Tuesday, March 31, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είναι κυριολεκτικά υπεράνω περιγραφής όσα αναφέρει ο Οικουμενιστής Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος για την Θεία Κοινωνία και τον κορωνοιό, όπως φαίνεται από την αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.

Είναι φανερό ότι στην Ρωσσία δημιουργήθηκε ισχυρή αντίσταση από τον κλήρο και τον λαό για τα μέτρα ολιγοπιστίας που υιοθέτησε η Εκκλησία της Ρωσσίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού. 

Γι' αυτό ο Μακαριώτατος Μόσχας έχασε την ψυχραιμία του. 

Χαρακτηρίζει παράλογους όσους ζηλωτές κληρικούς, μοναχούς και λαικούς δεν δέχονται να κλίνουν γόνυ στο βωμό των νεωτερισμών, της εκκοσμίκευσης και του Οικουμενισμού του Πατριάρχη Κύριλλου και του Σεβ. Βολοκολάμσκ. 

Ο τελευταίος, μάλιστα, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει φαρισαίους τους ζηλωτές κληρικούς.!!!

Η αναφορά του Μακαριώτατου Μόσχας στην Οσία Μαρία την Αιγύπτια δεν αντέχει την βάσανο της λογικής και της θεολογίας. Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία αυτοβούλως έζησε εν μετανοία 47 χρόνια χωρίς Θεία Κοινωνία στην έρημο, δεν έχει απολύτως καμμία σχέση με την επιβολή απαγόρευσης της Θείας Κοινωνίας από την ηγεσία της Εκκλησίας, για να αντιμετωπιστεί η πανδημία.

"Ο πνιγμένος για να σωθεί ακόμη και από τα μαλλιά του πιάνεται", όπως λέγει ο θυμόσοφος λαός μας. 

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ: “ΝΑ ΑΠΕΧΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ”

Πού εκ του αιώνος ηκούσθη ποτέ ένας Πατριάρχης να απευθύνεται στο ποίμνιο του και να του λέγει να απέχει όσο το δυνατόν από το να πηγαίνει στους ναούς;

Οποία κατάπτωση!

Αλλά τι καλύτερο να περιμένεις από τον Οικουμενιστή και νεωτεριστή Πατριάρχη της Ρωσσίας; 


ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ: “ΝΑ ΑΠΕΧΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ”

Του κ. Αιμίλιου Πολυγένη
=====

Να απέχουν όσο μπορούν για λίγες ημέρες να επισκέπτονται τους Iερούς Nαούς, κάλεσε σήμερα τους πιστούς από τον Καθεδρικό Ναό του Σωτήρος ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος.

“Η εκκλησία της Ρωσίας καλείται σήμερα να εκπληρώσει αυστηρά τις υποχρεώσεις, που προτείνονται από τις υγειονομικές αρχές της Ρωσίας. Σας παρακαλώ, τις επόμενες ημέρες μέχρι να υπάρξει ειδική πατριαρχική ευλογία, να απέχετε όσο μπορείτε να επισκέπτεστε τις Εκκλησίες" - τόνισε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης Κύριλλος.

Επίσης ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ρωσίας, έδωσε ως παράδειγμα την Οσία Μαρία την Αιγύπτια η οποία έφυγε και έζησε στην έρημο για 47 χρόνια, χωρίς να δει άνθρωπο και προσευχόμενη μόνο στον Θεό.

"Όσοι σας που κάτι αντίθετο, να δώσετε το παράδειγμα της Οσίας Μαρίας της Αιγύπτιας, το οποίο μαρτυρεί ότι κάποιος μπορεί να σωθεί ακόμη και χωρίς να επισκεφθεί τον Ιερό Ναό" - υπογράμμισε ο Πατριάρχης Μόσχας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Πατριάρχης Κύριλλος, χαρακτήρισε τους κληρικούς εκείνους που είναι κατά των προληπτικών μέτρων της πανδημίας παράλογους.

“Μην ακούτε κανένα κήρυγμα που προέρχεται από παράλογους κληρικούς, οι οποίοι είναι κατά των μέτρων της πανδημίας, εσείς να ακούτε αυτά που σας είπε σήμερα ο Πατριάρχης σας”- ανέφερε κλείνοντας ο κ. Κύριλλος.”

ΠΗΓΗ:

Ιστοσελίδα "Ρομφαία"

ΗΣΥΧΑ, ΣΙΓΑΛΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΔΗΤΙ…


ΗΣΥΧΑ, ΣΙΓΑΛΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΔΗΤΙ…

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ήταν 8 του Μάρτη όταν αποχαιρέτησε το χωριό. Έπρεπε να μεταφερθεί επειγόντως στο νοσοκομείο. Όμως πρόλαβε ο π. Χρήστος και τον κοινώνησε μέσα στ’ αυτοκίνητο. Η κατάστασή του ήταν απελπιστική. Μετά από πολλές ώρες αναμονής και πολλές εξετάσεις αποφασίστηκε να παραμείνει για λίγες μέρες στο νοσοκομείο. Όμως έπρεπε το συντομότερο να βρουν ίδρυμα να τον πάρουν. 

