Sunday, March 31, 2019

ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΠΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ




 Τον τελευταίο καιρό διάφοροι αργόσχολοι εξυπνόπουλοι διαμφισβητούν το θαύμα του Αγίου Φωτός.

Αφού -κατά τους ισχυρισμούς τους- δεν πρόκειται για θαύμα, ας μας εξηγήσουν για ποιο λόγο δεν καίνε τις γυναίκες των τριών πιο πάνω φωτογραφιών τα 33 κεριά με το Άγιο φως που βάζουν στο πρόσωπο και στο χέρι.

Ένα θαύμα που συμβαίνει κάθε χρόνο σε χιλιάδες πιστούς στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα.

ΗΤΑΝ 1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΟΚΑ Η ΑΡΧΗ!



Το έπος της Ε.Ο.Κ.Α. συγκίνησε και ενέπνευσε τον απανταχού της γης Ελληνισμό και όχι μόνον.

Οι ριψάσπιδες, οι μικρόψυχοι, οι Νεοκύπριοι και οι Αγγλόφιλοι προσπάθησαν και προσπαθούν να αποδομήσουν την Τιτανομαχία του Ελληνισμού στην Κύπρο.

Χωρίς να επιτυγχάνουν, όμως, να μειώσουν τον σεβασμό των πανελλήνων προς το ηρωικό έπος της Ε.Ο.Κ.Α..

ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΣΠΑΝΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΑΔΡΙΤΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ

Γιατί, άραγε, δεν είδαμε διαδηλώσεις στην Ελλάδα και στην Κύπρο εναντίον των εκτρώσεων;

Τόσες διαδηλώσεις πραγματοποιούνται καθημερινά για επαγγελματικά και άλλα αιτήματα.

Για την εν ψυχρώ δολοφονία εκατοντάδων χιλιάδων Ελληνόπουλων κάθε χρόνο δεν έπρεπε να διοργανωθεί ένα δυναμικό Πανελλήνιο και ένα Παγκύπριο Συλλαλητήριο;


ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΣΠΑΝΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΑΔΡΙΤΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ
=====

Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στο κέντρο της Μαδρίτης κατά των αμβλώσεων, που στην Ισπανία επιτρέπονται στη διάρκεια των 14 πρώτων εβδομάδων της εγκυμοσύνης.

Φωνάζοντας τα συνθήματα «Ναι στη ζωή» και «Η νεολαία ενωμένη αγωνίζεται για τη ζωή», οι διαδηλωτές έκαναν πορεία στην οδό Σεράνο μέχρι την Πουέρτα δε Αλκαλά, όπου άφησαν εκατοντάδες πράσινα μπαλόνια «στη μνήμη των παιδιών που δεν γεννήθηκαν», όπως είπαν οι οργανωτές.

«Η άμβλωση θα έπρεπε να απαγορεύεται. Από τη σύλληψη υπάρχει μια ζωή που είναι ανεξάρτητη από τη μητέρα και έχει όλα τα δικαιώματα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Αλεχάντρα Αντόν, μια 32χρονη νοσηλεύτρια που ήρθε στη διαδήλωση μαζί με τον σύζυγο και τα δύο παιδιά της ηλικίας ενάμιση έτους και τριών μηνών.

Η διαδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε γιορταστική ατμόσφαιρα με πλακάτ όπως «Το δικαίωμα στη ζωή είναι για όλους χωρίς εξαίρεση», οργανώθηκε έπειτα από έκκληση της πλατφόρμας «Ναι στη Ζωή».

Σύμφωνα με την ισπανική νομοθεσία, η οποία ψηφίσθηκε το 2010 από την αριστερά, οι γυναίκες μπορούν να κάνουν άμβλωση στη διάρκεια των 14 πρώτων μηνών της κύησης, μια προθεσμία που ισχύει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) είχε εκπονήσει το 2013 ένα σχέδιο μεταρρύθμισης για τον περιορισμό της άμβλωσης σε μερικές περιπτώσεις, όμως η πολεμική που ακολούθησε το έκανε να αποσύρει το σχέδιό του.

