Sunday, December 30, 2018

ΟΙ "ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ" ΕΚΑΝΑΝ ΠΑΛΙΝ ΤΟ ΘΑΥΜΑΤΑΚΙ ΤΟΥΣ!


ΟΙ "ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ" ΕΚΑΝΑΝ ΠΑΛΙΝ ΤΟ ΘΑΥΜΑΤΑΚΙ ΤΟΥΣ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Οι "σκοτεινές δυνάμεις", η "Νέα Εποχή", η "Νέα Τάξη" -βεβαίως και η λέσχη Μπίντελμπεργκ- έκαναν πάλιν τα θαυματάκι τους!
1,000 αυτοκίνητα την ημέρα διαβαίνουν τα σύνορα στην Θράκη για να αφήσουν εκατομμύρια στους Τούρκους!
Τι και αν μας απειλούν στο Αιγαίο, στον αέρα, στην θάλασσα και στην ξηρά;
Τι κι αν κατέχουν την Βόρεια σκλαβωμένη Κύπρο και την εποικίζουν με εκατοντάδες χιλιάδες εποίκους;
Το αδιαχώρητο στα σύνορα με την Τουρκία, το αδιαχώρητο στα οδοφράγματα στην Κύπρο, το αδιαχώρητο στις παράλιες πόλεις της Δυτικής Τουρκίας, το αδιαχώρητο στα σύνορα με τα Σκόπια.
Και ποιος φταίει γι’ αυτό;
Μα καλά δεν το είπαμε;
Οι “σκοτεινές δυνάμεις”, η Εβραιομασωνία, η λέσχη Μπίντελμπεργκ, η "Νέα Τάξη", η "Νέα Εποχή", οι Λάιονς, το Ισραηλινό Συμβούλιο, οι Ροδόσταυροι, οι Ρόταρυ, ο Σιωνισμός και βεβαίως οι πρόσκοποι. Ίσως και οι προσκοπίνες.
Θα αντιτείνετε ίσως: Μήπως παίζει κάποιο ρόλο η απληστία μας, η ασυνειδησία μας, ο φιλοτομαρισμός μας, το εθνομηδενιστικό μας φρόνημα, η αφιλοτιμία μας και τα πάθη μας;
Όχι! Όχι! Ποτέ! 

Αυτά δεν σχετίζονται καθόλου με το γεγονός ότι τροφοδοτούμε με εκατομμύρια τους εχθρούς μας.
Η αποκλειστική ευθύνη ανήκει στις “σκοτεινές δυνάμεις”.
Ιδού το ρεπορτάζ που μας έδωσε την αφορμή για την σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ
Οι Έλληνες προτιμούν την Τουρκία για τις γιορτές!

Της κ. Μαρίνας Κριτού
=====
Σε εορταστική διάθεση έχουν μπει για τα καλά μικροί και μεγάλοι, ενώ οι προετοιμασίες αλλά και οι άδειες έχουν ήδη ξεκινήσει!
Στα Τελωνεία του Έβρου η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες ημέρες, κυρίως από Έλληνες που επιλέγουν να επισκεφθούν την γειτονική Τουρκία προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εορταστικές τους αγορές.
Στο Τελωνείο Καστανεών τα αυτοκίνητα τις τελευταίες ημέρες σχηματίζουν ουρές, με μεγάλη αναμονή για τους οδηγούς που μαζικά συρρέουν στην Τουρκία.
Οι Έλληνες οδηγοί μάλιστα δεν προέρχονται μόνο από τον Έβρο, αλλά και από όλη τη Θράκη.
Η κατάσταση δεν διαφοροποιείται σημαντικά στο Τελωνείο Κήπων, όπου την 1ηκαι 2η μέρα των μετά τα Χριστούγεννα επικρατούσε το αδιαχώρητο, με πάνω από 1.000 την ημέρα αυτοκίνητα να πραγματοποιούν έξοδο προς την Τουρκία.
Η πλειοψηφία των εκδρομέων επιστρέφουν το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των οδηγών αλλά και των αστυνομικών και τελωνειακών από το πλήθος των αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά τους Τούρκους και ενώ τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης παραμένουν γεμάτα, το μεγάλο «κύμα» αναμένεται να εισέλθει τις επόμενες 3 ημέρες, για τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς.

ΙΔΟΥ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ!




ΙΔΟΥ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΕΡΒΙΑΣ!

Του ΠαναγιώτηΤελεβάντου
=====

Ιδού το αίσχος του Πατριαρχείου Σερβίας! 

Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Σερβίας παρεχώρησε το πατριαρχικό παρεκκλήσι του Αγίου Συμεών στους Αγγλικανούς, για να τελέσουν την δική τους Χριστουγεννιάτικη Ακολουθία.

Και ως να μη έφτανε αυτό παρεβρέθηκε στην ιεροσυλία του ορθόδοξου ναού ο ίδιος ο Πατριάρχης των Σέρβων Ειρηναίος, που χοροστατούσε από τον πατριαρχικό του Θρόνο!

Βεβαίως ουδείς εκπλήττεται πια με τις οικουμενιστικές ασχημίες πλείστων όσων αρχιερέων της Εκκλησίας της Σερβίας, επειδή τις τελευταίες δεκαετίες επιδίδονται συστηματικά σε παντοειδείς οικουμενιστικές και νεωτεριστικές ασχημίες. 

Ορισμένοι, μάλιστα, από τους ασχημονούντες επισκόπους είναι μαθητές του μεγάλου αντιοικουμενιστή Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς.

Φαντάζομαι τι χαρά θα κάνει η ψυχή του μεγάλου αυτού Αγίου και Πατέρα και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας από τον Ουρανό που βλέπει την κατάντια των πνευματικών του παιδιών.

Ο Πατριάρχης των Σέρβων ανάβει μενόρες και συγχρωτίζεται και συμπροσεύχεται με τους κάθε λογής αιρετικούς και αλλόθρησκους.