Την επομένη, εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στο νησί. Τα νοσοκομεία έκλεισαν για τους επισκέπτες. Κανείς δεν μπορούσε να τον επισκεφθεί κι ας είχε παιδιά κι εγγόνια. Έμεινε έτσι μόνος στο κρεβάτι του πόνου. Μοναδική εξαίρεση η κόρη του που μπορούσε να τον βλέπει τις ώρες της δουλειάς, μιας και δούλευε στο νοσοκομείο. Οι μέρες περνούσαν εφιαλτικές και η κατάστασή του χειροτέρευε μέρα με τη μέρα, χωρίς κανένα σχεδόν συγγενικό πρόσωπο στο πλευρό του. Η έκφραση του προσώπου του έδειχνε πως ήταν ήρεμος. Άρχισαν να τον τρέφουν από τη μύτη και του χορηγούσαν επίσης οξυγόνο. Κι αυτός εκεί. Με τα μάτια μισόκλειστα, αξύριστος για βδομάδες, αποκαμωμένος, είχε γίνει πετσί και κόκκαλο. Τη Δευτέρα 23 του μηνός το απόγευμα η πίεση του έπεσε. Κόντεψε ο χρόνος της αναχώρησης για την απέναντι όχθη. 

Την επομένη, λίγο πριν τις 11 το πρωί, η κόρη του ειδοποίησε από το νοσοκομείο τους υπόλοιπους ότι ο παππούς Πολύκαρπος είχε ξεκινήσει για το μεγάλο ταξίδι. Έζησε όλες αυτές τις μέρες της δοκιμασίας σχεδόν μόνος, χωρίς ανθρώπινη παρηγοριά, με μόνο εφόδιο της εξ ύψους αρωγή. Όλα δεν σημαίνουν τίποτε άλλο παρά το ότι στερήθηκε την ανθρώπινη παρηγοριά για ν’ απολαύσει τη θεϊκή. 

Έφυγε στις 24 παραμονή του Ευαγγελισμού, μέρα σημαδιακή. Για χρόνια πολλά, χειμώνα- καλοκαίρι, με βροχές και χιόνια, άλλοτε μέσα στο λιοπύρι έσπευδε καθημερινά αγαλλομένω ποδί στο ξωκκλήσι της Παναγιάς της Καρδακιώτισσας, 15 λεπτά με τα πόδια από το χωριό του Άλωνα, για ν’ ανάψει το καντήλι της Παναγίας. Και να που τώρα η Παναγία τον κάλεσε κοντά της παραμονή της γιορτής της. 

Την επομένη, του Ευαγγελισμού, κηδεύτηκε στο χωριό του κοντά στους προγόνους του, χωρίς ανούσιες φανφάρες, κοσμοσυρροή, κι όλα τα άλλα που θαυμάζουν οι κούφιοι κοσμικοί. Παρόντες μόνο τα παιδιά και τα εγγόνια του, κι αυτά όχι όλα, (κανένα από τα έξι του δισέγγονα) και δυο –τρεις συγγενείς. Η εκκλησία σχεδόν αδειανή, η ακολουθία λιτή. 

Μακάριος είσαι παππού Πολύκαρπε που κατάφερες ν’ αποφύγεις την ανθρώπινη παρηγοριά, αλλά και κάθε δόξα και ανθρώπινη τιμή. Όσα στερήθηκες εδώ σε περιμένουν στην απέναντι όχθη…

Ο ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΗ΄ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΚΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ

Έχει υπόψη του το απολύτως τεκμηριωμένο αυτό άρθρο ο Οικουμενιστής και νεωτεριστής Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, που επέβαλε απαράδεκτους νεωτερισμούς στον τρόπο Θείας Μετάληψης ισχυριζόμενος ότι βασίστηκε στην ερμηνεία του Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτου;

Ευχής έργον θα ήταν να γίνει μετάφραση του εξαίρετου αυτού άρθρου στα Ρωσσικά για να βοηθήσει τους ζηλωτές κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς της Εκκλησίας της Ρωσσίας, που πολεμούν τον καλό αγώνα της πίστεως και δεν αποδέχονται τους νεωτερισμούς της οικουμενιστικής και νεωτεριστικής ηγεσίας του Πατριαρχείου Μόσχας.


Ο ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΗ΄ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΠΕΝΘΕΚΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ

=====

Τις ημέρες αυτές, με αφορμή τη γενική αναστάτωση γύρω από τον κορονοϊό, προκλήθηκε συζήτηση ανάμεσα στα άλλα και για το αν θα πρέπει η διοίκηση της Εκκλησίας να τοποθετηθεί διαφορετικά ως προς τον τρόπο της μετάδοσης των αχράντων μυστηρίων. Ακούστηκαν διάφορες θέσεις οι οποίες δεν είναι της παρούσης να σχολιαστούν. Ασφαλώς και δεν έχω την ψευδαίσθηση ότι παίζουν κάποιο ρόλο τα όσα λέγονται και προτείνονται, ιδίως όσα εξ’ αυτών προέρχονται από τον ευρύτερο δημοσιογραφικό και πολιτικό χώρο. Βέβαια, ακόμη και οι φερόμενες ως θεολογικές προτάσεις, είναι γεγονός ότι ανακυκλώνονται σε μια βάση άγονης, εσωτερικής κατανάλωσης, με μηδενικές επιδράσεις ευτυχώς στο εκκλησιαστικό σώμα.