Ενώ η αριστερά εξακολουθεί να υποστηρίζει το δικαίωμα στην άμβλωση, ο επικεφαλής του PP Πάμπλο Κασάδο προτείνει την επιστροφή στη νομοθεσία της δεκαετίας του 1980 που ήταν πιο περιριστική από τον σημερινό νόμο.

ΠΗΓΗ:

Πενταπόσταγμα

Saturday, March 30, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος δημοσιοποίησε την δεύτερη επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη για το Ουκρανικό.

Σ’ αυτήν ο Μακαριώτατος απαντά στα θεολογικά επιχειρήματα του Παναγιώτατου για τον τρόπο εισδοχής των Σχισματικών στην Εκκλησία και επαναλαμβάνει ότι είναι αναγκαία η σύγκληση Σύναξης των Προκαθημένων για να επιληφθεί του Ουκρανικού.

Ο Μακαριώτατος Αλβανίας τονίζει ότι τα θεολογικά θέματα δεν λύνονται στα ιστολόγια ή με ανταλλαγή επιστολών αλλά με συνοδικές αποφάσεις.

Ταυτόχρονα ο Μακαριώτατος Αλβανίας δίνει την διαβεβαίωση ότι, σε περίπτωση Πανορθόδοξου Σχίσματος, που απεύχεται διακαώς, η Εκκλησία της Αλβανίας θα παραμείνει σε εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως.

Πουθενά, όμως, στην επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αναστάσιου δεν γίνεται η παραμικρή μνεία ότι η Εκκλησία της Αλβανίας είναι πρόθυμη να δεχτεί σε εκκλησιαστική κοινωνία την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.

Κάποιες επισημάνσεις:

1.) Ορθά ο Μακαριώτατος Αλβανίας ιεραρχεί την ενότητα της Εκκλησίας πάνω από κάθε τι άλλο.

2.) Ορθά μιλά με γλώσσα καταλλαγής για να εκθέσει τις απόψεις του.

3.) Η επιμονή του, όμως, για την σύγκληση Πανορθόδοξης Συνόδου ή Σύναξης των Προκαθημένων απορρίπτεται από το Φανάρι ως μη παραγωγική. 

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος φοβάται -όχι άδικα- ότι μια Σύναξις των Προκαθημένων για το Ουκρανικό θα κατορθώσει ΜΟΝΟΝ να πιστοποιήσει την υφιστάμενη διαφωνία χωρίς να λύσει το πρόβλημα.

Μήπως, αντί της Σύναξης των Προκαθημένων, θα ήταν πιο παραγωγικό αν ισχυρή αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου μετέβαινε σε όλες τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες για να διερευνήσει τις προυποθέσεις της αποκατάστασης της ενότητας της Εκκλησίας και να δρομολογήσει την λύση του Ουκρανικού;

Οι Μητροπολίτες Γαλλίας και Σμύρνης, ο επίσκοπος Αβυδού Κύριλλος και ο Καθηγητής Βλάσιος Φειδάς λ.χ. θα μπορούσαν 

1.) Να επισκεφθούν όλες τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, για να ακούσουν τις απορίες, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους για την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, και

2.) Να βολιδοσκοπήσουν όλες τις Εκκλησίες -και πρωτίστως το Πατριαρχείο Ρωσσίας- για να εισηγηθούν διέξοδο στο αδιέξοδο που απειλεί θανάσιμα την ενότητα της Ορθοδοξίας.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΟ ΜΑΡΟΚΚΟ ΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΠΑΠΙΚΟΥ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥ



Εγκαίνια ορθόδοξου ναού στην Καζαμπλάνκα του Μαρόκκου τη παρουσία παπικού αξιωματούχου.

Γιατί, Σεβασμιώτατε Καρθαγένης κ. Αλέξιε, προσκαλέσατε αιρετικό αξιωματούχο να παραστεί στα εγκαίνια ορθόδοξου ναού;

Στην φωτογραφία ο παπικός αξιωματούχος δίπλα στον Ορθόδοξο επίσκοπο χειροκροτεί.

Ανεπίτρεπτη η πρακτική του Σεβ. Καρθαγένης.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
=====

Ὡς πρός το Ούκρανικόν ζήτημα, θά ἦτο ἀσφαλεστέρα ἡ ἐπιλογή ψευδοῦς συνέσεως, ὥστε νά ἀποφύγωμεν τά αἰχμηρά σχόλια, τάς ὑβριστικάς προσωπικάς ἀνυποστάτους κατηγορίας ἀνευθύνων προσώπων.

