Saturday, March 31, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Με βαθύτατη θλίψη και απογοήτευση οι ανά τον κόσμο πιστοί και ιδιαίτερα το ποίμνιο της Εκκλησίας της Κύπρου, πληροφορήθηκε ότι η Κυπριακή βουλή ψήφισε τον νόμο “Ηρώδη”, που νομιμοποιεί τις εκτρώσεις στην Κύπρο.

Ένας λαός που ζητά την ελευθερία του δεν προκαλεί τον Άγιο Θεό, με τη νομιμοποίηση της δολοφονίας αθώων αβάπτιστων αγέννητων παιδιών.

Είναι εθνικό έγκλημα να σκοτώνει τα παιδιά της μια ημικατεχόμενη πατρίδα, που στενάζει εξαιτίας της υπογεννητικότητας.

Τα επιχειρήματα των υποστηρικτών της νομιμοποίησης της έκτρωσης είναι αστεία, υποκριτικά και εγκληματικά.

Δεν υπάρχει απολύτως καμία δικαιολογία για το έγκλημα που νομιμοποιήθηκε στην Κύπρο.

1.) Ελάχιστοι βουλευτές το καταψήφισαν. 
2.) Ορισμένοι τήρησαν αποχή. 
3.) Κάποιοι άλλοι έφυγαν ή δεν παρουσιάστηκαν στη βουλή για να μη λάβουν μέρος στην ψηφοφορία, και 4.) 33 από το σύνολον των 56 βουλευτών, υπερψήφισαν το εγκληματικό νομοσχέδιο, που κατέστη ήδη νόμος του Κράτους.

Πολλοί εκφράζουν την εκτίμηση ότι, αν το θέμα ετίθετο σε δημοψήφισμα, δεν θα έπαιρνε το 50% των ψήφων.

Ούτως ή άλλως το κακό έγινε και απογοήτευσε γην και Ουρανόν.

Όσοι άμεσα ή έμμεσα συνήργησαν στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου θα δώσουν λόγο στο Θεό.

Η Εκκλησία της Κύπρου εξέφρασε μεν έντονα την αντίδρασή της, αλλά δεν έκανε δυναμικές κινητοποιήσεις του λαού. Ούτε ένα συλλαλητήριο δεν διοργάνωσε, ούτε και έδειξε αποφασιστικά τα δόντια της στους βουλευτές για να τους αναγκάσει να μαζευτούν.

Η υποκρισία της Κυπριακής κοινωνίας φανέρωσε το πιο ειδεχθές της πρόσωπο.

Κλαίμε και ολοφυρόμαστε και διαμαρτυρόμαστε -και καλά κάνουμε ασφαλώς- για τους 6,000 νεκρούς και αγνοούμενους της Τουρκικής εισβολής του 1974.

Δεν έχουμε, όμως, απολύτως κανένα πρόβλημα να νομιμοποιήσουμε τη δολοφονία 9,000 εμβρύων, με τις πιο φρικαλέες μεθόδους, που γίνονται κάθε χρόνο.

Ποιος θα μας γλυτώσει από την δίκαιη οργή του Αγίου Θεού, που θα πέσει στα κεφάλια μας;

ΑΙΣΧΟΣ! Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΒΟΥΛΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ!


ΑΙΣΧΟΣ! 
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΒΟΥΛΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ!
=====

Την αποποινικοποίηση των αμβλώσεων υπερψήφισε η ολομέλεια της Βουλής. Υπέρ τάχθηκαν 33 βουλευτές, 8 εναντίον ενώ 5 τήρησαν αποχή.

Τροποποίηση των προνοιών του ποινικού κώδικα για τις αμβλώσεις ενέκρινε σήμερα η Ολομέλεια της κυπριακής Βουλής. Με βάση την τροποποίηση, αμβλώσεις θα επιτρέπονται μέχρι την 12η εβδομάδα της κύησης και μέχρι την 19η εβδομάδα σε περιπτώσεις βιασμού της εγκύου.

Υπέρ του τροποποιητικού νόμου τάχθηκαν ο ΔΗΣΥ, με τον βουλευτή Λεμεσού, Αντρέα Κυπριανού να διαχωρίζει την θέση του, το ΑΚΕΛ και το ΔΗΚΟ με τους βουλευτές του Ζαχαρία Κουλία, Γιώργο Προκοπίου και Άγγελο Βότση να διαχωρίζουν την θέση τους κατά την συζήτηση.

Αποχή τήρησαν οι βουλευτές Γιώργος Περδίκης των Οικολόγων, η Άννα Θεολόγου, από το ΔΗΚΟ οι Γιώργος Προκοπίου, Μαρίνος Μουσιούττας και Πανίκος Λεωνίδου.

Από την αίθουσα της Ολομέλειας αποχώρησαν την ώρα της ψηφοφορίας οι βουλευτές του ΔΗΣΥ, Ονούφριος Κουλάς, Κώστας Κωνσταντίνου, Γιώργος Κάρουλας και Κυριάκος Χατζηγιάννης.

Κατά της πρότασης ήταν ο ανεξάρτητος βουλευτής Παύλος Μυλωνάς, το ΕΛΑΜ και η Αλληλεγγύη. 