Ο Ρωσσόφιλος λαλίστατος Μητροπολίτης Μπάτσκας Ειρηναίος ανήκει στην στενή ομάδα του Ζηζιούλα, που -μεταξύ άλλων- συνέταξε το απαράδεκτο εκκλησιολογικά Κείμενο της Ραβέννας.

Είναι ο ίδιος ιεράρχης που έλαβε δακτυλίδι από τον Πάπα, όπως το έλαβε και ο έτερος Καππαδόκης, ο Σεβ. Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος Ράντοβιτς. Και οι δύο πηγαινοέρχονται στο Βατικανό και συμπροσεύχονται με αιρετικούς και αλλόθρησκους. 

Σαν δεν ντρέπονται!

Horribile dictu, αλλά δυστυχώς είναι γεγονός αναντίλεκτο ότι η ευαισθησία των Σέρβων Ιεραρχών για τους Ιερούς Κανόνες εξαντλείται ΜΟΝΟΝ σε όσους Κανόνες νομίζουν ότι υποβοηθούν τον Σερβικό εθνοφυλετισμό και τον πανσλαβισμό.

Από εκεί και πέραν δεν έχουν τον παραμικρό δισταγμό να καταπατούν ασύστολα τους Ιερούς Κανόνες.

Οι μεταθέσεις επισκόπων, στην Εκκλησία της Σερβίας, δίνουν και παίρνουν, παρά την ρητή απαγόρευση των Ιερών Κανόνων, ενώ ιεράρχες του φυράματος του πρώην Ερζεγοβίνης (νυν Γερμανίας) Γρηγόριου, αντί να καθαιρεθούν, παίρνουν μεταθέσεις προαγωγής.!!!

Κατά τα άλλα οι Ιεράρχες του Πατριαρχείου της Σερβίας σέβονται τους Ιερούς Κανόνες.!!!

ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολύ εύστοχη η πρωτοχρονιάτικη εγκύκλιος του Ομολογητή Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ. 

Θα ήταν, όμως, πολύ πιο πειστική, αν ο Σεβασμιώτατος έκανε ευθεία ονομαστική επίθεση εναντίον του άθεων εθνομηδενιστών κυβερνώντων.

Καλή η αναφορά στις "σκοτεινές δυνάμεις", την "Νέα Εποχή", την "Νέα Τάξη" κτλ.. 

Διερωτόμαστε, πάντως, γιατί δεν έγινε αναφορά στην "λέσχη Μπίντελμπεργκ" δεδομένου του σατανικού και σκοτεινοδυναμικού ρόλου αυτής της λέσχης.

Και οι μεν "σκοτεινές δυνάμεις", ως σκοτεινές δυνάμεις, επιτελούν σκοτεινοδυναμικό έργο. 

Για ποιο λόγο, όμως, η Εγκύκλιος, πέραν της αναφοράς στις "σκοτεινές δυνάμεις", δεν κάνει αναφορά στις φανερές "σκοτεινές δυνάμεις", τουτέστιν στον πεμπτοφαλαγγίτη ταγό της Εκκλησίας; 

Γιατί δεν ελέγχει δημόσια τον συνωμότη των άθεων, των εθνομηδενιστών και των Εκκλησιομάχων τουτέστιν τον Αρχιεπίσκοπο της αισχύνης;

Δεν γνωρίζει ο Σεβ. Κυθήρων πώς πολιτεύεται ο Αρχιεπίσκοπος;

Δεν συνειδητοποιεί ποια ζημιά προκαλεί στην Εκκλησία;

Γιατί δεν καλεί ο Σεβασμιώτατος την Ιεραρχία να καθαιρέσει τον ανίερο Ιερώνυμο και να τον αντικαταστήσει με ιεράρχη που φοβάται τον Θεό και αγαπά την πατρίδα;

Δυοίν θάτερον: Είτε η Ιεραρχία θα απομακρύνει τον Αρχιεπίσκοπο από τον Θρόνο του, είτε ο άθεοι και οι Εκκλησιομάχοι θα χτυπούν -εκ του ασφαλούς- την Εκκλησία, την παιδεία, τα εθνικά θέματα, τον θεσμό της οικογένειας κτλ..

Αλλοιώς είναι πολύ εύκολο και ανώδυνο να μιλούμε για τον σκοτεινό ρόλο των "σκοτεινών δυνάμεων" και να αφήνουμε στο απυρόβλητο τον Αρχιεπίσκοπο της αισχύνης, που υποσκάπτει -απροκάλυπτα και ιεροκρυφίως- όλους τους αγώνες της Εκκλησίας και της πατρίδας.

Ακολουθεί απόσπασμα της πρωτοχρονιάτικης Εγκυκλίου του Σεβ. Κυθήρων, που μας έδωσαν την αφορμή για την σύνταξη το πιο πάνω σχολίου:

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
=====

Δυστυχῶς, οἱ σκοτεινές δυνάμεις ἐργάζονται ἀνύστακτα, ὑποκινούμενες ἀπό τά πονηρά πνεύματα καί τόν ἀλάστορα διάβολο, καί ὑπάρχει στόχευσις καί σοβαρός κίνδυνος ἀποξενώσεως καί ἀποκοπῆς τοῦ Ὀρθοδόξου γένους μας ἀπό τίς ἐκκλησιαστικές καί ἐθνικές ρίζες καί παραδόσεις μας. Ἀπό τίς πηγές τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί κληρονομίας μας, καθώς εὐνοεῖται καί προωθεῖται ἡ πολυθρησκευτικότητα καί ὁ συγκρητισμός εἰς τά Σχολεῖα μας, εἰς τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, μέ κίνδυνο πνευματικοῦ ἀποπροσανατολισμοῦ καί συγχύσεως τῆς μαθητιώσης νεολαίας μας, ὅταν μάλιστα δέν ἔχουν ἀκόμη στερεωθῇ βιωματικά εἰς τά θέματα τῆς Ὀρθοδόξου ζωῆς καί Παραδόσεως. Καί ἀπό τίς αὐθεντικές πηγές τῆς Ἱστορίας τοῦ Ἔθνους μας, ἀφοῦ βασικά καί καίρια θέματα τῆς Ἑλληνικῆς μας Ἱστορίας ἐτέθησαν εἰς τήν «προκρούστειον κλίνην» καί ἔχουν ἀφαιρεθῆ ἀπό τήν διδακτέα ὑλη.

Εἰς τό στόχαστρο τῆς «νέας ἐποχῆς» καί τῆς «νέας τάξης πραγμάτων» εἶναι καί ἡ προσευχή εἰς τά Σχολεῖα τῆς πατρίδος μας, τά ἱερά σύμβολα τῆς Ἐκκλησίας μας (ὁ Τίμιος Σταυρός, οἱ ἱερές εἰκόνες κ.ἄ.) καί τά ἐθνικά μας σύμβολα (σημαία, παρελάσεις, ἐθνικές ἑορτές). 

Ἀποδόμησις πνευματικῶν καί ἠθικῶν ἀξιῶν, ἀποϊεροποίησις ἱερῶν καί ὁσίων τῆς φυλῆς μας καί ἐνίοτε ἔλλειψις εὐαισθητοποιήσεως τῶν ἁρμοδίων, ὅταν σέ δημόσιους χώρους καί ἐνώπιον χιλιάδων θεατῶν ἐξευτελίζονται ἱερώτατα σύμβολα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας (ὅπως ὁ Τίμιος Σταυρός) καί τῆς Πατρίδος μας (ὅπως εἶναι ἡ σημαία μας), γεγονός, τό ὁποῖο προκαλεῖ βάναυσα τό αἴσθημα τοῦ Ἑλληνορθοδόξου λαοῦ μας.

Ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος, πού ἐπλάσθη κατ’ εἰκόνα Θεοῦ καί καθ’ ὁμοίωσιν δέν ἐξαθλιώνεται καί δέν ἐξαχρειώνεται, ὅταν διάγει ἔκφυλη ζωή καί κυλίεται εἰς τόν βόρβορον τῆς ἀσωτίας καί τῆς ἀνηθικότητος, ζώντας ζωή ἀσύδοτη καί κτηνώδη, βίο ἀβίωτο;

Αὐτά καί τά ἄλλα γνωστά σοβαρά ἐκκλησιαστικά καί ἐθνικά ζητήματα, ὅπως τό Οὐκρανικό, τό Μακεδονικό καί τό μεταναστευτικό, ἄς μᾶς ἀπασχολήσουν σοβαρά μέσα εἰς τό νέο σωτήριο ἔτος τοῦ 2019.

ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ Ε΄


ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

Ε΄
Του Πορφυρίτη
=====

7. Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶπε:

«Δέν δύνανται νά ἐφαρμοσθοῦν σήμερον (σ. γρ.: οἱ Ἱεροί Κανόνες) καί πρέπει νά τροποποιηθοῦν αἱ διατάξεις αἱ κανονίζουσαι τάς σχέσεις τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν πρός τούς ἑτεροδόξους καί ἑτεροθρήσκους. Δέν δύναται ἡ Ἐκκλησία νά ἔχῃ διατάξεις ἀπαγορευούσας τήν εἴσοδον εἰς τούς ναούς τῶν ἑτεροδόξων καί τήν μετ’ αὐτῶν συμπροσευχήν, καθ’ ἥν στιγμήν αὕτη διά τῶν ἐκπροσώπων αὐτῆς προσεύχεται ἀπό κοινοῦ μετ’ αὐτῶν διά την τελικήν ἕνωσιν ἐν τῇ πίστει, τῇ ἀγάπῃ, τῇ ἐλπίδι. Περισσοτέρα ἀγάπη πρέπει νά “ἀρδεύσει” πολλάς κανονικάς διατάξεις πρός “ζωογονίαν”. Ἐπιβάλλεται τροποποίησις ὁρισμένων διατάξεων ἐπί τό φιλανθρωπότερον καί ρεαλιστικώτερον. Ἡ Ἐκκλησία δέν δύναται καί δέν πρέπει νά ζῇ ἐκτός τόπου καί χρόνου»[26]

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες λέγουν:

Δυό παπικοί, ὁ ἕνας δημοσιογράφος καί ὁ ἄλλος γραμματέας στό Βατικανό ζήτησαν ἀπό τόν Ἅγιο Παΐσιο νά συμπροσευχηθοῦν, να ποῦν μαζί τό «Πάτερ ἡμῶν». 

Ὁ Ἅγιος τούς ἀπάντησε: «Γιά νά ποῦμε μαζί τό ‘’Πάτερ ἡμῶν’’, πρέπει νά συμφωνοῦμε καί στό δόγμα, ἀλλά ‘’μεταξύ ἡμῶν καί ὑμῶν χάσμα μέγα ἐστί’’»[27].

«Κάποιος εἰκονομάχος, παρέδωσε τόν ὅσιο Πέτρο τῆς Ἀτρώας, καί τόν ἀδελφό του Παῦλο, στόν ἀρχηγό του Λάμαρι. Ἐκεῖνος τούς κλείδωσε μέσα σέ ἕνα ναό καί ὅρισε φύλακες νά τούς φυλάγουν μέ ἀσφάλεια. Κατά τήν ὥρα τῶν ἑωθινῶν ὕμνων συνήθιζαν οἱ Ὅσιοι νά ἀναπέμπουν στόν Κύριο εὐχές, ἐπειδή ὅμως ἐμποδίζονταν νά τό πράξουν ἀπό τούς ἱερούς κανόνες πού ἔλεγαν ὅτι ‘‘δέν πρέπει νά μπαίνει ἤ νά προσεύχεται ὁ εὐσεβής σέ ἐκκλησία ἀσεβῶν’’, ἀφοῦ ἔκαναν τό ζωοποιό σημεῖο τοῦ σταυροῦ, πέρασαν ἀνάμεσα ἀπό τούς φύλακες χωρίς ἐκεῖνοι νά τούς ἀντιληφθοῦν καί, ἀφοῦ ἀνέπεμψαν τίς εὐχές πρός τόν Κύριο τοῦ οὐρανοῦ καί τῆς γῆς στό ὕπαιθρο, ἐπέστρεψαν οἱ μακάριοι στόν ναό ὅπου φρουρούνταν»[28]