Ὅμως ἡμεῖς πιστεύομεν ὅτι ὁ Πρῶτος τῆς Ὀρθοδοξίας ἀγαπᾷ καί ἔχει ἀνάγκην τήν ἄπλετον ἀλήθειαν, ἰδίᾳ εἰς περιπτώσεις κρισιμωτάτων Πανορθοδόξων προβλημάτων. Διά τοῦτο ἐπανήλθομεν ἐπισημαίνοντες τήν ἱστορικήν ἀκρίβειαν τῶν γεγονότων.

Ἡ ἀγωνία ἡμῶν, Παναγιώτατε, παραμένει ἡ διαφύλαξις τῆς Ὀρθοδόξου ἑνότητoς, ἀποτελούσης ἀναντικατάστατον προϋπόθεσιν διά τήν ἀνά τόν κόσμον Ὀρθόδοξον μαρτυρίαν.

Οἱ τριγμοί εἰς τάς Ἐπισκοπικάς Συνελεύσεις τῆς Διασπορᾶς καί εἰς τούς διαχριστιανικούς πολυμερεῖς καί διμερεῖς διαλόγους εἶναι ἤδη αἰσθητοί.

Σταθερά πεποίθησις τῆς κατ’ Ἀλβανίαν Ἐκκλησίας, ὅπως καί πολλῶν ἄλλων, εἶναι ὅτι κατά τήν παροῦσαν ἱστορικήν στιγμήν, πρός θεραπείαν τῶν ἐπωδύνων τραυμάτων καί δή τοῦ ἐπαπειλουμένου Σχίσματος, καθίσταται ἀναγκαία Πανορθόδοξός τις Διαβούλευσις, ἀποσκοποῦσα κατ’ ἀρχάς εἰς τήν πνευματικήν στήριξιν ἁπάντων τῶν ἐν Οὐκρανίᾳ Ὀρθοδόξων πιστῶν καί προπαντός εἰς τήν διασφάλισιν τῆς Ὀρθοδόξου συνοχῆς.

Καί προδήλως εἴμεθα ἕτοιμοι νά συμβάλλωμεν κατά δημιουργικόν τρόπον εἰς τήν δυσχερεστάτην κρίσιμον αὐτήν προσπάθειαν.

Αἱ ὑφιστάμεναι διαφορετικαί ἀντιλήψεις δέν ἀντιμετωπίζονται διά τῆς παρατάσεως μονολόγων, δηλώσεων, ἀλληλογραφίας, διά τῆς ἀναμείξεως ἀνευθύνων προσώπων, παραπλανητικῶν σχολιασμῶν, ἀσυναρτήτων δημοσιευμάτων εἰς τά Μέσα Κοινωνικῆς Δικτυώσεως.

Αἱ κρίσεις ὑπερβαίνονται, συμφώνως πρός τήν Ὀρθόδοξον Παράδοσιν, διά τῆς Συνοδικότητος, ἥτις σημαίνει συνέλευσιν ἐπί τῷ αὐτῷ καί ἐν προσευχῇ διάσκεψιν τῶν ὑπευθύνων ἐκπροσώπων τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.

Τότε, ἐπενεργούσης τῆς Χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ἡ Σύνοδος αὕτη δύναται φιλανθρωπευομένη νά ἀναζητήσῃ πρωτοτύπους λύσεις ἐπιεικείας, συγγνώμης καί καταλλαγῆς καί νά λάβῃ τολμηράς ἀποφάσεις κοινῶς ἀποδεκτάς, ἀποσκοπούσας εἰς τήν εἰρήνευσιν, τήν ἑνότητα καί τήν πνευματικήν οἰκοδομήν τῶν ἀνά τήν Οικουμένην Ὀρθοδόξων πιστῶν. Καί τό προνόμιον τῆς συγκλήσεως Πανορθοδόξου Διαβουλεύσεως ἀνήκει ἀδιαμφισβητήτως εἰς τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην.

