότητος τοῦ θέματος ἔπρεπε νά λάβει θέση ἡ ῾Ιερά Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.), ὅπως ζητοῦσε ἄλλωστε ὁ μητροπολίτης Κυθήρων. Αὐτό γιά λόγους πού δέν γνωρίζουμε δέν ἔγινε· ἴσως διότι ἐκρίθη ὅτι ἡ ὀρθοδοξοῦσα πλειονότης τῶν ἀρχιερέων θά κατέφερε γιά δεύτερη φορά ἰσχυρό πλῆγμα ἐναντίον τῶν Οἰκουμενιστῶν, ὅπως αὐτό συνέβη πρό ἔτους στήν τακτική καί πάλιν συνέλευση τῆς ῾Ιεραρχίας, ὅταν μέ ἔγγραφο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου ἐζητήθη νά ληφθοῦν ἐπειγόντως μέτρα ἐναντίον τῶν ὑπογραψάντων καί διακινούντων τήν εὐφήμως καί πανορθοδόξως γνωστή καί ἀποδεκτή "῾Ομολογία πίστεως κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ". ῾Η ῾Ιεραρχία ὄχι μόνο δέν ἔλαβε κανένα μέτρο, ἀλλά γιά πρώτη φορά ἔθεσεν ὀρθοδόξως περιοριστικούς ὅρους, μέ βάση τούς ἱερούς κανόνες, στήν συζήτηση περί τοῦ πρωτείου τοῦ πάπα στόν διεξαγόμενο ἀνωφελῆ καί ἐπιζήμιο θεολογικό διάλογο μέ τούς Παπικούς. ῾Η ὁλοκάθαρη ἐκκλησιολογική θέση τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς Ρωσίας κατά τήν πρόσφατη συνέλευση τῆς Μικτῆς Θεολογικῆς ᾿Επιτροπῆς τοῦ διαλόγου στή Βιέννη, περί τοῦ ὅτι κατά τήν πρώτη χιλιετία ὁ πάπας δέν εἶχε καμμία δικαιοδοσία στήν ᾿Ανατολή καί ἦταν ἁπλῶς ἕνας ἀπό τούς πέντε πατριάρχας μέ περιορισμένη τοπική δικαιοδοσία στή Δύση, ἐκφράσθηκε γιά πρώτη φορά ἀπό τήν τακτική συνέλευση τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος τόν ᾿Οκτώβριο τοῦ 2009. Χαίρομεν καί ἀγαλλόμεθα γιά τήν ὀρθοδοξότατη θέση τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς Ρωσίας, καί προσευχόμαστε ἡ μεγάλη αὐτή καί δυνατή ᾿Εκκλησία νά συντελέσει ὥστε νά ἐπανέλθουμε σέ ὅλα τά θέματα, χωρίς διπλωματικές ἀμφιταλαντεύσεις, ἐπί τῆς ὁδοῦ τῶν ῾Αγίων Πατέρων. Οἱ τοῦ Φαναρίου, ἀδίδακτοι ἀπό τήν ἐκκλησιαστική ἱστορία, ἐπαναλαμβάνουν τό λάθος τῆς Φερράρας - Φλωρεντίας καί, ἐκτός ἀπό τήν ἐσφαλμένη θεολογική τους γραμμή, ἀκολουθοῦν ἐσφαλμένη ἐκκλησιαστική πολιτική, ἐνισχύοντας στή συνείδηση τῶν πιστῶν τήν οὕτως ἤ ἄλλως δυνατή θέση τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς Ρωσίας.

