Monday, June 30, 2014

ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ



ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΣΗΜΕΡΑ  ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ

Του θεολόγου Β. Χαραλάμπους
==========

Σήμερα 1η Ιουλίου, που είναι το μνημόσυνο (όχι εόρτιος μνήμη), του μακαριστού γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού, όσοι εν Χριστώ τον αγαπούν και έχουν αναρτήσει τα βίντεο με τα δογματικά και άλλα λάθη του, ας τα αποσύρουν από το διαδίκτυο.  Αντιλαμβάνομαι ότι είναι δύσκολο να αποσυρθούν, διότι τούτο θα  σήμαινε παραδοχή δογματικών λαθών για ένα μοναχό που αρκετοί «ημέτεροι», πέραν του «προφητικού» χαρίσματος, του καταλογίζουν και ένα είδος «αλαθήτου».  

Γιατί τόσος κόσμος να ακούει την «περί ενοχής διδασκαλία», τη ξεκάθαρη διδασκαλία των Λατίνων, που την αρχή έλκει στην θεωρία του Ανσέλμου Καντερβουρίας;   Να υπενθυμίσομε ότι το βίντεο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος είναι κοντά», που μεταξύ άλλων αναφέρει «…λέει εις την τελευταία  του προσευχή πριν ανεβεί στον Γολγοθά, στο παγκόσμιο λογιστήριο, να πληρώσει την πανανθρώπινο ενοχή…».  Επί πλέον βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, (που προβλήθηκε στην εκπομπή Αρχονταρίκι του Καναλιού  4Ε) και τιτλοφορείται Ιωσήφ Βατοπαιδινός-Χριστός Σωτήρας 1, αναφέρει «αυτήν την πεπτωκυίαν φύσιν την ανθρωπίνην, που την κατάστρεψε ο ίδιος ο άνθρωπος, έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής και να διδάξει τον τρόπο της επιστροφής…μυστήρια μυστηρίων…».   Επίσης βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός  μέρος 1ο», αναφέρει μεταξύ άλλων «…γιατί εκατέβηκε ο Θεός ίδιος εδώ και επλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή και μας υπέδειξε τον τρόπο της επιστροφής…».  Τα τρία τούτα βίντεο παραπέμπουν στην δυτική σωτηριολογία, στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση, περί αναγκαιότητας εξόφλησης της ενοχής. όπου κυριαρχεί η δικαιική έννοια της σωτηρίας.

Βίντεο, το οποίο  τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός -  Η γέννηση του Χριστού» ή «Ιησούς Χριστός Σωτήρας μέρος 1ο Ιωσήφ Βατοπαιδινός» περιγράφει με θέση ανοίκεια στη γλώσσα των Πατέρων της Εκκλησίας μας, λέγοντας πως «εκεί που καθόταν η Παναγία στο σπήλαιον, βρέθηκε ο Χριστός στην αγκαλιά της».  Να σημειωθεί ότι η βιντεογράφηση έγινε   στα πλαίσια της Εκπομπής «Επίσκεψη στο Αρχονταρίκι του Άθω», του Καναλιού 4Ε.   Η ομιλία αυτή έγινε και πάλι στο Συνοδικό της Μονής όπου αναφέρονται επακριβώς τα εξής:
«… Τότε βρήκαν μια μικρή σπηλιά κάπου εκεί δίπλα, που ήταν για τα ζώα μέσα και μπήκαν σ’ αυτήν μέσα κι όταν εκυείτο στο σπήλαιον καθήμενη εκεί, ήρθεν η ώρα του τοκετού, χωρίς να αισθανθεί, χωρίς να καταλάβει τίποτε, αυτομάτως όπως εκαθόταν βλέπει …στην αγκαλιά της το βρέφος χωρίς να αισθανθεί τους τρόπους του τοκετού, διότι το αειπάρθενον δεν θα ήταν ύστερα.  Όπως εκάθητο εκεί μέσα, αυτομάτως βρίσκεται στην αγκαλιά της το βρέφος και επειδή ήξερε αυτή, το περίμενε, είχε μαζί μερικά κουρελάκια, τα σπάργανα και το τύλιξε…». 

Χωρίς καμιά προηγούμενη Πατερική βάση έγινε η αναφορά ότι  «εκεί που καθόταν η Παναγία βρέθηκε ο Χριστός αυτομάτως στην αγκαλιά της.  Θεωρώ ότι είναι φρόνιμο το βίντεο αυτό να αποσυρθεί από το διαδίκτυο, καθότι ακούονται πράματα ξένα προς την Πατερική μας Παράδοση».  Ας αρκεσθούμε στον πλούτο τόσο των Πατερικών  Λόγων, όσο και της Υμνολογίας της Εκκλησίας μας. («Μυστήριον ξένον ορώ και παράδοξον», «Σήμερον ο ων τίκτεται», «Η Παρθένος σήμερον, τον προαιώνιον Λόγον, εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως», «ότι ετέχθη ημίν σήμερον Σωτήρ»). 

Θεωρώ ότι είναι φρόνιμον να αποσυρθεί το βίντεο τούτο.  Κι αν η παράκλησις τούτη, προσκρούει σε αντίθετη γνώμη για λόγους ευνοήτους, ας συμβουλευτεί εγκρίτους Δογματολόγους και είμαι σίγουρος, ότι η απάντηση θα είναι, ότι πρέπει να αποφεύγονται περιγραφές, χωρίς καμιά Πατερική βάση. 

Ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός ισχυρίστηκε σε άλλο βίντεο,  ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα»  Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα;   Σε ποία πατερική βάση στηρίζεται τούτο;  Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί.  Ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός όχι μόνο «μετήρεν όρια», όχι μόνο «υπερέβη την θείαν παράδοσιν», αλλά και «ετεροδιδασκαλία εισήγαγεν».

Το κείμενο τούτο, του γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού, από το οποίο είναι παρμένη η απαράδεκτη θέση, τιτλοφορείται «Γάμος και οικογένεια» και  μπορεί να τo δει κανείς στο διαδύκτιο στις ιστοσελίδες και στα ιστολόγια,  fdathanasiou.gr, agiazoni.gr, ksipnistere.blogspot, zkortas.com κ.ά.  Επίσης την απαράδεκτη αυτή θέση τη βρίσκομε και σε αναδημοσίευση από το περιοδικό «Πεμπτουσία», στο ιστολόγιο pigizois.net, σε συνέντευξη με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, σε άλλο φυσικά κείμενο, που τιτλοφορείται «ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ».   Στη συνέντευξη τούτη αναφέρεται και πάλι ξεκάθαρα ότι «η συζυγία δεν διαλύεται εδώ αλλά θα συνεχιστεί στην αιωνιότητα». 