Διά τῆς παρακλήσεως αὐτῆς περατοῦται ἡ ἀναφορά ἡμῶν ἐπί τῆς διαδικασίας τοῦ Οὐκρανικοῦ ζητήματος. Πρός ἀποτροπήν πάντως οἱασδήποτε παρανοήσεως, διευκρινίζομεν ὅτι, εἰς περίπτωσιν τραγικῆς καταλήξεως εἰς Σχίσμα (ὁ Θεός νά μή τό ἐπιτρέψῃ!), ἡ κατ’ Ἀλβανίαν Ὀρθόδοξος Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία θά παραμένῃ σταθερῶς ἐν ἀληθευούσῃ ἀγάπῃ μετά τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου.

Friday, March 29, 2019

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ, ο Pink Floyd και «The Matrix»


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ, ο Pink Floyd και «The Matrix»

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Αναστάσιος”:

“Η μεγάλη του αγάπη είναι η μουσική. «Το αγαπημένο μου συγκρότημα είναι οι Pink Floyd και όποτε έχω τις μαύρες μου θα ακούσω το “Shine on you crazy diamond”, ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχω ακούσει». Αλλες στιγμές πάλι προτιμάει τα Μικρασιάτικα. Και από τους Ελληνες καλλιτέχνες του αρέσει η Βιτάλη. Μου εκμυστηρεύεται πάντως πως ετοιμάζει, στη μνήμη της εμβληματικής προσωπικότητας της Ν. Ιωνίας, του Στέλιου Καζαντζίδη, κάτι μεγάλο, περισσότερα όμως δεν μπορώ να αποκαλύψω.

Του αρέσει και το θέατρο αλλά η λατρεία του είναι το σινεμά. Οι ταινίες. «Οι ταινίες σου δίνουν πολλά πράγματα. Και μία ταινία που άλλαξε τον κινηματογράφο, το 1999, και τον πήγε αλλού είναι το “The Matrix”. Αυτό που τώρα ανακαλύπτεται και το λένε το artificial intelligence τότε βγήκε». Ξεχωρίζει ακόμη το «Νησί», το «Κύμα» – «επίσης φοβερή» – το «Ανάμεσα στους τοίχους» «που μιλάει για το γαλλικό σχολείο πως είναι σήμερα.” 

O Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ, που λέγει τα πιο πάνω αχαρακτήριστα για ιεράρχη λόγια είναι ο ευνοoύμενoς του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Περιττόν να αναφέρω ότι, αν υπήρχε γρηγορούσα συνείδηση στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο εν λόγω Μητροπολίτης θα είχε κληθεί σε απολογία και θα είχε δρομολογηθεί η καθαίρεσή του από καιρό ή μάλλον θα ήταν αδύνατο να εκλεγεί Μητροπολίτης. 

Το ίδιο έπρεπε να είχε συμβεί με τον ομογάλακτο του Σεβ. Νέας Ιωνίας (επίσης προστατευόμενο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου) Σεβ. Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα που είχε κάνει παρόμοιες απείρου κάλλους δηλώσεις στο παρελθόν.

Το ερώτημα δεν είναι απλά ότι οι δύο αυτοί ιεράρχες λένε αυτά που λένε! Επιτέλους! “Εκ γαρ στόματος κοράκου”! 

Το πραγματικό πρόβλημα συνίσταται στο γεγονός ότι οι δύο αυτοί Οικουμενιστές Μητροπολίτες ψηφίστηκαν σχεδόν από το σύνολο της Ιεραρχίας για να καταλάβουν τους Θρόνους που κατέχουν ελέω Ιερωνύμου.

ΠΟΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Ο ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΑΣ ΣΕΒ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΤΑΡΥ;


Σεβασμιώτατε Λαρίσης!

Ποια δουλειά έχει ο κληρικός της Μητροπόλεως σας στο συνέδριο των Ρόταρυ;

Γιατί οι μασωνοκρατούμενοι Ρόταρυ τυγχάνουν ασυλίας από επισκόπους και ποιμένες της Εκκλησίας;

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΗΡΩΑΣ ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ


Σαν σήμερα 29 Μαρτίου γεννήθηκε ο ήρωας Παύλος Μελάς τους αγώνες και την θυσία του οποίου καταπρόδωσαν οι εθνομειοδότες του ΣΥΡΙΖΑ και οι συνοδοιπόροι τους.

Thursday, March 28, 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αγαπητή κ. Λωρίτου,

Ουδέποτε εισηγήθηκα να υποστηρίξουμε τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για το Ουκρανικό.

Αντίθετα! Έχω γράψει εκατοντάδες -επαναλαμβάνω εκατοντάδες- άρθρα με τα οποία ψέγω τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο επειδή αποδύθηκε σε ένα άνισο αγώνα με την Μόσχα που θα καταλήξει -Θεός φυλάξοι- σε Πανορθόδοξο Σχίσμα.

Όσο για την ανησυχία σας για το ξέσκισμα της πολικής αρκούδας δεν γνώριζα ότι έχετε οικολογικές ευαισθησίες.

Για την ώρα πάντως δεν διαπιστώσαμε να ξεσκίζει κάποιος την πολική αρκούδα. Το ακριβώς αντίθετο είναι αναμφίλεκτο ιστορικό γεγονός. Η πολική αρκούδα εισέβαλε στην Ουκρανία, κατέλυσε την κυριαρχία της στην Κριμαία την οποία και προσάρτησε παράνομα, ενώ ελέγχει με παραστρατιωτικές ομάδες τις Νότιες και Ανατολικές επαρχίες της αντίθετα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου.

Επομένως η πανίσχυρη πολική αρκούδα, κυρία Λωρίτου, ξεσκίζει τις σάρκες της Ουκρανίας με την δύναμη των όπλων και όχι το αντίθετο. 

Σας υπενθυμιζω ότι
1.) Ουδείς εισέβαλε στην Ρωσσική ομοσπονδία, 
2.) Ουδείς προσάρτησε τμήμα της επικράτειάς της,
3.) Ουδείς διατηρεί παραστατιωτικές ομάδες για να ελέγχει επαρχίες της.

Για πολλοστή φορά αναφέρω ότι είμαστε θεατές μιας φοβερής διαμάχης των μεγάλων δυνάμεων για τον έλεγχο της Ουκρανίας.

Δεν έχουμε απολύτως καμιά θέση να υποστηρίξουμε την μια ή την άλλη δύναμη. 

Καταρχήν επειδή δεν είναι από την δουλειά μας με ποιον θα συμμαχήσει μια ανεξάρτητη χώρα και αφετέρου επειδή δεν μπορούμε να επηρεάσουμε την έκβαση των πραγμάτων.

1.) Είναι ένα πράγμα να υποστηρίζω τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, 

2.) Είναι διαφορετικό να στέκομαι κριτικά απέναντι σε ορισμένες του ενέργειες, και 

3.) Είναι εντελώς διαφορετικό να αναλάβω ολόκληρη εκστρατεία για να στηρίξω θεολογικά μια οικουμενιστική και εθνοφυλετική Εκκλησία που έχει ηγεμονικές επιδιώξεις στην Ορθοδοξία.

Όλοι γνωρίζουν ότι

1.) Και οι Φαναριώτες είναι Οικουμενιστές και οι Μοσχοβίτες.

2.) Και οι μεν θέλουν να εκβατικανοποιήσουν την Ορθοδοξία και οι δε.

3.) Και οι μεν εκκοσμικεύουν την Εκκλησία και οι δε.

Επομένως, γιατί να γίνουμε συνήγοροι του ενός εκ των δύο, αφού και οι δύο στο ίδιο καζάνι βράζουν;

Τα πιο πάνω σαφή για όσα αναφέρατε με το πρώτο σας σχόλιο στην ανάρτηση “Διδάσκαλε που δίδασκες και νόμον δεν εκράτεις”.

Για όσα εξεζητημένα, αήθη και εν πολλοίς φαιδρά αναφέρατε για το "χρυσόμαλλο δέρας", στο δεύτερό σας σχόλιο, στην ίδια ανάρτηση, θα απαντήσω -συν Θεώ- λίαν προσεχώς.

Ο ΙΗΣΟΥΙΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ ΙΗΣΟΥΙΤΙΚΑ


Τι ταπεινός Θεέ μου!!!

Ο λόγος περί του Ιησουίτη Πάπα της Ρώμης Φραγκίσκου, ο οποίος όταν βρίσκεται μπροστά στις κάμερες παριστάνει τον ταπεινό.

Τον πραγματικό του εαυτό τον δείχνει όταν είναι μακρυά από τις κάμερες τουτέστιν όταν πρωτοστατεί για να καλυφθούν τα εγκλήματα των παιδεραστών Φραγκοπαπάδων και τα οικονομικά σκάνδαλα του Βατικανού με την μαφία.

Ο πιο σιχαμερός Πάπας των τελευταίων δεκαετιών.

Με αυτό το υποκείμενο συζητούν και συνάπτουν προδοτικές για την Ορθοδοξία συμφωνίες οι Οικουμενιστές του Φαναρίου και της Μόσχας και των άλλων οικουμενιστικών Εκκλησιών.

Ντροπή τους!

ΣΤΟ ΚΕΝΟ Η ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑΣ


ΣΤΟ ΚΕΝΟ Η ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

Του κ. Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
=====

Η μεσολάβηση των Αρχιεπισκόπων Κύπρου κ. Χρυσοστόμου και Αλβανίας κ. Αναστασίου προς αποφυγή της πόλωσης και του σχίσματος στην Ορθόδοξη Εκκλησία, εξ αιτίας του ουκρανικού εκκλησιαστικού ζητήματος, πέφτει στο κενό. Οι δύο Πρωθιεράρχες είχαν συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο στο Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας στις 2 Μαρτίου 2019 και συζήτησαν επί μακρόν το ουκρανικό ζήτημα.

Κατά τις υπάρχουσες πληροφορίες ο Πατριάρχης είναι προβληματισμένος από τις εξελίξεις. Η ουκρανική κυβέρνηση άλλα του είχε υποσχεθεί και άλλα προέκυψαν και ουδεμία από τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνώρισε την «Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας». Όμως φαίνεται αδύνατο να θελήσει να εκτονώσει την κρίση. Ο κ. Βαρθολομαίος περιβάλλεται από κληρικούς και λαϊκούς που υποδαυλίζουν την διάθεσή του για αντιπαράθεση με την Μόσχα. Αυτό φάνηκε και στη συνάντηση στο Σάλτσμπουργκ. «Παρ’ εαυτώ» ήταν ο Επίσκοπος Χριστουπόλεως Μακάριος, ο οποίος πλειοδότησε σε μίσος και εμπάθεια προς το Πατριαρχείο της Μόσχας.

Οι δύο Προκαθήμενοι, Κύπρου και Αλβανίας, επιχείρησαν να πείσουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη να συγκαλέσει σύσκεψη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και να προσπαθήσει να εκτονώσει την ένταση, που υπάρχει. Ο Πατριάρχης αντείπε ότι μια τέτοια συνάντηση απλώς θα επισημοποιούσε το χάσμα, που υπάρχει μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Επίσης ελέχθη ότι θα είναι ολέθριο για την Εκκλησία να υπάρξει ένας χωρισμός των Ορθοδόξων σε Έλληνες και Σλαύους. Στο ενδεχόμενο αυτό οι δύο Προκαθήμενοι είπαν ότι θα μπορούσαν να συζητήσουν με Προκαθημένους Σλαυικών Εκκλησιών, μήπως και τους πείσουν, τουλάχιστον, να μείνουν ουδέτεροι στην υπάρχουσα κρίση Φαναρίου – Μόσχας. Σήμερα, για τους δικούς του λόγους, ο πιο συζητήσιμος στην προοπτική αυτή είναι ο Πατριάρχης Βουλγαρίας. Οι υπόλοιποι (Σερβίας, Πολωνίας και Τσεχίας – Σλοβακίας) δεσμεύονται είτε με δηλώσεις τους, είτε με αποφάσεις των Συνόδων τους.

Η αποτυχία της μεσολάβησης είναι και λόγω της διαφοράς αντιμετώπισης του ουκρανικού ζητήματος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τους δύο Πρωθιεράρχες. Με τις αποφάσεις τους οι Ιερές Σύνοδοι των Εκκλησιών Κύπρου και Αλβανίας απορρίπτουν τον τρόπο, που δόθηκε η Αυτοκεφαλία στην Ουκρανική Εκκλησία και ζητούν συνάντηση όλων των Πρωθιεραρχών, προς εξέταση και εκτόνωση της έντασης που υπάρχει. Για τη διαφορά απόψεων είναι χαρακτηριστική η αλληλογραφία, που υπήρξε μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ. Αναστασίου και ο χρόνος, που αυτή δημοσιοποιήθηκε, σε σχέση με τη συνάντηση στο Σάλτσμπουργκ. Το περιεχόμενο των επιστολών και οι ημερομηνίες αποστολής τους δείχνουν ότι η συνάντηση για τη μεσολάβηση ήταν καταδικασμένη πριν αυτή διεξαχθεί.

Στις 24 Δεκεμβρίου 2018 ο Οικουμενικός Πατριάρχης αποστέλλει επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο κ. Αναστάσιο και του αναγγέλλει την απόφασή του να δώσει Αυτοκεφαλία στους σχισματικούς της Ουκρανίας. Στις 4 Ιανουαρίου 2019 συνεδριάζει η Σύνοδος της Αλβανικής Εκκλησίας και με βάση την προαναφερθείσα απόφαση, που έλαβε, ο κ. Αναστάσιος αποστέλλει επιστολή στον Πατριάρχη στις 14 Ιανουαρίου 2019. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης απαντά στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας στις 20 Φεβρουαρίου 2019. Η συνάντηση στο Σάλτσμπουργκ διεξάγεται στις 2 Μαρτίου 2019. Στις 7 Μαρτίου 2019 η Αρχιεπισκοπή Αλβανίας δημοσιοποιεί την επιστολή του κ. Αναστασίου και στις 9 Μαρτίου το Φανάρι πράττει το ίδιο γι’  αυτή του κ. Βαρθολομαίου. Από τις εκτεθείσες ημερομηνίες των  επιστολών αποδεικνύεται ότι αυτές είχαν ανταλλαγεί πριν από τη συνάντηση στο Σάλτσμπουργκ.

Στην επιστολή του ο κ. Αναστάσιος διατυπώνει ευθέως τη «θεμελιώδη αμφιβολία» της Αλβανικής Εκκλησίας «να επικυρώσει αναδρομικώς χειροτονίας τελεσθείσας υπό καθηρημένου, αφωρισμένου και αναθεματισμένου προσώπου», ονοματίζοντας τον Φιλάρετο Ντενισένκο και αναφερόμενος στον βίο και στην πολιτεία του. Στην επιστολή ακολουθεί παράθεση πολλών επιχειρημάτων, με βάση τα οποία απορρίπτει την προσθήκη του ονόματος του Μητροπολίτου Επιφανίου (επικεφαλής της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας) στα Ιερά Δίπτυχα και επομένως απορρίπτει την αναγνώρισή του. Επίσης ο κ. Αναστάσιος επισημαίνει πως «αντί ειρηνεύσεως και ενότητος των Ορθοδόξων της Ουκρανίας, επαπειλείται ο κίνδυνος διασπάσεως της ενότητος της ανά τον κόσμον Ορθοδοξίας». Επί πλέον ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας θεωρεί αβάσιμες τις εκτιμήσεις ότι ο εμφανής διχασμός θα διαρκέσει «επ’ ολίγον». Τέλος επισημαίνει την έλλειψη συνοδικότητας στην ενέργεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Στην απάντησή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης επιχειρεί με ιστορικά στοιχεία να δικαιολογήσει την επαναφορά στην κανονικότητα του καθηρημένου, αφορισμένου και αναθεματισμένου «Πατριάρχη Ουκρανίας» Φιλάρετου. Μεταξύ των επιχειρημάτων αναφέρεται στην Εκκλησία της Βουλγαρίας, την περίπτωση της οποίας θεωρεί παρόμοια με αυτήν της Ουκρανίας. Όπως γράφει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το 1872, καθαίρεσε και αφόρισε τους Επισκόπους της και το 1945 τους αποκατέστησε χωρίς αναχειροτονία.