(Συνεχίζεται)

Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΣΦΑΓΙΑΣΜΟΣ ΑΘΩΩΝ ΥΠΑΡΞΕΩΝ


Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΣΦΑΓΙΑΣΜΟΣ ΑΘΩΩΝ ΥΠΑΡΞΕΩΝ

Του Σεβ. Κυθήρων Σεραφείμ
=====

Τό στυγερό καί ἀποτρόπαιο ἔγκλημα του Ηρώδη σέ βάρος ἀθώων ὑπάρξεων συνεχίζεται ἀπό τότε καί μέχρι σήμερα, μέ τόν μανδύα τῆς νομιμότητας, κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες, ἀφοῦ πιά ἔχουν νομιμοποιηθῆ καί ἐπισημοποιηθῆ, μέ τήν καταβολή τῶν δαπανῶν ἀπό τό κράτος, μάλιστα, οἱ ἐκτρώσεις, δηλ. οἱ φόνοι χιλιάδων ἀθώων ἐμβρύων. Δεκατέσσερεις χιλιάδες νήπια ἐδολοφόνησε ὁ φοβερός Ἡρώδης. 

Τριακόσιες χιλιάδες καί πλέον ἔμβρυα φονεύονται στήν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα μας κάθε χρόνο καί ἔτσι ἐξανδραποδίζεται διαρκῶς τό Ἑλληνορθόδοξο γένος μας, μέ ἀποτέλεσμα νά διογκώνεται κάθε χρόνο τό δημογραφικό μας πρόβλημα καί νά πετιοῦνται στούς ὑπονόμους στρατιές ὁλόκληρες ἀγέννητων παιδιῶν, πού θά ἦταν διαφορετικά τό καμάρι καί οἱ ἄγρυπνοι φρουροί τῆς ταλαίπωρης καί προδομένης πατρίδας μας. Καί τοῦτα τά ἀπαίσια καί φρικτά ἐγκλήματα «ἡμῶν κοιμωμένων» καί ἐφησυχαζόντων...

Δέν εἶναι καθόλου εὐχάριστη αὐτή ἡ διαπίστωσις, ἀλλά εἶναι καί πηγή καί πρόξενος μεγάλων συμφορῶν διά τό ὀρθόδοξο γένος μας τό φοβερό αὐτό κατάντημά μας, τό ὁποῖο φαίνεται ὅτι ξεχνοῦμε καί καθόλου δέν μᾶς ἀπασχολεῖ. 

Δέν εἶναι μικρός ὁ ἀριθμός τῶν δυστυχισμένων ἐκείνων γυναικῶν, οἱ ὁποῖες χωρίς ἐνδοιασμούς καί χωρίς ἀναστολές φθάνουν στήν ἔκτρωσι, γιατί θεωροῦν ὅτι τό κυοφορούμενο ἔμβρυο εἶναι ἐξάρτημα τοῦ σώματός των καί μποροῦν νά τό μεταχειρίζωνται ὅπως θέλουν καί ἀκόμα νά τό πετοῦν ἀδιάφορα στόν σκουπιδοντενεκέ ... Κύριε ἐλέησον! 

Ὅμως, θά ἔπρεπε ὀχετοί δακρύων νά χύνωνται καθημερινά ἀπό ὅλο τό ὀρθόδοξο πλήρωμα διά νά ἀποτρέψωμε τελικά τήν ὀργήν τοῦ Κυρίου μέ τήν εἰλικρινῆ μετάνοιά μας καί τήν εὐάρεστη πλέον εἰς τόν Θεόν ζωήν μας.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ι. Σ. ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ Δ΄


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ι. Σ. ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ

Δ΄

Του π. Σάββα Μιχαηλίδη, 
Ιερέα Ρωσσικής Εκκλησίας Λεμεσού
=====

Ο ισχύων κυπριακός νόμος για την έκτρωση και η σχέση του με τον βρετανικό Abortion Act 1967

Η τραγική ιστορία του εξισλαμισμού της Μικράς Ασίας φαίνεται ότι θα επαναληφθεί και στην Κύπρο σε βάθος χρόνου. Ο Οσμάν ίδρυσε κατά τα τέλη του 13ου αιώνα το οσμανικό (οθωμανικό) κρατίδιό του στη νότια Βιθυνία με πληθυσμό περί τις 50.000 Τούρκους νομάδες και με έκταση λίγο μικρότερη από αυτή της κατεχομένης Κύπρου. Με ορμητήριο το κρατίδιό τους οι νομάδες ερήμωναν την ύπαιθρο της Βιθυνίας και άρπαζαν χριστιανές γυναίκες ως συζύγους. Οι χριστιανοί κάτοικοι των γειτνιαζόντων μεγάλων πόλεων της Προύσας, της Νίκαιας και της Νικομήδειας είχαν την αυταπάτη ότι οι καλά οχυρωμένες πόλεις τους δεν κινδύνευαν από τους τούρκους νομάδες. Μέσα σε λίγες δεκαετίες έπεσαν και οι τρεις πόλεις της Βιθυνίας. 

Μεγάλο μέρος των κατοίκων τους εξισλαμίσθηκε «οικειοθελώς» και η Προύσα έγινε πρωτεύουσα του οθωμανικού κράτους (Για την οθωμανική κατάκτηση της Βιθυνίας βλ. Γεωργίου Αρνάκη – Γεωργιάδη, Οι πρώτοι Οθωμανοί. Συμβολή στο πρόβλημα της πτώσης του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας 1282 – 1337, Αθήνα 1947, επανέκδ. 2008∙ ο εξισλαμισμός της Μικράς Ασίας περιγράφεται αναλυτικά στην ελληνική έκδοση του βιβλίου του διαπρεπούς ελληνοαμερικανού ιστορικού και βυζαντινολόγου Σπύρου Βρυώνη: Η παρακμή του μεσαιωνικού ελληνισμού στη Μικρά Ασία και η διαδικασία του εξισλαμισμού 11ος – 15ος αιώνας, Αθήνα 1996, δεύτερη ανατύπωση 2008). 

Εμείς εδώ στην Κύπρο ζούμε με την αυταπάτη μιας «καλής» λύσης του Κυπριακού, που θα διώξει την Τουρκία από το νησί∙ ένα νησί το οποίο απέχει λίγα χιλιόμετρα από την Τουρκία και του οποίου το βόρειο τμήμα εντός των προσεχών γενεών, και ανεξαρτήτως λύσης ή μη του Κυπριακού, θα έχει ένα πολυπληθή τουρκικό πληθυσμό εξ αιτίας των εποίκων.

Έρχομαι τώρα στον ισχύοντα από το 1974 κυπριακό νόμο για την έκτρωση (άρθρο 169Α του Ποινικού Κώδικα), ο οποίος είναι αντιγραφή του βρετανικού Abortion Act 1967, και στο νομοσχέδιο για την έκτρωση, το οποίο είναι αντιγραφή της ελληνικής εκτρωτικής νομοθεσίας του 1984 (άρθρο 304 του Ποινικού Κώδικα). 

Όλοι οι ανωτέρω νόμοι και το νομοσχέδιο επιτρέπουν την έκτρωση στην περίπτωση υπάρξεως της κακόφημης ψυχιατρικής ένδειξης, δηλαδή της βλάβης της ψυχικής υγείας της εγκύου (ελληνικός νόμος, νομοσχέδιο), της βλάβης της πνευματικής υγείας της (βρετανικός νόμος), της πνευματικής ή ψυχικής βλάβης της (κυπριακός νόμος). 

Ο κίνδυνος της ψυχικής βλάβης από τη συνέχιση της εγκυμοσύνης απαιτεί τη βεβαίωση δύο ιατρών (βρετανικός και κυπριακός νόμος) ή τη βεβαίωση ενός ιατρού (ελληνικός νόμος και νομοσχέδιο). Η ψυχιατρική ένδειξη έχει τη δυνατότητα να δικαιολογήσει νομικά όλες τις εκτρώσεις μέχρι και τον έννατο μήνα της εγκυμοσύνης, αφού δεν έχει κανένα χρονικό περιορισμό τόσο στους τρεις νόμους όσο και στο νομοσχέδιο. 

Στη Βρετανία (Αγγλία, Σκωτία, Ουαλία), όπου υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τις νόμιμες εκτρώσεις στα πλαίσια του Εθνικού Συστήματος Υγείας, κατά την πεντηκοταετή εφαρμογή του νόμου Abortion Act 1967 έχουν γίνει 8.8 εκατομμύρια εκτρώσεις. Το 97 – 98% των νομίμων αυτών εκτρώσεων – υπάρχουν πάντοτε και οι παράνομες – γίνονται με τη βεβαίωση δύο ιατρών για τον κίνδυνο βλάβης της πνευματικής υγείας της εγκύου (https://www.spuc.org.uk/abortion/uk/law). 

Κατά τον βρετανικό νόμο απαιτείται ιατρική βεβαίωση ότι «the continuance of the pregnancy would involve risk to the life of the pregnant woman, or of injury to the physical or mental health of the pregnant woman or any existing children of her family, greater than if the pregnancy were terminated». 

Οι κύπριοι νομοθέτες του 1974 αντέγραψαν την ανωτέρω πρόνοια του βρετανικού νόμου (άρθρο 169Α, β). Έτσι για τη νόμιμη έκτρωση στην Κύπρο απαιτείται βεβαίωση δύο ιατρών για το ότι «αν εξακολουθούσε η εγκυμοσύνη, η ζωή της εγκύου θα ετίθετο σε κίνδυνο ή θα επροκαλείτο φυσική, πνευματική ή ψυχική της βλάβη ή οποιουδήποτε τέκνου της που υπάρχει, μεγαλύτερη από εκείνη παρά αν δεν τερματιζόταν η εγκυμοσύνη…». 

Η φράση «οποιουδήποτε τέκνου της που υπάρχει» δεν ήταν η αρχική του νόμου του 1974. Η αρχική φράση ήταν, από ότι θυμάμαι, «οποιουδήποτε μέλους της οικογένειάς της». Όταν το 1986 υπέδειξα στην Επιτροπή Νομικών ότι η κακή αυτή μετάφραση του αγγλικού any existing children of her family μπορεί να περιλάβει και τον άνδρα της εγκύου, πράγμα παράλογο, το διόρθωσαν.

(Συνεχίζεται)

Saturday, December 29, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΙΣΙΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΙΣΙΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αποκαλυπτική η εγκύκλιος του Σεβ. Πισιδίας Σωτήριου για το Ουκρανικό, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, για την επαίσχυντη Σύνοδο του Μινσκ. 

Ως γνωστόν, με την Σύνοδο του Μινσκ, η Ρωσσική Εκκλησία αφόρισε όλους τους ιεράρχες, άλλους κληρικούς, μοναχούς και λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Ο Σεβ. Πισιδίας, με μετριοπάθεια και με έμπονο λόγο, διεκτραγωδεί το ανεκδιήγητο δράμα των Ρωσσόφωνων πιστών της Μητροπόλεως Πισιδίας, οι οποίοι προτρέπονται από τους Ρώσσους κληρικούς να μείνουν ακήδευτοι ή αβάπτιστοι εξαιτίας του αφορισμού που επέβαλε η ληστρική Σύνοδος του Μίνσκ σε βάρος του ποιμνίου -κλήρου και λαού- του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Ο Σεβ. Πισιδίας, όμως, προσφέρει και μια άλλη μαρτυρία, καρπό της ποιμαντικής διακονίας του στην Άπω Ανατολή, όπου οι Ρώσσοι κάνουν συνεχείς εισπηδήσεις στις Μητροπόλεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου παρόλον ότι οι Ιεράρχες του Οικουμενικού Θρόνου έκαναν και κάνουν με αγάπη το παν για να διακονήσουν τους Ρωσσόφωνους αδελφούς μας.

Ο εκκλησιαστικός ιμπεριαλισμός της λεγόμενης "Τρίτης Ρώμης", που έχει την πλήρη στήριξη της Ρωσσικής πολιτικής εξουσίας, ούτε Ιερούς Κανόνες υπολογίζει, ούτε τους βασικούς όρους της ορθόδοξης εκκλησιολογίας σέβεται.

Θέλουν παντού να οργανώνουν Ρωσσικές Εξαρχίες, οι οποίες να υπάρχουν και να λειτουργούν ανεξάρτητα από τους κανονικούς τοπικούς επισκόπους της ανά την Οικουμένη Ορθοδοξίας.

Χορηγούν Αυτοκεφαλίες νοσφιζόμενοι αρμοδιότητες, που έχει -σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες- μόνον το Οικουμενικό Πατριαρχείο, κάνουν θυσιαστήρια χωρίς την άδεια των τοπικών επισκόπων και συμπεριφέρονται λες και ολόκληρη η Οικουμένη υπάγεται στην Εκκλησία της Μόσχας.

Η αντικανονική αυτή συμπεριφορά των Ρώσσων, δεν είναι κάτι πρόσφατο, αλλά διαρκεί για αιώνες τώρα.

Απλά η εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, από το Οικουμενικό Πατραρχείο, έφερε στην επιφάνεια το μέγεθος του αποστήματος του εκκλησιαστικού ιμπεριαλιστικού φρονήματος των Ρώσσων εκκλησιαστικών ηγετών.

Τώρα, εξαιτίας του Ουκρανικού, η Ορθοδοξία κινδυνεύει να οδηγηθεί σε Πανορθόδοξο Σχίσμα την έκταση και την διάρκεια του οποίου κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα.

Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα βαθύ γκρημνό το βάθος του οποίου ουδείς γνωρίζει.

Ο Θεός να μας λυπηθεί για να μη γίνουν τα χειρότερα για την Εκκλησία Του.

ΤΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ


ΤΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ

Τοῦ Σεβ. Πισιδίας Σωτηρίου
=====

Ἐπὶ δέκα χρόνια ἀκούω τοὺς πόνους σας, τὰ προβλήματά σας, τὶς ἀγωνίες σας καὶ προσπαθῶ νὰ κάνω γιὰ σᾶς, μαζὶ μὲ τὶς προσευχές μου, ὅ,τι καλύτερο μπορῶ. Σήμερα ὅμως, ὁ πνευματικός σας πατέρας αἰσθάνεται τὴν ἀνάγκη νὰ μοιραστεῖ μαζί σας τὸν δικό του πόνο καὶ νὰ ζητήσει τὴ δική σας προσευχή.

Η ἀγάπη μου πρὸς τοὺς Ρώσσους καὶ τὴν ἐν Ρωσσίᾳ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἄρχισε νὰ ἐνθρονίζεται στὴν καρδιά μου ἀπὸ τὰ φοιτητικά μου χρόνια.

Ἔτσι προετοιμασμένη ἡ ψυχή μου, σκίρτησε ἀπὸ χαρὰ ὅταν, ἀπὸ τὸ 1992 καὶ μετά, ἔβλεπα νὰ ἔρχονται στὴν Ἐκκλησία μας στὴ Σεοὺλ ὅλο καὶ περισσότεροι ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφές μας ἀπὸ τὴ Ρωσσία καὶ τὶς ἄλλες χῶρες τῆς πρ. Σοβιετικῆς Ἕνωσης, μετὰ τὴ διάλυσή της. Μὲ τοὺς πρώτους ἐξ αὐτῶν, ἀρχίσαμε τὸ 1992 νὰ τελοῦμε θ. Λειτουργίες στὰ σλαβωνικά, ὀργανώσαμε χορωδία, τυπώσαμε Ἱερὲς Ἀκολουθίες καὶ τὴ θ. Λειτουργία. 

Στὴν πρώτη του δέ ἐπίσκεψη στὴν Κορέα ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θεμελίωσε στὴ Σεοὺλ τὸν Ι. Ναὸ τοῦ ἁγ. Μαξίμου τοῦ Γραικοῦ, ὥστε νὰ τελοῦνται ἀνελλιπῶς οἱ Ἱερὲς Ἀκολουθίες καὶ θ. Λειτουργίες στὰ σλαβωνικά, χάριν τῶν σλαβοφώνων, οἱ ὁποῖοι ὅλο καὶ αὐξάνονταν σὲ ἀριθμό. Γιὰ τὴν ἁγιογράφηση τοῦ Ναοῦ φέραμε ἁγιογράφο ἀπὸ τὴ Ρωσία καὶ ἔκανε εἰκόνες μὲ λαοφιλεῖς Ἁγίους τῆς Ρωσσίας. Τοποθετήθηκε τὸ Εἰκονοστάσι ἀπὸ τὴν Ἁγία Πετρούπολη μὲ εἰκόνες ρωσσικῆς τεχνοτροπίας, καὶ ὅλα τὰ ἱερὰ σκεύη σκεύη ποὺ χρησιμοποιοῦνται εἶναι ρωσσικά. Ἔτσι οἱ Ρῶσσοι ἀδελφοί μας μπαίνοντας στὸ Ναὸ αἰσθάνονται οἰκεῖο τὸ περιβάλλον.

Ὅμως, πολὺ πόνεσα, ὅταν παρ᾽ ὅλα ὅσα κάναμε γιὰ τοὺς Ρώσσους ἀδελφούς μας, πρὸ 20ετίας, ὁ Προτεστάντης Γραμματέας τοῦ Ἐθνικοῦ Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν Κορέας μοῦ ἔφερε γράμμα τοῦ τότε προέδρου τοῦ τμήματος ἐξωτερικῶν ὑποθέσεων τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, ποὺ ζητοῦσε ἀπὸ τὶς Προτεσταντικὲς Ἐκκλησίες τῆς Κορέας δωρεὰ 500.000 δολλαρίων USΑ γιὰ νὰ κτιστεῖ ρωσσικὴ Ἐκκλησία στὴ Σεούλ! Ὁ ἄνθρωπος ξαφνιάστηκε, ὅταν τὸν πληροφόρησα ὅτι ἤδη ἔχουμε εἰδικὴ Ἐκκλησία γιὰ τοὺς Ρωσσόφωνους, ἡ ὁποία ἐξυπηρετεῖ ἄνετα τοὺς προσερχομένους Ρώσσους πιστούς. 

Ἂν ἤξερε ὁ ἐπισκέπτης μου καὶ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ποὺ ἀπαγορεύουν μὲ αὐστηρὲς ποινὲς σὲ Ἐπίσκοπον νὰ κτίσει ναὸ στὴν Ἐπαρχία ἄλλου Ἐπισκόπου, ποιὸς ξέρει ποιὰ γνώμη θὰ σχημάτιζε γιὰ τὸν ἀποστολέα τοῦ ρωσσικοῦ ἐγγράφου! Ἀλλὰ αὐτὴ ἡ ἐνέργεια γιὰ μένα ἦταν τὸ πρῶτο κτύπημα ποὺ αἰσθάνθηκα στὴν καρδιά μου ἀπὸ ὁμόδοξο χέρι!

Δυστυχῶς ἀκολούθησαν καὶ ἄλλα, ὅπως χειροτονίες Κορεάτου ὑπὸ Ρώσσου Μητροπολίτου, ἄλλες ἱεροπραξίες του στὴ Σεούλ, ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ Μητροπολίτου Κορέας κλπ. 

Πόσον λυπήθηκα, ὅταν Ναός, ποὺ ἔκτισα στὸ Σόλο τῆς Ἰνδονησίας, κατελήφθη ἀπὸ Ρῶσσο Μητροπολίτη καὶ ἀπὸ δεκαετίας καὶ πλέον δὲν μᾶς ἐπιτρέπει νὰ λειτουργήσουμε στὸν ναὸ αὐτὸν τῆς Ἁγίας Τριάδος. Ἀλλεπάλληλοι οἱ πόνοι!

Ο ἀοίδιμος Πατριάρχης Μόσχας Ἀλέξιος Β´ εἶχε στείλει στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο γράμμα, μὲ τὸ ὁποῖο τὸν πληροφοροῦσε ὅτι στὴν Ἀττάλεια εἶχαν ἐγκατασταθεῖ χιλιάδες Ρῶσοι καὶ τὸν παρακαλοῦσε νὰ ἀναλάβει τὴν ποιμαντική τους μέριμνα, καθὼς βρίσκονται σὲ κανονικὸ ἔδαφος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. 

Ὅταν μοῦ ἔδωσε ὁ Πατριάρχης καὶ διάβασα τὸ γράμμα αὐτό, γιὰ μιὰ στιγμὴ εἶδα τὰ σχέδιά μου γιὰ ἥσυχη ζωὴ νὰ καταρρέουν. Ὅμως ἡ βαθειά μου ἀγάπη γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους Ρώσσους, ποὺ ἀναζητοῦσαν καλύτερη ζωὴ μετὰ ἀπὸ 70 χρόνια διωγμῶν καὶ ταλαιπωριῶν, μὲ ἔκανε νὰ πῶ τὸ “ναὶ” στὸν Πατριάρχη καὶ νὰ ἀναλάβω, μὲ τὴν εὐλογία Του τὸ ἔργο αὐτό. 

Ἄρχισε, μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ὁ ἀγώνας γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουμε ἱεροὺς ναούς, ἱερεῖς καὶ ὅλα ὅσα χρειάζονται, γιὰ τὴν κάλυψη τῶν λειτουργικῶν καὶ πνευματικῶν ἀναγκῶν τῶν ἐγκατεστημένων στὸν Νομὸ Ἀττάλειας Ὀρθοδόξων πιστῶν.

Γνωρίζετε, ἀγαπητά μου παιδιά, τὶς προσπάθειες καὶ τὶς ἀγωνίες ὅλων μας τότε, νὰ βροῦμε ναὸ στὴν Ἀττάλεια, νὰ τὸν ἀγοράσουμε καὶ μάλιστα πανάκριβα, μὲ τὸ τεράστιο ποσὸν τῶν 500.000 Εὐρὼ καὶ ἂς ἦταν ἐρειπωμένος. Στὴ συνέχεια νὰ τὸν ἀναστηλώσουμε, διακοσμήσουμε, ἐξοπλίσουμε, ὥστε τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2011 νὰ εἶναι ἕτοιμος γιὰ τὰ Θυρανοίξια. 

Ὅπως ὅλοι ξέρετε παρόμοιος ἀγώνας ἔγινε, γιὰ νὰ ἔχετε καὶ στὴν Ἀλάνια τόπο λατρείας. Σὲ 1.556.406 Εὐρὼ ἀνέρχεται, κατὰ τοὺς ἐπισήμους οἰκονομικοὺς ἀπολογισμοὺς τῆς δεκαετίας αὐτῆς, τὸ συνολικὸ ποσὸ ποὺ χρειάστηκε νὰ συγκεντρώσουμε γιὰ νὰ καλύψουμε τὶς πάρα πάνω καὶ πολλὲς ἄλλες ἀνάγκες.

Ἂν δὲ σκεφθεῖτε ὅτι αὐτὰ τὰ ἔργα ἔγιναν στὴν περίοδο τῆς παγκόσμιας οἰκονομικῆς κρίσης, ποὺ ὅλοι ζοῦμε, καταλαβαίνετε τὶς μεγάλες δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίσαμε γιὰ τὴν ἐξασφάλιση τοῦ ποσοῦ αὐτοῦ. Πόσοι ἄνθρωποι ἀπὸ τὸ ὑστέρημά τους ἔδιναν ὅ, τι εἶχαν γιὰ νὰ βοηθήσουν τοὺς Ρώσσους ἀδελφούς, ποὺ ἔμεναν τόσα χρόνια ἀλειτούργητοι, νὰ ἀποκτήσουν ναούς, γιὰ νὰ μποροῦν νὰ ἐκκλησιάζονται καὶ νὰ κοινωνοῦν.

Καὶ νά, ὁ ἄλλος μεγάλος πόνος! Ὅταν, μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ ὅλα τακτοποιήθηκαν καὶ ὅλοι σεῖς ἀποκτήσατε πλέον τοὺς ἱεροὺς Ναούς σας ἀνοιχτούς, τοὺς δικούς σας μόνιμους ἱερεῖς, γιὰ νὰ σᾶς ἐξυπητετοῦν καὶ ἁγιάζουν μὲ τὰ Ἱερὰ Μυστήρια, ἦρθε «ὡς κεραυνὸς ἐν αἰθρίᾳ» ἡ γνωστὴ πρόσφατη ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Μίνσκ: Οἱ Ἐκκλησίες στὴν Ἀττάλεια εἶναι σχισματικές, ὅπως καὶ ὅλες οἱ ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ποὺ ὑπάγονται στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως! 

Δηλαδὴ ὅλοι οἱ κόποι καὶ οἱ θυσίες χιλίων ἑπτακοσίων καὶ πλέον χριστιανῶν, κυρίως ἀπὸ τὸ ἐξωτερικό, ποὺ προσέφεραν μὲ τόση ἀγάπη τὸν ὀβολό τους, γιὰ νὰ ἀποκτήσετε οἱ Ρῶσοι Ὀρθόδοξοι στὴν Ἀττάλεια ναούς, πᾶνε χαμένες;

Ἀλλὰ κατὰ τὴν ἀπόφαση τῆς Ρωσσικῆς Συνόδου καὶ ὁ Ἐπίσκοπος καὶ οἱ Ἱερεῖς, ποὺ ἀναλάβαμε τὴν διαποίμανσή σας στὴν Ἀττάλεια καὶ Ἀλάγια, μετὰ ἀπὸ τὴν παράκληση τοῦ Πατριάρχου Μόσχας ἀοιδίμου Ἀλεξίου Β´, εἴμαστε σχισματικοί! 

Καταλαβαίνετε τὸν ἀβάσταχτο πόνο πού μοῦ προκάλεσε αὐτὴ ἡ πολεμικὴ ὁμοδόξων Ἱεραρχῶν τῆς ἀγαπητῆς μου Ρωσσικῆς Ἐκκλησίας. Πόνο πρόσθετο,  γιατί ἡ κατάσταση αὐτὴ προξενεῖ σὲ μερικοὺς ἀπὸ σᾶς ταραχὴ καὶ ἀναστάτωση μὲ θλιβερὲς συνέπειες. 

Δυὸ πρόσφατα παραδείγματα.

Εἶχε κανονίσει μία μητέρα στὴν Ἀλάνια, μὲ τὴν συγκατάθεση τοῦ ἀλλοδόξου συζύγου της, νὰ βαπτίσει τὸ παιδί της στὴν Ἐκκλησία μας. Ἀκούει τὴν ἀπόφαση τοῦ Μίνσκ, ρωτάει γνωστό της ἱερέα στὴ Ρωσσία, κι ἐκεῖνος τῆς ἀπαγορεύει νὰ κάνει τὴ βάπτιση στὴν «σχισματικὴ» κατ᾽ αὐτὸν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στὴν Ἀλάνια. Κατόπιν αὐτοῦ ἡ μητέρα πῆρε τὴν ἀπόφαση νὰ ἀφήσει τὸ παιδί της ἀβάπτιστο.

Ἄλλη περίπτωση. Πεθαίνει μία Ρωσσίδα. Οἱ συγγενεῖς της ἐρωτοῦν ἱερέα στὴ Ρωσσία τί νὰ κάνουν. Ἐκεῖνος τοὺς ἀπαγορεύει νὰ καλέσουν τὸν Ὀρθόδοξο Ἱερέα τῆς Ἀττάλειας νὰ κάνει τὴν Νεκρώσιμη Ἀκολουθία. Ἀποτέλεσμα· πῆγαν καὶ τὴν ἔθαψαν ὡς ἀβάπτιστη!

Ἄραγε ἔχουν ἀναλογισθεῖ οἱ Ἱεράρχες, ποὺ ἔχουν ἐπωμισθεῖ τὴν εὐθύνη τῆς σωτηρίας ψυχῶν «ὑπὲρ ὧν Χριστὸς ἀπέθανεν» τὶς θλιβερὲς συνέπειες, ποὺ θὰ εἶχε ἡ ἀπόφαση, ποὺ ἔλαβαν, καὶ τὴν ἀναστάτωση, ποὺ θὰ προκαλοῦσαν στὸν Ὀρθόδοξο κόσμο!

Γι᾽ αὐτό, παιδιά μου, ὁ πόνος μου κορυφώνεται καὶ γιὰ τὴν ψυχικὴ ζημιὰ ποὺ προκάλεσαν στὸν ἑαυτό τους τὰ Μέλη τῆς Ρωσσικῆς Συνόδου τοῦ Μίνσκ. 

Ἂν δὲν συναισθανθοῦν τὸ ὀλίσθημά τους, θὰ εἶναι ὑπόλογοι ἐνώπιον τοῦ Δικαίου Κριτοῦ: γιὰ τὴν ψυχικὴ ζημιὰ ποὺ προξενοῦν στοὺς ἀνὰ τὸν κόσμο ὀρθοδόξους πιστούς, τοὺς ὁποίους ὡς φαίνεται καθόλου δὲν ὑπολόγισαν· γιὰ τὸν διασυρμὸ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στὰ μάτια μὴ χριστιανῶν καὶ ἑτεροδόξων· γιὰ τὸ σχίσμα ποὺ προξενοῦν στὴ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία.
                                                    
ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία