Monday, August 31, 2020

ΕΤΣΙ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ


ΕΤΣΙ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είπε, σε κήρυγμά του, που διαβάσαμε στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”:

“Τους τελευταίους καιρούς, πολλά σύννεφα ήρθαν πάνω από την Πατρίδα μας. 

Είτε σημεία καταστροφών είναι, είτε πανδημίες, είτε επιβουλές εχθρών υπάρχουν, έχουμε τόσες δυσκολίες. 

Μην νομίσουμε ότι και εμείς δεν είμαστε υπεύθυνοι για όλα αυτά, με τα αμαρτήματά μας και την αποστασία μας. 

Γι’ αυτό η καλύτερη ευχή για την εορτή σήμερα είναι αυτή του Αγίου Κοσμά: “αν είμαστε αμαρτωλοί, τώρα να μετανοήσουμε”. 

Γιατί αν μετανοήσουμε, τότε και μόνο θα έρθει η Χάρις του Θεού σε μας, τότε και μόνο θα στείλει ο Θεός τις δωρεές του, τότε μόνο θα σκεπάσει την Ελλάδα μας και θα την περισώσει, τότε και μόνο θα φύγουν όλοι οι κίνδυνοι, γιατί μόνο ο Παντοδύναμος Θεός και η μεγάλη Μητέρα η Παναγία μας, θα μπορέσουν αυτή την δύστυχη Πατρίδα, την τόσο ευεργετημένη από το Θεό, να σώσουν. 

Μακάρι να γίνει σε όλους μας βίωμα η μετάνοια.”

Επιτέλους! 

Ακούσαμε κήρυγμα μετανοίας από χείλη αρχιερέως. 

Τον τελευταίο καιρό ακούμε -κατά το πλείστον- λοιμωξολογίες, ψυχαναλύσεις, γεωστρατηγικές αναλύσεις, Μακρακισμούς, καταστροφολογίες, προφητολογίες, τρομολαγνείες, φαιδρότητες, Γεροντολογίες, "μασκολογίες", οικολογικούς αναστοχασμούς, συνωμοσιολογίες, πολιτικολογίες και παρανοϊκές τοποθετήσεις.

Ένα μόνον -συνήθως- λείπει από το κήρυγμα πλείστων όσων Ιεραρχών: Το κήρυγμα της μετανοίας.

Λες και υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να κάνουμε -κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί- εκτός από την συνεχή μετάνοια μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο της επίγειας ζωής μας.

Πάντοτε στην ζωή της Εκκλησίας, οποτεδήποτε συνέβαιναν συμβατικές επιφορές -τουτέστιν πόλεμοι, πανδημίες, θεομηνίες-, οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης αυτό ακριβώς έκαναν: Καλούσαν τον λαό του Θεού σε μετάνοια για να εξασφαλιστεί το έλεος του Θεού και η σωτηρία του λαού.

Αλλά και σε όλη την δισχιλιετή ζωή της Εκκλησίας, όποτε έπλητταν συμφορές τους πιστούς, οι κληρικοί και οι μοναχοί έστρεφαν τους πιστούς στον πόλεμο εναντίον των παθών και στον αγώνα της μετανοίας.

Τις τελευταίες δεκαετίες, όμως, η αρνητικά καταλυτική επίδραση της Νεορθοδοξίας κατόρθωσε να μεταστρέψει το κήρυγμα της μετανοίας σε ψυχολογία, κοινωνιολογία, πολιτικολογία και στοχασμό.

Να ευχαριστήσουμε θερμά τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ακαρνανίας Κοσμά γιατί έθεσε το θέμα στις σωστές του βάσεις καθώς και για τους αγώνες του εναντίον του Οικουμενισμού και των άλλων αιρέσεων.

ΟΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΑΝΟ




ΟΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΟΥ π. ΛΙΒΥΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΑΝΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Εκ γαρ στόματος κοράκου.