Θα ήθελα να αναφερθώ συγκεκριμένα σε ένα κείμενο που κυκλοφόρησε υπό δύο μορφές και περιέχει σχολιασμό του αγίου Νικοδήμου στον 28ο Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου. Προφανώς η δεύτερη μορφή του κειμένου αντιγράφει άκριτα τα συμπεράσματα της πρώτης. Γενικότερα δεν θα πρέπει τα κείμενα να μελετώνται έξω από την ιστορική τους συνάφεια και το πνεύμα των κανόνων, διότι υπάρχει σαφής κίνδυνος παρερμηνείας. Εκτιμώ ότι η αποκοπή του σχολίου από τη συνάφεια του ερμηνευόμενου κανόνα καταλήγει σε προφανή παρερμηνεία του γράμματος και του πνεύματος του αγίου Νικοδήμου. 

Πιο συγκεκριμένα, στο κείμενο που κυκλοφόρησε πρωτογενώς, υπάρχει το συμπέρασμα του συντάκτη, ότι ο άγιος Νικόδημος προτρέπει τους ιερείς και τους Αρχιερείς να μεταλαμβάνουν τους ασθενείς που έπασχαν από πανώλη, από ξεχωριστό άγιο ποτήριο. Το σκεύος αυτό, μετά τη χρήση του συν τη λαβίδα, πρέπει να πλένεται με ξύδι, το οποίο εν συνεχεία θα ρίχνεται στο χωνευτήρι του ναού. Οπότε με το δεδομένο αυτό και μάλιστα ερανισμένο από την εκκλησιαστική παράδοση, υποστηρίζεται με υποβόσκοντα τρόπο, η δυνατότητα μετάδοσης ιών μέσω της θείας κοινωνίας, πράγμα το οποίο έκανε τον άγιο Νικόδημο να επικαιροποιήσει τη λειτουργική πρακτική και να προτείνει απολυμαντικά μέτρα υγιεινής των ιερών σκευών. 

«Με άλλα λόγια οι ασθενείς από πανώλη δεν κοινωνούν από το κοινό άγιο ποτήριο, αλλά σε ξέχωρο σκεύος, στο οποίο δεν γίνεται κατάλυση από τον ιερέα και απλώς πλένεται με ξύδι. Άραγε γιατί αυτή η πρακτική; Δεν είναι προληπτική και αποτρεπτική;» (sic). 

Αυτό είναι το συμπέρασμα της συγκεκριμένης ανάγνωσης του αποκομμένου σχολίου. Θα ήθελα ως εκ τούτου να παρουσιάσω μία άλλη οπτική μέσα στη συνάφεια των σχετικών κανόνων.

Ο κη΄ κανόνας της Πενθέκτης έρχεται να επαναλάβει το περιεχόμενο των γ΄ και δ΄ αποστολικών κανόνων. Οι κανόνες αυτοί αναφέρονται στην απαγόρευση της προσκομιδής διαφορετικών υλικών και καρπών για την τέλεση της αναίμακτης θείας ευχαριστίας πέραν των διατεταγμένων. «Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, παρὰ τὴν τοῦ Κυρίου διάταξιν τὴν ἐπὶ τῇ θυσίᾳ, προσενέγκῃ ἕτερά τινα ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον, ἢ μέλι, ἢ γάλα, ἢ ἀντὶ οἴνου σίκερα ἐπιτηδευτά, ἢ ὄρνεις ἢ ζῶά τινα, ἢ ὄσπρια, παρὰ τὴν διάταξιν, καθαιρείσθω· πλὴν νέων χίδρων, ἢ σταφυλῆς, τῷ καιρῷ τῷ δέοντι. Μὴ ἐξὸν δὲ ἔστω προσάγεσθαί τι ἕτερον πρὸς τὸ θυσιαστήριον, ἢ ἔλαιον εἰς τὴν λυχνίαν, καὶ θυμίαμα τῷ καιρῷ τῆς ἁγίας προσφορᾶς» (γ΄ αποστολικός)1. Όλα τα υπόλοιπα, είτε αυτά αποτελούν τις απαρχές των καρπών, είτε προσφέρονται ως δώρα, θα μένουν εκτός του ιερού θυσιαστηρίου και εκεί θα ευλογούνται.

Στο ίδιο πνεύμα έρχεται ο κη΄ της Πενθέκτης2, να επαναλάβει την ίδια απαγόρευση για γενόμενη πρακτική κατά την οποία «επρόσφεραν μερικοί επάνω εις την αγίαν τράπεζαν σταφύλια, τα οποία ενόνοντες οι ιερείς με τα άχραντα μυστήρια, εμετάδιδαν και τα δύω ομού εις τον λαόν, δια τούτο προστάζει ο παρών Κανών, από του νυν και εις το εξής να μη κάμνη τούτο κανένας ιερεύς, αλλά την μεν αγίαν Κοινωνίαν να μεταδίδη μονάχην εις τους αξίους, δια ζωοποίησιν και άφεσιν των αμαρτιών τους, τα δε σταφύλια, ως πρωτοφανήσιμα να ευλογή με ευχήν ξεχωριστήν και να τα μεταδίδη μέσα εις τον λαόν προς ευχαριστίαν του Θεού, όπου δίδει τους τοιούτους καρπούς, διά μέσου των οποίων τρέφονται και αυξάνουν τα σώματά μας»3.

Ο άγιος Νικόδημος ερμηνεύει τον εν λόγω κανόνα και πέραν της ερμηνείας, θέλοντας να αναφερθεί διορθωτικά σε σύγχρονή του λανθασμένη λειτουργική πρακτική, αξιοποιεί αυτή την αφορμή και παραθέτει το εξής σχόλιο: «Όθεν και Ιερείς και Αρχιερείς πρέπει εν καιρώ πανώλης να μεταχειρίζονται τρόπον εις το να μεταλαμβάνουν τους ασθενούντας, ός τις να μη παραβαίνει τον Κανόνα τούτον, ουχί βάλλοντες μέσα εις σταφίδα τον άγιον Άρτον, αλλά είς τι αγγείον ιερόν, και εκείθεν να τον λαμβάνουν, ή οι μόρται, ή οι ασθενείς, δια λαβίδος. Το δε αγγείον συν τη λαβίδι να βάνεται εις ξύδι, και το οξύδι να ρίπτηται εις το χωνευτήριον, ή με όποιον άλλον τρόπον δυνηθώσιν ασφαλέστερον και κανονικόν»4. 

Καταρχάς να ξεκαθαριστεί ότι ο σχολιασμός του αγίου Νικοδήμου αναφέρεται στην έκτακτη μετάληψη ασθενών η οποία λαμβάνει χώρα όχι στο πλαίσιο της θείας λειτουργίας εντός του ναού, αλλά εκτός αυτού και σε απρογραμμάτιστες χρονικές στιγμές, στις γνωστές περιπτώσεις, κατά τις οποίες ο ιερέας λαμβάνει εκ του αρτοφορίου τμήμα από τον αποξηραμένο προηγιασμένο άρτο της Μ. Πέμπτης και τον μεταφέρει στους κλινήρεις ή εν γένει αδύναμους να προσέλθουν στην κοινή θεία ευχαριστία5. Κατά συνέπεια, σε κάθε περίπτωση είναι άστοχη η χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου σχολίου προκειμένου να υποστηριχθεί η λήψη μέτρων για τη μη εξάπλωση μεταδιδόμενων νοσημάτων μέσω της θείας κοινωνίας, τελουμένης της θείας ευχαριστίας. 

Ο άγιος Νικόδημος προφανώς έχει στο μυαλό του ιερωμένους οι οποίοι ένεκα ολιγοπιστίας, δεν κοινωνούσαν τους ασθενείς της πανώλης κατά τον συνήθη τρόπο, αλλά αφού μετέβαιναν στις οικίες τους ή σε ιατρικούς χώρους όπου ήταν απομονωμένοι, τοποθετούσαν τον προηγιασμένο άρτο (Σώμα και Αίμα Χριστού) εντός σταφίδας, την οποία και έδιδαν στους ασθενείς, προκειμένου να αποφύγουν την οποιαδήποτε επαφή μεταξύ αυτών και των ιερών σκευών. 

Σε αυτούς λοιπόν τους ιερείς και αρχιερείς οι οποίοι ανεμείγνυαν και άλλα υλικά στη θεία κοινωνία (σταφίδα εν προκειμένω), κατά παράβαση των όσων όριζαν οι ανωτέρω κανόνες, προτρέπει να μεταλαμβάνουν τους ασθενείς αποκλειστικά και μόνο με τον συνήθη τρόπο δια της λαβίδας, οικονομώντας την ολιγοπιστία τους, με το να πλένουν έπειτα οι ίδιοι τα εν λόγω ιερά σκεύη με ξύδι, ώστε να καταπραΰνεται ο γενόμενος λογισμός τους. 

Αν ο άγιος Νικόδημος είχε μικροβιοφοβικές τάσεις, παρόμοιες με κάποιους συγχρόνους μας σχετικά με το άγιο ποτήριο, είναι βέβαιο ότι την τακτική της απολύμανσης θα την γενίκευε και δεν θα την συγκεκριμενοποιούσε στους ολιγόπιστους ιερείς που χρησιμοποιούσαν σταφίδα. Μάλιστα θα περιελάμβανε εκτενή ανάλυση και δεν θα περιοριζόταν σε ένα ολιγόστιχο σχόλιο. Οπότε γίνεται κατανοητό, ότι το κέντρο βάρους των όσων αναφέρει ο άγιος Νικόδημος δεν είναι η μετάδοση των μυστηρίων από ξεχωριστό ποτήριο και η μετέπειτα απολύμανσή τους όπως λανθασμένα σχολιάστηκε, αλλά η μη ανάμιξη πρόσθετων καρπών ή άλλων υλικών με τη θεία κοινωνία. Είναι σαφές ότι επιχειρεί να τονίσει τη μετάληψη των ασθενών με τον καθιερωμένο τρόπο προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυτοσχεδιαζόμενες, αντικανονικές πρακτικές κάποιων συγκεκριμένων ιερέων. Προς τούτο συμμαρτυρεί και η ακροτελεύτια πρόταση «ή με όποιον άλλον τρόπον δυνηθώσιν ασφαλέστερον και κανονικόν». Υπενθυμίζει δηλαδή στους ολιγογράμματους και ολιγόπιστους λειτουργούς, το πλαίσιο της κανονικότητας. 

Ο άγιος Νικόδημος όντας εμβριθής γνώστης και συστηματικός μελετητής και ερμηνευτής των ιερών κανόνων, γνωρίζει άριστα το κανονικό πλαίσιο της τέλεσης και μετάδοσης των μυστηρίων, πράγμα το οποίο επιδιώκει να μεταδώσει με τα σχόλιά του, συνδέοντάς το με τη σύγχρονή του πραγματικότητα και τις γενόμενες πρακτικές.

Συμπερασματικά, επ’ ουδενί λόγο ο άγιος Νικόδημος διακατέχεται από αμφιβολίες και φοβίες σχετικά με ενδεχόμενη μετάδοση ασθενειών μέσω της θείας κοινωνίας. Η παράδοση της Εκκλησίας της οποίας γνήσιος φορέας είναι εν προκειμένω το καύχημα του αγιορείτικου μοναχισμού, επιβεβαιώνει την αντίθετη θέση. Μάλιστα, ακόμη και στη σύγχρονη πρακτική των ιερέων, η οποιαδήποτε πλύση των ιερών σκευών μετά τη θεία κοινωνία εκφράζει αποκλειστικά το χαρακτήρα της ευσέβειας, ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να έχει απομείνει έστω και ελάχιστο τμήμα των αχράντων μυστηρίων, και κανένας λόγος δεν έγινε ποτέ στη βάση της πιθανότητας μετάδοσης ασθενειών. Όλα τα ανωτέρω, επιχειρούν απλώς την αποκατάσταση της αλήθειας μέσω της συστηματικής και όχι επιφανειακής προσέγγισης της κειμενικής μας παράδοσης.
ΠΗΓΗ:
Πεμπτουσία

ΙΔΟΥ ΤΙ ΛΕΓΕΙ Η ΓΛΩΣΣΟΚΟΠΑΝΑ Η ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ


Ιδού τι λέγει η θρασύστομη Λιάνα Κανέλλη στην κατάθεση του μισού μισθού της Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Αικατερίνης Σακελλαρόπουλου στο ταμείο για την καταπολέμηση του κορωνοιού, καθώς και στην έκκληση του πρωθυπουργού να καταθέσουν όλοι οι βουλευτές το μισό μισθό τους επί δίμηνο στο ίδιο ταμείο.

Όσο περισσότερο γνωρίζεις τους αριστερούς τόσο περισσότερο σου προκαλούν αηδία.

Monday, March 30, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ουδείς εκπλήττεται από την σημερινή σύμφωνη με την παράδοση της Ορθοδοξίας απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Βουλγαρίας για την πανδημία του κορωνοιού.
Η Εκκλησία της Βουλγαρίας και η Εκκλησία της Γεωργίας είναι οι ΜΟΝΕΣ αντιοικουμενιστικές και παραδοσιακές Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
Δεν συμμετέχουν στο Προτεσταντικό συνονθύλευμα του Παγκοσμίου Συμβουλίου των αιρέσων (ΠΣΕ), δεν παρεβρέθηκαν στην Σύνοδο της Κρήτης και είναι σταθερές πολέμιοι των νεωτερισμών και της παναίρεσης του Οικουμενισμού.
Θα ήταν παράξενο, λοιπόν, να μη λάμβαναν και η Εκκλησία της Βουλγαρίας και η Εκκλησία της Γεωργίας, τις ορθές αποφάσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού.
Οι ναοί της Εκκλησίας της Βουλγαρίας θα συνεχίσουν απρόσκοπτα να τελούν την Θεία Λειτουργία και τις καθημερινές Ακολουθίες της Μ. Τεσσαρακοστής, οι πιστοί θα κοινωνούν και μάλιστα πιο συχνά και αφού προηγηθεί εξομολόγηση, με την λαβίδα, χωρίς της αλχημείες που υιοθέτησε η οικουμενιστική και νεωτεριστική Εκκλησία της Ρωσσίας.
Η πιο βαθειά μας ευγνωμοσύνη στον Μακαριώτατο Πατριάρχη Βουλγαρίας κ. Νεόφυτο και την Ιεραρχία της Εκκλησία της Βουλγαρίας, επειδή αποδείχτηκε αντάξια του Κυρίου και επειδή αναπτέρωσε με τις αποφάσεις της το ορθόδοξο φρόνημα των ανά την Οικουμένη πιστών.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ

Της κ. Κορίνας Σαντοριναίου
=====
Σχετικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της Πανδημίας του Κορωνοϊού η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου της Βουλγαρίας ανακοινώνει τα εξής: 
1. Η Ιερά Σύνοδος ευλογεί και στηρίζει ανεπιφύλακτα τις προσπάθειες των Κρατικών Αρχών για την προστασία της ζωής και της υγείας του λαού μας. 
2. Καλεί τους πιστούς να παραμείνουν εν προσευχή στα σπίτια τους. 
3. Όλοι οι Ιεροί Ναοί στην δικαιοδοσία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Βουλγαρίας θα παραμείνουν ανοιχτοί και θα τελούνται κανονικά όλες οι ακολουθίες της Μεγάλης Σαρακοστής.
4. Ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας παραμένει αμετάβλητος. Οι ιερείς υποχρεούνται να μεταδίδουν τη Θεία Κοινωνία μόνο σε Χριστιανούς της ενορίας τους μετά από εξομολόγηση. 
5. Οι νοσούντες που δεν μπορούν να επισκεφτούν τους Ναούς να μεταλαμβάνουν τα Τίμια Δώρα που φυλάσσονται στο Άγιο Αρτοφόριο, σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας μας. 
6. Οι εξόδιες ακολουθίες (κηδείες) να τελούνται στα μνήματα με περιορισμένο αριθμό ανθρώπων.
7. Η Ιερά Σύνοδος καλεί τον ιερό Κλήρο και το ευσεβές πλήρωμα της Εκκλησίας να αυξήσουν τον πνευματικό τους αγώνα με μετάνοια, νηστεία, προσευχή, εξομολόγηση μετάληψη των τίμιων δώρων που μας ενώνουν με τον Σωτήρα Χριστό.
ΠΗΓΗ:
Ιστοσελίδα “Ρομφαία”

Η ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΕΡΒΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΡΟΥΜΑΝΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ


Ιδού πως εκδηλώνεται η ευσέβεια των απλών ανθρώπων στην Σερβία ένεκεν του κορωνοιού.!


Η φωτογραφία από την Ορθόδοξη Ρουμανία.

Ο π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΜΥΡΟΥ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΩΤΕΥΕΙ


Ο π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΜΥΡΟΥ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΩΤΕΥΕΙ
=====

Τώρα, ἰδιαίτερα στὶς κρίσιμες αὐτὲς ἡμέρες, ἔπρεπε νὰ χτυποῦν ὅλες οἱ καμπάνες τὴν ὥρα τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν, γιὰ νὰ σημαίνουν ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀγρυπνεῖ γιὰ τὰ παιδιά της καὶ γιὰ ὁλόκληρο τὸν κόσμο. 

Τώρα, ἰδιαίτερα ἔπρεπε νὰ γίνονται λιτανεῖες μὲ ἅγιες εἰκόνες καὶ ἅγια λείψανα, γιὰ νὰ συντονισθοῦν οἱ πρεσβεῖες ὅλων τῶν ἁγίων, γιὰ νὰ φθάσουν τὰ αἰτήματά μας στὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ.  

Τώρα, ἰδιαίτερα, ἔπρεπε ὅλοι οἱ ἱεροὶ ναοὶ νὰ λειτουργοῦνται, ἔστω μὲ τὸν παπᾶ, τὸν ψάλτη, τὸν νεωκόρο καὶ ὅσους πιστοὺς προβλέπουν οἱ εἰδικοί, γιὰ νὰ ἀνέρχεται εὐχαριστιακὰ ὡς κραυγὴ πόνου ἡ ἱκεσία σωτηρίας ἀπὸ τὸν Θεό. 

Τώρα, ἰδιαίτερα ἔπρεπε νὰ εὑρεθῆ τρόπος οἱ ἑτοιμασμένοι χριστιανοὶ νὰ λαμβάνουν τὸ πανάχραντο Σῶμα καὶ Αἷμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, τὸ ἀλεξιτήριο παντὸς κακοῦ, τὸ φάρμακο τῆς ἀθανασίας, καὶ ὄχι (ὤ τῆς βλασφημίας) τὸ μέσον μετάδοσης τῶν μικροβίων καὶ τῶν ἰῶν! 

Τώρα, ἰδιαίτερα εἶναι ἡ ὥρα τῆς Ἐκκλησίας νὰ προσφέρη τὸ πιὸ ἀπαραίτητο, τὸ πιὸ ἀποτελεσματικό, ποὺ ἔχουν ἄναγκη ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, τὴν πανίσχυρη καὶ φιλάνθρωπη θεία βοήθεια.

ΠΗΓΗ:

Ιστολόγιο “Ακτίνες”

Sunday, March 29, 2020

ΑΚΡΩΣ ΕΠΑΙΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ


ΑΚΡΩΣ ΕΠΑΙΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”:

“Η Ιερά Σύνοδος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας αποφάσισε να μην συμμορφωθεί με τις συστάσεις της πολιτείας για διακοπή της Θείας Λειτουργίας και του μυστηρίου της Θείας Κοινωνίας.

«Η Εκκλησία δεν πρόκειται να διακόψει την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και δεν θα πάψει να προσφέρει την Θεία Κοινωνία στους πιστούς. Αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα θέματα διότι αποτελούν την βάση της πίστης μας στον Θεό» αναφέρεται στο ανακοινωθέν που εκδόθηκε από την γραμματεία της Ιεράς Συνόδου της σερβικής Εκκλησίας.

Καλούνται μάλιστα οι πιστοί άνω των 65 ετών που δεν μπορούν να προσέλθουν στους ναούς, εξαιτίας της απαγόρευσης εξόδου που τους επιβλήθηκε, να επικοινωνήσουν με τον ιερέα της εκκλησιαστικής κοινότητας που ανήκουν να πάει να τους κοινωνήσει στην οικία τους.”

Έχουμε -ως ωφείλαμε- κατ’ επανάληψη στο παρελθόν επικρίνει ηγετικά στελέχη της Εκκλησίας της Σερβίας για τις επιδόσεις τους στον Οικουμενισμό, την εκκοσμίκευση και τους νεωτερισμούς.

Τώρα καθηκόντως επαινούμε, εκ βαθέων, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Σερβίας για την απολύτως ορθή στάση της για την πανδημία του κορωνοιού.

Όπως δήλωσε ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος κανένας δεν μπορεί να ζητά από την Εκκλησία να αυτοκαταργηθεί με την αναστολή της τέλεσης της Θείας Λειτουργίας ή την αποπομπή των πιστών που θέλουν να λειτουργηθούν.

Όσες Εκκλησίες και όσοι μεμονωμένοι Ιεράρχες μήδισαν έπρεπε να πουν:

“Οι Ιεράρχες αποκλείεται να κλείνουμε ναούς. Ούτε θα σταματήσουμε να λειτουργούμε ή να δίνουμε το φάρμακο της αθανασίας, την Θεία Κοινωνία, στους πιστούς. Θα χτυπούμε τις καμπάνες για να προσκαλούμε τους πιστούς να εκκλησιαστούν και θα έχουμε ανοιχτές τις πόρτες των ναών. Θα οργανώνουμε λιτανείες και αγρυπνίες και θα τελούμε παρακλήσεις για τον τερματισμό της επιδημίας”.

Είναι καταλυτικό για την Εκκλησία να βγάζει ανακοίνωση η Ιεραρχία με την οποία να λέγει ότι

1.) Δεν θα τελούμε Θείες Λειτουργίες και άλλες Ακολουθίες, ή

2.) Εμείς οι κληρικοί θα τελούμε Θείες Λειτουργίες και Ακολουθίες, αλλά θα αποκλείσουμε το λαϊκό στοιχείο, ή

3.) Κάνουμε ότι κάνουμε επειδή έτσι διέταξε ο Καίσαρας.

Γι’ αυτό ευγνωμονούμε, εκ βαθέων, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Σερβίας για την σπουδαία της αυτή απόφαση, που βάζει τα πράγματα στην θέση τους.

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΙ ΑΝ ΤΕΛΕΣΤΗΚΕ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΕΥΚΑΚΙΩΝ;


ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΙ ΑΝ ΤΕΛΕΣΤΗΚΕ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΕΥΚΑΚΙΩΝ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο αντιοικουμενιστής κληρικός π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος και άλλοι ιερείς στην Πάτρα λειτούργησαν τις εκκλησίες τους και έδωσαν την δυνατότητα στους πιστούς να λειτουργηθούν.

Προηγήθηκε ο Σεβ. Κυθήρων και ορισμένοι ομολογητές κληρικοί της Μητρόπολης Κυθήρων καθώς επίσης ο εξαίρετος κληρικός π. Στυλιανός Καρπαθίου.

Το ίδιο συνέβηκε σήμερα με ιερέα στην Εύβοια (ο οποίος μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, συνελήφθη), αλλά και με άλλους ιερείς σε όλες σχεδόν τις Μητροπόλεις της Ελληνικής επικράτειας. 

Ο Σεβ. Κερκύρας κάλεσε τους πιστούς να πάνε στον ναό να κοινωνήσουν.

Η απορία μας είναι η εξής:

Άραγε, ο σεβαστός πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης, που καλούσε κλήρο και λαό σε εξέγερση, εναντίον των μέτρων για την πανδημία του κορωνοιού, χτύπησε τις καμπάνες για να καλέσει τους ενορίτες του στον Άγιο Νικόλαο Πευκακίων την Παρασκευή, για την τέλεση της Ακολουθίας των Χαιρετισμών;

Σήμερα την Κυριακή το πρωί είδε κανείς τον σεπτό των Εξαρχείων Γέροντα να ανοίγει τις πόρτες του Αγίου Νικολάου για να τελέσει την Θεία Λειτουργία με την παρουσία όσων ενοριτών ήθελαν να παραστούν;

Ή μήπως ο προσφιλής Γέρων λούφαξε διά τον φόβο των συνεπειών;

Όποιος κατέχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο σεπτός των Εξαρχείων Γέρων τέλεσε την Ακολουθία των Χαιρετισμών ή και την Θεία Λειτουργία την Κυριακή το πρωί, με την παρουσία πιστών, παρακαλείται θερμά να μας ενημερώσει για να μπορέσουμε να προβάλουμε τον προσφιλή π. Βασίλειο ως πρότυπο κληρικού, όπως κάνουμε με τους άλλους κληρικούς, οι οποίοι προτίμησαν να πειθαρχήσουν στον Θεό παρά στους ανθρώπους.

ΕΚΠΕΙΡΑΖΕΤΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΝ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ;

Πολύ καλό άρθρο.


ΕΚΠΕΙΡΑΖΕΤΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΝ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ; 

Είναι η στέρηση της Θείας Κοινωνίας “επιτίμιο” που μας επιβάλλει ο Θεός;

Του ιστολογίου “Τας θύρας! Τας θύρας”
=====

Μας είπαν κάποιοι αρχιερείς: «Προσέξτε! Μην πει κανείς, εγώ θα πάω στην εκκλησία και θα με προστατέψει ο Θεός! Δεν «εκπειράζεται» ο Θεός, ούτε επιτρέπεται οι χριστιανοί, με την ασθενική πίστη μας, να καυχώμαστε για τη δύναμη των μυστηρίων του Θεού».

Και το στήριξαν και αγιογραφικά αναφέροντάς μας τους πειρασμούς του Κυρίου στην έρημο. Εκεί, κατά τον δεύτερο πειρασμό ο Πονηρός είπε στον Κύριο να πέσει από τη στέγη του ναού του Σολομώντος, επειδή οι άγγελοι του Θεού αμέσως θα Τον σηκώσουν στα χέρια τους και θα Τον σώσουν θαυματουργικά, ο Χριστός όμως τον αποστόμωσε αντιλέγοντάς του: «ουκ εκπειράσεις Κύριον τον Θεόν σου».

Πόσο παραπλανητικό όμως είναι το επιχείρημα! Πόσο αστείος ο ισχυρισμός! Και να διατυπώνεται από θεολόγους! Δεν καταλαβαίνουμε ότι σε αυτή την περίπτωση ο διάβολος πρότεινε στον Κύριο κάτι το εντελώς αφύσικο! Επειδή δηλαδή δεν πήδηξε ο Κύριος από τη στέγη του Ναού, δε θα πάμε εμείς σήμερα στην εκκλησία; Το ότι δηλαδή ο Κύριος αρνήθηκε να κάνει κάτι τρελό, που θα ισοδυναμούσε με αυτοκτονία αν δεν υπήρχε αγγελική παρέμβαση, σημαίνει ότι κι εμείς σήμερα δικαιούμαστε να αρνηθούμε να εκτελέσουμε τις εντολές Του; Οι εντολές του Κυρίου μπορούν να συγκριθούν με την τρελή απαίτηση του διαβόλου;

Γιατί δεν παραδειγματιζόμαστε από έναν άλλο πειρασμό του Κυρίου, κατά τον οποίο, όταν θέλοντας να ανέβει στην Ιουδαία για να επισκεφθεί τον Λάζαρο που γνώριζε ότι πέθανε, άκουσε να Του λένε οι μαθητές Του «ῥαββί, νῦν ἐζήτουν σε λιθάσαι οἱ Ἰουδαῖοι, καὶ πάλιν ὑπάγεις ἐκεῖ;» Δηλαδή, Κύριε οι Ιουδαίοι σε ψάχνουν για να σε σκοτώσουν και συ θέλεις να πας εκεί; Αυτός όμως δεν υπάκουσε στον πειρασμό και πήγε και θυσιάστηκε για τη σωτηρία μας. Εμείς, αν θέλουμε να είμαστε πραγματικοί μαθητές Του, δε θα πρέπει να Τον μιμηθούμε; Δεν μας προέτρεψε να γίνουμε μιμητές Του;

Μας λένε «μην πάτε να κοινωνήσετε, γιατί μπορεί να κολλήσετε και αν αρρωστήσετε μπορεί και να πεθάνετε”. Η πιθανότητα αυτή ανάλογα με την ηλικία μας κυμαίνεται σύμφωνα με τις επιστημονικές αναφορές από 0,01 αν είμαστε νεότεροι ως 3% αν είμαστε ηλικιωμένοι. Και λόγω αυτής της ελάχιστης πιθανότητας αμέσως κλείσαμε τις εκκλησίες. Δεν μας είπαν ότι κάθε χρόνο έχουμε την ίδια πιθανότητα θανάτου από άλλες ιώσεις!

Κάποιοι Ιεράρχες δυστυχώς, πριν από την επιβολή των μέτρων από την πολιτεία, καλούσαν τους πιστούς να φύγουν από την εκκλησία για να μην κολλήσουν. Μια απλή γιαγιά όμως, όπως ειπώθηκε από νέο Ιεράρχη (ο οποίος μάλλον δεν κατάλαβε ότι δεν τον τιμούσε αυτό που έλεγε), την ώρα που την προέτρεπε να φύγει, αυτή του έδωσε την απάντηση «Σεβασμιώτατε, αν είναι να πεθάνουμε, ας πεθάνουμε στην εκκλησία»! Ξεχάσαμε ότι στο παρελθόν αντιμετωπίζαμε τους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ λοιμούς με λιτανίες και αγρυπνίες!

Και δε φθάνει μόνο αυτό, έχουμε και τη μωρία να ισχυριζόμαστε ότι αυτό είναι το επιτίμιο που μας έβαλε ο Θεός εξαιτίας της αποστασίας μας. Το επιτίμιο αγαπητοί μου, να δεχτούμε έστω ότι μπορεί είναι ο ιός, όχι όμως και το κλείσιμο των εκκλησιών! 

Το κλείσιμο των εκκλησιών είναι η ολοφάνερη απόδειξη της πνευματικής μας γύμνιας και θα μας καταστήσει όλους και ιδιαίτερα την ιεραρχία αναπολόγητους την ώρα της Κρίσης.

Πόσο δύσκολο να το καταλάβουμε; Υπάρχει όμως ακόμα χρόνος μετανοίας και αλλαγής πλεύσης! Ο Κύριος μας περιμένει! Και τα πρώτα σημάδια ίσως αρχίζουν να φαίνονται… Δόξα τω Θεώ!
Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου!