Tuesday, March 29, 2022

ΚΑΙ ΟΜΩΣ! ΔΟΞΑ ΣΟΙ Ο ΘΕΟΣ! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ!

 


Ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος στην ουρά για να εξυπηρετηθεί σε υποκατάστημα τράπεζας.

Φύσει σεμνός και ταπεινός, όλος αγάπη και ποιμαντική φροντίδα για το ποίμνιό του, ο Σεβ. Κρήτης κ. Ευγένιος αποτελεί πρότυπο Ιεράρχη.

Γι' αυτό τον λόγο οι Βατοπαιδινοί έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους για να μην εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος. 

Ήξερε βλέπετε ο Σεβασμιώτατος το ποιον των Βατοπαιδινών, από τον μ. Γέροντά του Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριος, ο οποίος είχε πνεύμα αποστροφής προς την εκκοσμίκευση, την Θεομπαιξία και την κατακτητική διάθεση των Βατοπαιδινών.

ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ: Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΗ”

 Και από το Πατριαρχείο Γεωργίας ακούγονται φωνές υπέρ της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας.


ΧΩΡΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ: "Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΗ”

=====

Ο Πανιερώτατος Αρχιεπίσκοπος του Μπόντμπε (Bodbe) και Χωρεπίσκοπος του Καθολικού-Πατριάρχη πάσης Γεωργίας κ. Ιάκωβος παραβρέθηκε στο μνημόσυνο των Γεωργιανών στρατιωτών που σκοτώθηκαν από τους Ρώσους εισβολείς στην Ουκρανία.

Μετά την ακολουθία ο Πανιερώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιάκωβος έδωσε συνέντευξη στους δημοσιογράφους, που τον ρώτησαν για την αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας. Ο κ. Ιάκωβος απάντησε πως η εν λόγω αυτοκεφαλία είναι κανονική και για την νομιμοποίηση δεν απαιτείται η αναγνώριση από όλες τις τοπικές Εκκλησίες. Επίσης τόνισε πως στην πορεία του χρόνου και άλλες Εκκλησίες θα αναγνωρίσουν, όπως αυτό γινόταν και παλαιότερα. 

Εκκλησιαστικά Νέα της Γεωργίας


Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

 Μία ευλογημένη επίσκεψη που σφυρηλατεί την αγάπη και την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών την ώρα που η ανθρωπότητα δοκιμάζεται σκληρά από την Ρωσσική εισβολή στην πολύπαθη Ουκρανία και στις γειτονικές χώρες που κατακλύζονται από εκατομμύρια πρόσφυγες.



Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

=====


Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, συνοδευόμενος από τον Σεβ. Μητροπολίτη Γέροντα Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ και τον Πανοσιολ. Μ. Σύγκελλο κ. Ιάκωβο, έφτασε χθες στην Βαρσοβία μετά από επίσημη πρόσκληση του Εξοχ. Προέδρου κ. Andrzej Duda της Πολωνίας καθώς και ανάλογη πρόσκληση του Μακ. Μητροπολίτου Βαρσοβίας και πάσης 

Πολωνίας κ.κ. Σάββα.


Στο αεροδρόμιο της Βαρσοβίας τον Παναγιώτατο υποδέχτηκαν επισήμως τόσον εκπρόσωποι της Προεδρείας της Δημοκρατίας όσον και ο ίδιος ο Μακ. Πολωνίας συνοδευόμενος από τον Πανιερ. Αρχιεπίσκοπο Βρότσλαβ κ. Γεώργιο.

Ο Παναγιώτατος μετέβη πρώτα στην έδρα του Μακαριωτάτου όπου είχε σύντομη συνάντηση με κληρικούς και λαϊκούς στην ενορία Αγ. Κυρίλλου και Μεθοδίου. Στην ενορία αυτή εκκλησιάζεται και η ελληνική παροικία της πόλεως. Ακολούθως ο Πατριάρχης συνάντησε Ουκρανούς πρόσφυγες που φιλοξενούνται στο πνευματικό κέντρο της Μητροπόλεως και μετέφερε σ’ αυτούς την στήριξη και τις ευχές της Μητρός Εκκλησίας 

Κωνσταντινουπόλεως.


Εν συνεχεία ακολούθησε δείπνο που παρέθεσε προς τιμήν του ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Σάββας στην Μητροπολιτική κατοικία. Κατά την διάρκεια του δείπνου αντηλλάγησαν προπόσεις και οι δύο Προκαθήμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για θέματα διμερή αλλά και αφορώντα στην Ορθοδοξία γενικότερα.

Το πρωί της 28ης Μαρτίου ο Παναγιώτατος και η συνοδεία Του μετέβησαν στο νεκροταφειακό ναό του Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος όπου αφ’ ενός ο Παναγιώτατος απευθύνθηκε στους Ουκρανούς πρόσφυγες και αφ’ ετέρου ετέλεσε τρισάγιο στους τάφους των τελευταίων Προκαθημένων της 

Εκκλησίας της Πολωνίας.


Επόμενος σταθμός της ιδίας ημέρας ήταν το Προεδρικό Μέγαρο όπου έγινε δεκτός από τον Εξοχ. κ. Andrzej Duda, Πρόεδρο της Πολωνίας και την Πρώτη Κυρία της χώρας. Μετά από τις δηλώσεις στους δημοσιογράφους ακολούθησε ιδιαίτερη συνάντηση του Παναγιωτάτου με το προεδρικό ζεύγος όπου είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις στα κρίσιμα θέματα των ημερών και ιδιαιτέρως στο προσφυγικό ζήτημα μετά την εισβολή των ρωσσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία και το κύμα προσφύγων 

ιδιαιτέρως στην Πολωνία.


Ακολούθησε επίσημο γεύμα όπου εκτός του Παναγιωτάτου και της συνοδείας του παρεκάθισαν και σύμβουλοι του Πολωνού Προέδρου και Υφυπουργοί της Κυβερνήσεως. Κατά την διάρκεια του γεύματος υπήρξε ανταλλαγή απόψεων για την σημερινή εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και τις συνέπειες αυτής στην περιοχή και σ’ ολόκληρο τον κόσμο με την ευχή και την ελπίδα να τερματιστεί ο πόλεμος και να επικρατήσει η πολυπόθητος ειρήνη.


ΠΗΓΗ:


Ιστοσελίδα “Ρομφαία”

ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ





ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

=====


-Λένε μερικοί: Δέν νηστεύουμε ὅταν βρισκόμαστε σέ μιά συγκέντρωση γιά νά μή στενοχωρήσουμε καί σκανδαλίσουμε κάποιους μέ τή στάση μας. Θά μᾶς σχολιάσουν. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός δέν εἶπε νά μή δείχνουμε ὅτι νηστεύουμε ὅπως οἱ 

ὑποκριτές Φαρισαῖοι; 

Ὁ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ: -Ὅταν νηστεύουμε, ὅπως κι ὅταν κάνουμε ὁποιαδήποτε καλή πράξη, πρέπει νά ἐνεργοῦμε μέ ταπεινό φρόνημα, ὡς «ἀχρεῖοι δοῦλοι», ὑπακούοντας στίς ἐντολές τῆς Ἐκκλησίας. Και τοῦτο ἀνεξάρτητα ἄν μᾶς βλέπουν ἤ δέν 

μᾶς βλέπουν οἱ ἄνθρωποι. 


Ὅπως δέν πρέπει νά ἐπιζητοῦμε τόν ἔπαινο τῶν ἀνθρώπων, ἔτσι δέν πρέπει καί νά φοβόμαστε τόν ψόγο καί τά σχόλιά τους ὅταν κάνουμε τό καθῆκον μας πρός τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. 


Δέν εἶναι σωστό νά ἐξαρτώμεθα στό θέμα αὐτό ἀπό τό ἐάν κάποιος στενοχωρηθεῖ 

«σκανδαλισθεῖ». 


Ἄν ἐμεῖς κάνουμε τό καθῆκον μας, ἡ εὐθύνη τοῦ σκανδαλισμοῦ βαρύνει τόν σκανδαλιζόμενο, ὁ ὁποῖος σέ τελευταία ἀνάλυση εἴτε δέν ἀναγνωρίζει τήν αὐθεντία τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας Του πάνω στή ζωή μας εἴτε προσπαθεῖ νά δικαιολογήσει τή δική του ἀδυναμία. 


Σκεπτόμαστε αὐτούς πού θά «σκανδαλισθοῦν», ὅταν μᾶς δοῦν νά νηστεύουμε καί δέν ὑπολογίζουμε αὐτούς πού θά μᾶς δοῦν νά μή νηστεύουμε, γνωρίζοντας ἐνδεχομένως τίς ἀρχές καί τά πιστεύω μας. 


Σ’ αὐτή τήν τελευταία περίπτωσηση ἡ εὐθύνη τοῦ σκανδαλισμοῦ βαρύνει ἐξ ὁλοκλήρου ἐμᾶς, διότι ἐμεῖς εἴμαστε οἱ παραβάτες τῆς ἐντολῆς. «Αὐτοί πού ἐνσυνείδητα παραθεωροῦν τό θέμα τῆς νηστείας, χωρίς νά ἔχουν λόγους ὑγείας, πολύ φοβᾶμαι ὅτι δέν ἐνδιαφέρονται πραγματικά 

γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς τους». 


Ἐξ ἄλλου ἄν αὐτή τή συλλογιστική τήν ἐπεκτείνουμε καί στίς ἄλλες ἐντολές τῆς Ἐκκλησίας, καταργοῦμε ὅλο τόν ἠθικό νόμο τοῦ Θεοῦ. Θέλω π.χ. νά πάω στήν Ἐκκλησία. Πάντοτε σχεδόν θά συναντήσω ἀνθρώπους στό δρόμο. Σκέπτομαι: «Ἄν μπῶ μέσα καί μέ δοῦν, ἄν εἶναι ἄθεοι καί ἀντίχριστοι θά ἐνοχληθοῦν καί θά ἐξοργισθοῦν. Ἄν εἶναι εὐσεβεῖς πιστοί, θά ποῦν: Τί καλός Χριστιανός! Πάει στήν Ἐκκλησία! Καί ὁ ἔπαινός τους θά μοῦ ἀφαιρέσει τήν ὠφέλεια τοῦ ἐκκλησιασμοῦ. Ἄς μήν πάω λοιπόν στήν Ἐκκλησία. Θά ἐκκλησιασθῶ ὅταν δέν θά μέ δεῖ κανείς». Κι ἔτσι πάει περίπατο ὁ ἐκκλησιασμός! Ποῦ ἀκούσθηκαν αὐτά; Ποιό Εὐαγγέλιο λέει τέτοια πράγματα;