2.) Δέν εἶναι διένεξη προσώπων, ἀλλά ὑπεράσπιση τῆς πίστεως
_____________
Γιά νά ἐπανέλθουμε ὅμως στό θέμα, αὐτή τή φορά ἡ συνέλευση τῆς ῾Ιεραρχίας δέν πῆρε στά χέρια της τό ἀναμμένο κάρβουνο τῆς ἐκκλησιολογικῆς παρρεκκλίσεως τοῦ Μεσσηνίας καί τό πέταξε στή μικρή Διαρκῆ ῾Ιερά Σύνοδο γιά νά τό σβήσει. Τό θέμα ὅμως παραμένει, τό κάρβουνο εἶναι ἀναμμένο, δέν μουτζουρώνει ἁπλῶς ἀλλά ἐξακολουθεῖ νά καίει. ῾Η λακωνική ἀπόφαση τῆς Συνόδου (11.10.2010) προκαλεῖ πολλά ἐρωτηματικά καί ἀπορίες. Τήν παραθέτουμε καί διατυπώνουμε κατόπιν σχόλια καί ἐρωτηματικά· "῾Η Διαρκής ῾Ιερά Σύνοδος ὡσαύτως ἐξέτασε τήν ὑπόθεση μεταξύ τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν Κυθήρων κ. Σεραφείμ καί Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, καί μετά τίς δοθεῖσες ἑκατέρωθεν ἐξηγήσεις ἀνακοινώνει ὅτι·
α) Οὐδεμία ἐκκλησιολογική παρεκτροπή ὑφίσταται στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο καί
β) ἀναγνωρίζει στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ τήν εὐαισθησία γιά τήν τήρηση τῆς ἀκριβείας τῆς δογματικῆς διδασκαλίας".

Τό θέμα (ὄχι ἡ ὑπόθεση) πού ἐξέτασε ἡ Σύνοδος δέν εἶναι προσωπική διαφορά μεταξύ δύο ἐπισκόπων γιά μικρῆς σημασίας ποιμαντικά καί διοικητικά θέματα, ἀλλά παρέκκλιση ἐκκλησιολογική τοῦ Μεσσηνίας στά ὅρια τῆς αἱρέσεως· ἑπομένως ἡ Σύνοδος ὤφειλε νά ἐξετάσει τό θέμα τῆς παρεκκλίσεως ἑνός ἐπισκόπου ἀπό τήν δογματική διδασκαλία τῆς ᾿Εκκλησίας. Τό θέμα δέν εἶναι μεταξύ τοῦ Κυθήρων καί τοῦ Μεσσηνίας, ἀλλά μεταξύ τοῦ αἱρετίζοντος Μεσσηνίας καί τῆς ἀληθείας τῆς ᾿Εκκλησίας. ῾Υποβιβάζεται ἡ δογματική παρέκκλιση σέ προσωπική διένεξη δύο ἐπισκόπων καί τίθενται στό ἴδιο ἐπίπεδο ὁ πλανώμενος καί ὁ καταγγέλων τήν πλάνην.