Τι καλύτερο μπορεί κάποιος να περιμένει από τον κουλτουριάρη και Νεορθόδοξο π. Χαράλαμπο Παπαδόπουλο, που αυτοαποκαλείται π. Λίβυος;

"Τα πάντα είναι δρόμος προς τον Χριστό", λέγει ο αθεολόγητος π. Λίβυος στον κληρικό π. Ανδρέα Κονάνο που αυτοκαθαιρέθηκε, και τον ενθαρρύνει έτσι στην οδό της απωλείας.

Δεν έτυχε να πληροφορηθεί ο π. Λίβυος ότι η μόνη οδός προς τον Κύριο είναι η οδός της μετανοίας;

"Εύρον καγώ την οδό διά της μετανοίας" δεν λέμε στην επιμνημόσυνη Ακολουθία, π. Χαράλαμπε;

Αλλά τι κάθομαι και ρωτώ;

Λες και δεν γνωρίζω ότι οι Νεορθόδοξοι ποτέ δεν μιλούν για μετάνοια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΘΕΟΣ


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΘΕΟΣ

Του π. Αθανάσιου Μυτιληναίου
=====

Οι άθεοι εξαπολύουν διωγμό εναντίον των Χριστιανών.

Γιατί;

Γιατί απλούστατα δεν υπάρχει απόλυτος άθεος.

Δεν υπάρχει απόλυτος άθεος, ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος να πιστεύει. Μας έκανε ο Θεός για τον εαυτόν του.

Είναι μία έφεσις του αντιτύπου προς το πρωτότυπον, αυτό δεν ξεριζώνεται, αυτό είναι μέσα στην κατασκευή μας, μέσα σ’ αυτήν την υφή μας.
Έτσι εκείνος που διακηρύσσει ότι είναι άθεος, στην πραγματικότητα, στο υποσυνείδητό του, διατηρεί έναν φόβο και όταν βλέπει ότι απηλλάγη από τον φόβον αυτόν, χαίρει, και ασκεί τον διωγμόν ακριβώς για να απαλλαγεί από τον φόβον.
Αυτή είναι η ψυχολογία του αθέου ανθρώπου.

Ο άθεος δεν δίδει εσχατολογική διάσταση στην ιστορία.

Η ιστορία υπήρχε και θα υπάρχει πάντοτε, δεν υπάρχει τέλος του κόσμου, τέλος της δημιουργίας δια τον άθεον.

Αυτό είναι το πρώτο λάθος του αθέου, και το δεύτερο λάθος, η πραγματικότητα της αναστάσεως των νεκρών.

Εάν μου πείτε δεν το πιστεύουν, μα και το πρώτο δεν πιστεύουν αλλά είναι τα δυο τεράστια λάθη τους.

Πάντως όλες οι ενέργειες των αθέων κινούνται με προοπτική την διαγραφή αυτών των δύο.

Η ανάστασις γι’ αυτούς όταν θα γίνει θα είναι η μεγαλύτερα έκπληξις.

Γι’ αυτό θα εκπλαγούν όταν στην τηλεόραση, πάλι αγαπητοί μου, θα ιδούν τους δύο προφήτας να ανασταίνονται.

Διότι ενώ θα τους βλέπουν στην τηλεόραση πεθαμένους, πεταμένους, εκεί ξαφνικά - διότι ο Θεός τα έχει έτσι προνοήσει, να είναι κολλημένα τα μάτια τους εις την τηλεόραση για να το δουν - κι εκεί ξαφνικά θα ιδούν τους δύο προφήτας, ενώ θα πίστευαν ότι θα είχαν βρωμίσει, να στέκονται στα πόδια τους όρθιοι.
Φοβερό.

Η μεγαλύτερα έκπληξη που θα μπορούσε να υποστεί ένας άθεος..

ΠΗΓΗ:

Απόσπασμα από την 46η ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης. “Ιερά Αποκάλυψις”. π. Αθανάσιος Μυτιληναίος,

“Πᾶνος”,


Ιστολόγιο “Κύριος Ιησούς Χριστός 3”

ΑΘΗΝΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ



ΑΘΗΝΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
=====

Ενώ έφευγε ο όσιος γέροντας Ευμένιος από το Λοιμωδών Νόσων για τον Ευαγγελισμό, για την τελευταία νοσηλεία του, στο δρόμο ευλογούσε την Αθήνα κι έλεγε: «Ωραία που είναι η Αθήνα! Ευλογημένη Αθήνα!» Ευλογούσε τους δρόμους, την Ομόνοια, την Αγορά, την Μητρόπολη, την Βουλή, όλη τη πόλη!...

Ω Αθήνα μου αγιασμένη! 

Ω πολύβουη αγία έρημος Αθήνα! 

Ω αρχοντική Αθήνα, ταπεινή, που ενώ έβγαλες τόσους μεγάλους σύγχρονους αγίους που συνέχισαν την Αγιότητα της αγίας Φιλοθέης, έγινες τόπος αγιασμού του 20ου και του 21ου αιώνα, αλλά και πιο πριν (Άγιος Ιερόθεος, άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης, άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, Μέγας Βασίλειος, άγιος Εφραίμ ο Μεγαλομάρτυρας, οσία Φιλοθέη, άγιοι 179 οσιομάρτυρες της Ιεράς Μονής Ταώ Πεντέλης, όσιος Κλήμης του Σαγματά, άγιος Μιχαήλ Πακνανάς, άγιος Νικόλαος Πλανάς, άγιος Νεκτάριος, άγιος Νικηφόρος Λεπρός, άγιος Πορφύριος...)

Πολλούς αγίους ανέθρεψες Αθήνα μου και έχεις στα σωθικά σου! Η Παράδοση συνεχίζεται. 

Άνοιξε την πόρτα του 20ου αιώνα ο άγιος Νεκτάριος, αλλά την περπάτησαν πολλοί μεγάλοι άγιοι και ακόμη περισσότεροι μυστικοί...

Την περπατούν και σήμερα μυστικοί διάδοχοι του Αγίου Πνεύματος!..

Ναι! Κι όμως...

Υπάρχουν διαμερίσματα - κελιά κι ησυχαστήρια - σε πολυκατοικίες, που γνέθουν μυστικά τις νύχτες το νήμα της Ζωής...

Αθέατοι ησυχαστές, άνδρες και γυναίκες, που αναπαύουν τον Θεό, όντας «πτωχοί τω Πνεύματι» και υπήκοοι της Βασιλείας των Ουρανών...

ΠΗΓΗ:

Ιστολόγιο "Τρελογιάννης"

Sunday, August 30, 2020

Ο π. ΚΟΝΑΝΟΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΛΩΣ ΕΙΔΩΛΟ, ΑΛΛΑ Ο "ΜΙΚΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ"!!!


Ο π. ΚΟΝΑΝΟΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΛΩΣ ΕΙΔΩΛΟ, ΑΛΛΑ Ο “ΜΙΚΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ”!!!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πρόσφατα, ανάρτησα άρθρο, το οποίο επέγραψα "Μόνον ο π. Ανδρέας Κονάνος φταίει για τον αποσχηματισμό του";

Στο άρθρο αυτό προσπάθησα να επισημάνω τις ευθύνες όλων μας όταν ειδωλοποιούνται -συνηθέστατα ανάξιοι ή και κακόδοξοι- κληρικοί.

Αλλά δεν περίμενα ότι η ειδωλοποίηση θα έφτανε στον βαθμό που δείχνει η φωτογραφία της ανάρτησης που προτάσσεται της ανάρτησης. 

Η κιτρινοφυλλάδα "Ελεύθερη ώρα", χαρακτήρισε, μετά τον αυτοαποσχηματισμό του, τον π. Ανδρέα Κονάνο ως "μικρό Χριστό"!!!!!!!

Έλεος πια! 