ΠΗΓΗ:


Περιοδικό «Στῶμεν καλῶς» ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015 ΤΕΥΧΟΣ 41ο (ἀπό τό βιβλίο «ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ἀπό τή διδασκαλία τοῦ πατρός Ἐπιφανίου» - Ἔκδοσις Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζῆνος) 

Sunday, March 27, 2022

Α. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ,Ο ΠΟΥΤΙΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ;


 Ο ΠΟΥΤΙΝ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Δ΄

«Τὸ χρῶμα τῆς γάτας δὲν ἔχει σημασία, γιατὶ προέχει ἡ ἱκανότητά της νὰ πιάνει ποντίκια» Κινέζικη παροιμία


Τοῦ κ. Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

=====


Δ) Ὁ Ποῦτιν εἶναι ἐναντίον τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων;

Καὶ αὐτὴ ἡ θέση εἶναι παραπλανητικὴ καὶ ψευδής. Ὁ ἴδιος ὁ προκάτοχος καὶ νῦν θαυμαστὴς τοῦ Ποῦτιν Μιχαὴλ Γκορμπατσὼφ χαρακτήρισε μὲ τὸν ὅρο Ν.Τ.Π τὴν μεταψυχροπολεμικὴ ἐποχὴ καὶ τὸ πνεῦμα συνεργασίας τῶν δύο ὑπερδυνάμεων. Τί ἐπιθυμεῖ ἡ Ν.Τ.Π.; Τὴν ἀλλαγὴ λαῶν, τῶν κρατῶν ἐθνῶν, τῶν συνόρων τους, τῶν νομισμάτων τους, τῶν θρησκειῶν, τῶν πολιτισμῶν. Ποῦ δὲν συμμετέχει ἡ Ρωσία σὲ ὅλα αὐτά; Καὶ κοινὸ νόμισμα μὲ ἄλλα κράτη προωθεῖ, καὶ τὰ σύνορα κρατῶν παραβιάζει ἢ δέχεται τὴν παραβίασή τους (βλ. π.χ. Ἀφγανιστάν, Τσετσενία, Γεωργία, Συρία, Ἀρμενία καὶ τὴν εἰσβολὴ τῶν Τούρκων στὴν Β. Συρία κλπ.), καὶ τὸν οἰκουμενισμὸ ὑποστηρίζει καὶ προωθεῖ, καὶ στὸν Ο.Η.Ε. συμμετέχει καὶ μάλιστα στὸ Συμβούλιο Ἀσφαλείας, καὶ τὴν πολυπολιτισμικότητα, ὅπως εἴδαμε παραπάνω, ὑποστηρίζει κλπ. Γράφει ὁ John J. Mearsheimer, ὁ σύγχρονος κύριος ἑρμηνευτὴς καὶ ὑποστηρικτὴς τοῦ ἱστορικοῦ ρεαλισμοῦ στὸ δοκίμιό του μὲ τίτλο «Γιατί η Δύση φταίει για την κρίση στην Ουκρανία» (ἐδῶ) ἕνα ἄρθρο ποὺ ἀποδεικνύει, ὅτι κανεὶς νοήμων ἄνθρωπος δὲν ἀρνεῖται ὅτι ἡ Δύση εὐθύνεται τρομερὰ γιὰ τὴν σημερινὴ τραγικὴ κατάσταση στὴν Οὐκρανία, ἀλλὰ καὶ ἡ Ρωσία δὲν εὐθύνεται λιγότερο:

«Η κρίση εκεί δείχνει ότι η Realpolitik εξακολουθεί να είναι σχετική – και ότι τα κράτη που το παραβλέπουν το κάνουν με δικό τους κίνδυνο… Οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους θα έπρεπε να εγκαταλείψουν το σχέδιό τους για δυτικοποίηση της Ουκρανίας και αντ' αυτού να εργαστούν για να καταστήσουν τη χώρα ένα ουδέτερο κράτος μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας, όπως ήταν η Αυστρία κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Οι δυτικοί ηγέτες θα έπρεπε να παραδεχτούν ότι η Ουκρανία είναι πολύ σημαντική για τον Πούτιν για να υποστηρίξει ένα αντιρωσικό σύστημα εκεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι η μελλοντική ουκρανική κυβέρνηση πρέπει να είναι φιλορωσική ή κατά του ΝΑΤΟ. Αντίθετα, μια κυρίαρχη Ουκρανία δεν πρέπει να βρίσκεται ούτε στο ρωσικό ούτε στο δυτικό στρατόπεδο.

Για να επιτευχθεί αυτό, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους θα πρέπει να αποκλείσουν επίσημα την επέκταση του ΝΑΤΟ τόσο στη Γεωργία όσο και στην Ουκρανία. Η Δύση θα πρέπει επίσης να βοηθήσει στην εκπόνηση ενός σχεδίου οικονομικής διάσωσης για την Ουκρανία, που θα χρηματοδοτείται από κοινού από την ΕΕ, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τη Ρωσία και τις Ηνωμένες Πολιτείες - μια πρόταση που η Μόσχα σίγουρα θα καλωσόριζε δεδομένης της πίστης της σε μια ευημερούσα και σταθερή Ουκρανία. Επιπλέον, η Δύση θα πρέπει να περιορίσει σημαντικά τις προσπάθειές της να επηρεάσει τις κοινωνικές δομές στην Ουκρανία. Μια άλλη Πορτοκαλί Επανάσταση είναι απίθανο να υποστηριχθεί από τη Δύση… Η θλιβερή αλήθεια είναι ότι στο πλαίσιο των μεγάλων δυνάμεων η ἱσχύς προηγείται του δικαίου. Αφηρημένα δικαιώματα όπως η αυτοδιάθεση είναι σε μεγάλο βαθμό χωρίς νόημα όταν ισχυρά κράτη συγκρούονται με πιο αδύναμα. Είχε το δικαίωμα η Κούβα να συνάψει στρατιωτική συμμαχία με τη Σοβιετική Ένωση κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου; Οι ΗΠΑ είχαν σίγουρα διαφορετική άποψη και οι Ρώσοι αξιολογούν με παρόμοιο τρόπο την κίνηση της Ουκρανίας προς τη Δύση… Οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονται τη βοήθεια της Ρωσίας για να μετακινήσουν τον στρατιωτικό τους εξοπλισμό από το Αφγανιστάν μέσω ρωσικού εδάφους, να εξασφαλίσουν μια πυρηνική συμφωνία με το Ιράν και να σταθεροποιήσουν την κατάσταση στη Συρία. Η Μόσχα έχει βοηθήσει την Ουάσιγκτον και στους τρεις τομείς. Οι ΗΠΑ θα χρειαστούν επίσης τη ρωσική υποστήριξη για να περιορίσουν την ανερχόμενη Κίνα. Ωστόσο, η τρέχουσα πολιτική των ΗΠΑ απλώς οδηγεί τη Μόσχα και το Πεκίνο πιο κοντά».

Ἀπὸ τὶς παραπάνω ρεαλιστικὲς καὶ χωρὶς συναισθηματισμοὺς σκέψεις καταλαβαίνουμε ὅτι ὁ Ποῦτιν δὲν εἶναι ἐναντίον τῆς Ν.Τ.Π. ἀλλὰ ἐναντίον μία προσπάθειας ὑποβιβασμοῦ τῆς Ρωσίας ἀπὸ ὑπερδύναμη σὲ περιθωριακὴ δύναμη. Ἡ Ρωσία, ὅπως τόσο προφητικὰ προέβλεψε ὁ Θουκιδίδης καὶ ἐξέφρασε στὸ διάλογο Ἀθηναίων καὶ Μηλίων, λειτουργεῖ ὡς ὑπερδύναμη μὲ τὴν ἰσχὺ τοῦ δυνατοῦ καὶ πέρα ἀπὸ κάθε δίκαιο καὶ ὀρθό.

Αὐτὸ φαίνεται καὶ μὲ τὸ θέμα τῆς καταπληγωμένης καὶ καταπροδομένης Κύπρου, ὅπου ὁ «ὀρθόδοξος» καὶ «ἀντινεοταξίτης» Ποῦτιν τὰ βρίσκει μὲ τοὺς Τούρκους:

«“Η συμφωνία που συνήφθη στη Μόσχα στις 5 Μαρτίου μεταξύ των δύο ηγετών (Πούτιν και Ερντογάν) θα παράσχει την πολιτική και στρατιωτική υποστήριξη της κυβέρνησης, στο σχέδιο της Γαλάζιας Πατρίδας και της ΑΟΖ των κατεχομένων”, ανέφερε ο Τούρκος μεγαλο-δημοσιογράφος İLKER GÜVEN… και ο Αλεξάντερ Ντούγκιν, μέντορας του Πούτιν, μίλησε για “δικαιώματα” της Τουρκίας στην Α.Μεσόγειο» (ἐδῶ). Ἔτσι ἐνῶ οἱ δικοί μας «εἰδικοί» θὰ ὑμνοῦν τὸν Ποῦτιν (καὶ τὸν κάθε Ποῦτιν, Μπάϊντεν, Μέρκελ, Μακρόν κλπ.) αὐτὸς θὰ δώσει τὰ δικαιώματά μας στὸν Ἐρντογάν.

Τελικὰ καὶ μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἐπετείου διακοσίων χρόνων ἀπὸ τὴν ἐπανάσταση τοῦ 1821 μποροῦμε νὰ συμπεράνουμε, ὅτι ὡς Ἕλληνες μυαλὸ δὲν βάλαμε. Γιὰ μία ἀκόμη φορὰ βλέπουμε ξανθὰ γένη καὶ ἐπανάκτηση χαμένων ἐδαφῶν, χωρὶς μετάνοια, χωρὶς φόβο Θεοῦ, χωρὶς λογική. Γιὰ μία ἀκόμα φορὰ ζητουμε σωτῆρες, ἐκεῖ ποὺ δὲν πρέπει. Ὅπως καὶ μὲ τοὺς Ἁγίους, πράττουμε τὰ ἴδια μὲ τοὺς ἀγωνιστὲς τοῦ ’21, π.χ. τὸν Κολοκοτρώνη τὸν ὁποῖο ὑποτίθεται τιμοῦμε, ἀλλὰ δὲν μιμούμαστε:

«Κάποτε λοιπόν ρώτησαν και το θρυλικό γέρο του Μωριά, το Θεόδωρο Κολοκοτρώνη:

– Εσύ, στρατηγέ, είσαι αγγλόφιλος;

– Όχι, αποκρίθηκε εκείνος.

– Είσαι τότε γαλλόφιλος;

– Ούτε.

– Ε, θα ΄σαι φαίνεται ρωσόφιλος.

– Όχι, βέβαια.

– Μα τι είσαι τέλος πάντων;

Κι ο Γέρος του Μωριά με τη συνηθισμένη θυμοσοφία του απάντησε:

– Εγώ είμαι Θεόφιλος. Γιατί σαν το Θεό κανείς δεν αγαπάει την Ελλάδα».

ΠΗΓΗ:

Ιστολόγιο "Οικουμενισμός και Ορθοδοξία"

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ το 1908

 


ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ το 1908


(Βρέθηκε στο αρχείο του μετά την κοίμηση του)

=====


1.) Δεν αγαπώ το Θεό με όλη μου την ψύχη, την καρδιά και την διάνοια. Δεν έχω υπακοή στις εντολές του Κυρίου και δεν φυλάγω τις υποσχέσεις που έδωσα στο Βάπτισμα και στην κουρά μου ενώπιον του Θεού, των Αγγέλων, των Αγίων και των ανθρώπων.


2.) Δεν προσεύχομαι και δεν μελετώ με προσοχή. Στις ιερές Ακολουθίες και αγρυπνίες, ακόμη και την ώρα της Θείας Λειτουργίας, παρίσταμαι στο Ναό χωρίς φόβο, προσοχή και ευλάβεια. Πολλές φορές έχω απρεπείς, αισχρούς, ακάθαρτους και 

βλάσφημους λογισμούς.


3.) Δεν έχω μετάνοια αληθινή, ούτε πένθος ούτε δάκρυα. Δεν εξομολογούμαι καθαρά και με συντριβή καρδιάς. Ούτε έχω αίσθηση ότι η εξομολόγησή μου γίνεται ενώπιον του Παντογνώστη Θεού, που είναι πανταχού πάρων και γνωρίζει τα πάντα, και τους λογισμούς και τα βάθη της καρδιάς μου.


4.) Στο μυστήριο της Θ. Κοινωνίας προσέρχομαι αναξίως, χωρίς την πρέπουσα ετοιμασία, χωρίς φόβο Θεού, πίστη και αγάπη.


5.) Δεν αγαπώ τον πλησίον όπως τον εαυτό μου.


6.) Δεν έχω αγάπη ούτε τον πρέποντα σεβασμό στον πνευματικό μου πατέρα και στους προεστώτες του Μοναστηριού. Δεν έχω τέλεια υπακοή και εγκοπή του θελήματός μου.


7.) Είμαι υπερήφανος, αντίλογος, κενόδοξος, ανθρωπάρεσκος, φίλαυτος, φλύαρος. Αργολογώ, πολυλογώ, αστεΐζομαι και γελώ για ανόητα πράγματα, καταλαλώ, κατακρίνω, κατηγορώ, ψεύδομαι, συκοφαντώ, θυμώνω, οργίζομαι και μνησικακώ.


8.) Δεν έχω εγκράτεια, υπομονή, πραότητα, ταπείνωση. Είμαι κοιλιόδουλος, γαστρίμαργος, λαθροφάγος, ιδιόρρυθμος, ακατάστατος.


9.) Αμαρτάνω με όλες μου τις αισθήσεις (όραση, ακοή, γεύση, όσφρηση και αφή).


10.) Αμαρτάνω με λόγια και έργα, με τη θέληση μου και χωρίς αυτή, με γνώση ή άγνοια, με το νου μου και τη διάνοια. Είμαι αμελής και οκνηρός και για αυτό έχω πολλές φορές κακές και αισχρές επιθυμίες, άτοπους, αισχρούς ακάθαρτους, υπερήφανους λογισμούς.


Για αυτές τις αμαρτίες που εξομολογήθηκα, πάτερ, ενώπιον του Θεού και ενώπιόν σου, και για άλλες αναρίθμητες που από λήθη ή άγνοια παρέλειψα να εξομολογηθώ ζητώ από το Θεό συγχώρηση.


ΠΗΓΗ:


(Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου, Διδαχές πατρικές σελ. 265-266)


Saturday, March 26, 2022

Α. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ,Ο ΠΟΥΤΙΝ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Γ΄


 Ο ΠΟΥΤΙΝ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Γ΄

«Τὸ χρῶμα τῆς γάτας δὲν ἔχει σημασία, γιατὶ προέχει ἡ ἱκανότητά της νὰ πιάνει ποντίκια» Κινέζικη παροιμία


Τοῦ κ. Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

=====


Β) Ὁ Ποῦτιν εἶναι ἐναντίον τῆς Παγκοσμιοποίησης.

Αὐτὴ εἶναι ἡ δεύτερη θέση προβολῆς τοῦ ρώσου προέδρου ἀπὸ τοὺς ἐπίδοξους ἀναλυτές/ὑποστηρικτές: Ὅμως καὶ πάλι μεροληπτοῦν καὶ παραπληροφοροῦν. Ὁ γνωστὸς ρῶσος καὶ στὴν Ἑλλάδα πασίγνωστος διανοούμενος Ντοῦγκιν «Στη συνέντευξή του στην εφημερίδα ιδιοκτησίας Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ερωτάται γιατί χωρίζει στα βιβλία του τον Πούτιν σε "ηλιακό" και "σεληνιακό". Ο Ντούγκιν εξηγεί ότι ο "ηλιακός" Πούτιν είναι “ο Πούτιν της Μεγάλης Ευρασίας, ο πατριώτης και κυρίαρχος, εκείνος που σπάει την Δυτική μεταμοντέρνα εποχή και την παγκοσμιοποίηση”. 

Από την άλλη, ο "σεληνιακός" Πούτιν είναι εκείνος "που συμβιβάζεται με τη Δύση, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, το Νταβός και την Ατλαντιστική φιλελεύθερη ελίτ» (ἐδῶ). Ἄρα ὁ Ποῦτιν, σύμφωνα μὲ τὰ λόγια κάποιου ποὺ τὸν ξέρει πολὺ καλά, μπορεῖ πολλὲς φορὲς νὰ δείχνει ἕνα ἐναντίον τῆς παγκοσμιοποίησης πρόσωπο, πολλὲς φορὲς ὅμως εἶναι ὑπέρ της. Γιὰ νὰ καταλάβουμε τὰ παραπάνω καλύτερα ἂς δοῦμε, ποιοὺς χαρακτηριστικοὺς τομεῖς τῆς παγκοσμιοποίησης τηρεῖ καὶ προωθεῖ ἡ σημερινὴ Ρωσία του Ποῦτιν (γιὰ βιβλιογραφία καὶ ἄλλα στοιχεῖα βλ. ἐδῶ):

·         Ταυτόχρονη επικοινωνία σε ὁλόκληρο τὸν Πλανήτη


·         Συμμετοχὴ σὲ ὑπερσυνοριακές ὀργανώσεις. Η Ρωσία ἀνήκει στὸν Ο.Η.Ε., στὸ «Big Eight (G8), στὴν Κοινοβουλευτική Συνέλευση της Ασίας (Πρόκειται γιὰ μία δομὴ ποὺ ἱδρύθηκε τὸ 1999 ὡς ὀργανισμὸς ἀφιερωμένος στὴν ἐνίσχυση τῆς ειρήνης καὶ τῆς κοινοπολιτείας στὸν κόσμο. Ἐκτὸς ἀπὸ τὴ Ρωσία, ἡ συνέλευση περιλαμβάνει 40 ἀκόμη κράτη), στὸ Φόρουμ οἰκονομικῆς συνεργασίας Ασίας-Εἰρηνικοῦ. Τὸ APEC περιλαμβάνει 21 χῶρες, στὸ Ἀρκτικὸ Συμβούλιο, στὴν Εὐρασιατικὴ Οἰκονομικὴ Κοινότητα, στὸν Ὀργανισμὸ Συλλογικῆς Συνθήκης γιὰ τὴν Ἀσφάλεια (ἡ Ρωσία εἶναι μόνιμο μέλος τοῦ συμβουλίου, στὸν Ὀργανισμὸ γιὰ τὴν Ἀσφάλεια καὶ τὴ Συνεργασία στὴν Εὐρώπη. (57 χῶρες ἀπὸ τὴ Βόρεια Ἀμερική, Εὐρώπη καὶ τὴν Κεντρικὴ Ἀσία), Ὀργάνωση τῆς Οἰκονομικῆς Συνεργασίας τοῦ Εὐξείνου Πόντου, στὸ  Συμβούλιο τῶν κρατῶν τῆς Βαλτικῆς Θάλασσας. (ἀπὸ τὸ 1992 μὲ τὴ συμμετοχή καὶ τῆς Γερμανίας, τῆς Δανίας, τῆς Λετονίας, Λιθουανίας, Νορβηγίας, Πολωνίας, της Φινλανδίας, Σουηδίας Εσθονίας), Συμβούλιο τῆς Εὐρώπης, στὴν Κοινοπολιτεία Ἀνεξάρτητων Κρατῶν ἢ ΚΑΚ. Ἡ Ρωσία εἶναι ὁ τρίτος σὲ μέγεθος ἐμπορικὸς ἑταῖρος τῆς Ε.Ε. 



Εἶναι δυνατὸν ἕνα κράτος ποὺ συμμετέχει σὲ τόσους καὶ τέτοιου εἴδους ὀργανισμοὺς νὰ εἶναι ἐναντίον τῆς παγκοσμιοποίησης; Συνεχίζουμε μὲ τοὺς τομεῖς τῆς παγκοσμιοποίησης, στοὺς ὁποίους συμμετέχει ἡ Ρωσία:

·         διαχείρηση κεφαλαίων καὶ ἐπιχειρήσεων ὁπουδήποτε στον κόσμο

·         συμμετοχὴ στὴν παγκοσμιοποίηση τῶν ἀγορῶν καὶ τῶν οικονομικῶν οἴκων

·         ἀνάπτυξη πολυεθνικῶν ἑταίρων καὶ ἐγκαθίδρυσή τους στὸ ρωσικὸ κράτος

·         ἀνάπτυξη πολυπολιτισμικοῦ κράτους καὶ συνείδησης (τὸ εἴδαμε στὰ διαγγέλματα τοῦ Ποῦτιν γιὰ τὶς μουσουλμανικὲς καὶ βουδιστικὲς γιορτές)

·         κοινὴ ἀντιμετώπιση μέσῳ μυστικῶν ὑπηρεσιῶν τῆς παγκόσμιας τρομοκρατίας

·         συμμετοχὴ σὲ παγκόσμια προγράμματα, π.χ. διαστήματος, αθλητισμοῦ κλπ.



Ἡ Ρωσία δὲν εἶναι, λοιπόν, ἐναντίον τῆς παγκοσμιοποίησης, οὔτε θὰ μποροῦσε ὡς ὑπερδύναμη νὰ εἶναι. Ἡ Ρωσία εἶναι ἐναντίον τοῦ συγκεκριμένου τρόπου παγκοσμιοποίησης καὶ προτείνει ἕναν διαφορετικό, στὸν ὁποῖο ἡ ἴδια ὡς ὑπερδύναμη θὰ παίζει κυριότερο καὶ πιὸ δυναμικὸ καὶ σύμφορο γι’ αὐτὴ τρόπο. Γι' αὐτὸ καὶ συνεργάζεται μὲ τὴν Ἰνδία καὶ τὴν Κίνα, τοὺς κύριους μοχλοὺς προώθησης καὶ στήριξης τῆς παγκοσμιοποίησης, (πρέπει πάλι νὰ τονιστεῖ, ὅτι καὶ τὰ δύο κράτη εἶναι παντελῶς ἀντιχριστιανικά). Ὡς γάτα λοιπόν, ὁ Ποῦτιν ἄλλαξε χρῶμα ἀλλὰ συνεχίζει νὰ κυνηγάει ποντίκια. 

Αὐτὸ τὸ ἀπέδειξε ὁ πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος δηλώνοντας ἤδη ἀπὸ τὸ 2011: «μόνο ἕνας ἑνωμένος ρωσικὸς κόσμος μπορεῖ νὰ γίνει ἕνας ἰσχυρὸς παγκόσμιος παράγοντας διεθνοῦς πολιτικῆς, ἰσχυρότερος ἀπὸ κάθε πολιτικὴ συμμαχία» (ἐδῶ σελ. 53). Ἀκόμα καὶ στὸ θέμα τοῦ ἐμβολίου ἡ Ρωσία ἀκολούθησε καὶ συμμετεῖχε στὴν παγκόσμια τακτικὴ ἐπιβολῆς ἑνὸς ἐμβολίου γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τοῦ Κορονοϊοῦ. Θὰ μποροῦσε λοιπόν, κανεὶς νὰ ὑποστηρίξει ὅτι ἡ Ρωσία δὲν εἶναι ἐναντίον τῆς παγκοσμιοποίησης, ἀλλὰ ἐναντίον μίας παγκοσμιοποίησης χωρὶς τὸν ἡγεμονικὸ ρόλο της ὡς ὑπερδύναμη.

Πάλι ὁ Ντοῦγκιν δίνει τὴν ἀπόδειξη γι’ αὐτὴ τὴν θέση. Λέει ὁ γνώστης τοῦ Ποῦτιν καὶ ἀναλυτὴς τῆς πολιτικῆς του:

«Η Θεωρία του Πολυπολικού Κόσμου και η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία, και επίσης ο Ευρασιανισμός είναι περιγράμματα μιας κατά πολύ ευρύτερης και εκτεταμένης ιδεολογίας, που κατευθύνεται εναντίον της δυτικής ηγεμονίας και προκαλώντας την φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και την αμερικανική στρατηγική κυριαρχία....Οπωσδήποτε, η Ρωσία ως εθνικό Κράτος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τη Δύση. Αλλά ως εφαλτήριο η Θεωρία του Πολυπολικού Κόσμου και της τέταρτης Πολιτικής Θεωρίας αλλάζει τη σημασία της. Δείκτης είναι η πολιτική της Ρωσσίας στον μετασοβιετικό χώρο και η αποφασιστικότητα στην σύναψη μη δυτικών συμμαχιών. Ο Πούτιν δοκιμάζει αυτό το εννοιολογικό δυναμικό ακόμη πολύ δειλά… Γι’ αυτό χρειάζονται άλλες ιδεολογίες στην πολιτική, εκτός του πλαισίου του διεκδικούντος παγκόσμια κυριαρχία φιλελευθερισμού (=τρίτος ολοκληρωτισμός) και των αποτυχημένων εναλλακτικών του (κομμουνισμός και φασισμός)...» (ἐδῶ).

Ὁ Ποῦτιν δὲν εἶναι λοιπόν, ἐναντίον τῆς Παγκοσμιοποίησης ἀλλὰ ἐπιδιώκει ἕνα ἄλλο μοντέλο ἐφαρμογῆς καὶ λειτουργίας της.

ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ,Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

 

Μέγας Αντώνιος: 

Ο θάνατος όταν κατανοηθεί από τους ανθρώπους, είναι αθανασία. 


Δεν τον κατανοούν όμως οι αμαθείς. 


Γι' αυτούς είναι θάνατος. 


Και οπωσδήποτε δεν πρέπει να φοβόμαστε αυτό τον θάνατο, αλλά την απώλεια της ψυχής (ψυχικός θάνατος), που είναι η άγνοια του Θεού. 


Αυτό είναι το φοβερό για την ψυχή.


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ: Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΛΕΜΟ


 ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ: Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΛΕΜΟ

=====


Στην ομιλία του σήμερα ο Παναγιώτατος, επεσήμανε ότι η ειρήνη σήμερα είναι βαθύτατα τραυματισμένη στη μαρτυρική Ουκρανική γη. 

“Γι᾽ αυτό και εμείς ήλθαμε απόψε για άλλη μια χρονιά εδώ για να προσκυνήσουμε την αγνή κόρη της Ναζαρέτ, και για να απευθύνουμε προς αυτήν και μία ιδιαίτερη παράκλησι: να τερματίση τον αποτρόπαιο πόλεμο στην Ουκρανία και όλες τις συμφορές που αυτός έχει επισωρρεύσει, να υπερμαχήση του ευσεβούς Ουκρανικού λαού, να τον θέση υπό την θείαν Σκέπην της και να τον εξαγάγη εις αναψυχήν, ύστερα από την αβάστακτη αυτή δοκιμασία που βιώνει επί ένα ολόκληρο μήνα.

Απόψε ενώνουμε τις προσευχές μας για να φθάση το μήνυμα του Ευαγγελισμού, αυτή η φωνή αισιοδοξίας και ελπίδος, αυτή η προκήρυξι χαράς και παρηγορίας, η καλή αγγελία της ευδοκίας του Θεού, στη ματωμένη Ουκρανία που τόσο πολύ το έχει ανάγκη.

Και είμαστε βέβαιοι ότι η Θεομήτωρ μπορεί να το κάνη, διότι εισακούεται από τον Υιό της, διότι έχει παρρησία παρ᾽ Αυτώ, διότι του έδωσε σάρκα και τον έφερε στο κέντρο του δράματος της ιστορίας μας, για να μας λυτρώση”.


ΠΗΓΗ:


Ιστοσελίδα "Ρομφαία"

Friday, March 25, 2022

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

 

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ

=====


Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τὸ κεφάλαιον 

καὶ τοῦ ἀπ' αἰῶνος μυστηρίου ἡ φανέρωσις· 

ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, Υἱὸς τῆς Παρθένου γίνεται 

καὶ Γαβριὴλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. 

Διὸ καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ, τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· 

χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.


Wednesday, March 23, 2022

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

 


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Πολυσήμαντη η είδηση για την αποστολή πρόκλησης του Προέδρου της Πολωνίας στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο για να επισκεφθεί την Πολωνία και να ευλογήσει τα εκατομμύρια των ορθοδόξων Ουκρανών που κατέφυγαν ως πρόσφυγες 

στην Πολωνία.


Από την σχετική ειδησεογραφία και επιστολή της Ιεράς Συνόδου της Πολωνίας μαθαίνουμε, επίσης, ότι προηγήθηκε επιστολή του Προκαθημένου της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Πολωνίας, Μακαριώτατου Μητροπολίτου Βαρσοβίας κ. Σάββα, προς τον Μακαριώτατο Προκαθήμενο της Ρωσσικής Εκκλησίας Πατριάρχη Κύριλλο, με την οποία τον παρότρυνε να ασκήσει την επιρροή του προς τον Πρόεδρο Πούτιν για 

να τερματίσει την εισβολή 

στην Ουκρανία.


Μια παραπλήσια κίνηση έκανε πριν λίγες μέρες και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Ελλάδος κ. Ιερώνυμος προς τον Πατριάρχη Κύριλλο. Μια κίνηση η οποία δημιούργησε πολύ θετική εικόνα για τον Μακαριώτατο Ελλάδος.


Παρόλον ότι δεν ανακοινώθηκε ακόμη το πρόγραμμα της επίσκεψης του Παναγιώτατου οίκοθεν νοείται ότι θα υπάρξει συλλείτουργο Οικουμενικού Πατριάρχη και Μητροπολίτου Βαρσοβίας κατά το οποίο θα μνημονευθούν όλοι οι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι εν οις φυσικά και ο Μακαριώτατος Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης 

Ουκρανίας κ. Επιφάνιος.


Είναι προφανές ότι από μόνο του το γεγονός είναι σημαντικό, αλλά η σπουδαιότητά του προπαντός θα αναδειχθεί ακόμη πιο περίτρανα, αν θα υπάρξουν παρόμοιες πρωτοβουλίες από Προέδρους άλλων Σλαβικών χωρών και Προκαθημένους άλλων Σλαβικών Εκκλησιών.


Φαίνεται ότι πιστοί στον Πούτιν και στον Κύριλλο θα παραμείνουν μέχρι τέλους η Σερβία και η Αντιόχεια για ευνόητους λόγους που δεν έχουν να κάνουν τίποτε με τους Ιερούς Κανόνες και την Ορθόδοξη πίστη.