Η τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα επήλθε μετά από πρόταση νόμου που κατέθεσαν οι βουλευτές Σκεύη Κούτρα Κουκουμά εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις, Στέλλα Κυριακίδου και Κωστής Ευσταθίου, βουλευτές εκλογικής περιφέρειας Λευκωσίας, Νικόλας Παπαδόπουλος και Χριστιάνα Ερωτοκρίτου εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας του Δημοκρατικού Κόμματος, Μιχάλης Γιωργάλλας, βουλευτής Αλληλεγγύης και Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, βουλευτής Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου αφού είπε πως αρχικά ήταν αρνητικός λόγω πεποιθήσεων και θρησκείας, πρόσθεσε πως αφού συνομίλησε με επιστήμονες άλλαξε γνώμη. Ο στόχος πρέπει να είναι η μείωση των αμβλώσεων, πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού παρατήρησε πως με βάση την πρόταση νόμου, αν μία έγκυος κάνει δήλωση ενώπιον του γυναικολόγου ότι είναι θύμα βιασμού δικαιούται διακοπής εγκυμοσύνης μέχρι 19 εβδομάδων και διερωτήθηκε αν το έμβρυο είναι προϊόν βιασμού, δηλαδή κακουργήματος, θα πρέπει να το καταγγείλει και να προχωρήσει στη δίωξη του υποτιθέμενου βιαστή. Είπε ακόμα ότι ο τερματισμός της εγκυμοσύνης είναι υποχρεωτικός για τη γυναίκα δεν είναι υποχρεωτικός για το έμβρυο.

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος είπε ότι κάθε ημέρα διαπιστώνουμε την υποκρισία και φαινόμενα γυναίκες να οδηγούνται στη φυλακή επειδή δεν τήρησαν τις διαδικασίες. Δεν υπάρχουν στοιχεία για τις αμβλώσεις, για τη σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων επειδή θέλουμε να καμωνόμαστε ότι δεν υπάρχουν, πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ιδίου κόμματος Ζαχαρίας Κουλίας είπε πως πρόκειται για δύσκολο και ακανθώδες θέμα και εξέφρασε την άποψη ότι με βάση τα όσα διδάχθηκε στη νομική, όταν ήταν φοιτητής, από τη πρώτη στιγμή της συλλήψεως το έμβρυο είναι υποκείμενο δικαίου, στου οποίου θανατική καταδίκη καταλήγουμε.

Ο Αγγελος Βότσης  του ΔΗΚΟ είπε πως δεν μπορεί το δικαίωμα της γυναίκας να καθίσταται ισχυρότερο του δικαιώματος της ζωής του εμβρύου προσθέτοντας ότι θα καταψηφίσει την πρόταση νόμου καθότι δεν μπορεί καν να έχει λόγο ο πατέρας.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου δηλώνοντας ότι διαφωνεί, ανέφερε ότι μπορεί ο πατέρας του εμβρύου να μην θέλει διακοπή της εγκυμοσύνης.

Ο Βουλευτής της Αλληλεγγύης Γιώργος Παπαδόπουλος είπε πως οι αμβλώσεις συνιστούν απώλεια ανθρώπινου κεφαλαίου σε εποχή υπογεννητικότητας. Πρόσθεσε πως δεν μπορεί  να συναινέσει  μόνο στην πρόταση νόμου επειδή δεν υπάρχει πλαίσιο για τη συμβουλευτική και τη στήριξη που πρέπει να περιβάλλει την έγκυο πριν οδηγηθεί στην επέμβαση.

Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Χρίστος Χρίστου είπε ότι το έμβρυο δεν είναι πράγμα αλλά άνθρωπος που στις 12 εβδομάδες χαμογελά, κλωτσά και έδειξε ομοίωμα στους Βουλευτές του εμβρύου. Είπε ακόμα πως οι ενέργειες του κράτους οφείλουν να επικεντρωθούν στην πρόληψη των ανεπιθύμητων εγκυμοσύνων καθώς ο ενημερωμένος είναι και υπεύθυνος νέος.

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Παύλος Μυλωνάς είπε πως τρέξαμε και βάλαμε την άμαξα μπροστά από το άλογο και διερωτήθηκε ποιος θα προστατεύσει το δικαίωμα του εμβρύου μέχρι 3 μηνών για τις περιπτώσεις που δεν συντρέχει ιατρικός λόγος διακοπής της κύησης.

Η ανεξάρτητη Βουλευτής Αννα Θεολόγου είπε  πως όπως έχει διδαχθεί από το σχολείο μετά τις 6 εβδομάδες η άμβλωση είναι επικίνδυνη για την υγεία της γυναίκας. Πρόσθεσε ότι προκαλεί συναισθήματα θλίψη, το γεγονός ότι έμβρυα με αναπηρίες να κρίνονται ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες.

ΠΗΓΗ:

ΚΥΠΕ 

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΑΝΑΠΑΥΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ


Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΡΟΔΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΔΕΧΤΗΚΕ ΠΑΠΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΕ -ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ- ΤΟΝ ΠΑΠΙΚΟ ΝΟΥΝΤΣΙΟ ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΟΙΝΕΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.

ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΑΝΑΠΑΥΛΑ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ
=====

Βιογραφία
Την ημέρα αυτή γιορτάζουμε την πανηγυρική είσοδο του Κυρίου Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Τότε, ερχόμενος ο Ιησούς από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλε δύο από τους Μαθητές του και του έφεραν ένα γαϊδουράκι. Και κάθισε πάνω του για να μπει στην πόλη.

Ο δε λαός, ακούγοντας ότι ο Ιησούς έρχεται, πήραν αμέσως στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και βγήκαν να τον υποδεχτούν. Και άλλοι μεν με τα ρούχα τους, άλλοι δε κόβοντας κλαδιά από τα δέντρα, έστρωναν το δρόμο απ’ όπου ο Ιησούς θα περνούσε. Και όλοι μαζί, ακόμα και τα μικρά παιδιά, φώναζαν: «Ωσαννά· ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ».

Ο Χριστός εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα «επί πώλον όνου». Πορεύεται και οι Ισραηλίτες τον υποδέχονται με τιμές ως Βασιλιά. Εκείνος δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις τιμές, δεν περιορίζεται στο πανηγύρι, στην πρόσκαιρη δόξα, αλλά προχωρεί στο σταυρό και την Ανάσταση.

Η είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα είναι τελικά η είσοδος του μαρτυρίου στην επίγεια ζωή του Κυρίου. Σε λίγες ημέρες θα μαρτυρήσει και θα θανατωθεί στο σταυρό, για να θανατώσει το θάνατο και να χαρίσει τη ζωή.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’.
Τὴν κοινὴν Ἀνάστασιν πρὸ τοῦ σοῦ πάθους πιστούμενος, ἐκ νεκρῶν ἤγειρας τὸν Λάζαρον Χριστὲ ὁ Θεός· ὅθεν καὶ ἡμεῖς ὡς οἱ παῖδες, τὰ τῆς νίκης σύμβολα φέροντες, σοὶ τῷ νικητῇ τοῦ θανάτου βοῶμεν· Ὠσαννὰ ἐν τοῖς ὑψίστοις, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος, ἐν ὀνόματι Κυρίου.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. β’.
Τῷ θρόνῳ ἐν οὐρανῷ, τῷ πώλῳ ἐπὶ τῆς γῆς, ἐποχούμενος, Χριστὲ ὁ Θεός, τῶν Ἀγγέλων τὴν αἴνεσιν, καὶ τῶν παίδων ἀνύμνησιν, προσεδέξω βοώντων σοι· Εὐλογημένος εἶ ὁ ἐρχόμενος, τὸν Ἀδὰμ ἀνακαλέσασθαι.

Ὁ Οἶκος
Ἐπειδὴ ᾍδην ἔδησας ἀθάνατε, καὶ θάνατον ἐνέκρωσας, καὶ Κόσμον ἀνέστησας, βαΐοις τὰ νήπια ἀνευφήμουν σε Χριστέ, ὡς νικητὴν κραυγάζοντά σοι σήμερον. Ὡσαννὰ τῷ Υἱῷ Δαυΐδ· οὐκέτι γάρ φησι, σφαγήσονται βρέφη διὰ τὸ βρέφος Μαριάμ, ἀλλ' ὑπὲρ πάντων νηπίων καὶ πρεσβυτῶν, μόνος σταυροῦσαι, οὐκέτι καθ' ἡμῶν χωρήσει τὸ ξίφος· ἡ σὴ γὰρ πλευρὰ νυγήσεται λόγχῃ· ὅθεν ἀγαλλόμενοι φαμέν· Εὐλογημένος εἶ ὁ ἐρχόμενος, τὸν Ἀδὰμ ἀνακαλέσασθαι.

Μεγαλυνάριον
Ἐπὶ πώλου ὄνου εἰς τὴν Σιών, εἰσῆλθες Σωτήρ μου, ὑπὸ παίδων καὶ τῶν βρεφῶν, αἰνούμενος Λόγε, τὸ Ὠσαννὰ βοώντων, εὐλογητὸς ὁ ἥκων, σῶσαι τὸν ἄνθρωπον.

ΠΗΓΗ:

Ορθόδοξος Συναξαριστής

Friday, March 30, 2018

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΣΕΩΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΙΚΑΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΨΕΣ ΒΡΑΔΥ


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΣΕΩΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΙΚΑΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΨΕΣ ΒΡΑΔΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Άνοιξα τα μάτια διάπλατα, από ευτυχία, μόλις είδα τον τίτλο του ρεπορτάζ του κ. Θεόδωρου Καλμούκου στη “Ρομφαία”.

“Ο Μητροπολίτης Σικάγου Ναθαναήλ άρχισε την κάθαρση”, είναι ο τίτλος του ρεπορτάζ.

Δόξα σοι ο Θεός, αναφώνησα! Είδες τον καυμένο τον Σεβ. κ. Ναθαναήλ; Και εγώ του έσυρα τα εξ αμάξης, για τα κατορθώματά του για τον Οικουμενισμό και όχι μόνον! Δεν έφτασε καλά-καλά να ενθρονιστεί και ετοίμασε κατάλογο των ανάξιων ιερέων της Μητροπόλεως Σικάγου, για να τους στείλει για καθαίρεση, στην επαρχιακή  Σύνοδο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής και στην Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Αμ δε!

Όλα αυτά τα επαινετά και ωραία κατοικοεδρεύουν μόνον στη σφαίρα της νεφελοκοκκυγίας των ευσεβών μου πόθων.