Γιατί να είναι αναρτημένο το κείμενο στο διαδίκτυο και μάλιστα από ενοριακά ιστολόγια;  Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν αυτό το κείμενο, που είναι αναρτημένο στο διαδύκτιο. 

Βίντεο  που τιτλοφορείται  «Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ - ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» (από εκπομπή του Τηλεοπτικού Σταθμού ο Λόγος, της Εκκλησίας της Κύπρου, κατά το έτος 1998, στο Πρόγραμμα  –  Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, με τον θεολόγο κ. Νικολαΐδη ), αναφέρεται μεταξύ άλλων  «…τώρα όμως θα πω και τούτο, να έχει θάρρος ο λαός μας, διότι θα δεχθούμε πληγή από τους Τούρκους λυσσαλέα (εννοεί την Κύπρο).  Μην τρομάξουμε, είναι μέσα στα Θεία σχέδια, θα γίνει κι αυτό…
Ερώτηση – Θα είναι όμως σύντομα αυτό;
Γέροντας  Ιωσήφ Βατοπαιδινός  -  Σύντομα, σύντομα πολύ σύντομα… »

Θα κρατήσω τούτο το οξύμωρο σχήμα, που είναι όμως αληθινό, το εμφαντικό «μην τρομάξουμε» για την αναμενόμενη λυσσαλέα πληγή από τους Τούρκους, που πλήθος απλών ανθρώπων κατατρόμαξε, στο πολυβασανισμένο τούτο νησί της Κύπρου.

Τον τελευταίο καιρό, το τόσο σοβαρό θέμα του προφητικού χαρίσματος, έγινε «παίγνιο» διαδικτυακό, με αδιάκριτες και απαράδεκτες υπερβολές.  Θλίψη αισθάνεται κανείς, από τέτοιες εκτροπές «ακατάσχετου» ενθουσιασμού, που είναι  τόσο ξένες στο Ορθόδοξο ήθος και παραπλανούν τον απλό λαό.  Τα ενθουσιαστικά παραληρήματα στο διαδίκτυο, που τιτλοφορούνται «απίστευτη απαλήθευση προφητείας του γέροντος Ιωσήφ» κλπ, φαίνονται σαν εμβατηριακά σαλπίσματα επί ερειπίων, για όσους γνώρισαν τον Γέροντα Ιωσήφ πριν το 1981. Οι «ακοές πολέμων» (1981, 1993) που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν, ακόμα προκαλούν λύπη. 

Θεωρώ σκόπιμο να προσθέσω ότι το «προφητικό χάρισμα» του Κυπρίου αυτού μοναχού, το αντιλήφθηκαν κυρίως κάποιοι που τον γνώρισαν πολύ μεταγενέστερα, νεώτεροι και αρκετοί εις αριθμόν.  Είναι μεγάλη η ευθύνη, να αφήνεται πλήθος κυρίως νέων, να τον θεωρούν ως προφήτη.

Η φοιτητική μας νεότητα τότε, για αρκετούς από εμάς, σημαδεύτηκε από φόβο μεγάλο, εξ αιτίας των «αθεόφοβων απειλών».  Θα προσθέσω τι είπε ένας Αγιορείτης Ηγούμενος τότε σε κάποιο νεαρό Κύπριο, όταν του ανέφερε ότι είχε σκοπό να επισκεφθεί τον Κύπριο αυτό μοναχό «Μην πας παιδί μου σ’ αυτόν, αυτός όλο λέει πως θα γίνουν και τίποτα δεν γίνεται». 

Παρενθετικά να πούμε  και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γέροντα Παΐσιο, που μας προφύλαξε από τις διάφορες «φοβοσυμβουλές», παρηγορώντας μας με λόγια ελπίδας.  Τα παρήγορα λόγια του Γέροντος Παϊσίου, του  Γέροντος των πονεμένων, καθώς και η σωτήριος προτροπή του, να μη ακούμε τα περί καταστροφικού πολέμου στην Κύπρο, ήταν καθοριστικά της μετέπειτα πορείας μας. 

Επί του παρόντος κάποιοι βολεύονται από την υπερβολική «αίγλη» του γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού.  «Αίγλη» φυσικά με αρνητικές συνέπειες, καθότι πλήθος κυρίως νέων ανθρώπων, εκλαμβάνουν καθ’ ολοκληρίαν ως ορθούς τους λόγους του γέροντος αυτού, με «προεξάρχουσα» την πλάνη για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης. 

Είτε γραφεί κάτι, είτε δεν γραφεί, από πολλούς ομολογείται η «παραεκκλησιαστική» ιδιοτέλεια και προσωποληψία που παρεισέφρησε, ως μη ώφειλε, σε εκκλησιαστικούς κύκλους και καθιστά την πειθώ δύσκολη.   Η ιδιοτέλεια και η προσωποληψία τούτη, είναι ξένη προς το Ορθόδοξο εκκλησιαστικό ήθος και σύντομα θα λάβει τέλος.  Έχω βέβαιη την πεποίθηση ότι, δεν θα μακρύνει ο χρόνος της αποκατάστασης της αληθείας

Ποία χρεία υπάρχει να είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, εκτός από το να συντηρούνται απαράδεκτα παραεκκλησιαστικά ενθουσιαστικά παραληρήματα;  Η ένοχη σιωπή, η Μεγίστη ευθύνη κατά τη γνώμη μου, συνένοχος γίνεται και στα τόσα απαράδεκτα που καταγράφονται στο διαδίκτυο, όπως «ο μεγαλύτερος Άγιος των τελευταίων 500 χρόνων», «μεγαλύτερος και από τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη», «ισάξιος με τον Προφήτη Ιεζεκιήλ», "ο Μέγιστος Γέροντας" και άλλα τόσα φαιδρά.  Έχω βέβαιη την πεποίθηση ότι αυτά τα απαράδεκτα, μια μέρα θα λάβουν τέλος.   