Βάλτε όρια στην αρρώστια σας παιδιά.!

Αν μάλιστα προσεχώς ο "μικρός Χριστός" (άκου βλασφημία!) προχωρήσει σε μια ενέργεια, όπως πληροφορούμαι, που θα αποδειχτεί πραγματικό ηφαίστειο, τότε όντως ο π. Ανδρέας Κονάνος θα αποδειχθεί "μικρός Χριστός"!!!

Αυτές τις αθλιότητες προσφέρει η ειδωλοποίηση κληρικών, οι οποίοι, αντί να συνδέουν τους πιστούς με τον Χριστό, τους συνδέουν με τον εαυτό  τους.

ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ ή “ΚΟΡΟΔΟΙΟΣ”;


ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ ή “ΚΟΡΟΔΟΙΟΣ”;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε ρεπορτάζ, αναφορικά με τα τελευταία δεδομένα που αφορούν την πανδημία του κορωνιού.

Τα στοιχεία είναι ατράνταχτα και άκρως απογοητευτικά.

Ο πλανήτης γονάτισε κυριολεκτικά. 

Σε πολλούς τομείς η Ιστορία της ανθρωπότητας άλλαξε για πάντα.

Οι θάνατοι της πανδημίας πλησιάζουν το εκατομμύριο. 

Τα κρούσματα ξεπέρασαν τα 25 εκατομμύρια.

Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής.

Οι ειδικοί, αλλά και οι πολιτικοί ηγέτες, τρέμουν τις επιπτώσεις που θα προκαλέσει ένα νέο κύμα της πανδημίας το Φθινόπωρο.

Και όμως! 

Εξακολουθούν πολλοί να ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει πανδημία κορωνοιού. 

Είναι “κοροδοιός”, όπως τον αποκαλούν.!!!

Να μπεις σε συζήτηση μαζί τους; 

Παντελώς ανώφελο. Σκέτη ματαιοπονία.

Όσο μπορείς να πείσεις τους τρόφιμους του “Δρομοκαίτειου”, για κάποιο θέμα που έχουν εμμονή, άλλο τόσο μπορείς να πείσεις όσους αρνούνται την πανδημία του κορωνοιού.

Άλλωστε πολλοί από αυτούς είναι ολοφάνερο ότι πρόκειται για παρανοικά άτομα.

Αν το θανατικό ενός σχεδόν εκατομμύριου ανθρώπων και πολλαπλάσιου αριθμού ασθενών στην εντατική, σε καταστολή, δεν τους πείθει, θα πειστούν με τα οποιαδήποτε λογικά επιχειρήματα;

Μιλούμε κυριολεκτικά για παρανοϊκές καταστάσεις.

Αυτό που με θλίβει πραγματικά είναι ότι ορισμένοι από αυτούς τους παρανοϊκούς και ιδεοληπτικούς είναι πιστά μέλη της Εκκλησίας, τα οποία, με την στάση τους, δυσφημούν την πίστη μας.

Το ακόμη πιο λυπηρό, είναι ότι η Ιεραρχία δεν επιλαμβάνεται του θέματος, με την δέουσα αυστηρότητα, και αφήνει αυτούς τους παρανοϊκούς και τους ιδεοληπτικούς να δημιουργούν αρνητικές επιπτώσεις στην συνείδηση των πιστών.

ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ: ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ 25 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΤΟΥΣ 842.915!!!



ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ: ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ 25 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΤΟΥΣ 842.915!!!
=====

Περισσότερα από 25 εκατομμύρια κρούσματα κορωνοϊού έχουν καταγραφεί επισήμως σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά στην αμερικανική ήπειρο, σύμφωνα με απολογισμό των πρακτορείων AFP και Reuters βάσει των διαθέσιμων στοιχείων που υπάρχουν μέχρι σήμερα Κυριακή στις 07:20 ώρα Κύπρου.

Συνολικά τουλάχιστον 25.029.250 κρούσματα της Covid-19 έχουν εντοπιστεί επισήμως σε όλο τον κόσμο και 842.915 θάνατοι.

Σχεδόν 4 στα 10 κρούσματα έχουν καταγραφεί στις ΗΠΑ και τη Βραζιλία, τις δύο χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο: 5.960.652 κρούσματα και 182.760 θάνατοι στις ΗΠΑ και 3.846.153 κρούσματα και 120.262 θάνατοι στη Βραζιλία.

Ο ρυθμός εξάπλωσης της πανδημίας μοιάζει να σταθεροποιείται παγκοσμίως, με ένα εκατομμύριο νέα κρούσματα να καταγράφεται κάθε τέσσερις ημέρες από τα μέσα Ιουλίου.

Χρειάστηκαν 94 ημέρες από την ανακοίνωση από την Κίνα του πρώτου επίσημου κρούσματος Covid-19 για να φτάσουν οι μολύνσεις το ένα εκατομμύριο σε παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια, σε 149 ημέρες ξεπεράστηκε το όριο των 12,5 εκατομμυρίων, στις 11 Ιουλίου. Μέσα σε ενάμιση μήνα ο αριθμός των καταγεγραμμένων κρουσμάτων κορωνοϊού έχει διπλασιαστεί.

Αφού επλήγη πρώτη από την πανδημία, η Ασία είναι ξανά η ήπειρος όπου την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν τα περισσότερα νέα κρούσματα (570.819), εκ των οποίων περισσότερα από τα 8 στα 10 στην Ινδία.

Ακολουθούν η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική, με 55.238 νέες μολύνσεις τις τελευταίες επτά ημέρες, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ (296.503), η Ευρώπη (221.670), η Μέση Ανατολή (80.966), η Αφρική (59.688) και η Ωκεανία (1.670).

Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική 7.222.153 κρούσματα, ενώ ακολουθούν ΗΠΑ και Καναδάς με 6.088.321, η Ασία (5.060.936), η Ευρώπη (3.911.286) και η Μέση Ανατολή (1.479.598).

Εξάλλου σήμερα η Ινδία ανακοίνωσε ότι κατέγραψε 78.761 νέες μολύνσεις από Covid-19 τις τελευταίες 24 ώρες, νέο αρνητικό, παγκόσμιο ρεκόρ.

Το προηγούμενο ρεκόρ είχε καταγραφεί στις 17 Ιουλίου στις ΗΠΑ, με 77.638 νέα κρούσματα.

Η Ινδία είναι η χώρα όπου εντοπίστηκαν και τα περισσότερα κρούσματα την προηγούμενη εβδομάδα, 488.271.

Στο μεταξύ, ο ρυθμός εξάπλωσης της Covid-19 εκτοξεύθηκε τις τελευταίες επτά ημέρες στην Αργεντινή (+35%), η οποία πέρασε χθες Σάββατο το όριο των 400.000 κρουσμάτων.

Σε άνοδο είναι ο ρυθμός εξάπλωσης στην Ινδία (+9%), ενώ μειώνεται στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Κολομβία.

ΠΗΓΗ: 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ, ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΑΡΗ, ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΣΜΑ-ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
___________

Νεκτάριου Πάρη, Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου, Αναπληρωτή Καθηγητή ΠΑΜΑΚ, Το Εκκλησιαστικό Άσμα-Πατερικές θέσεις, έκδ. Κ. και Μ. Αντ. Σταμούλη, Θεσσαλονίκη 2018, σσ. 233.

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο μελετητής των περιεχομένων του μετά χείρας  πονήματος του Πανοσιολογιώτατου αντιλαμβάνεται με την πρώτη το εύρος, αλλά και το βάθος των γνώσεων του συγγραφέα στον παρόντα τομέα. Όπως είναι φανερό εξετάζει με επιστημονική επάρκεια και διαχρονικά το αναπόσπαστο αυτό μέρος της χριστιανικής λατρείας εκ των απαρχών άχρι του νυν. Σταχυολογώντας μερικές από τις θέσεις του βιβλίου στεκόμαστε στο πολυσυζητημένο θέμα της χρήσεως μουσικών οργάνων στη λατρεία. 

Ο συγγραφέας σημειώνει τα πιο κάτω: 
“Επιτρέπουν οι Πατέρες τη χρήση ενός μόνο μουσικού οργάνου, του ανθρωπίνου σώματος. Στη θέση των μουσικών οργάνων προτείνονται συμβολικά όργανα. Έτσι ψαλτήριο είναι  η ανθρώπινη γλώσσα, ενώ κιθάρα το στόμα που κρούεται από το Άγιο Πνεύμα ως πλήκτρο. Κύμβαλο είναι τα κρουόμενα χείλη και πλήκτρο όχι οποιονδήποτε μουσικό όργανο αλλά η γλώσσα κάθε πιστού και μάλιστα όταν λέει όσα αρμόζουν με το χριστιανικό ήθος”. 

Στην εκκλησία προσευχόμαστε. Δεν πάμε για να απολαύσουμε μουσική. Τα άψυχα όργανα δεν προσεύχονται. Αναφορικά με τη συμμετοχή των γυναικών στην ψαλμωδία μαθαίνουμε ότι ο αιρεσιάρχης Παύλος ο Σαμοσατεύς “αναθέτει την ψαλμωδία των ύμνων του σε γυναικείους χορούς, πράγμα το οποίο δεν μένει απαρατήρητο από τη Σύνοδο της Αντιόχειας που συνήλθε το 268  για να καταδικάσει τις κακοδοξίες του”. 

Αυτό, μας πληροφορεί ο συγγραφέας, πράττουν και τον 4ο αιώνα οι αιρετικοί Βαρδασάνης και Αφθόνιος. 

Σημειώνει δε ενδεικτικά: “Στην πράξη η Εκκλησία γνώρισε τη γυναίκα ως μέλος της λατρευτικής συνάξεως, μόνο ως συνυπηχούσα και υποψάλλουσα, ουδέποτε ως ψάλτρια και προεξάρχουσα της ψαλμωδίας, εκτός μεμονωμένων ειδικών περιστάσεων. Πολύ νωρίς διακρίθηκε στην αρχαία Εκκλησία η τάξη των ψαλτών”. 

Μας ξένισε, όμως, μια θέση του Καθηγητή του ΑΠΘ κ. Θεόδωρου Γιάγκου σχετικά με το θέμα αυτό. Ο κύριος Καθηγητής επιμένει ότι στο corpus των ιερών κανόνων δεν υπάρχει έμμεση ή άμεση απαγόρευση για την ψαλμωδία των γυναικών. 

Τονίζει μάλιστα ότι ο Ο΄(70ος) κανόνας της Στ΄ Οικουμενικής Συνόδου ουδεμία σχέση έχει με την ψαλμωδία των γυναικών. Αν είναι, όμως, έτσι τα πράγματα γιατί ο Κανόνας αυτός σημειώνει επί λέξει: «Μη εξέστω ταις γυναιξίν εν τώ καιρώ της θείας λειτουργίας λαλείν, αλλά κατά την φωνήν  Παύλου του αποστόλου σιγάτωσαν»; 

Για ποιο λόγο ο Λγ΄ (33ος) κανόνας της ίδιας Οικουμενικής Συνόδου αναφέρει ότι ο μη χειροθετημένος ψάλτης ή αναγνωστης αφορίζεται; 

Η Εκκκλησία χειροθετεί ψαλτριες ή αναγνώστριες; Τα πραγματα είναι απλά: Ότι κι αν ειπώθηκε από οιονδήποτε τον τελικό λόγο στην Εκκλησία τον έχει η Οικουμενική Σύνοδος που αποτελεί το αλάθητο στόμα της Εκκλησίας και της οποίας το κύρος είναι διαχρονικό κι αδιαπραγμάτευτο. Το να τρέχει κάποιος ασθμαίνων πίσω από το άρμα του εκκοσμικευμένου φεμινισμού δεν ωφελεί. Αυτά, ως απάντηση, στον ελλογιμώτατο κ. Θ. Γιάγκου. 

Περαίνοντας το λόγο σημειώνουμε ότι το παρόν βιβλίο περιέχει πολυτιμότατα στοιχεία για το ζήτημα του Εκκλησιαστικού Άσματος κι ο μουσικολογιώτατος συγγραφέας αξίζει κάθε έπαινο για την θετική του συμβολή στην γνωριμία με την καθ’ ημάς μουσική παράδοση.

Saturday, August 29, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ ΣΤΗΝ Ι. Μ. ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ ΣΤΗΝ Ι. Μ. ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Ταμασού κ. Ησαίας, στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, διάβασε, από χειρόγραφο, ομιλία του για τον Μοναχισμό.

Στην συνέχεια ο Πανιερώτατος είπε διά ζώσης όσα απομαγνητοφωνημένα βρίσκονται στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.

Συνοπτικά ο Σεβ. κ. Ησαίας ενθάρρυνε τους μοναχούς της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου να ακολουθήσουν τα χνάρια των Αγίων της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου.

Μέχρις εδώ τι το πιο αρμόδιο; 

Όταν μία Μονή έχει τόσους πολλούς και τόσο σημαντικούς Αγίους (όπως τον Κοσμά τον Πρώτο, τον Φιλόθεο Κόκκινο, τον Μάξιμο τον Γραικό κτλ. ανάμεσα σε πολλούς άλλους), θα ήταν απρέπεια και ασέβεια να μην προβάλει ως πρότυπο προς μίμηση ο Πανιερώτατος Ταμασού τους Αγίους της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου. 

Ο Πανιερώτατος κ. Ησαίας, όμως, δεν έμεινε μόνο στην ορθή αυτή προτροπή.

Νουθέτησε τους μοναχούς να ακολουθήσουν τα χνάρια του Ιωσήφ του Ησυχαστή, αλλά και του Ιωσήφ του Βατοπαιδινού.

Ορθή βεβαίως η προτροπή προς του Βατοπαιδινούς μοναχούς να ακολουθήσουν τα χνάρια του σύγχρονου Αγίου της Εκκλησίας, Ιωσήφ του Ησυχαστή, αλλά, για όνομα του Χριστού και της Παναγίας, Πανιερώτατε, δεν φοβάστε καθόλου -μα καθόλου- τον Θεό;

Είναι δυνατόν να προτρέπετε τους μοναχούς της Ι. Μονής Βατοπαιδίου να έχουν ως πρότυπό τους 

1.) Ένα παιδεραστή, εκτός των άλλων του κατορθωμάτων

2.) Ένα πλανεμένο 

α.) που υποστήριζε τις εκτρώσεις μέχρι τον τρίτο μήνα της κυήσεως

β.) που θεωρούσε τον ανθρώπινο νου ανώτερο από την χάρη του Θεού;

γ.) που υιοθέτησε την πλάνη του Άνσελμου Κανταρβουργίας περί της δήθεν ανάγκης της Σταύρωσης του Κυρίου για να ικανοποιηθεί η Θεία Δικαιοσύνη; και

3.) Ένα Θεομπαίκτη που τον φούσκωσαν για να παρουσιαστεί ότι δήθεν είναι σημειοφόρος που χαμογελά από την αιωνιότητα;

Με όλα αυτά τα δεδομένα, Πανιερώτατε, είχατε την προπέτεια δημόσια, και ενώ γνωρίζατε ότι εμαγνητοσκοπείτο η ομιλία σας, να προτρέψετε τους μοναχούς της Ι. Μονής Βατοπαιδίου να μιμηθούν και να έχουν ως πρότυπο τον πλανεμένο, φαύλο και Θεομπαίκτη Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό;

Θα συνεχίσουμε -συν Θεώ-, ει δυνατόν, αύριο ή λίαν προσεχώς, για να ερμηνεύσουμε την αχαρακτήριστη στάση του Πανιερώτατου Ταμασού.

ΚΡΕΣΕΝΤΟ ΘΕΟΜΠΑΙΞΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ


ΚΡΕΣΕΝΤΟ ΘΕΟΜΠΑΙΞΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ
=====

Οι πατέρες εδώ είναι ιδιαίτερα ευλογημένοι, γιατί τους εχάρισε ο Θεός σπουδαία πρότυπα, που είναι δύσκολο να τα συναντήσεις στην εποχή μας, την εποχή της αμαρτίας. Εδώ επερπάτησαν άγιοι άνθρωποι, εδίδαξαν, εκαθοδήγησαν, εξομολόγησαν, έδωσαν εξετάσεις αγιότητος και πέρασαν με άριστα και μάλιστα στην δική σας ζωή. Τους ενοιώσατε, τους αγγίξατε, τους ακούσατε. 

Αυτό είναι μεγάλη ευλογία, και θεωρώ ότι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα αυτής της Ιεράς Μονής είναι ότι αυτούς του ανθρώπους, που επέρασαν και αγίασαν τον τόπο τους αγκαλιάσατε, τους στηρίξατε και αναμεταδίδετε την χάρη τους με τα έργα σας. Και έτσι και ο ησυχαστής ο γέρων Ιωσήφ ο άγιος και ο γέροντας Ιωσήφ πνευματικός σας, εδώ το πνευματικό του τέκνο, άφησαν μια κληρονομιά, η οποία δεν είναι στάσιμος. 

Μέσα από την πνευματική καθοδήγηση της δική σας γέροντα, μέσα από το βίωμα το μοναχικό, που αυτοί εδίδαξαν, και εσείς εκληρονομήσατε, μεταλαμπαδεύεται αυτή η αγιότης, αυτός ο τρόπος ζωής, αυτή η χάρις και στους πατέρες, οι οποίοι καλούνται να την αναμεταδώσουν και μεταφέρουν και στους επόμενους και έτσι να υπάρχει μια διαδοχή, πατερική διαδοχή, που να αγιάζει τον τόπο. 

Και αγιαζόμενο το Βατοπαίδι αγιάζει την Ιερά Κοινότητα. Και αγιαζόμενη η Ιερά Κοινότητα αγιάζεται Ελλάδα, ο κόσμος ολόκληρος, η Ορθοδοξία. 

Είναι μια αλυσιδωτή έκρηξις αγιότητος, που ξεκινά με πολύ κόπο και θυσία. Αυτό δεν είναι εύκολο κάποιος να το ακολουθήσει και με το να έχουμε απλώς την εικόνα του γέροντα μας στο δωμάτιο μας και να διαβάζουμε και να χαιρόμεθα και να απολαμβάνουμε τους κόπους και τις θυσίες του, και να νοιώθουμε έτσι μια πνευματική αγαλλίαση, δεν φτάνει. Γιατί έχυσε αίμα για να γραφτούς εκείνες οι λίγες γραμμές των κόπων και των θυσιών που διαβάζουμε ή που γνωρίζουμε από εμπειρία, γιατί τον ζήσατε αρκετοί από σας. 

Πρέπει και εμείς να ακολουθήσουμε αυτά τα βήματα. 

Πιστεύω όμως ότι εδώ υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις και γι αυτό οι πατέρες πρέπει να είναι προσεκτικοί, να σεβαστούν και να αναγνωρίσουν αυτή τη βαριά κληρονομιά, που είναι η σωτηρία του κόσμου. Εδώ βρίσκονται τα κλειδιά του παραδείσου και πρέπει να τα δώσετε στον κόσμο με το δικό σας αγώνα. Να τους αποκαλύψετε τον Χριστόν, εσταυρωμένο και αναστημένο, όπως το έκανε ο γέροντά σας. Και τότε θα πετύχετε το σκοπό της ζωής σας.