3.) ᾿Αποκήρυξε τήν πλάνη ὁ Μεσσηνίας δημοσίως;
_____________

Ποιές ἦσαν ἔπειτα οἱ "δοθεῖσες ἑκατέρωθεν ἐξηγήσεις"; ᾿Ετηρήθησαν πρακτικά, κατεγράφησαν τά λεχθέντα καί ἐξηγηθέντα; ῾Υπῆρξαν προηγουμένως δημόσιες καί ἐπίσημες καταγγελίες γιά τήν πλάνη καί τήν παρέκκλιση καί δημόσια ἄρνηση ἀνακλήσεως τῆς πλάνης καί ἐπιμονή εἰς αὐτήν. ῾Επομένως πρέπει νά δημοσιοποιηθοῦν καί οἱ ἐξηγήσεις· διότι, ἄν μέν εἶναι ἐπαρκεῖς, θά παύσει τό σκάνδαλο καί θά εἰρηνεύσει τό πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλησίας, θά σβήσει τό ἀναμμένο κάρβουνο. ῎Αν ὅμως εἶναι ἀνεπαρκεῖς, θά ἐξακολουθήσει νά καίει καί νά σκανδαλίζει, τώρα μάλιστα πολύ περισσότερο, διότι ἐμφανίζει καί τούς συνοδικούς ἀρχιερεῖς ἤ νά συμφωνοῦν πρός τίς θέσεις τοῦ Μεσσηνίας ἤ νά διστάζουν νά λάβουν τά προβλεπόμενα ἀπό τούς ἱερούς κανόνες μέτρα, καί ἁπλῶς κουκουλώνουν τό θέμα μέ ἀμφιλεγόμενες δυσερμήνευτες ἀποφάσεις "ἥξεις, ἀφίξεις". Τί ἐξηγήσεις ἔδωσε ὁ Μεσσηνίας καί σέ ποιούς τίς ἔδωσε; ᾿Ενώπιον ὅλων τῶν μελῶν τῆς Διαρκοῦς ῾Ιερᾶς Συνόδου ἤ σέ κάποια ἐπιτροπή ἀπό μέλη της καί ποιά μέλη; ᾿Αποκήρυξε τήν πλάνη, ἀναγνώρισε τό λάθος του; ῎Ας τό μάθουμε ὅλοι γιά νά χαροῦμε. ῾Η φράση "οὐδεμία ἐκκλησιολογική παρεκτροπή ὑφίσταται στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο" χρειάζεται αἰτιολόγηση· δέν ἐξαφανίζεται ἡ πλάνη, ἐπειδή ἔτσι ἀποφάσισε ἡ Σύνοδος· δέν ἰσχύει στήν ᾿Εκκλησία τό "αὐτός ἔφα". ῾Η συνοδική λειτουργία ἔχει εὐρεῖα διαστρωμάτωση, περιλαμβάνει καί τήν ἐνημέρωση τοῦ σώματος τῶν πιστῶν, χωρίς τήν συμφωνία τῶν ὁποίων οἱ συνοδικές ἀποφάσεις δέν ἔχουν κανένα κῦρος. Πρέπει νά μάθουμε, πῶς ξαφνικά, ἐνῶ ὑπῆρχε στά γραπτά τοῦ Μεσσηνίας βαρύτατη ἐκκλησιολογική παρέκκλιση, ὅπως κατήγγειλαν ὁ μητροπολίτης Κυθήρων καί ὁ καθηγητής Τσελεγγίδης, τώρα δέν ὑπάρχει παρέκκλιση. ῾Υπάρχει μετά τά γραπτά κάτι ἄλλο πού τό ξέρουν οἱ ῞Αγιοι Συνοδικοί καί τό ἀποκρύπτουν; ῾Υπάρχει ἀναγνώριση τοῦ λάθους καί μετάνοια; ῎Αν δέν ὑπάρχει, τότε πρόκειται γιά συγκάλυψη καί συνενοχή.

4.) Γιατί νά δώσει ἐξηγήσεις ὁ Κυθήρων; Γιά τήν ᾿Ορθοδοξία του;
_________________

῾Ο μητροπολίτης Κυθήρων δέν ἔπρεπε νά τσουβαλιασθεῖ στίς "ἑκατέρωθεν ἐξηγήσεις". ᾿Εξηγήσεις ἔπρεπε νά δώσει μόνον ὁ Μεσσηνίας· ὁ Κυθήρων ἔπραξε στό ἀκέραιο τό ἐπισκοπικό του χρέος καί τοῦ ζητοῦμε ἀπό πάνω καί ἐξηγήσεις; ῾Η ἀπόφαση τῆς Συνόδου ἔπρεπε νά ἀναφέρεται μόνο σέ ἐξηγήσεις τοῦ Μεσσηνίας. Γιά δεύτερη φορά ἡ Σύνοδος μετά τό "μεταξύ" παίρνει ἴσες ἀποστάσεις μεταξύ τοῦ πλανωμένου καί τοῦ ἐπισημαίνοντος τήν πλάνη· μέ τή φράση "ἑκατέρωθεν ἐξηγήσεις" ἐξισώνονται ὁ αἱρετίζων καί ὁ ᾿Ορθόδοξος. ῾Η "εὐαισθησία γιά τήν δογματική ἀκρίβεια" πού προσμετρᾶ ἡ Σύνοδος στόν μητροπολίτη Κυθήρων δέν εἶναι ἀρκετή. Δέν μᾶς λέγουν ἄν ἡ καταγγελία του ἐναντίον τοῦ Μεσσηνίας εἶναι θεολογικά δικαιολογημένη ἤ ἀθεμελίωτη. Σάν μικρό παιδί τόν θωπεύουν στό μάγουλο, ἀλλά δέν συζητοῦν, περιφρονοῦν τίς θέσεις του. Τελικά ποιός ἔχει δίκαιο, ὁ Κυθήρων ἤ ὁ Μεσσηνίας; Εἶναι δυνατόν νά ἔχουν καί οἱ δύο δίκαιο γιά ἀντίθετες ἀπόψεις ἐπί τοῦ ἰδίου θέματος; Ποιός ἀπό τούς δύο ἄλλαξε θέση, ὥστε νά μή ὑπάρχει πλέον θέμα δογματικῆς παρεκκλίσεως; ᾿Ανεγνώρισε τό λάθος του ὁ Μεσσηνίας ἤ ἀπέσυρε τήν καταγγελία ὁ Κυθήρων;

5.) Συγκρητιστικό οἰκουμενιστικό ὑπόβαθρο
___________

῎Αν δέν ἔγινε οὔτε τό ἕνα οὔτε τό ἄλλο, τότε βρισκόμαστε μπροστά σέ μία συγκρητιστική, οἰκουμενιστική νοοτροπία, ὡς ὑπόβαθρο τῆς ἀποφάσεως τῆς Συνόδου, ἡ ὁποία δέχεται ὅτι δέν ὑπάρχει πλάνη καί αἵρεση, παντοῦ ὑπάρχει ἀλήθεια, σ᾿ ὅλες τίς θρησκεῖες καί σ᾿ ὅλες τίς χριστιανικές ὁμολογίες. ῾Η ἑνότητα δέν πρέπει νά ἀναζητεῖται στήν ἀλήθεια, ἀλλά στήν ποικιλία, ὅπως ἐπιμένει ἐπί ἔτη τό αἱρετικό καί ἐσφαλμένο δόγμα τῶν Οἰκουμενιστῶν "ἑνότης ἐν τῇ ποικιλίᾳ". Αὐτήν τήν ποικιλία εἶδαν οἱ ῞Αγιοι Συνοδικοί στίς θέσεις τοῦ Κυθήρων καί τοῦ Μεσσηνίας, καί ἐδικαίωσαν ἀμφοτέρους; Εὐχόμαστε νά μή ἰσχύει αὐτό, διότι στήν παροῦσα σύνθεση τῆς Διαρκοῦς ῾Ιερᾶς Συνόδου ὑπάρχουν ἐπίσκοποι ἐγνωσμένης καί δοκιμασμένης ᾿Ορθοδόξου γραμμῆς. Περιμένουμε ἀπαντήσεις καί διασαφήσεις πάνω στή γριφώδη καί σιβυλλική ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς ῾Ιερᾶς Συνόδου.


ΠΗΓΗ:

Θρησκευτικά,

Ορθόδοξος Τύπος

2 comments:

  1. Δοξάζω τον Θεώ που αξιώθηκα να τον γνωρίσω...και αν στους γονείς μου χρωστάω το ζείν στον π.Θεόδωρο το εύ ζεΪν!Πράγματι μεγάλο πνευματικό ανάστημα.Τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη!Ας παραδειγματίζονται κι άλλοι κληρικοί για το ανδρείο φρόνημα του!

    ReplyDelete
  2. Αγιος άνθρωπος Παναή και σοφός καθοδηγητής του αντιοικουμενιστικού αγώνα.

    Γι' αυτό βάλλεται άγρια και από τους έξω και από τους υποτιθέμενους φίλους.

    Αλλά δεν θα αφήσει ο Θεός!

    Θα τον προστατεύσει απο τις ραδιουργίες του διαβόλου.

    ReplyDelete