Μόλις άρχισα να διαβάζω το ρεπορτάζ αντελήφθηκα ότι η λεγόμενη κάθαρση αφορά τα οικονομικά της Μητροπόλεως Σικάγου με τον εξαναγκασμό σε παραίτηση όλων των μελών του Μητροπολιτικού Συμβουλίου.

Αυτή είναι, λοιπόν, η κάθαρση.!!! 

Ο Σεβασμιώτατος Σικάκου θέλει να δημιουργήσει Μητροπολιτικό Συμβούλιο απόλυτα ελεγχόμενο, από τον ίδιο, για να διαχειρίζεται, κατά το δοκούν, τα οικονομικά της Μητροπόλεως.!!!

Και με την άλλη κάθαρση που κατεπείγει, Σεβασμιώτατε Σικάγου; Τι σκοπεύετε να κάνετε;

Στο μεταξύ, Σεβασμιώτατε, μήπως, θέλετε να σας διηγηθώ το όνειρο που είδα ψες το βράδυ;

Θα μου πείτε: Δουλειά δεν είχαμε, δουλειά βρήκαμε! Να ακούμε τα όνειρα σου; Ακούστε το όνειρο μου, Σεβασμιώτατε, και θα δείτε τι καταπληκτικό που είναι! 

Αποφασίσατε, λέγει το όνειρό μου, να αυτοκαθαιρεθείτε και να πορευθείτε στη μονή της μετανοίας σας, στην Κρήτη, για να περάσετε, εν μετανοία, το υπόλοιπο του επίγειου βίου σας, για να παραδώσετε την ατίμητη ψυχή σας πάλλευκη στον Κύριο της Δόξης. Αλλά, λέγει το όνειρο, αποφασίσατε να μην το κάνετε αμέσως. Θα παραμείνετε, για πολύ λίγο χρονικό διάστημα στο Σικάγο, για να στείλετε για καθαίρεση όλη τη σαβούρα που μάζεψε ο μακαριστός προκάτοχός σας.

Είδατε τι ωραία όνειρα βλέπω, Σεβασμιώτατε; Τι λέτε; Υπάρχει πιθανότητα το όνειρό μου να γίνει πραγματικότητα ή θα μείνει στη σφαίρα των ευσεβών πόθων και του ονείρου; 

“ΑΔΚΙΑΣΕΡΟΣ ΠΑΠΑΣ ΘΑΒΚΚΕΙ ΤΖΙΑΙ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ”


“ΑΔΚΙΑΣΕΡΟΣ ΠΑΠΑΣ ΘΑΒΚΚΕΙ ΤΖΙΑΙ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Μεταφράζω τον τίτλο για να αντιληφθούν το νόημά της όσοι δεν γνωρίζουν την Κυπριακή διάλεκτο.

“Αργόσχολος παπάς θάβει και τους ζωντανούς”.

Αφού τα τακτοποίησε όλα στη Μητρόπολή του ο Σεβ. Καβάλλας βρήκε τον χρόνο, εν μέσω Μ. Τεσσαρακοστής, να μεταβεί, μετά πολυμελούς συνοδείας, στο Φανάρι.

Για να συζητήσει, άραγε, με τον Παναγιώτατο κάποιο σοβαρό θεολογικό ή ποιμαντικό πρόβλημα;

Πολλού γε και δη! Πήγε για να διαβιβάσει τις ευχές του, στον Παναγιώτατο, για το Πάσχα!!!

Πόθεν άρξομαι θρηνείν; 

Το μόνον, που δεν αναφέρει η είδηση της “Ρομφαίας” είναι, αν στην ατζέντα της συζήτησης του Σεβ. Καβάλλας με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο Σεβασμιώτατος κ. Στέφανος βρήκε την ευκαιρία να εξηγήσει στον Παναγιώτατο τη βαθυστόχαστη και περισπούδαστη ρήση του ότι ο μεγαλύτερος δογματολόγος της Ορθοδοξίας των τελευταίων αιώνων -τουτέστιν ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς- δεν ήξερε τι έλεγε όταν χαρακτήριζε τον Οικουμενισμό παναίρεση.!!!

Αληθώς! Πόσο ευτυχείς είμαστε, επειδή έχουμε τον Σεβ. Καβάλλας για να διορθώνει τον Όσιο Ιουστίνο.!

Σε κάθε περίπτωση θα παρακαλέσουμε θερμά τον Σεβασμιώτατο να μην ασχοληθεί με την διόρθωση του Αποστόλου Παύλου, επειδή την ανέλαβε ήδη ο π. Βασίλειος Θερμός.

Ούτε για το δόγμα της αειπαρθενίας χρειάζεται να ανησυχεί. Τη διόρθωση της πίστης της Εκκλησίας για την αειπαρθενία της Θεοτόκου την ανέλαβε ο πολύς κ. Γιανναράς.

Όσο για τους Ιερούς Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων υπάρχει πληθώρα διορθωτών τους: Γιαναράς, Θυατείρων Αθηναγόρας Κοκκινάκης, Θ. Γιάγκου, αλλά και ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, που ζητά κωδικοποίησή τους με την δυτική αντίληψη της κωδικοποίησης (τουτέστιν της κατάργησής τους).

Γι’ αυτό παρακαλούμε θερμά τον αργόσχολο Σεβ. Καβάλλας, που θεωρεί καλό να κάνει τσάρκες λίγες μέρες πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα, αντί να περιοδεύει στη Μητρόπολή του και να κατηχεί το ποίμνιό του, να περιοριστεί αποκλειστικά στη διόρθωση του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς.

Αφήστε μας να ζήσουμε Μεγάλη Εβδομάδα, Σεβασμιώτατε!

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΧΑΡΛΕΥ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΧΑΡΛΕΥ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

Κανένας άνθρωπος δεν υπάρχει χωρίς να είναι προικισμένος από τον Θεό με κάποιο ταλέντο. Μάθαμε ότι ο παπα Χάρλευ πριν γίνει παπάς ήταν φασιονίστας, του άρεσε να ντύνει τις  γυναίκες. Ουδέν μεμπτόν! Θα μπορούσε το ταλέντο του αυτό να αξιοποιηθεί ποιμαντικά, αν ο επίσκοπος είχε μία ποιμαντική μέριμνα για το θέμα και λίγη  φαντασία και πρωτοπορία, ασφαλώς και άλλες προτεραιότητες. 

Ενώ κάποτε γινόταν μία κατάχρηση του ελεγκτικού κηρύγματος, σήμερα σιώπησε τελείως ο άμβωνας για το ενδυματολογικό σούργελο που έχει εισβάλει μέσα στην εκκλησία και έξω από αυτήν. Η παρακμή του κόσμου που ζούμε αποτυπώνεται και στις συνήθειές του, στην εικόνα του. Δύσκολα μπορεί η χριστιανική κοινότητα να διαφοροποιηθεί, ως επί το πλείστον ούτε και το θέλει. Μετράμε με πολύ φτηνό κριτήριο την ποιότητα της ζωής, δεν διαθέτουμε τον μηχανισμό της δημιουργικής αφομοίωσης των κοινωνικών δεδομένων. Δεν λέω ότι είναι κάτι το εύκολο η μεταφορά του χριστιανικού βιώματος στην πρακτική ζωή, η ισορροπία ανάμεσα στην βίωση της χριστιανικής αλήθειας και της πορείας μέσα στον κόσμο και το φρόνημά του. Θα έλεγα ότι αποτελεί και μία τέχνη, όχι ασφαλώς προσαρμογής, αλλά δημιουργικής αφομοίωσης.   

Το θέμα είναι πολύ μεγάλο και με πολλές παραμέτρους κοινωνιολογικές, ψυχολογικές, κοσμοθεωρητικές, πνευματικές. Είναι πολύ δύσκολο να εξαντληθεί και να αναπτυχθούν όλες οι παράμετροι του  θέματος. Στην προκειμένη περίπτωση συνδέσαμε το ηθικό μέρος του θέματος με το πνευματικό του υπόβαθρο, ως συνέπεια της δογματικής εκτροπής στο επίπεδο της πίστεως. Υπάρχει μία άμεση και αιτιατή σχέση του δόγματος με το ήθος. Το ήθος είναι συνάρτηση του δόγματος και το αντίστροφο. 

Θεωρούμε ότι δεν είναι κάτι έξω από την ποιμαντική φροντίδα της εκκλησιαστικής κοινότητας να βοηθήσει τα μέλη της και πνευματικά να διαμορφώσoυν τα ανάλογα ποιοτικά κριτήρια, αλλά και πρακτικά αν είναι δυνατόν -λέμε τώρα- να βοηθήσει δημιουργώντας  επιχειρηματικά την κατάλληλη fashion δίνοντας ώθηση και προσανατολισμό σε ταλαντούχους στο είδος ανθρώπους όπως είναι, θέλω να πιστεύω, ο εν λόγω πατήρ. Κάποιοι άνθρωποι κυρίως γυναίκες χρειάζονται μία βοήθεια πάνω στο θέμα, όπως είπαμε και ιδεολογικά αλλά και πρακτικά, ώστε να μην παρατηρούμε ένα πλήρη  αποπροσανατολισμό, μία πλήρη αναντιστοιχία χριστιανικής ιδιότητος και οπτικού κώδικος. 

Γνωρίζουμε ότι η ανάλυση της εικόνας στηρίζεται στην σημειολογία και στον οπτικό κώδικα που εκπέμπει. Δηλαδή, όταν βλέπεις μία παπαδιά με παντελόνια και κολλητά τζην ή μία παπαδιά δίπλα σε έναν παπά με μίνι μέχρι..... δεν αποπροσανατολίζεσαι; Δεν παθαίνεις κάτι; Θα περίμενες από την παπαδιά και εν γένει από την χριστιανή γυναίκα ο οπτικός της κώδικας να σε παραπέμπει σε μία ιερότητα. Παλαιότερα τις παπαδιές στα χωριά μας τους φιλούσαν το χέρι. 

Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν βαθύτερα πνευματικά αίτια. Αν ο σύζυγός της Χαρούλας, ο παπα Κώστας, θέλει να σώσει την γυναίκα του και να μην απομουρλαθεί τελείως, πρέπει να σταματήσει να ντύνει τα κοριτσάκια παπαδάκια και να αφήσει τα οικουμενιστικά τερτίπια. Οι πνευματικοί νόμοι υπάρχουν και λειτουργούν και εκδικούνται! Ο Οικουμενισμός έφερε την πλήρη εκκοσμίκευση! Ο άμβωνας είναι δέσμιος συμπλεγμάτων. 

 Υ.Γ. Πιστεύω, κ. Τελεβάντο, να γίνεται σαφές στους επισκέπτες σας ότι δεν ασχολούμαστε με το "βρακί" της Χαρούλας, έτσι επιπόλαια, χάριν μίας ελαφρότητος, αλλά γιατί θέλουμε να καυτηριάσουμε τους νεωτερισμούς και τον αποπροσανατολισμό που έχουν φέρει τα διδάγματα του Οικουμενισμού στην πρακτική ζωή της Εκκλησίας. Τα πρόσωπα είναι απλά τα θύματα της συντελούμενης αλλοτρίωσης και είναι άξια κάθε επιείκειας. Τα πρόσωπα έχουν την ανάγκη της πνευματικής οικοδομής! 

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ! Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΝ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ


Αναμενόμενο! Ο Σεβ. Μεσσηνίας καλύπτει τον Γαβρόγλου!

Και τι άλλο περιμέναμε να κάνει;

Δεν είναι το δεξί χέρι του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και των ΚΑΙΡΟΣκόπων για να αλλοτριωθεί ο Ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών;

Δεν είναι το έμβολο των Οικουμενιστών, που μεθοδεύουν να μεταβάλουν την ορθόδοξη κατήχηση των παιδιών μας σε θρησκειολογικό συγκρητισμό;

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου
=====

Ἐπειδή ζοῦμε σέ εὐνομούμενη Πολιτεία, δέν εἶναι δυνατόν τό Ὑπουργεῖο Παιδείας καί Θρησκευμάτων νά μήν ἐφαρμόση τήν ἀπόφαση αὐτή, οὔτε φυσικά καί ἡ Ἐκκλησία νά τήν ἀγνοήση. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ μόνη λύση εἶναι νά γίνη διάλογος μεταξύ Ἐκκλησίας καί Πολιτείας μέ βάση τό προηγούμενο Ἀναλυτικό Πρόγραμμα, καί νά γίνουν οἱ σχετικές βελτιώσεις του πού θά ἀναφέρωνται στήν σύγχρονη πραγματικότητα καί τίς νέες ἀνάγκες, τό ὁποῖο μάλιστα δέν καταργεῖ κανένα πλεονέκτημα τοῦ νέου Προγράμματος Σπουδῶν ὅσον ἀφορᾶ στίς τεχνικές διδασκαλίας.

Σέ αὐτό ἀναφερόταν ἡ ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τόν Μάρτιο τοῦ 2016, πού ἦταν:

«Νά ἐπικεντρωθῆ τό ἐνδιαφέρον στό τρέχον Πρόγραμμα (δηλαδή, τό προηγούμενο πρόγραμμα πρίν τόν Σεπτέμβριο 2016) μέ τήν δική του μεθοδολογία, στό ὁποῖο ὅμως νά γίνουν μερικές βελτιώσεις, ἐντάσσοντάς το στά σύγχρονα παιδευτικά δεδομένα, ὁπότε νά εἰσαχθοῦν σέ κάθε βιβλίο –ὄχι σέ κάθε μάθημα– μερικά κεφάλαια θρησκειολογικά, ἀνάλογα μέ τήν θεματολογία τοῦ βιβλίου, ἀφοῦ ὅμως δοθῆ προτεραιότητα στήν ὀρθόδοξη παράδοση, τήν ὁποία ἀκολουθεῖ ἡ πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν, ἀλλά καί νά χρησιμοποιηθοῦν ὡς ἐφαρμογές καί τά καλά στοιχεῖα τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν».

Νομίζω δέν ὑπάρχει ἄλλη λύση πού νά ἐπιφέρη μιά ἰσορροπία στό θέμα αὐτό, ἡ ὁποία θά εἶναι σύμφωνη μέ τίς παραδόσεις μας, τό Σύνταγμα καί τίς ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, καί ἦταν τό κύριο θέμα τῆς εἰσηγήσεώς μου στήν Συνεδρίαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς 9ης Μαρτίου 2016, στήν ὁποία ἀντιμετώπισα τό θέμα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀπό πλευρᾶς νομικῆς, ἐπιστημονικῆς καί δεοντολογικῆς καί υἱοθετήθηκε ὁμοφώνως ἀπό τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

ΠΗΓΗ:

Ρομφαία

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, Η ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΑ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΘΕΟ


Η στενοχώρια δείχνει ότι δεν εμπιστευόμαστε τον Χριστό στη ζωή μας, λέγει ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.

Μακάρι να μπορούσαμε πάντοτε κάθε στενοχώρια να την μεταμορφώνουμε σε δοξολογία του Θεού.

ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ


ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ

Τοῦ Πρωτοπρ. Βασιλείου Γεωργοπούλου, 
Ἐπίκουρου Καθηγητοῦ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
=====

Διαβάζοντας σέ διάφορα αἱρετικά ἔντυπα τόν τρόπο, δυστυχῶς, πού κάποιοι συνάνθρωποί μας ἐγκατέλειψαν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ γιά νά ἐνταχθοῦν σέ μιά αἱρετική κίνηση, πολλές φορές διαπιστώνουμε, ἐκτός ἀπό τήν ἀπουσία γνώσης τῆς Ὀρθόδοξης πίστης, νά γίνεται λόγος καί γιά ἕνα ἄλλο φαινόμενο. Γιά τά ὄνειρα.
    
Στά πλαίσια τῆς διαδικασίας ἔνταξής τους στόν αἱρετικό χῶρο, συχνά κάνουν λόγο γιά μιά ξεχωριστή ἐμπειρία πού εἶχαν, ὅπως τή φανέρωση τοῦ Χριστοῦ στό ὄνειρό τους, τήν περιγραφή εἰδυλλιακῶν πνευματικῶν καταστάσεων καί ἄλλοτε τήν ἀποκάλυψη γεγονότων, πού προκαλοῦν φόβο καί ἀγωνία σέ ὄνειρα πού εἶδαν στόν ὕπνο τους. Τά ὄνειρα αὐτά ὅλοι τους τά θεώρησαν ὡς ἐμπειρική ἀπόδειξη τῆς θείας παρουσίας, ὡς ἐπιβράβευση καί ἐνίσχυση στό νέο τρόπο ζωῆς τους, στόν αἱρετικό δηλαδή χῶρο, σέ συνδυασμό μέ τή μόνιμη ψευδαίσθηση, ὅτι ἐκεῖ γνώρισαν τόν Χριστό ἀληθινά.
    
Δέν θά σταθοῦμε στήν ἐπιστημονική ἑρμηνεία τῶν ὀνείρων. Θά σταθοῦμε σ’ ἕνα ἄλλο βασικό καί θεμελιώδη παράγοντα. Στό ὅτι στίς αἱρετικές κινήσεις δέν ὑπάρχει ἡ δυνατότητα, πού νά μπορεῖ κάποιος νά διακρίνει τίς νόθες ἐμπειρίες ἀπό τίς γνήσιες καί τοῦτο γιατί ἡ αἵρεση δέν ἔχει ὑγιῆ πνευματικά κριτήρια.
   
Ἀκατήχητοι, δυστυχῶς, προηγουμένως, ἄγευστοι πείρας καί ἀγῶνα πνευματικῆς ζωῆς, χωρίς ἔμπειρο πνευματικό ὁδηγό, οἱ πρώην Ὀρθόδοξοι δέν μποροῦν νά συνειδητοποιήσουν, ὅτι αὐτό τό ὁποῖο περιγράφουν ὡς μοναδική ἐμπειρία, τήν ὁποία ὁ Κύριος, ὑποτίθεται τούς ἔδειξε διά μέσου τῶν ὀνείρων, εἶναι κάτι τό πνευματικά ἐπικίνδυνο.
    
Ποῦ ἔγκειται αὐτός ὁ κίνδυνος;
  
Στό ὅτι σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή (Β΄ Κορ. 11, 14) καί σύμφωνα μέ τήν ἐμπειρία καί τήν πείρα τῶν ἁγίων Νηπτικῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας τῶν διαχρονικῶς ἀναντικατάστατων ἀπλανῶν ὁδηγῶν μας, τά ὄνειρα εἶναι χῶρος δράσης μεταμφιεζόμενης δαιμονικῆς παρουσίας.
    
Τό νά μή πλανηθεῖ δηλαδή ὁ ἄνθρωπος μέσω τῶν ὀνείρων, τό ἐπισημαίνει ἡ Ἁγία Γραφή ἤδη ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη. Διαβάζουμε στή Σοφία Σειράχ: «Τά ὄνειρα δίνουν φτερά στούς ἀνόητους. (…) Ἀπό τό ἀκάθαρτο τί μπορεῖ νά καθαριστεῖ; Καί ἀπό τό ψέμα νά ἀληθέψει; Πολλούς τά ὄνειρα τούς παραπλάνησαν κι ὅσοι ἐλπίσανε σ’ αὐτά διαψεύσθηκαν» (Σοφ. Σειράχ 34, 1-7).
    
Γι’ αὐτό τό λόγο οἱ ἱεροί Πατέρες, γνωρίζοντας τόν κίνδυνο τῆς πλάνης, ὄχι μόνο συνιστοῦν νά μή δίνουμε προσοχή στά ὄνειρα, ἀλλά θεωροῦν καί ὡς ἄξιο ἐπαίνου τόν Χριστιανό πού θά ἀρνηθεῖ νά ἀποδεχθεῖ τυχόν ὄνειρο μέ θεϊκή προέλευση. Ἡ ἄρνησή του νά τό ἐμπιστευθεῖ, δείχνει ἄνθρωπο πνευματικά ὥριμο πού εἶχε τήν προσοχή νά μή πλανηθεῖ.
    
Τήν ἁγιοπατερική Ὀρθόδοξη διδασκαλία τήν συνοψίζει ἄριστα, ἐπικαλούμενος μάλιστα τήν ἐμπειρία τῶν πνευματικῶς πεπειραμένων (ὡς παρά τῶν ἐν πεῖρᾳ γεγονότων ἠκούσαμεν) ὁ ἅγιος Διάδοχος Φωτικῆς. Ἀναφέρει στό 38ο κεφάλαιο τῶν Ἑκατό Γνωστικῶν Κεφαλαίων του: «Ὅμως δύναται νά θεωρηθῇ μεγάλη ἀρετή τό νά μή δίδῃ σημασία κανείς στά ὄνειρα. Διότι τά ὄνειρα δέν εἶναι τίποτε ἄλλο, τοὐλάχιστον τά περισσότερα, ἀπό εἴδωλα τῶν λογισμῶν πού περιφέρονται ἐδῶ κι ἐκεῖ ἤ ὅπως εἶπα, φαντασίες, διά τῶν ὁποίων ἐμπαίζουν τούς ἀνθρώπους οἱ δαίμονες. Ἑπομένως ἐάν δέν ἀποδεχθῶμεν κάποτε κάποιο ὅραμα πού θά σταλῇ σ’ ἐμᾶς ἀπό τήν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ, δέν θά ὀργισθῇ ἐναντίον μας, διότι τό ἀρνηθήκαμε, ὁ πολυπόθητος Κύριος Ἰησοῦς. Διότι γνωρίζει ὅτι αὐτό τό κάμνομεν ἀπό φόβον μήπως μᾶς ἀπατήσουν οἱ δαίμονες» (Μετάφραση π. Θεοκλήτου Διονυσιάτου, ἔκδ. Ὀρθόδοξος Κυψέλη).
     
Ὅλα τά ὄνειρα ἔχουν πειρασμική προέλευση; Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ Πατέρες ἀπαντοῦν ὄχι. Ὑπάρχουν καί ὄνειρα πού προέρχονται ἀπό τόν Θεό. Τέτοια ὄνειρα π.χ. εἶναι τό ὄνειρο τοῦ Ἰωσήφ τοῦ Μνήστορος (Ματθ. 1, 20), τό ὄνειρο τῶν Μάγων (Ματθ. 2, 12) καί τό ὄνειρο τῆς γυναίκας τοῦ Πιλάτου (Ματθ. 27, 19). Αὐτές τίς περιπτώσεις ἐπικαλοῦνται διάφοροι αἱρετικοί στίς συζητήσεις μαζί τους γιά νά δικαιολογήσουν τήν ἐμπιστοσύνη πού δείχνουν στά ὄνειρα, θεωρώντας ἐκ τῶν προτέρων, ὅτι ὅλα ἔχουν θεϊκή προέλευση.
    
Γιά τά ὄνειρα πού ἔχουν θεϊκή προέλευση κάνουν λόγο καί οἱ ἅγιοι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι ταυτοχρόνως περιγράφουν καί μερικά βασικά γνωρίσματά τους, πού στά πλαίσια τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνα ἀποτελοῦν καί κριτήρια ἀξιολόγησης καί προέλευσής τους (βλ. π.χ. Ἁγ. Διαδόχου Φωτικῆς, Κεφ. 36-37). Μποροῦν, δηλαδή, ἔτσι ὀρθῶς νά ἀξιολογήσουν ἄν εἶναι γνήσια ἤ νόθα αὐτή ἡ ἐμπειρία καί κατ’ ἐπέκταση ἡ προέλευση αὐτῶν τῶν ὀνείρων.
     
Αὐτός ὅμως ὁ πνευματικός πλοῦτος, τά πνευματικά κριτήρια τῆς Νηπτικῆς ἁγιοπατερικῆς παραδόσεως, εἶναι ἀνύπαρκτος στό χῶρο τῆς αἵρεσης. Αὐτό ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά ζοῦν μιά πλάνη σέ σχέση μέ τά ὄνειρα, ἀλλά καί νά προσπαθοῦν νά τήν ἐπιβεβαιώσουν ἐπικαλούμενοι τήν Ἁγία Γραφή!
     
Καί στήν ἔνσταση, πῶς μπορεῖ κάποιο ὄνειρο νά ἔχει δαιμονική προέλευση, ὅταν ὡρισμένες φορές ἐπιβεβαιώνεται, μᾶς ἀπαντᾶ μέ τήν χαρακτηριστική του ἀκρίβεια ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός. Κατά τόν ἱερό Πατέρα, οἱ δαίμονες προλέγουν ἄλλοτε βλέποντες αὐτά πού γίνονται ἀπό μακριά καί ἄλλοτε στοχαζόμενοι. Γι’ αὐτό πολλές φορές λένε ψέματα ἐνῶ κάποιες φορές μέ τόν τρόπο αὐτό ἀληθεύουν. Καί ὡς ἐκ τούτου ποτέ δέν θά πρέπει νά τούς δίνουμε σημασία (Ἔκδοσις Ἀκριβής, 2, 4). Ἄν τυχόν ὁ ἄνθρωπος δείξει ἐμπιστοσύνη ἐπειδή συνέβη κάτι τό ὁποῖο ἐπαληθεύτηκε, ἁπλῶς, ὁ ἀντίδικος ἔχει καταφέρει νά ἀποσπάσει τήν ἐμπιστοσύνη τοῦ ἀνθρώπου καί ὡς ἐκ τούτου νά εἶναι πιό εὔκολα χειραγωγήσιμος στήν πλάνη.

Νά λοιπόν, γιατί ποτέ οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί σύμφωνα μέ τήν παρακαταθήκη τῶν ἁγίων Πατέρων, οὔτε πιστεύουν οὔτε ἐμπιστεύονται τά ὄνειρα. Προέχει ἡ ἐν Χριστῷ ἐλευθερία καί ὄχι ἡ ἐμπιστοσύνη τοῦ ἀθεράπευτου ἀπό τά πάθη ἀνθρώπου στήν μεταπτωτική λειτουργία τῆς φαντασίας.

Περιοδικό «διάλογος» τεύχος 89- impantokratoros

Πηγή: "Ἀκτίνες"