Ο κ. Βαρθολομαίος στην ίδια επιστολή και ως προς την κατηγορία της εκ μέρους του ελλείψεως πνεύματος Συνοδικότητας θέτει για μιαν ακόμη φορά το θέμα ότι το Πρωτείο του Πάπα Ρώμης, μετά το Σχίσμα, έχει περιέλθει στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Επικαλείται απόφαση του 1663 των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων... Στον επίλογο της επιστολής του ο Οικουμενικός Πατριάρχης γράφει με προσβλητικό ύφος κατά όσων διαφωνούν με την ενέργειά του, μεταξύ αυτών βεβαίως και κατά του κ. Αναστασίου: «Και απορούμεν πώς αύτη η προπέτεια και κατασυκοφάντησις της Μητρός Εκκλησίας και της ημών Μετριότητος προσωπικώς γίνεται υπ’ ενίων ανεκτή και έν τισι περιπτώσεων, εκόντων ή ακόντων αυτών, υιοθετείται υπό την μορφήν αποδοχής και επαναλήψεως της επιχειρηματολογίας των κινησάντων την πτέρναν κατά της ευεργέτιδος. Αγαπώσιν ούτοι οι μαθηταί υπέρ τους διδασκάλους την Εκκλησίαν και την ενότητα αυτής; Μη γένοιτο». Επαναλαμβάνεται ότι η ανταλλαγή των επιστολών προηγήθηκε της συνάντησης στο Σάλτσμπουργκ...

Ως προς την περίπτωση της Βουλγαρίας, στην οποία αναφέρεται ο κ. Βαρθολομαίος στην επιστολή του προς τον κ. Αναστάσιο, η περίπτωση είναι διαφορετική από αυτή της Ουκρανίας. Η Εκκλησία της Βουλγαρίας είχε εκκλησιαστική εξάρτηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όταν ανακήρυξε την Εξαρχία. Η Εκκλησία της Ουκρανίας είναι υπό την εκκλησιαστική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου της Μόσχας. Αυτό αφόρισε τον Φιλάρετο και ουδεμία απόφαση μπορούσε να λάβει το Φανάρι, έστω και με το παπικής προέλευσης «έκκλητο», χωρίς προηγουμένως να είχε πληροφορηθεί από την πλευρά του Πατριαρχείου της Μόσχας, τους λόγους για τους οποίους τον καταδίκασε στην εσχάτη των εκκλησιαστικών ποινών. Το Φανάρι έτσι έπραξε στην περίπτωση του καθαιρεθέντος από την Εκκλησία της Ελλάδος Μητροπολίτου Αττικής Παντελεήμονα. Πριν εξετάσει την περίπτωση του, ζήτησε από την Ιερά Σύνοδό Της τον φάκελο της δίκης και της απόφασης, που είχε ληφθεί. Σημειώνεται ότι όταν έλαβε τη σχετική απόφαση το Πατριαρχείο της Μόσχας για τον Φιλάρετο ο κ. Βαρθολομαίος τη δέχθηκε και τον αποκήρυξε και αυτός, ως σχισματικό...

Πέραν του ότι η βουλγαρική Εκκλησία ήταν υπό την δικαιοδοσία του, το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να άρει το βουλγαρικό σχίσμα ανέθεσε, το 1932, στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων να μεσολαβήσει και έθεσε αυστηρούς όρους για την άρση. Η διαπραγμάτευση δεν ολοκληρώθηκε τότε. Ακολούθησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και στις 19 Φεβρουαρίου 1945 υπεγράφη το Πρωτόκολλο άρσης του σχίσματος υπό τους όρους του 1932 και αφού η Βουλγαρική Εξαρχία είχε ζητήσει συγγνώμη για το σχίσμα και είχε μεταφέρει την έδρα της από την Κωνσταντινούπολη στη Σόφια. Τίποτα από αυτά δεν συνέβησαν στην Ουκρανία.

Ως προς τα επιχειρήματα περί Πρωτείου ο Οικουμενικός Πατριάρχης εκτίθεται στη συνείδηση της Εκκλησίας, προς την οποία δεν μπορεί να εξισωθεί οποιαδήποτε απόφαση των τεσσάρων Πατριαρχών, παρμένη υπό ειδικές συνθήκες και υπό οθωμανική τυραννική εξουσία. Εξάλλου ακολούθησαν αποφάσεις του ιδίου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ως απάντηση στο αλάθητο του Πάπα, που καθιέρωσε η Α΄ Βατικανή Σύνοδος το 1870, με τις οποίες καταδικάστηκε με απόλυτο τρόπο το παπικό Πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία.