Tuesday, September 30, 2014

ΑΦΟΥ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΟΡΦΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Η ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ “ΕΠΙΤΙΜΙΟ” ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ, ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ



ΑΦΟΥ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΟΡΦΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Η ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ “ΕΠΙΤΙΜΙΟ” ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ, ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
====

Σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Μόρφου, ημερομηνίας 22 Σεπτεμβρίου 2014, που τιτλοφορείται «Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: “Παραπληροφόρηση η δήθεν επιστολή “επιτίμιο” που έβαλε ο Οσιος Πορφύριος στον Γέροντα Παΐσιο», αναφέρει «Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος φιλοξενούμενος στη ραδιοφωνική εκπομπή “Ελεύθερο Βήμα” του ΡΙΚ (10.09.2014), αποκαθιστά την αλήθεια σχετικά με το δήθεν επιτίμιο που έβαλε ο Οσιος Πορφύριος στον Γέροντα Παΐσιο για τις θέσεις του που εξέθεσε γραπτώς για το 666, τον Αντίχριστο, την “κάρτα” κ.ά, κι εξηγεί ότι αυτό το γεγονός δεν συνέβη ποτέ κι ότι ήταν προϊόν παραπληροφόρησης, που κακώς ο ίδιος μετέφερε σε εκπομπή  και πάλι του ΡΙΚ πριν από 14 χρόνια».

Τούτη είναι σαφέστατη απάντηση, στο συρφετό των υποτιμητικών σχολίων για τον Γέροντα Παΐσιο, αναφορικά με βίντεο το οποίο έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο (9 Φεβρουαρίου 2012 –uploaded by Anazitiseis) και τιτλοφορείται «Το επιτίμιο του π. Πορφυρίου προς τον π. Παΐσιο» και αφορά τη συνομιλία του κ. Κλείτου Ιωαννίδη με τον Μητροπολίτη Μόρφου, σχετικά με το επιτίμιο του Αγίου Πορφυρίου στον Γέροντα Παΐσιο. Το επιτίμιο αυτό αναφέρεται στο γεγονός της αναφοράς του Γέροντος Παϊσίου, στα εθνικά και εσχατολογικά θέματα. 

Όσον αφορά τα εθνικά θέματα η δήθεν υπόδειξη του Αγίου Πορφυρίου ήταν «αυτά είναι έγνοια των πολιτικών και στρατιωτικών και όχι των μοναχών, ούτε των Αρχιερέων καν». Κάποιοι εμπαθώς και λανθασμένα την δήθεν επιστολή του Οσίου Πορφυρίου, την εξέλαβαν ως αρωγό στις δικές τους στρεβλές απόψεις για το εθνικό θέμα της Κύπρου, με προεξάρχουσα την παρελθοντική εμμονή τους, στο καταστροφικό για την πνευματική πρωτίστως πορεία των Ορθοδόξων της Κύπρου, Σχεδίου Ανάν. Η δημοσιότητα που δόθηκε στο βίντεο αυτό και οι απαράδεκτοι σχολιασμοί που ακολούθησαν, σαφώς προσβάλλουν τον Γέροντα Παΐσιο.

Συνεπώς μετά και τη σχετική ανακοίνωση της Ι. Μητροπόλεως Μόρφου, κρίνεται απαραίτητη η απόσυρση από το διαδίκτυο του σχετικού βίντεο που τιτλοφορείται «Το επιτίμιο του π. Πορφυρίου προς τον π. Παΐσιο» και αφορά τη συνομιλία του κ. Κλείτου Ιωαννίδη με τον Μητροπολίτη Μόρφου, καθότι προσβάλλει πρωτίστως τον Γέροντα Παΐσιο, αλλά και τον Αγιο Πορφύριο, που φέρεται αντικανονικώς να χρησιμοποιεί το επιτίμιο.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΗΣ



Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΗΣ

Του κ. Ανδρέα Ζαχαρουδιού
=====

Είναι περιπτώσεις, που οι γονείς αδυνατούν να ελέγξουν τα παιδιά τους και να τους επιβάλουν να παρουσιάζονται ευπρεπείς στα σχολεία! Αν κάποιοι μαθητές τολμήσουν να παρουσιασθούν στα σχολεία με εμφάνισιν όπως κανονικά θα έπρεπε, θα γίνουν περίγελα των συμμαθητών τους!

Αν οι μαθητές δεν μάθουν από τώρα να σέβονται τους απλούς και εύκολους κανονισμούς του Σχολείου, πώς θα μάθουν αύριον να πειθαρχούν στους νόμους της πολιτείας; 

Αν δε κανείς διαβάσει αυτά που γράφονται και διδάσκονται στα βιβλία τους, θα φρίξει και θα τρομάξει!!! Μην σας φανεί παράξενον! Καλλιεργείται με πλάγιον και έμμεσον τρόπον, η ασέβεια, η ανυπακοή, η αναίδεια, η αυθάδεια και γενικά η αναρχία, και η ανυπακοή προς τους μεγαλυτέρους, η πορνεία, που θεωρείται ως κάτι το φυσιολογικόν και μη παράνομον, και  διαστρέφονται  αλήθειες της πίστεως μας!

Ασε που οι νέοι μας τελειώνουν σήμερα ακόμα και τα πανεπιστήμια και είναι στην ουσίαν αγράμματοι! Αυτό το τελευταίον, το ανέφερα σε μιαν Φιλόλογον-Διευθύντριαν ενός Λυκείου της Λεμεσού και μου απήντησε: «Αν σου πω ότι υπάρχουν Φιλόλογοι αγράμματοι;»    

Θα αναφέρω μόνον ένα παράδειγμα για να φανεί η διαστροφή που υπάρχει στα σχολικά βιβλία:
Στο βιβλίον με το οποίον διδάσκεται η λεγομένη σεξουαλική διαπαιδαγώγησις στην Γ΄ Γυμνασίου,
στην σελίδα 17, μέσα σε ένα ερωτηματολόγιον, υπάρχουν και οι εξής δύο ερωτήσεις, και καλούνται οι μαθητές να απαντήσουν κατά πόσον συμφωνούν ή διαφωνούν:
α. αρνούμαι την κυριαρχία των γονιών μου/ενηλίκων, και,
β. αμφισβητώ τις αρχές και τον τρόπον ζωής των γονιών μου/ενηλίκων.

Δηλαδή, αντί να διδάσκουν το «τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου» που είναι εντολή του Θεού, και τον σεβασμόν προς τους μεγαλυτέρους, με πλάγιον τρόπον, προσπαθούν να τους εμπεδώσουν στο μυαλό, ότι αυτή η ασέβεια και η ανυπακοή, είναι φυσιολογικά πράγματα για την ηλικίαν τους!!

ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΕΛΑΣΣΩΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ



ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΕΛΑΣΣΩΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο dogma.gr:

"Την πρώτη του ονομαστική εορτή ως Αρχιερέας γιόρτασε σήμερα ο Μητροπολίτης Ελασσώνος κ. Χαρίτων.

Στον μητροπολιτικό ναό του Αγίου Δημητρίου οι πιστοί της Ελασσώνας συγκεντρώθηκαν για να ευχηθούν στον νέο ποιμενάρχη τους.

Μετα το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο κ. Χαρίτων ανακοίνωσε την τοποθέτηση του αρχιμανδρίτη Βησσαρίωνα Καραλάσκου ως προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού και υπευθύνου του νεανικού έργου της Μητροπόλεως.”

Αυτός είναι ο σεμνός και χριστιανικός τρόπος για ένα ιεράρχη να γιορτάσει τα ονοματήριά του. Ούτε πολυαρχιερατικά συλλείτουργα, ούτε πολύεξοδα δείπνα και συμπόσια που κάνουν ορισμένοι αρχιερείς που δεν αντιλαμβάνονται ότι είναι επίσκοποι του Χριστού και όχι κοσμικοί άρχοντες.

Διαβάσαμε, στη Romfea.gr, την ακόλουθη είδηση:

“Γίνεται γνωστό ότι την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου ε. ε., ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας γιορτάζει την μνήμη του Αγίου ενδόξου Ιερομάρτυρος Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, προστάτου των Δικαστικών Λειτουργών, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας  κ. Διονύσιος άγει τα ονομαστήριά του.

Κατά την καθιερωμένη από ετών τάξη ο Σεβ. Μητροπολίτης μας θα γιορτάσει την ονομαστική του εορτή με Ιερά Αγρυπνία, που θα τελεσθεί την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου ε. ε. και από ώρας 21.00’ στον Ιερό Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, στην διάρκεια της οποίας θα χειροτονήσει εις Διάκονον τον καταγώμενο από τα Ταρσινά της Κορινθίας νεαρό οικογενειάρχη κ. Νικόλαο Βαρδουνιώτη, χωρίς περαιτέρω εορταστικές εκδηλώσεις και χωρίς να δεχθεί  επισκέψεις εκ μέρους του Ποιμνίου του στο Επισκοπείο.

Στην Ι. Αγρυπνία θα τεθούν σε προσκύνηση τα Λείψανα του Αγίου Διονυσίου, πού φυλάσσονται στην Ι. Μητρόπολη, και καλούνται οι Δικαστικοί Λειτουργοί του Νομού μας να τιμήσουν με την παρουσία τους τον Προστάτη τους εορταζόμενο Άγιο Διονύσιο, τον οποίο άγρευσε στην Αληθινή Πίστη ο Απόστολός μας Άγιος Παύλος. Καλούνται και οι ευσεβείς Χριστιανοί της Κορινθίας να προσευχηθούν για την προκοπή και ευστάθεια του νεόφυτου Κληρικού της Τοπικής μας Εκκλησίας, για την συνεχιζόμενη κρίση, που μαστίζει την Χώρα μας, τους αδελφούς μας Χριστιανούς που απηνώς διώκονται στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και αλλού, την απρόσκοπτη λειτουργία του Δικαστικού Οργανισμού αλλά και για τον ακούραστο Ποιμενάρχη μας, που αναλώνεται για την πνευματική οικοδομή όλων μας, που αποτελούμε το Θεόθεν εμπεπιστευμένο  Ποίμνιό του.”

Η Ανακοίνωση δείχνει ευαισθησία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας αλλά και ορθόδοξο ήθος. Αγρυπνία, προσευχή για την κρίση, δέηση για τους απηνώς διωκόμενους από τους Μωαμεθανούς χριστιανούς αδελφούς μας στη Μέση Ανατολή, και καμία άλλη εορταστική εκδήλωση για τα ονοματήρια του Σεβασμιότατου Κορίνθου.

Αν έλειπε το πολυαρχιερατικό συλλείτουργο την ημέρα της εορτής του Σεβ. Κορίνθου θα ήταν πολύ πιο πνευματικός ο τρόπος εορτασμού των ονοματηρίων του.

Ταπεινά και υικά συγχαίρουμε, εκ βάθους καρδίας, τον Σεβ. Ελασσώνος και τον Σεβ. Κορίνθου για τον πνευματικό τρόπο που εορτάζουν τα ονοματήριά τους.

Οι επίσκοποι του Χριστού δεν είναι άρχοντες του αιώνος τούτου. Οτι κάνουν πρέπει να μυρίζει λιβάνι και να αποπνέει ευαγγελικό ήθος.

Οι φανφάρες, τα δείπνα, τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα, τα συμπόσια και το κοσμικό φρόνημα δεν έχουν καμία σχέση με τον Χριστό και την Εκκλησία.

ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΣΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ ή ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΜΕΝ;


ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΣΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ ή ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΜΕΝ;

Του Θεολόγου Ανδρέα Κυριακού
=====

Την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου λειτουργήθηκα στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος Παλαιού Κοιμητηρίου Λευκωσίας. Ο ναός είναι από τους σημαντικότερους της Λευκωσίας και δίπλα βρίσκονται οι τάφοι σχεδόν όλων των αρχιεπισκόπων Κύπρου των τελευταίων δεκαετιών. Μικρή εκκλησία, κατανυκτική που διασώζει εικόνες από τις κατεχόμενες εκκλησίες της Λευκωσίας.

Κατά τη συνήθεια των Κυπρίων υπήρχαν πολλοί δίσκοι με κολύβα μνημοσύνων διακοσμημένοι με πολυποίκιλα σχέδια που έχουν κοινό παρονομαστη τον Τίμιο Σταυρό. Μόνο όποιος δεν έχει επισκεφθεί την Κύπρο χρειάζεται να του ερμηνεύσω τι εννοώ. Η επιφάνεια του δίσκου καλύπτεται με ρόδια, αμυγδαλόψυχα ασπρισμένη (κούννες όπως τις λέμε στο νησί), σουσάμι, κορινθιακή σταφίδα.

Ολα αυτά με την γνωστή καλαισθησία της Κύπριας γυναίκας μεταμορφώνονται σε ωραιότατα σχέδια με κοινό μοτίβο τον σταυρό. Κυριολεκτικά χίλια μύρια σχέδια με αυτά τα υλικά της κυπριακής γης
σκαρφίζεται η γυναίκα της Κύπρου για να τιμήσει τον σταυρόν του Κυρίου. Μένω ενεός μπροστά στο πολυμήχανο της Κυπρίας χριστιανής γυναίκας που φτιάχνει τόσο ωραία σχέδια με τον σταυρό. 

Ομως όλα αυτά είναι απλώς το προοίμιο της αγανάκτησης, της πικρίας και της στενοχωρίας μου. Περί τίνος προκειται; 

Ολόκληρη η αυλή που περιβάλλει την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος καλύπτεται από τσιμεντένιες πλάκες, μαύρες κι άσπρες, που σχηματίζουν σταυρούς του τύπου του πολυσταύριου. Τι είναι το πολυσταύριο; Γεωμετρικό σχήμα αποτελούμενο από αλλεπάλληλους σταυρούς χωρίς το παραμικρό κενό διάστημα μεταξύ τους. Αρα όποιος δοκιμάσει να εισέλθει στον ναό κι από τις τρεις θύρες που διαθέτει θα καταπατήσει τον Τίμιο Σταυρό. Εκτός αν περιπατεί επί πτερύγων ανέμων.   

Ερωτώ τον ευλαβέστατο πρεσβύτερο π. Λουκά Λουκά, τον εφημέριο του ναού, τους επιτρόπους και κάθε καλής πίστεως ανθρωπο, που διαθέτει ευλάβεια και φόβο Θεού: Επιτρέπονται αυτά τα πράγματα; Ασφαλώς για κάποιον άθεο ή παντελώς αδιάφορο στα της πίστεως το πράγμα είναι ανάξιο κάθε συζητήσεως ή έστω απλής μνείας. Πατάμε το σταυρό. Και τι έγινε;

Ομως μιλάμε σε ανθρώπους που είναι πιστοί. Το 1995 ο Αγιος νεομάρτυρας Ευγένιος Ροντιόνωφ προτίμησε να του κόψουν το κεφάλι οι Τσετσένοι οπαδοί του Μωάμεθ, παρά να βγάλει από το λαιμό του το σταυρό που φορούσε. Στα μαύρα χρόνια της τουρκικής κυριαρχίας, όταν κάποιος άνδρας αρνιόταν το Χριστό οι μωαμεθανοί του έκαναν περιτομή, εμφανές σημάδι της προδοσίας του Χριστού. Αν επρόκειτο περί γυναίκας τι γινόταν; Την έβαζαν να πατήσει τον τίμιο σταυρό. Αυτό και μόνο ήταν αρκετό για να δηλώσει την αποστασία της από την πίστη και την προσκόλλησή της στην ακανθώδη θρησκεία του Μωάμεθ.

Πρόκειται για διδασκαλία της Εκκλησίας. Δεν ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως: Πιστεύω "εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν;" Μάλιστα. Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα η Εκκλησία είναι ο αρχηγός κι εμείς οι χριστιανοί, όλοι χωρίς καμιά εξαίρεση οι στρατιώτες Της. Κι οι στρατιώτες υπακούουν στον αρχηγό.  

Ακούστε, λοιπόν, τι λέει ο αρχηγός, η Εκκλησία, που στόμα της είναι όχι ο αλάθητος άνθρωπος της Ρώμης, που δεν ανήκει κν σ’ αυτή όντας αβάπτιστος, αλλά η Οικουμενική Σύνοδος. 

Τι λέει η ΣΤ΄ Οικουμενική Σύνοδος επί του θέματος αυτού: "Του ζωοποιού σταυρού δείξαντος ημίν το σωτήριον πάσαν σπουδήν ημάς τιθέναι χρη, του τιμήν την αξίαν αποδιδόναι, τω δι’ ου σεσώσμεθα του παλαιού παραπτώματος. Οθεν και νω και λόγω και αισθήσει την προσκύνησιν αυτώ απονέμοντες, τους εν τω εδάφει του σταυρού τύπους υπό τινων κατασκευαζομένους εξαφανίζεσθαι παντοίως προστάσσομεν ως αν μη τη των βαδιζόντων καταπατήσει το της νίκης τρόπαιον εξυβρίζοιτο. Τους ουν από του νυν του σταυρού τυπον επί του εδάφους κατασκευάζοντας ορίζομεν αφορίζεσθαι." (Κανών ογ΄). Ερμηνεία του κανόνος στο Πηδάλιον (σελ. 283-284, έκδοσις Αστέρος, Αθήναι 1984).

Παρακαλώ θερμά τον εφημέριο του ναού του Αγίου Σπυρίδωνος αλλά και τους επιτρόπους να διαλύσουν πάραυτα και χωρίς καμιά αναβολή, "τα του πλάνου ένεδρα και σκάμματα", καταστρέφοντας τους σταυρούς που καλύπτουν ολόκληρο το δάπεδο της αυλής. Δεν κάνει να υβρίζει σε κάθε γιορτή και καθημερινή τόσος κόσμος το σύμβολο της σωτηρίας. Η παραμικρή αδιαφορία αγγίζει τα όρια της συναίνεσης και της συνενοχής. Δεν είπαμε να σπάσουν τόσες πλάκες. Ας τις βγάλουν κι ας τις αναδιατάξουν. Δεν πρόκειται για παρονυχίδα αλλά για θέμα πίστεως.

Monday, September 29, 2014

ΣΥΝΕΒΗΚΕ ΚΑΤΙ ΕΠΙΛΗΨΙΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;



ΣΥΝΕΒΗΚΕ ΚΑΤΙ ΕΠΙΛΗΨΙΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, το ακόλουθο σχόλιο στην ανάρτηση “Διαθρησκειακή Συνδιάσκεψη Κορυφής για την κλιματική αλλαγή”:

“Λυπηρό, οπωσδήποτε, γεγονός η παρουσία του αρχιεπισκόπου Αμερικής στην πανθρησκειακή αυτή σύναξη. Δυστυχώς ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής όπως και ο ομογάλακτός του Αλβανίας Αναστάσιος, άνδρες προικισμένοι με εκλεκτά προσόντα, ανιδιοτελείς, ιεραποστολικές προσωπικότητες των οποίων το έργο παγκοίνως αναγνωρίζεται, τα τελευταία, ιδίως χρόνια, μας απογοητεύουν με τις οικουμενιστικές "επιδόσεις" τους και αποξενώνονται, εξ αντικειμένου, απ το υγιώς φρονούν ποίμνιο.

Ευτύχησαν, αμφότεροι, να ποδηγετηθούν πνευματικά από ένα σέμνωμα της Ελλαδικής Εκκλησίας, το μακαριστό μητροπολίτη Νικαίας Γεώργιο (Παυλίδη), που λατρεύτηκε απ το λαό τον οποίο ποίμανε εξ αιτίας των αρετών και του έργου του. Μέχρι και ο κομμουνιστής δήμαρχος της Νίκαιας προσκύνησε με δάκρυα το σκήνωμά του και τον εγκωμίασε!

Ο αοίδιμος, όμως γέροντάς τους, καυτηρίασε με εγκύκλιό του τον οικουμενισμό εν έτει 1989 σαν "φοβερό εχθρό" της Εκκλησίας. Ενδεχομένως η εν τη αλλοδαπή διατριβή τους και ο πόθος τους για την επανένωση του χριστιανικού κόσνου να τους έχει εφοδιάσει με διαφορετικά κριτήρια περί τη στάθμιση προσώπων και πραγμάτων. Δεν πρέπει όμως επ ουδενί αυτά τα κριτήρια να παραθεωρούν και επισκιάζουν τη βοώσα και κράζουσα πραγματικότητα επί τη βάσει της οποίας ο οικουμενισμός, ο δόλιος και ύπουλος και εψιμμυθιωμένος με το επίχρισμα της αγάπης και της ενότητος του χριστιανικού κόσμου, τυγχάνει παναίρεση, προπομπός και πρόδρομος και προάγγελος της δαιμονικής πανθρησκείας!

Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και το λεγόμενο ΠΣΕ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ), στο οποίο, δυστυχώς, ο άγιος Αλβανίας κατέχει ηγετικό ρόλο προς αφάνταστο και άφατη πικρία του δεινώς, εν προκειμένω, αλγούντος ποιμνίου! Μάλιστα ο διαληφθείς αρχιεπίσκοπος ηγήθηκε, επί τι χρονικό διάστημα, αν δεν απατώμαι, και μιας συνιστώσας του ΠΣΕ που σαν αντικείμενο είχε τον παγκόσμιο ευαγγελισμό και την ιεραποστολή! Αλλά για ποια ιεραποστολή μιλάμε; Νοείται η ιεραποστολή εκτός του Σώματος της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, της Ορθοδόξου, τουτέστιν;

Ποια η έννοια, το περιεχόμενο και ο σκοπός της ιεραποστολής εντός του παν-προτεσταντικού ΠΣΕ στο οποίο συμμετέχουν ΙΣΟΤΙΜΑ (πού καταντήσαμε Θεέ μου), και αντιτριαδίτες και "επισκοπίνες" και "παπαδίνες" και υπέρμαχοι του "γάμου" των σοδομιτών και αυτουργοί της "ιερολογήσεως" του εν λόγω "γάμου";

Όσο για την πανθρησκειακή σύναξη, αυτή υπό το απατηλό πρόσχημα της ενασχόλησης και καταθέσεως θρησκευτικού λόγου με το παγκοσμίου εδιαφέροντος ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, απεργάζεται τεχνηέντως και με περισσή και ύπουλη μαεστρία, την καλλιέργεια και προώθηση του πανθρησκειακού ιδεώδους που τεκταίνεται εδώ και χρόνια στο σκοτεινό παρασκήνιο από τις σκοτεινές εκείνες δυνάμεις που βυσσοδομούν σε βάρος της Ορθοδοξίας, της μόνης Εκκλησίας, του μοναδικού κανόνος Πίστεως και Ζωής, της μόνης ελπίδας αναψυχής, αγιασμού και σωτηρίας του συγχρόνου ανθρώπου.”

Το σχόλιο, που υπογράφει ανώνυμος σχολιογράφος με τα αρχικά Λ.Ν., περιέχει πολλές σημαντικές πληροφορίες για το ΠΣΕ, για τον Οικουμενισμό, για τον μακαριστό Νικαίας Γεώργιο και για τους Αρχιεπισκόπους Αλβανίας Αναστάσιο και Αμερικής Δημήτριο.

Ο Μακαριότατος Αλβανίας έχει πικράνει πάλιν και πολλάκις τους πιστούς με κακόδοξες θέσεις που διατύπωσε, με οικουμενιστικές ασχημίες που προέβη και με την ανάληψη ηγετικών θέσεων επιτελικών οργανισμών του Οικουμενισμού.

Ο Σεβ. Αμερικής, από την άλλη, δεν είχε δώσει μέχρι πολύ πρόσφατα δικαίωμα σε κανένα να τον χαρακτηρίσει οικουμενιστή, αλλά η συμμετοχή του στην πατριαρχική συνοδεία κατά την πρόσφατη συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου με τον Παναγιότατο, έθλιψε βαθύτατα τους πιστούς.

Δυστυχώς προβεβλημένα στελέχη της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, όπως ο Σεβ. κ. Δημήτριος, ο π. Αλέξανδρος Καρλούτσος, ο Αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Θρόνου π. Ιωάννης Χρυσαυγής και άρχοντες του Οικουμενικού Θρόνου συμμετέχουν σε συμπροσευχές ή και σε άλλες οικουμενιστικές ασχημίες και προκαλούν μεγάλο σκανδαλισμό στους πιστούς.

Αντί να χρησιμοποιήσουν το κύρος και τη θεολογική τους παιδεία για να συγκρατήσουν τον Παναγιότατο από τον οικουμενιστικό κατήφορο που ακολουθεί συντελούν δυστυχώς με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο σ’ αυτόν.

Φοβούμαστε "φόβον μέγα" για το τι θα δουν τα μάτια μας και τι θα ακούσουν τα αυτιά μας στη Θρονική εορτή του Οικουμενικού Θρόνου με την παρουσία του Πάπα Φραγκίσκου. 

Παρόλα αυτά η φωτογραφία που προτάσσεται της ανάρτησης δεν δείχνει ότι έγινε κάτι επιλήψιμο με την συμμετοχή του Σεβ. Αμερικής στη συνδιάσκεψη για την κλιματική αλλαγή.

Αν δεν έγιναν συμπροσευχές με αιρετικούς και με αλλόθρησκους δεν είναι οικουμενιστική ασχημία αν εκπροσωπηθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο με τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο σε μια Διάσκεψη που αναφέρεται σε ένα περιβαλλοντολογικό θέμα.

Ούτε διάλογο φοβόμαστε να κάνουμε με αιρετικούς, με αλλόθρησκους και με άθεους, ούτε έχουμε κανένα ενδοιασμό να συνεργαζόμαστε με αιρετικούς ή με αλλόθρησκους ή ακόμη και με άθεους για την κλιματική αλλαγή, για το εμπόριο της λευκής σαρκός, για τη διακίνηση των ναρκωτικών κτλ..

Το κρίσιμο ερώτημα είναι: Στη Διάσκεψη αυτή έγιναν συμπροσευχές με αιρετικούς και με αλλόθρησκους; Αν έγιναν καταδικάζουμε απερίφραστα τη συμμετοχή του Σεβασμιότατου Αμερικής, αλλά, αν απλά εκπροσώπησε το Πατριαρχείο σε μια συνδιάσκεψη για τις επιπτώσεις για την κλιματική αλλαγή, δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανησυχούμε και να σκανδαλιζόμαστε.

Οταν ο Πάπας Φραγκίσκος επισκέφθηκε πριν λίγες μέρες την Αλβανία ο Μακαριότατος Αλβανίας κ. Αναστάσιος -προς άφατη αγαλίαση των πιστών- πήγε στη συνάντηση των θρησκευτικών ηγετών της Αλβανίας χωρίς να προβεί σε καμία απολύτως οικουμενιστική ενέργεια.

Προσευχόμαστε ότι εφεξής οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι, σε θεολογικούς ή σε άλλους διαλόγους και Διασκέψεις, θα συμπεριφέρονται με τον ίδιο άψογο τρόπο που συμπεριφέρθηκε ο Μακαριότατος Αλβανίας.

ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ “ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ” ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ ΤΩΝ ΧΑΛΔΑΙΩΝ LOUIS RAPHAEL I SAKO, ΠΡΟΣ ΤΟΝ “ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ” ΤΩΝ ΑΣΣΥΡΙΩΝ MAR DINKHA IV, ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΟΣΟ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ



ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ “ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ” ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ ΤΩΝ ΧΑΛΔΑΙΩΝ LOUIS RAPHAEL I SAKO, ΠΡΟΣ ΤΟΝ “ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ” ΤΩΝ ΑΣΣΥΡΙΩΝ MAR DINKHA IV, ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΟΣΟ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ

«Τι ημίν και και τη οδώ Ασσυρίων;»*

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=======

Ο “Πατριάρχης” της Βαβυλώνας των Χαλδαίων Louis Raphael Ι Sako, απέστειλε εόρτια επιστολή στον “Πατριάρχη” των Ασσυρίων Mar Dinkha IV, με την οποία καλεί σε ενότητα την “Εκκλησία” των Ασσυρίων, λόγω των διωγμών από τους φανατικούς ισλαμιστές (Vatican insider ημερομηνίας 27 Σεπτεμβρίου 2014). 

Η εόρτια επιστολή έχει σταλεί με την ευκαιρία των 78ων γενεθλίων του “Πατριάρχη” της Βαβυλώνας των Χαλδαίων.

Να σημειωθεί ότι τόσο η “Εκκλησία” της Βαβυλώνας των Χαλδαίων, όσο και η “Εκκλησία” των Ασσυρίων εδρεύουν στο Ιράκ και κομίζουν μέχρι των ημερών μας διαφοροτρόπως τη Νεστοριανή κακοδοξία. (Να αναφέρομε ότι ο Νεστόριος καταδικάσθηκε από την Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία συγκλήθηκε στην Εφεσο της Μικράς Ασίας, το έτος 431 μ.Χ.). 

Η βασική διαφορά των δύο τούτων “Εκκλησιών”, που εδρεύουν στο Ιράκ, είναι το γεγονός ότι η “Εκκλησία” της Βαβυλώνας των Χαλδαίων είναι ουνιτική. 

Από τον 16ο αιώνα το Βατικανό πολιορκεί με την ουνιτική δολιότητα την Νεστοριανική “Εκκλησία”. Οι Νεστοριανοί που αποσπάστηκαν από την Νεστοριανική “Εκκλησία”, έχουν την καλούμενη εκκλησιαστική κοινωνία (ecclesiastica communio) με τη Ρωμαιοκαθολική (παπική) “Εκκλησία” και έχουν αποκληθεί Χαλδαϊκή “Εκκλησία”. Η εναπομείνασα Νεστοριανική “Εκκλησία” μετονομάστηκε σε Ασσυριακή. H "Eκκλησία" των Ασσυρίων καλείται και  νεστοριανή, αν και το αρνείται, όπως επίσης αρνείται να αποκηρύξει τον Νεστόριο, γι’ αυτό ουδείς αμφιβάλλει για τη νεστοριανή κακοδοξία τους. Θα πρέπει να αναφέρομε ότι το φαινόμενο τούτο της ουνιτικής δολιότητας, απέναντι στις λεγόμενες Αρχαίες Ανατολικές “Εκκλησίες”, έλκει την απαρχή του από τον 12ο αιώνα, με τον προσεταιρισμό της Μαρωνίτικης “Εκκλησίας”, η οποία ως γνωστό υπέπεσε στη πλάνη του Μονοθελητισμού. 

Κριτήριον ενότητας αποτελεί η αληθινή Πίστη και όχι η κοινωνία με τον Πάπα, με την αποδοχή απλά και μόνο του εξουσιαστικού πρωτείου. Αλοίμονο αν η Μία Αγία Εκκλησία υιοθετούσε την τακτική αυτή, γιατί τότε θα καταντούσε ένα βαβέλειο συνοθύλευμα. Ο αυτοσκοπός της επίπλαστης ενότητας, την οποία το Βατικανό επιζητεί, αρκεί να αναγνωρίσουν το παπικό εξουσιαστικό πρωτείο, στο «πλάνον άρχειν» αποσκοπεί. Το εξουσιαστικό πρωτείο απαιτεί απλά την αριθμητική αύξηση.

Το γεγονός ότι το Βατικανό ακολουθεί την τακτική, να δέχεται τις λεγόμενες Αρχαίες Ανατολικές “Εκκλησίες”, θεωρώντας τις απλά διαφορετικές θεολογικές παραδόσεις, αποδεικνύει ότι το πρωτεύον είναι η μάνητα του εξουσιαστικού πρωτείου και όχι η αλήθεια. Παρατηρείται λοιπόν υποβιβασμός, εκ μέρους του Βατικανού, των δογματικών διαφορών, σε ένα είδος «θεολογικών εθίμων».

Δεδομένης της εμμονής αλλοτρόπως, τόσο από την“Eκκλησία” της Βαβυλώνας των Χαλδαίων, όσο και από την “Εκκλησία” των Ασσυρίων, στην αίρεση του Νεστοριανισμού, η οποία καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο, πώς μπορεί να υπάρξει ενότητα; 

Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας, να προτείνει σε αιρετικούς την επίπλαστη ενότητα, λόγω των ανελέητων διωγμών; Ορθώς, λοιπόν, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας προτάσσει το «Τι ημίν και και τη οδώ Ασσυρίων». 

*«Τι σοι και και τη οδώ Ασσυρίων;» Ιερ. 2,18. 

Sunday, September 28, 2014

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ;



ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ;

Συνέχεια της ανασκευής της απόφασης του π. Ευθύμιου Χαραλαμπίδη να αποτειχιστεί

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είδαμε, στο προηγούμενο άρθρο, τους λόγους για τους οποίους η απόφαση του π. Ευθύμιου Χαραλαμπίδη να αποτειχιστεί είναι απολύτως λανθασμένη. Ακαιρη, αχρείαστη και επικίνδυνη.

Με το παρόν άρθρο θα εξηγήσω για ποιο λόγο η αποτείχιση των κληρικών της Μητρόπολης Σύρου αντενδείκνυται εξαιτίας του χαρακτήρα του Σεβ. Σύρου και της μορφής του Οικουμενισμού που υπηρετεί.

Ο Σεβ. Σύρου ήταν τριτοετής όταν άρχισα τις σπουδές μου στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Η παρουσία του στη Σχολή ήταν πολύ εμφανής. Ηταν πρόεδρος των φοιτητών, διακρινόταν για την ευγλωττία του και δεν είναι καθόλου άμοιρος ηγετικών ικανοτήτων. Προπαντός δεν είναι κακός άνθρωπος.

Παρόλα αυτά το επίπεδο της σοβαρότητάς του ήταν ανέκαθεν προβληματικό. Ηταν μια ομαδούλα αυτοί ο Σεβ. Σύρου, ένας Κύπριος θεολόγος, ο σημερινός Μητροπολίτης Ιερισσού Θεόκλητος και ει τις έτερος. (Στο παρελθόν έγραψα ότι δεν γνώριζα τον Σεβ. Ιερισσού. Ενας παλαιός συμφοιτητής μου όμως μου εξήγησε ότι ήταν ο φοιτητής που γνώριζα ως Παναγιώτη).

Η τριάδα αυτή και ει τις έτερος Καππαδόκης -παρόλον επαναλαμβάνω ότι δεν είναι κακοί άνθρωποι- είχαν τη λόξα να γίνουν δεσποτάδες ενώ ακόμη ήταν λαικοί.!!! Ενας μάλιστα από αυτούς-όχι ο Σεβ. Σύρου- απήγγελλε από στήθους τον ενθρονιστήριο λόγο του)!!!

Γύριζαν την Σχολή και έλεγαν λ.χ.: “Ω Δέσποινά μου! Αξίωσε και ημάς ίνα Δεσποτικής χαράς αξιωθώμεν!!!” και άλλα τέτοια παρδαλά που άκουαν οι συμφοιτητές και οι καθηγητές τους -ιδιαίτερα ο μ. Αγουρίδης που ήταν μέγας είρωνας- και έσπαζαν πλάκα καλόπιστα μαζί τους.

Γιατί τα ανέφερα όλα αυτά; Οχι για να εκθέσω τον Σεβασμιότατο ή τους φίλους των φοιτητικών του χρόνων, αλλά για να σας προβληματίσω, π. Ευθύμιε, για το τι είδους Οικουμενιστής είναι.

Απολύτως σύμφωνοι. Ποιμαίνει τη Μητρόπολή του, δυστυχώς, σαν ουνίτης. 

Τον έχετε όμως δει ποτέ να συμμετέχει σε διαλόγους και να κάνει συμπροσευχές με αιρετικούς και με αλλόθρησκους ή να υπογράφει κακόδοξα κείμενα;

Εξ όσων μάλιστα γνωρίζω δεν είναι θαμώνας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του Βόλου. 

Επιπλέον! Στην ιστορική Σύνοδο της Ιεραρχίας του Οκτωβρίου του 2009 όταν συνεζητείτο ακόμη και η καταδίκη αυτών που υπέγραψαν την Ομολογία Πίστεως για τον Οικουμενισμό, ο Σεβ. Σύρου παρενέβη και απέτρεψε την εισαγωγή κάθε μορφή καταδίκης τους στην απόφαση της Ιεραρχίας.

Επομένως; Μπορούμε έντιμα να ισχυριστούμε ότι ο Σεβ. Σύρου είναι συνειδητός Οικουμενιστής; Δημοσιοσχετίτης είναι, εκκοσμικευμένος κληρικός μέχρι μυελού οστέων είναι, αλλά συνειδητός οικουμενιστής δεν είναι.

Απλά εξελέγη Μητροπολίτης Σύρου στην οποία ζουν χιλιάδες Παπικοί και συμπεριφέρεται σαν Ουνίτης και συνεχίζει -ως μη όφειλε φυσικά- την παγκάκιστη παράδοση που κληροδότησε.

Ειλικρινά δεν νομίζω ότι θα συμπεριφερόταν με τον ίδιο τρόπο λ.χ. αν είχε εκλεγεί Μητροπολίτης Λαρίσης. Απόδειξη τούτου είναι το γεγονός ότι η υπογραφή του δεν υπάρχει σε κανένα κακόδοξο κείμενο και -εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζω- δεν συμπροσεύχεται με αιρετικούς και με αλλόθρησκους εκτός των ορίων της Μητροπόλεως του.

Στις Κυκλάδες ενθρονίστηκε και συμπεριφέρεται με ένα άκρως απαράδεκτο ουνίτικο τρόπο, ενώ παράλληλα δείχνει τα πολύχρωμα αντερί και τις αρχιερατικές στολές του σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας. Προς τούτο ταξιδεύει με πλοία, αεροπλάνα, ελικόπτερα, αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, μηχανές, γουρούνες, υποβρύχια, ιπτάμενα δελφίνια, ανεμόπτερα και ναυαγοσωστικές λέμβους και αποθανατίζει τον εαυτό του με χιλιάδες φωτογραφίες που ανεβάζει στο διαδίχτυο.

Πιστεύετε, ειλικρινά, ότι μπορούμε να  χαρακτηρίσουμε συνειδητό οικουμενιστή αυτόν τον ιεράρχη;

Μη θεωρήσετε, σας παρακαλώ, π. Ευθύμιε, ότι επιχειρώ -καθ’ οιονδήποτε τρόπο- να δικαιολογήσω την ουνιτική και εκκοσμικευμένη συμπεριφορά του Σεβ. Σύρου. Η ετικέττα του ιστολογίου μου έχει 100 αναρτήσεις για τον Σεβασμιότατο. Αν έχετε την υπομονή να τις διαβάσετε θα διαπιστώσετε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια κανένας δεν υπήρξε τόσο αυστηρός μαζί του όσο ο υπογράφων το κείμενο.

Απλά επισημαίνω ότι δεν είναι συνειδητός οικουμενιστής, όπως είναι λ.χ. ο Σεβ. Μεσσηνίας.

Γι' αυτού του είδους τον οικουμενισμό, π. Ευθύμιε, αξίζει να χάσετε την ιερωσύνη σας και να βάλετε σε κίνδυνο την ψυχή σας με αποτείχιση που πιθανότατα θα σας οδηγήσει σε σχίσμα;

Saturday, September 27, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ




ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Σε πρόσφατη ανάρτηση αναδημοσιεύσαμε από τον “Ορθόδοξο Τύπο” επιστολή του π. Ευθύμιου Χαραλαμπίδη αναφορικά με τους λόγους που τον οδήγησαν σε αποτείχιση.

Ο πρώτος λόγος, που επικαλέστηκε στην επιστολή του, αφορά τις οικουμενιστικές ασχημίες στα Ιεροσόλυμα με πρωταγωνιστές -από ορθοδόξου πλευράς- τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο και -από μέρους των Παπικών- τον Πάπα Φραγκίσκο.

Οντως! Ο π. Ευθύμιος έχει δίκαιο. Ο Παναγιότατος -και πλείστοι όσοι άλλοι εκκλησιαστικοί ορθόδοξοι ηγέτες-, συμπεριφέρονται λες και η προδοτική για την Ορθοδοξία Συμφωνία του Μπαλαμάντ έτυχε πανορθόδοξης επικύρωσης. Γι’ αυτό και αντιμετωπίζουν τον Πάπα Φραγκίσκο -και πολλούς άλλους αιρετικούς- λες και είναι ορθόδοξοι επίσκοποι.!!!

Αλλά αυτό, π. Ευθύμιε, δεν είναι κάτι καινούργιο για να δικαιολογεί την αποτείχισή σας.

Οι οικουμενιστικές ασχημίες άρχισαν ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα. Κορυφώθηκαν με την διαβόητη εγκύκλιο του 1920 και άρχισαν να υλοποιούνται συστηματικά επί Πατριαρχίας Μελετίου Μεταξάκη.

Μετά την απομάκρυνση του Μεταξάκη από τον Θρόνο ακολούθησε μια σχετικά ήρεμη ανάπαυλα, αλλά το κακό ξανάρχισε από την ώρα που στον Πατριαρχικό Θρόνο -κρίμασιν οις Κύριος οίδεν- ανέβηκε ο Μέγας Αποστάτης της πίστης μας Αθηναγόρας, οπότε εγκαινιάστηκε μια νέα περίοδος οικουμενιστικής φρενίτιδας, η οποία δεν λέγει να κοπάσει με τίποτα.

Μετά τη Β΄ Βατικάνεια Σύνοδο ο αλήστου μνήμης Πατριάρχης έστειλε τον αρχιοικουμενιστή Αμερικής Ιάκωβο (Κουκούζη) στο Βατικανό και σε λίγο η συνάντηση των δύο ηγετών -Πατριάρχη Αθηναγόρα και Πάπα Παύλου Στ΄- έγινε πραγματικότητα με την εκατέρωθεν άρση των αναθεμάτων

Στη συνέχεια το κακό κορυφώθηκε μέχρι σημείου που ο Πατριάρχης Αθηναγόρας, αλλά και η Εκκλησία της Ρωσίας, έδιναν τη Θεία Κοινωνία στους αιρετικούς Παπικούς.!!!

Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας μάλιστα εκαυχάτο διότι έδινε τη Θεία Κοινωνία, όχι μόνον στους Παπικούς αλλά και στους Προτεστάντες, και προέτρεπε όλους να κάνουν το ίδιο.!!!

Πολλοί Μητροπολίτες στην Ελλάδα και στη Διασπορά αγανάκτησαν σφόδρα για τα οικουμενιστικά άλματα του κυρού Αθηναγόρα και ορισμένοι μάλιστα εξ αυτών -οι Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και  Παραμυθίας Παύλος- διέκοψαν το μνημόσυνο του κακόδοξου Πατριάρχη πριν καταδικαστεί από συνοδικό δικαστήριο.

Το ίδιο έκανε ο Οσιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) και οι είκοσι μονές του Αγίου Ορους.

Ο Θεός όμως λυπήθηκε την Εκκλησία Του και πήρε τον Μέγα Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα πριν σπαραλιάσει κυριολεκτικά την ενότητα της Εκκλησίας.

Μετά την κοίμηση του Αθηναγόρα όσοι διέκοψαν τον μνημόσυνό του, ξανάρχισαν να μνημονεύουν τον Πατριάρχη Δημήτριο και, ενώ η οικουμενιστική πορεία καθόλου δεν ανακόπηκε, το σίγουρο είναι ότι η Εκκλησία δεν ξαναπέρασε -και προσευχόμαστε στο Θεό ότι δεν θα ξαναπεράσει- τις ημέρες της αισχύνης του Πατριάρχη Αθηναγόρα όταν κοινωνοί στο Ποτήριο της Ζωής έγιναν οι ιερείς των ειδώλων της Βατικάνειας -και όχι μόνον- Ιεζάβελ.

Τον οικουμενιστή Πατριάρχη Δημήτριο διαδέχθηκε ο εξίσου οικουμενιστής Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος δυστυχώς -παρόλες τις έντονες φωνές διαμαρτυρίας του ποιμνίου του-εξακολουθεί να πορεύεται την κατά κρημνών οικουμενιστική πορεία των προκατόχων του.

Επομένως, π. Ευθύμιε, με όλα τα πιο πάνω δεδομένα γιατί επιλέξατε τώρα να προχωρήσετε στην αποτείχιση; 

Οι πρόσφατες οικουμενιστικές ασχημίες του Παναγιότατου και του Μακαριότατου Ιεροσολύμων στην Αγία Γη με τον Πάπα Φραγκίσκο είναι ασύγκριτα υποδεέστερες σε συγκρητιστική θρασύτητα από ότι προηγούμενες ενέργειες τόσον του Παναγιότατου κ. Βαρθολομαίου όσον και πολλών άλλων ηγετών της Ορθοδοξίας ζώντων τε και τεθενώτων.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν παρέστη στην κηδεία του Πάπα Βοιτύλα και δεν μετέβη στην ενθρόνιση του αιρεσιάρχη της Ρώμης Φραγκίσκου;

Δεν έδωσε στο Βατικανό με τον Πάπα Φραγκίσκο λειτουργικό ασπασμό;

Ο Ορθόδοξος Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος δεν παρέστη στην ενθρόνιση του μονοφυσίτη Πατριάρχη Θεόδωρου και δεν του έδωσε αρχιερατική μίτρα και δεν τον προσφώνησε λες και είναι ορθόδοξος επίσκοπος; 

Σε τελευταία ανάλυση τι διαφορετικό έκανε ο Σεβ. Σύρου;

Ο Σεβ. Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας δεν παρέστη στην κηδεία του Πάπα Βοιτύλα και στην ενθρόνιση του Πάπα Φραγκίσκου;

Ο Πατριάρχης Κύριλλος και ο Σεβ. Βολοκολάμσκ δεν εκπροσώπησαν την Εκκλησία της Ρωσίας στη Γενική Συνέλευση του ΠΣΕ στο Πόρτο Αλέγκρε;

Η Εκκλησία της Ρωσίας δεν απέστειλε πρόσφατα στο Βατικανό αντιπροσώπους στην τελετή “αγιοποίησης” Παπικών “Αγίων”;

Στο Πατριαρχείο Αντιοχείας -τουλάχιστον από την εποχή του ανεκδιήγητου Πατριάρχη Ιγνάτιου- δεν υφίσταται ουσιαστικά πλήρης διακοινωνία Μονοφυσιτών και Ορθοδόξων;

Ξέρετε τι κάνουν εδώ στην Αμερική οι Αντιοχειανοί και η OCA με τους μονοφυσίτες; Εχουν πλήρη διακοινωνία!

Ας μη μιλήσουμε για την Εκκλησία της Φινλανδίας, όπου ισχύει ο γνωστός στίχος του εθνικού μας ποιητή “και διηγώντας τα να κλαις!”

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας δεν υπέγραψε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ; 

Δεν γνωρίζετε ότι το εθνοφυλετικό Πατριαρχείο Ρουμανίας επικύρωσε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ;

Δεν έγιναν προχωρημένες συμπροσευχές, όχι απλά με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους ακόμη και με σαμανιστές μάγους, στην Καμπέρα της Αυστραλίας;

Δεκαετίες τώρα δεν υπογράφονται κατάπτυστα εκκλησιολογικά κείμενα στις Γενικές Συνελεύσεις του ΠΣΕ στα οποία υιοθετείται ατόφια η προτεσταντική εκκλησιολογία; 

Αν δικαιολογούσε κάτι την αποτείχιση αυτή θα αφορούσε πρώτιστα το κείμενο του Πόρτο Αλέγκρε για το οποίο όμως δεν αναφέρετε ούτε λέξη στην επιστολή σας π. Ευθύμιε.

Γέροντά μου! Αφού όλα αυτά τα είχατε υπόψη σας πώς θα μας πείσετε ότι τα παρατράγουδα της συνάντησης του Πάπα και του Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα είναι λόγος για να προβείτε σε αποτείχιση;

Αληθινά! Ο ισχυρισμός σας μου θυμίζει τη γνωστή παροιμία “σιγά μη στάξει η ουρά”.

Διυλίσατε κυριολεκτικά τον κώνωπα και κατάπιατε την κάμηλο των όντως φοβερών οικουμενιστικών ασχημιών.

Αλλά ας έλθουμε και στο δεύτερο λόγο που αναφέρατε στην επιστολή σας ότι σας οδήγησε σε αποτείχιση ήτοι την παρουσία του Σεβ. Σύρου στην ενθρόνιση του Παπικού “Αρχιεπισκόπου” Σύρου.

Σας ερωτώ Γέροντα: Πρώτη φορά γίνονται αυτές οι ασχημίες στη Σύρο; Και τι άλλο κάνει, από τη ημέρα της ενθρόνισής του, ο Σεβ. Σύρου εκτός από κοινές ποιμαντικές παραστάσεις και συμπροσευχές με τους Παπικούς; Γιατί ισχυρίζεστε ότι τώρα ξαφνικά έγινε κάτι το εξωφρενικό που δεν σηκώνει αναβολή η απόφαση για αποτείχιση;

Γιατί τώρα σας έπιασε αυτή η ευαισθησία για τις οικουμενιστικές ασχημίες του Σεβασμιότατου και όχι πριν, ενώ ο οικουμενιστικός του φάκελλος κάθε άλλο παρά λευκός ήταν από την πρώτη μέρα της ενθρόνισής του;

Επιπρόσθετη ερώτηση: Ο Σεβ. Σύρου Δωρόθεος άρχισε τις ουνιτικές ποιμαντικές πρακτικές ή είναι λίγο-πολύ συνήθειες ριζωμένες στις Κυκλάδες από δεκαετίες, αν όχι από αιώνες;

Δεν εννοώ φυσικά καθ’ οιονδήποτε τρόπο ότι πρέπει να τις ανεχόμαστε ή να μη διαμαρτυρόμαστε σφοδρότατα γι’ αυτές και να μην τις στηλιτεύουμε με τη δέουσα αυστηρότητα. Αλλά γιατί, Γέροντα, τώρα θεωρήσατε ότι έπρεπε να προχωρήσετε σε αποτείχιση, ενώ -όπως όλοι ξέρουμε- αυτό το τρισάθλιο ουνιτικό καθεστώς επικρατεί για αιώνες στις Κυκλάδες;

Ας έλθουμε σε ένα άλλο ερώτημα.

Δεν είναι μόνον η χρονική στιγμή που επιλέξατε προβληματική. Προβληματική είναι προπαντός η αποδοτικότητα της μεθόδου που επιλέξατε για να καταθέσετε την διαφωνία σας για τις οικουμενιστικές ασχημίες.

Τι ελπίζετε ότι θα συμβεί με την αποτείχισή σας;

Θα σταματήσει ο Σεβ. Σύρου να προβαίνει σε οικουμενιστικές ασχημίες;

Θα αστειεύεστε ασφαλώς!

Το μόνο που θα πετύχετε είναι να του δώσετε την ευκαιρία να σας καθαιρέσει και απολύτως τίποτε άλλο.

Και μετά; 

Αραγε θα παραμείνετε απλός μοναχός στη μονή της μετανοίας σας ή σε λίγο θα σας ξεσηκώσει ο διάβολος και θα αρχίσετε να ξαναλειτουργείτε καθηρημένος ων, όπως έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης πρώην Ράσκας Αρτέμιος, ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και πολλοί άλλοι κληρικοί που προχώρησαν σε αποτείχιση;

Και στο τέλος δεν θα έλθετε σε κοινωνία με άλλους σχισματικούς;

Πανοσιολογιότατε! Σας παρακαλώ θερμά να ανακαλέσετε την απόφασή σας.

Υπάρχουν μπροστά σας δύο κατά Θεόν δρόμοι.

Ο πρώτος: Να ζητήσετε μετάθεση σε άλλη Μητρόπολη όπου ο αρχιερέας δεν είναι οικουμενιστής.

Ο δεύτερος: Να ζητήσετε ακρόαση από τον Σεβ. Μητροπολίτη Σύρου και να του πείτε ότι θα επαναλάβετε το μνημόσυνό του, αλλά ταυτόχρονα να του εκθέσετε τα συνειδησιακά προβλήματα που έχετε με τη συμπεριφορά του.

Υπάρχει βέβαια και η τρίτη οδός, που δεν είναι κατά Θεόν. Να συνεχίσετε την αποτείχιση. Με μαθηματική ακρίβεια θα ακολουθήσει η καθαίρεσή σας. Στην αρχή θα κάτσετε φρόνιμος για ένα χρονικό διάστημα. Υστερα από λίγο -καθηρημένος ων- θα αρχίσετε να λειτουργείτε και σε λίγο θα προχωρήσετε σε Σχίσμα.

Αλλά αν το Ορθόδοξο Δόγμα και οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν τις οικουμενιστικές ασχημίες, Γέροντα, μήπως επιτρέπουν τις σχισματικές ενέργειες;

Σας παρακαλώ θερμά να λάβετε υπόψη ότι είμαι αυτός που τα τελευταία χρόνια έγραψε τα πιο πολλά και τα πιο αυστηρά άρθρα εναντίον των οικουμενιστικών ασχημιών και της εκκοσμίκευσης που διακρίνουν τον Σεβασμιότατο Σύρου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ορθόδοξη θεολογική μου συνείδηση μου επιτρέπει να σας ενθαρρύνω να προσφύγετε στην Αποτείχιση.

Κάτι τελευταίο. Οπως γνωρίζετε στην Αποτείχιση κάποιος προσφεύγει αν έχει εξαντλήσει όλες τις άλλες μεθόδους διαμαρτυρίας. Σας ερωτώ λοιπόν: Πριν αποτειχιστείτε, αφού -όπως ομολογείτε- παρακολουθείτε από χρόνια τον οικουμενιστικό κατήφορο του Σεβασμιότατου-, σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να τον βοηθήσετε να αντιληφθεί το συνειδησιακό πρόβημα που έχετε με την οικουμενιστική πολιτεία του;

Ζητήσατε να τον δείτε κατ’ ιδίαν για να του εκθέσετε την πικρία σας; Του στείλατε κάποια σχετική επιστολή; Θέσατε ποτέ θέμα σε ιερατικό συνέδριο της Μητροπόλεως; Φοβάμαι ότι τίποτα από αυτά δεν κάνατε. Απλά κάποια μέρα προχωρήσατε σε αποτείχιση χωρίς να σταθμίσετε όλα τα δεδομένα που σας εξέθεσα με την επιστολή μου.

Θα πρέπει, όμως, επειδή επιμήκυνα υπερβαλλόντως την έκταση του άρθρου, να επανέλθω σύντομα με άλλο άρθρο για να προσδιορίσουμε τη φύση της οικουμενιστικής πολιτείας του Σεβ. Σύρου για να αντιληφθείτε για ποιο λόγο η αποτείχιση είναι η λανθασμένη πορεία για να αντιδράσει κάποιος στις οικουμενιστικές ασχημίες που κατ’ εξακολούθηση προβαίνει.