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην υπερπροβολή του «χαμογέλου από την αιωνιότητα», όπως το καλούν.  Κατάντησε πλέον «φωτογραφικό λογότυπο» για κάποια ιστολόγια. Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούν κάποιοι ότι η προβολή είναι υπερβολική;  Μήπως πρέπει να σκεφτούν ότι έστω «άθελά» τους, διασύρουν τον μακαριστό γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό;

Δυστυχώς παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα themuslimissue.wordpress κείμενο που τιτλοφορείται  «Al Queda’s recruitment campaign images of smiling dead terrorists», δηλαδή η Αλ Κάιντα προβαίνει σε εκστρατεία στρατολόγησης παρουσιάζοντας φωτογραφίες νεκρών τρομοκρατών που χαμογελούν.  Είναι γνωστή η προτροπή στο κοράνι για τους οπαδούς του Ισλάμ, να πεθάνουν στον πόλεμο για να πάνε στον παράδεισο, όσο απάνθρωπα και φρικιαστικά είναι αυτά που κάνουν στον πόλεμο και  όχι μόνο.  (Στη Συρία καθημερινά γίνονται φρικιαστικά εγκλήματα από μέρους των Ισλαμοσυρίων εις βάρος των Χριστιανών).  Για να καταδείξουν ότι ο νεκρός πήγε στον «παράδεισο», επιδεικνύουν κάποιες φωτογραφίες τρομοκρατών που χαμογελούν.  Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να προβάλλονται τέτοιες φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter), καθώς και σε ιστοσελίδες και ιστολόγια της Τζιχάτ (Jiadi sides).

Κατά τον ισχυρισμό του Αμερικάνικου τύπου, οι προβολές φωτογραφιών νεκρών τρομοκρατών, χρηματοδοτούνται από εμίρηδες. (Να παρατηρήσομε ότι στις φωτογραφίες οι «χαμογελαστοί» νεκροί τρομοκράτες, φαίνονται ότι χαμογελούν).

Στην προαναφερθείσα ιστοσελίδα (themuslimissue.wordpress) το κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα λόγια που με έχουν λυπήσει «The smiling  corpse of Joseph of Vatopaidi (2009).  This is most likely where this new propaganda idea came from.  Terrorist only began smiling in 2013, so they got the idea recently», δηλαδή ισχυρίζεται η ιστοσελίδα αυτή, ότι την ιδέα πιθανώς να την πήραν από το «χαμόγελο»  του νεκρού γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού (2009).  Αναφέρει ότι άρχισαν να προβάλλουν μόλις το 2013, νεκρούς «χαμογελαστούς» τρομοκράτες, οπότε ισχυρίζεται η εν λόγω ιστοσελίδα, πήραν  πρόσφατα την ιδέα.

Δώρημα μέγα λοιπόν, στον μακαριστό γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, να αποσυρθούν τα βίντεο με τα δογματικά και άλλα λάθη, καθότι του προσθέτουν μεγαλύτερο κρίμα.  Σήμερα που τελούμε το μνημόσυνό του και όχι εόρτιο μνήμη του, ας αποσυρθούν αυτά τα βίντεο από το διαδίκτυο. 

ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΓΕΝΙΚΕ!



ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΓΕΝΙΚΕ!
Του κ. Στέλιου Παπαντωνίου
==========
Αναστάσιος Μητσιάλης, γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας έφα: «Η συγκυρία των διακοινοτικών συνομιλιών, όπως γίνονται, είναι μία καινούργια ευκαιρία σε αυτή την περίοδο για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να βρουν την πολυπόθητη λύση. Ασφαλώς και η Αθήνα συμπαρίσταται και παρακολουθεί τις εξελίξεις και πιστεύουμε ότι οι εμπειρίες, οι αποτυχίες του παρελθόντος, χωρίς φυσικά να επιρρίπτει κανείς ευθύνες στη μία ή στην άλλη πλευρά, πρέπει να οδηγήσουν όλους τη φορά αυτή, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, να μπορέσουν να βρουν τον κοινό παρονομαστή που θα επιτρέψει σε όλον τον Ελληνισμό και τουρκοκυπριακό λαό να ζήσουν μαζί στο μέλλον».
Διαβάζω και ξαναδιαβάζω, βαδίζω και παραμιλώ, ο εκπρόσωπος της Ελλάδας ήλθε εδώ και μας είπε αυτά τα ακαταλαβίστικα και ανελλήνιστα, τα απαράδεκτα και απρόσμενα, τα αγράμματα και αδιάβαστα και βρίσκεται ακόμα στη θέση του, δεν πήγε να δώσει την παύση του ούτε και πήγε να κρεμαστεί, αφού επετέλεσε το καθήκον του έναντι του «τουρκοκυπριακού λαού». Θα’ χουν να γράφουν αργότερα οι κοινά γραφησόμενες Ιστορίες των δύο χωρών Ελλάδας και Τουρκίας.
Τώρα τι σημαίνει η «συγκυρία είναι ευκαιρία», ας πάει στα κανάλια που οδηγούν στην πανδέγμονα  θάλασσα. Οι δύο πλευρές, ελπίζει ο κύριος γενικός, πως θα βρουν την πολυπόθητη λύση. Τώρα τι πολυπόθητη, με την Τουρκία να τηρεί τη στάση που τηρεί και τους τουρκοκύπριους να ακολουθούν κατά γράμμα τις εντολές και τα φροντιστηριακά μαθήματα Νταβούτογλου είναι άλλη υπόθεση. Τι ποθεί ο ένας και τι ποθεί ο άλλος, κύριε; Ο ένας την ελευθερία του κι ο άλλος την υποδούλωση των Ελλήνων της Κύπρου, ε διπλωμάτη!
Ασφαλώς και συμπαρίσταται η Αθήνα, μη μας πουν πως κάνουμε τίποτε άλλο από το να συμπαριστάμεθα, και ποια συμπαράσταση; «Χωρίς να επιρρίπτει κανείς ευθύνες στη μια ή στην άλλη πλευρά». Μπα! Και σεις τέκνα Βρούτοι; Στον ίδιο παρονομαστή λοιπόν κι οι δυο; Αυτή είναι η συμπαράσταση; Και αφού εσείς εκεί δεν είστε σε θέση ούτε να επιρρίψετε ευθύνες και θέτετε στην ίδια θέση θύτη και θύμα, (αν δεν ξέρετε ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα, διαβάστε καΙ καμιά ιστορία του κυπριακού, δεν βλάπτει, αδιάβαστε κι ανελλήνιστε άνθρωπε!) ποιος θα μιλήσει για τα δικά μας δίκαια, ημών των Ελλήνων της Κύπρου, εκτός από εμάς, όταν θυμηθούμε- μετά το ρομανίσι της ρκας, κατά που λέει κι ο φίλος μου ο Πιν!
Πολύ όμως μου άρεσε εκείνο το «αμοιβαίες υποχωρήσεις»! Είσαι ακτύπητος! Να αρχίσουμε να αποσύρουμε σιγά σιγά τους στρατιώτες μας που κατέλαβαν τα παράλια της Τουρκίας, να αρχίσουμε να αποσύρουμε ας είναι και μισό εκατομμύριο από τους εποίκους μας στην Τουρκία, να αποσύρουμε τις απαιτήσεις μας για πενήντα πενήντα, για …για …για Δεν στα λέω, για να κάτσεις να διαβάσεις και να μην ξανάρθεις.
Τέλος εκείνο το «σε όλο τον ελληνισμό και στον τουρκοκυπριακό λαό» είναι το κεράσι, το απαύγασμα, το μεγαλείο σου, ε μεγάλε! Ο «τουρκοκυπριακός λαός», έστω κι αν ύστερα το διόρθωσες, έδειξε πόσο απρόσεκτος είσαι! Εξίσωση πρώτου βαθμού: όλος ο ελληνισμός από τη μια και όλος ο «τουρκοκυπριακός λαός» από την άλλη!
Να μας ζήσεις! Και εις ανώτερα! Αν ακόμα δεν κρεμάστηκες! Πλησιάζει κι η ενάτη Ιουλίου! Διάβασε ρεεεεεεε.

