ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος ισχυρίζεται ότι όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες αναγνώρισαν τις αποφάσεις της Συνόδου τη Κρήτης επειδή δεν διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με τις δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες που συμμετείχαν στη Σύνοδο του Κολυμπαρίου.
Στον ίδιο αθεμελίωτο και αθεολόγητο ισχυρισμό προβαίνουν και άλλοι Οικουμενιστές όπως λ.χ. ο Σεβ. Μεσσηνίας κ. Σαββάτος με την εισήγηση που έκανε στη Μητρόπολη Λαγκαδά.
Υπενθύμιζουμε στον Μακαριώτατο Ιεροσολύμων ότι τα δύο τρίτα των ορθόδοξων χριστιανών δεν εξεπροσωπήθησαν στη Σύνοδο του Κολυμβαρίου επειδή οι Ορθόδοξες Εκκλησίες στις οποίες ανήκουν αρνήθηκαν να συμμετάσχουν σ’ αυτήν.
Οι παραδοσιακές Εκκλησίες της Γεωργίας και της Βουλγαρίας, μάλιστα, απέρριψαν τη Σύνοδο της Κρήτης επειδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος. Γι’ αυτό και κατεδίκασαν ως αντορθόδοξες τις αποφάσεις της.
Οι Εκκλησίες της Αντιοχείας και της Ρωσσίας αρνήθηκαν να συμμετάσχουν για εθνοφυλετικούς λόγους προβάλλοντας ως δικαιολογία αντιρρήσεις για θέματα διαδικασίας και λειτουργίας της Συνόδου.
Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται ή που υποκρίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται ο Μακαριώτατος Ιεροσολύμων είναι ότι η συνέχιση της εκκλησιαστικής κοινωνίας με μια Εκκλησία που κηρύσσει κακοδοξίες δεν σημαίνει -κατ' ανάγκην-αποδοχή των κακοδοξιών.
Το Πατριαρχείο Αντιοχείας λ.χ. από μακρού χρόνου αναγνώρισε τα μυστήρια των Παπικών, των Ουνιτών και των Μονοφυσιτών, όχι μόνον στη θεωρία, αλλά και στην πράξη. Γι’ αυτό υπάρχει διακοινωνία μεταξύ του ορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας και των άλλων αιρετικών Ομολογιών.
Καμία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υιοθέτησε την ουνίτικη τακτική του Πατριαρχείου Αντιοχείας, αλλά και καμία δεν διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με το Πατριαρχείο Αντιοχείας.
Αυτό, όμως, καθόλου δεν σημαίνει ότι έγιναν αποδεκτές οι ουνιτικές αποφάσεις της Συνόδου του Πατριαρχείου Αντιοχείας.
Αστήρικτες και αθεολόγητες, λοιπόν, είναι οι θέσεις του Μακαριώτατου Ιεροσολύμων. Απλά εκφράζουν τον ευσεβοποθισμό των Οικουμενιστών, οι οποίοι προσπαθούν -με θεολογικές αλχημείες και αστήρικτους ισχυρισμούς- να επιβάλουν τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης σύμφωνα με τις οποίες αναγνωρίζεται εκκλησιαστικότητα στις χριστιανικές αιρετικές Ομολογίες.