ΠΗΓΗ:

Ο ΣΕΒ. ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ



Ο ΣΕΒ. ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
=========

 Ὁ π. Γερβάσιος ὑπῆρξε διωκόμενος ἐκ τῆς νηπιακῆς αὐτοῦ ἡλικίας, πρῶτον ὑπό τῆς δυστρόπου μητρυιᾶς του. Διώκεται ἀκόμη ἀπό τήν πτωχεία, τήν στέρηση, τήν γυμνότητα. Διατρέχει πεζοπορῶν τήν ἀπόσταση ἀπό τήν Γορτυνία ἕως τήν Μονή Ταξιαρχῶν Αἰγιαλείας, ὅπου στό ἐκεῖ Σχολαρχεῖο διαπρέπει ὡς μαθητής, καί διά τοῦτο φθονεῖται, συκοφαντεῖται δεινῶς καί διώκεται. Δεδιωγμένος φθάνει στήν Μονή Γηροκομείου Πατρῶν, προστατευόμενος ὑπό τοῦ συντοπίτου του λαμπροῦ Ἱεράρχου Ἱεροθέου (Μητροπούλου). Ἀλλά καί αὐτός φεύγει γιά τόν οὐρανό ἐνωρίς πρός μεγίστην ὀδύνη τοῦ νεαροῦ τότε Γεωργίου (Ἔτσι ἦτο τό κατά κόσμον ὄνομά του). Ὅταν ἀργότερα, Ἱερομόναχος πλέον, ὁ π. Γερβάσιος τοποθετεῖται Ἡγούμενος τῆς ἰδίας Μονῆς, ἐπιχειρεῖται δολοφονική ἀπόπειρα ἐναντίον του καί ἀναγκάζεται νά κατέλθῃ καί αὐτοῦ τοῦ θρόνου, γιά νά φθάσῃ στά Προσφυγικά τῶν Πατρῶν, στόν τόπο τῶν διωγμένων μαρτυρικῶν ἀδελφῶν μας ἀπό τά Μικρασιατικά παράλια, ὥστε νά γίνῃ γι’ αὐτούς, ἀλλά καί γιά ὅλους τούς Πατρινούς, ὁ λατρεμένος «Παππούλης».
          Δέν εἶναι τῆς παρούσης νά ἀναφέρωμε ἄλλα στοιχεῖα, τά ὁποῖα συνθέτουν τήν ὁλοφώτεινη προσωπικότητα τοῦ π. Γερβασίου καί τά ὁποῖα ἐν καιρῷ τῷ δέοντι θά ἴδουν τῆς δημοσιότητος τό φῶς.
          Θα περιορισθῶ μόνον σέ δύο περιστατικά, τά οποῖα μαρτυροῦν περί τῆς ἁγιότητος τοῦ ἀοιδίμου πατρός.
1. Ἦτο μεσημέρι καί ὁ Γέροντας εὐλόγησε τήν τράπεζα στήν κατασκήνωση.
          Τήν ὥρα τοῦ γεύματος, ὁ Παππούλης πετάχθηκε ἀναστατωμένος καί ἀναφώνησε: «Μιά ψυχή χάνεται!». Χωρίς νά πῇ σέ κανένα τίποτε ἄλλο, ἔφυγε βιαστικά, ἔτσι ὅπως ἦτο μέ τό ἀντερί καί τόν σκοῦφο του, καί μετέβη μέ τά πόδια σέ κάποιο σπίτι στήν περιοχή τῶν Μποζαϊτίκων, ὅπου διέμενε ἀνάπηρη κοπέλα.
          Ὅταν εἰσῆλθε, βρέθηκε μπροστά σέ σκηνή συγκλονιστική. Ἡ ἀσθενής ἐπιχειροῦσε νά κόψῃ τίς φλέβες τῶν χεριῶν της, προκειμένου νά θέσῃ τέρμα στή ζωή της. Τῆς λέγει ὁ π. Γερβάσιος: «Τί σοῦ ἔκανα παιδάκι μου καί μέ ἔφερες, γέρο ἄνθρωπο, μέσα στό μεσημέρι ἐδῶ κάτω; Ἔχεις τό φωτοστέφανο στό κεφάλι σου καί πᾶς νά τά χάσῃς ὅλα;»
           Τότε κατενόησε ἡ ἀσθενής τό λάθος της καί μέ δάκρυα στά μάτια ζήτησε συγγνώμη ἀπό τόν Θεό καί ἀπό τόν Γέροντα. Ἐπέστρεψε χαρούμενος στήν κατασκήνωση καί εἶπε: «Δόξα τῷ Θεῷ! Μιά ψυχή σώθηκε!».
   2. Ἦταν παραμονή τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ ’70. Στήν κατασκήνωση τῶν κοριτσιῶν στά Συχαινά ἀρχηγός ἦταν ἡ ἀείμνηστη Αἰκατερίνη Ἀνδρικοπούλου. Παρά τίς προσπάθειες τῶν ὑπευθύνων, δέν βρισκόταν Ἱερέας νά λειτουργήσῃ γιά τά παιδιά τήν ἑπόμενη ἡμέρα, πού ἦταν μεγάλη ἑορτή. Οὔτε γιά πρόσφορο ἐφρόντισαν. Ἐξάλλου, τί νά τό ἔκαναν; Στενοχωρημένες ἔπεσαν γιά ὕπνο, ἀφοῦ προσκύνησαν γεμάτες παράπονο τόν τάφο τοῦ Γέροντα. Τό πρωί τούς ξύπνησε ὁ κτύπος τῆς καμπάνας τοῦ Ναοῦ τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς. Πετάχτηκαν ξαφνιασμένες. Ποιός χτυπᾶ τήν καμπάνα; Ἔσπευσαν στήν Ἐκκλησία, ὅπου ἔκπληκτες βλέπουν τόν ἐνάρετο ἀείμνηστο Ἱερέα, π. Νικόλαο Κογιώνη, νά στέκεται ἐκεῖ καί νά περιμένῃ. «Πάτερ ποιός σᾶς εἶπε νά ἔλθετε σήμερα νά λειτουργήσετε, ἀλλά καί ποιός σᾶς ἄνοιξε τήν κλειδωμένη πόρτα τῆς Κατασκήνωσης;» «Ὁ Παπούλης, ὁ π. Γερβάσιος, ἐμφανίστηκε σέ μένα καί μέ κάλεσε νά λειτουργήσω γιά τά παιδιά του. Ὁ ἴδιος μου ἄνοιξε τήν πόρτα», ἀποκρίθηκε ὁ π. Νικόλαος. «Πάτερ, δέν ἔχουμε πρόσφορο», εἶπαν τό ἴδιο ἀπορημένες. «Θά φροντίσῃ καί γι’ αὐτό ὁ Παπούλης», εἶπε καί πάλι ὁ εὐλαβέστατος Ἱερεύς. Καί πράγματι. Μιά γυναίκα κατηφορίζει ἀπό τήν πύλη πρός τήν Ἐκκλησία, κρατῶντας σέ καθαρή πετσέτα τό πρόσφορό της. «Κυρία μου, ποῦ ἔμαθες ὅτι ἔχουμε Ἐκκλησιασμό καί πῶς ἦρθες τόσο πρωί;», τήν ρώτησαν. «Ξεκίνησα νά πάω τό πρόσφορό μου, πρωί-πρωί στόν Ἅγιο Νικόλαο τῶν Συχαινῶν γιά νά προλάβω τήν Προσκομιδή. Ἀλλά στόν δρόμο ἕνας γέροντας παπάς μέ σταμάτησε καί μοῦ εἶπε: “Κόρη μου, ποῦ πᾶς; Στόν Ἅγιο Νικόλαο ἔχει ὁ παπάς πρόσφορα. Νά τό πᾶς στήν Κατασκήνωση, γιά νά λειτουργήσουν”, μοῦ εἶπε καί ἐξαφανίστηκε. Ἔτσι ἦλθα». «Ποιός ἦταν ὁ παπάς;» Ἡ ἀπάντηση εἶναι φανερή.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ


ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Οι σχισματικοί -που αυτοαποκαλούνται αποτειχισμένοι- έχουν αποδυθεί σε σκαιές επιθέσεις εναντίον όσων θεωρούν Οικουμενιστές και “σιγανταροοικουμενιστές”.

Στους “σιγαντατοοικουμενιστές” -όπως τους αποκαλούν- συμπεριλαμβάνουν τους π. Θεόδωρο Ζήση, π. Γεώργιο Μεταλληνό, π. Εφραίμ της Αριζόνας, ακόμη και τον κ. Νικόλαο Σωτηρόπουλο και πάντα εχθρό και πολέμιο!

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή από αυτούς όσο και από τους Εσφιγμενίτες επειδή πρόκειται για σχισματικούς που αυτοαποκαλούνται αποτειχισμένοι.

Θα αναφέρω ένα προσωπικό περιστατικό για να αντιληφθούμε όλοι τη σοβαρότητα του θέματος.

Εδώ στην Αστόρια έχουμε μια Ρωσική εκκλησία -της Αγίας Τριάδας- στην οποία τελούνται οι ακολουθίες στα Ρωσικά.

Μέχρις εδώ φυσικά ουδέν το επιλήψιμο.

Χωρίς να έχω υπόψη μου το πρόβλημα που υφίσταται με αυτούς -νόμιζα ότι πρόκειται για κοινότητα που υπάγεται στην OCA- πήγα να εκκλησιαστώ μια Κυριακή εκεί. (Αν θυμάμαι καλά ήταν η τελευταία Κυριακή του Απριλίου). Στο ναό είδα πολύ κόσμο στο ναό και συγκινήθηκα από το ασκητικό φρόνημα των Ρώσων ομόδοξων αδελφών μας, οι οποίοι συμμετέχουν όρθιοι για πολλή ώρα στις Ακολουθίες χωρίς να ακουμπούν σε καθίσματα.

Οταν ήρθε η ώρα στάθηκα στη γραμμή να κοινωνήσω και όταν έφτασα στο Δισκοπότηρο ο ιερέας με ρώτησε αν εξομολογούμαι στους ιερείς του ναού. Του απάντησα αρνητικά και τότε επέμενε να του δώσω το όνομα του εξομολόγου μου πράγμα που έκανα, αλλά δεν τον γνώριζε. Δεν παραξενεύτηκα επειδή πρόκειται για ευλαβή μεν αλλά όχι ευρέως γνωστό κληρικό. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν έβαλα κακό λογισμό. Θεώρησα απλά ότι ο ιερέας ήταν πολύ ευαίσθητος σε θέματα πίστεως και δεν ήθελε να δίδει τη Θεία Κοινωνία σε πιστούς που δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. 

Αφού, λοιπόν, δεν γνώριζε τον εξομολόγο μου, για να τον καθησυχάσω και για να τον βοηθήσω να αντιληφθεί ότι προσέρχομαι στο μυστήριο της εξομολογήσεως, του ανέφερα ότι ορισμένους μήνες νωρίτερα εξομολογήθηκα στον Αγιο Νεκτάριο -ανδρώο μοναστήρι του Γέροντα Εφραίμ- με τη βεβαιότητα ότι ήταν αδύνατο να αγνοούσε τον Γέροντα Εφραίμ. Αυτό ήταν! Μόλις άκουσε το όνομα του Γέροντα Εφραίμ μου είπε ότι δεν θα με κοινωνήσει. Παραξενεμένος περίμενα στο τέλος για να συζητήσω το θέμα μαζί του επειδή ακόμη δεν μπορούσα να αντιληφθώ τι συμβαίνει. Μου εξήγησε, λοιπόν, ότι θεωρεί (άκουσον! άκουσον!) τον Γέροντα Εφραίμ οικουμενιστή -εδώ γελούν και οι κότες- και ότι δεν έχει κοινωνία μαζί του. Ούτε με την OCA ή με το Πατριαρχείο της Μόσχας. 

Μόνον με την Αγία Μαρκέλα σκόπευαν -μιλούμε για την τότε εποχή- να αποκτήσουν κοινωνία.

Η Αγία Μαρκέλα είναι το προπύργιο των σχισματικών Παλαιοημερολογιτών στην Αστόρια -και αλλού- στην Αμερική, και έχει κοινωνία με τους σχισματικούς του Κιούση, που θεωρούν άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας!!! (Ακου βλασφημία!).

Επομένως ας προσέξει η ηγεσία του αντιοικουμενιστικού αγώνα με ποιους έχει νταλαβέρια. 

Δεν είναι αρκετό κάποιος να βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο εξαιτίας των οικουμενιστικών του ακροβασιών για να γίνει σύμμαχός μας.

Ούτε με τους Εσφιγμενίτες πρέπει να έχουμε να κάνουμε το παραμικρό, ούτε με τους λεγόμενους “ενισταμένους”, ούτε βεβαίως με τους σχισματικούς που αυτοαποκαλούνται αποτειχισμένοι.

Ολοι οι πιο πάνω είναι παντελώς αφερέγγυοι στον αντι-οικουμενιστικό αγώνα και προκαλούν μεγάλη ζημιά. 

Ο αγώνας πρέπει να μείνει σταθερά προσηλωμένος μέσα στις συντεταγμένες που μας καθόρισαν οι Οσιος Ιουστίνος Πόποβιτς και Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, οι οποίοι με τη διδασκαλία τους εκφράζουν την εν γένει Παράδοση της Εκκλησίας, ότι ο αγώνας μας είναι εναντίον των δύο άκρων, ήτοι του Οικουμενισμού και των σχισμάτων.

Αλίμονον αν διαπράξουμε την γκάφα να δώσουμε στους Οικουμενιστές το δικαίωμα να μας παρουσιάσουν ως σχισματικούς.

Είναι αστείος ο ισχυρισμός ότι ο κ. Νίκος Σωτηρόπουλος και ο Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας είναι "σιγανταροοικουμενιστές". Ο κ. Σωτηρόπουλος είπε στους σχισματικούς, που αυτοαποκαλούνται "αποτειχισμένοι", το αυτονόητο ότι, δηλαδή, δεν νοείται πνευματικός αγώνας χωρίς συμμετοχή στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Γι' αυτό και οι σχισματικοί τον αποκαλούν "σιγανταροοικουμενιστή"!!! 

Και τι έπρεπε να τους πει δηλαδή; Οτι χωρίς τη συμμετοχή στη Θεία Ευχαριστία νοείται πνευματικός αγώνας; 

Μόνον αν καταργήσουμε το Ευαγγέλιο μπορεί να γίνει δεχτή αυτή η θέση.

ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΝΕΟΥ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ





Ο ΝΕΟΣ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ π. ΣΥΜΕΩΝ ΒΟΛΙΩΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΙΕΡΟΠΡΕΠΗΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ.

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΝΤΩΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΤΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΘΕΡΜΑ ΥΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ.

Sunday, June 29, 2014

ΛΙΑΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ




ΛΙΑΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Επισημάναμε από πολύ καιρό ότι ο Πάπας Φραγκίσκος ποδηγετεί τις εξελίξεις.

Εχει την ικανότητα να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που εκπλήσσουν και δημιουργούν καταλυτικές εντυπώσεις.

Τρέφαμε τον φόβο ότι στη Θρονική Εορτή του Βατικανού θα διαδραματίζονταν τα γνωστά ρεζιλίκια που είδαμε πολλές φορές. Δηλαδή χειροφιλήματα του Πάπα, συμπροσευχές κτλ..

Αυτή τη φορά ο Πάπας Φραγκίσκος μας εξέπληξε κυριολεκτικά επειδή έδωσε ουσιαστική συνέχεια στην τακτική που εγκαινίασε στη συνάντηση των Ιεροσολύμων και της Ρώμης.

Τι έκανε δηλαδή;

Είχε στο πλάι του τον Σεβ. Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) σαν εκπρόσωπο του Πατριάρχη της Ανατολής.!!!

Κατέβηκε μαζί του στην κρύπτη του Αγίου Πέτρου, ενώ ο Σεβασμιότατος έφερε αρχιερατικό μανδύα και ποιμαντορική ράβδο και ανεχώρησε μετά τη λήξη της Λειτουργίας έχοντας στο πλάι του τον Σεβ. Περγάμου χωρίς να δίνει σημασία στις εκδηλώσεις υπέρμετρης αγάπης του κόσμου προς το πρόσωπό του για να μην κάνει τον Σεβ. Περγάμου να αισθανθεί ότι ο Πάπας ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. 

"Και διηγώντας τα να κλαις!”, κατά τον ποιητή. Εχουμε να κάνουμε με ένα μάγο της επικοινωνίας, ένα πανέξυπνο άνθρωπο, ο οποίος ποδηγετεί κυριολεκτικά τις εξελίξεις όπου θέλει.

Επιμένει στη θέση ότι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως είναι ο Πατριάρχης της Ανατολής αφενός μεν για να προωθήσει το διάλογο. Αφετέρου όμως για να σύρει το Πατριαρχείο Ρωσίας στο άρμα του διαλόγου με μεγαλύτερο πνεύμα συνδιαλλαγής. Μιλάμε για αριστοτέχνη της επικοινωνίας. Professional όχι amateur.

Η Πατριαρχική αντιπροσωπεία επίσης φέτος ήταν έκπληξη. Αντί του Σεβ. Γαλλίας, που ήταν για χρόνια μόνιμο μέλος της αντιπροσωπείας του Οικουμενικού Θρόνου και του Σεβ. Βελγίου Αθηναγόρα, που καθιερώθηκε στη συνείδηση των πιστών ως ο πιο οικουμενιστής εν ζωή ιεράρχης, εστάλησαν ο Σεβ. Τελμησσού Ιώβ και -προς άφατη θλίψη του γράφοντος- ο Ιερολ. Αρχιδιάκονος Ιωάννης Χρυσαυγής.

Δεν είδα όλο το βίντεο της ανάρτησης, αλλά μόνον από το 1.49 λεπτό και εξής, αλλά ελπίζω ότι δεν έγιναν άλλες ασχημίες τύπου χειροφιλήματα του Πάπα κτλ..

Οταν κατέβηκε στην κρύπτη πάντως ο Σεβ. Περγάμου δεν τον συνόδευσαν ούτε ο Σεβ. Τελμησού, ούτε ο Αρχιδιάκονος Ιωάννης, αλλά άγνωστος στον γράφοντα κληρικός.

Αν μάθουμε περισσότερα για τη συμπεριφορά της Πατριαρχικής αντιπροσωπείας θα επανέλθουμε.

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ



ΤΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟ ΙΕΡΑΡΧΗ!

Ο ΣΕΒ. ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΕΝΑΣ ΑΛΗΘΙΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΔΕΙΝΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ -ΟΠΩΣ ΘΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΨΑΝΗ- ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΝΤΑ ΝΑΟ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΓΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ. 

ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙ Η ΚΑΘΕ ΚΡΙΣΗ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΟΚΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ.

ΕΤΣΙ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟ, ΓΙΑ ΑΓΙΟΥΣ, ΓΙΑ ΨΥΧΗ, ΓΙΑ ΚΟΛΑΣΗ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ, ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. 

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΠΟΣΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΙΕΡΟΠΑΙΔΕΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΠΟΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ.

ΠΟΣΟ ΧΑΙΡΕΤΑΙ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΠΡΟΚΟΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΔΟΣΙΕΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ.

Ο “ΝΕΩΚΟΡΟΣ” ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ



Ο “ΝΕΩΚΟΡΟΣ” ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Συζητήσαμε διάφορα θέματα που αφορούν τις πρόσφατες Μητροπολιτικές εκλογές σε τέσσερις Θρόνους. Παραμελήσαμε, όμως, να αναφερθούμε με ποιο τρόπο το αποτέλεσμα αυτών των εκλογών αφορά τον λίαν προσφιλή στο ιστολόγιο “Νεωκόρο”.

Οτι ακόμη δύο ψήφοι προστέθηκαν στο σακκί του “Νεωκόρου” με την εκλογή του Σεβ. Ιωαννίνων Μάξιμου και του Σεβ. Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεου ούτε που συζητείται. 

Η στάση του Θεοφ. Ανδρούσης Θεόκτιστου ως  Μητροπολίτη Φωκίδος είναι αινιγματική για τις επερχόμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές.

Το πιο πιθανόν είναι ότι θα συνταχθεί με την υποψηφιότητα του Σεβ. Σύρου.

Αλλά αν ο Σεβ. Σπάρτης Ευστάθιος θα είναι εκ νέου υποψήφιος κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά προς τα πού θα γύρει η πλάστιγγα της απόφασης του Φωκίδος.

Προπαντός άγνωστο είναι πού θα πάει η ψήφος του νέου Μητροπολίτη Ελασσώνος Χαρίτωνα επειδή η ανάδειξή του στη Μητρόπολη Ελασσώνος έγινε σχεδόν από το σύνολο των μελών της Ιεραρχίας. Ετσι δεν έχει προς κανένα δέσμευση. Αν μάλιστα είναι τόσον πνευματικός κληρικός -όπως τον παρουσιάζουν όλες οι πληροφορίες- τότε η ψήφος του σε περίπτωση εκλογικής αναμέτρησης είναι μεν άγνωστη, αλλά είναι πολύ πιθανόν να δοθεί στον υποψήφιο ιεράρχη με φόβο Θεού που θα προβληθεί από την Ιεραρχία.

Αυτήν την στιγμή ακούγονται μετά επιτάσεως οι ακόλουθες υποψηφιότητες.

1.) Σύρου Δωρόθεος,
2.) Δημητριάδος Ιγνάτιος,
3.) Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος,
4.) Μεσσηνίας Χρυσόστομος,
5.) Μεσογαίας Νικόλαος,
6.) Πατρών Χρυσόστομος,
7.) Φθιώτιδος Νικόλαος, και 
8.) Last but not least “Νεωκόρος”.

Είναι βέβαιο ότι φιλοδοξίες τρέφουν και άλλοι ιεράρχες αλλά είναι άγνωστο αν έχουν ουσιαστική απήχηση στο σώμα των εκλεκτόρων.

Είναι επίσης βέβαιο ότι στις επόμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές θα συμβεί αυτό που συνέβηκε με την υποψηφιότητα του Σεβ. Σπάρτης. Δηλαδή πολλοί ιεράρχες με φόβο Θεού θα προβάλουν κάποια υποψηφιότητα την τελευταία στιγμή με την ελπίδα ότι θα κατορθώσει να εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος. Ηδη συζητούνται τρία ονόματα.

Αλλος άγνωστος παράγοντας είναι ο χρόνος που θα προκηρυχθούν εκλογές για ανάδειξη του Αρχιεπισκόπου. Αν δηλαδή προκηρυχθούν εκλογές σύντομα τότε οι Σεβασμιότατοι Σπάρτης και Θεσσαλονίκης θα είναι πιθανότατα υποψήφιοι, ενώ και ο Καισαριανής Δανιήλ ενδιαφέρεται να πάρει το χρίσμα.

Συμπερασματικά -και άσχετα από τις όποιες εικοτολογίες για τις επόμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές- ο αγαπητός μας “Νεωκόρος” κατόρθωσε να θυλακώσει στα σίγουρα τουλάχιστον τις δύο ψήφους με τις πρόσφατες εκλογές. Not bad! φίλε “Νεωκόρε”! Not bad at all!

Νομίζω ότι αξίζει να γιορτάσεις την επιτυχία σου με ένα ταξίδι αναψυχής στην Ισπανία για να δεις καμιά ταυρομαχία ή με ένα σαφάρι στην 5η λεωφόρο. Το καλύτερο φυσικά θα ήταν να πας στη Ρώμη, όχι φυσικά για να δεις τον Πάπα Φραγκίσκο (we' ve had enough of him), αλλά για να παρακολουθήσεις κάποια παράσταση της suor Christina.

Saturday, June 28, 2014

ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥ π. ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΕΒ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ



ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥ π. ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΕΒ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Γράψω καθυστερημένα για το πολυσυζητημένο βίντεο -που προτάσεται της ανάρτηση-ς στο οποίο ο π. Πέτρος Κλιτς, Αρχιμανδρίτης της ελληνορθόδοξης κοινότητας του Σωτήρος στο Μόναχο, έδωσε το δικαίωμα στους εχθρούς της Εκκλησίας να Την διασύρουν με την απαράδεκτη συμπεριφορά του.

Αργησα να σχολιάσω το βίντεο επειδή ορισμένοι στην αρχή εξέφρασαν την άποψη ότι ήταν πλαστό, αλλά και επειδή θεώρησα ότι άλλοι σχολιογράφοι και ιστολόγοι θα επεσήμαναν το μέγεθος του ατοπήματος και τον πραγματικό ένοχο για το συμβάν και η δική μου σχολιογραφία θα ήταν περιττή.

Δυστυχώς, ενώ γράφτηκαν πολλά σχόλια για τον ανεκδιήγητο αυτόν κληρικό -πλείστα όσα από αυτά πολύ εύστοχα-, δεν έγινε αναφορά από κανένα για τον πραγματικό ένοχο του συμβάντος.

Το πρόβλημα δεν είναι απλά η αψυχολόγητη και ποιμαντικά απαράδεκτη συμπεριφορά του π. Πέτρου. Μιλούσε στο παιδάκι -αλλά και στους γονείς και στους συγγενείς του παιδιού- με ένα πολύ προσβλητικό και εχθρικό τρόπο και έκανε τις ερωτήσεις στο κοριτσάκι λες και ήταν ανακριτής.

Με τον τρόπο που διατύπωνε τις ερωτήσεις ήταν εντελώς αδύνατο το κοριτσάκι να συγκατανεύσει στη βάφτιση. Την ρωτούσε αν θέλει να βαφτιστεί λες και ένα κοριτσάκι τριών χρόνων μπορεί να καταλάβει τι είναι η βάφτιση, αλλά το χειρότερο ο τρόπος που διατύπωνε τις ερωτήσεις, με τις παράλληλες απειλές προς του γονείς του παιδιού, εξασφάλιζαν με μαθηματική ακρίβεια την άρνηση του παιδιού.

Η συμπεριφορά του προς τους γονείς και τους συγγενείς του παιδιού ήταν από εχθρική και προσβλητική μέχρις απειλητική και χυδαία.

Εχει την εντύπωση ο ανεκδιήγητος αυτός κληρικός ότι τα μυστήρια του Θεού είναι προσωπική του ιδιοκτησία τα οποία δύναται να παρέχει κατά το δοκούν;

Απόδειξη ότι η συμπεριφορά του ήταν 100% λανθασμένη είναι το γεγονός ότι το μυστήριο έγινε λίγο αργότερα από άλλο ιερέα της κοινότητας και το παιδάκι δέχτηκε όχι μόνον να γίνει το μυστήριο αλλά και εξοικειώθηκε με τον ιερέα και τον αντιμετώπιζε φιλικά.

Ολα τα πιο πάνω λίγο-πολύ επισημάνθηκαν από διάφορους ιστολόγους και σχολιογράφους.

Ενα άλλο θέμα όμως που δεν συζητήθηκε, ενώ έπρεπε πρωταρχικά να απασχολήσει όλους, είναι η ευθύνη της Μητροπόλεως Γερμανίας -και δη του Σεβ. Μητροπολίτη Γερμανίας κ. Αυγουστίνου- για το συμβάν.

Ποιος χειρότονησε και γιατί αυτό τον νεωτεριστή, όπως σαφώς δείχνει η αντιπαραδοσιακή του εμφάνιση και η όλη παρουσία, κληρικό;

Ποια ήταν η αντίδραση της Μητροπόλεως για την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά που πήρε τόση δημοσιότητα;

Είναι δυνατόν ένας τόσο προβληματικός κληρικός να έδωσε αφορμή σκανδαλισμού μόνο με το γεγονός αυτό; 

Είχαμε όλοι επισημάνει τις οικουμενιστικές ασχημίες του Σεβασμιότατου Γερμανίας με διάφορες ευκαιρίες, αλλά πολύ πρόσφατα πληροφορήθηκα πράγματα και θαύματα που αφορούν τον Σεβασμιότατο Γερμανίας κ. Αυγουστίνο. Ιστορίες για αγρίους. Σε ποιο συμφέρει, άραγε, να πάει στην κόλαση -Θεός φυλάξοι- με το επιτραχήλιο ή με το ωμοφόριο;

Αν η καλογερική είναι βαριά, Σεβασμιότατε, υπάρχει η έντιμη διέξοδος να κρεμάσετε το ωμοφόριο. Και αν η σάρκα πυρούται επικίνδυνα η Εκκλησία θα βρει κάποια οικονομία.

Η ζωή αυτή δεν διαρκεί για πάντα! "Και μετά ταύτα Κρίσις". Τι νομίζετε; Οτι δεν θα δώσουμε όλοι λόγο στον Χριστό για τις προσωπικές μας αμαρτίες και εσείς οι δεσποτάδες -εκτός από τις προσωπικές σας αμαρτίες- για την εν γένει διακονία σας και ειδικά για τις χειροτονίες που κάνατε;